Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geloven jullie?

+39
Sweety
Melis_je
Chocoholic
Dennenappel
loura
Butterfly78
Teddyaapje
Shisha
nina
luisa
Miss G
Flippin' Bitch
Qiara
lieke89
Chocolate Cookie
Fearie
_Femme
Mari
TukTuk
Lavendel
VeryCherry
Lotus
Ilargi
Polly
Phileine
Jeanette
Printje
Mamasapje
JoyceVL
Monte
Juul
*Lookie*
Zora
Sarah1985
Burn
Arwyn
SuperGrover
Floor
Travel-Addict
43 plaatsers

Pagina 7 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:23

Idd Fauve dat maak ik dus ook heel vaak mee..

Ik geloof niet in god, maar ik geloof dat 'alles' met een reden gebeurd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:25

Dat zeg ik ook niet, maar je moet wel beseffen dat dat vrij vaak wordt gevraagd. En dat je daar dan weleens moe van wordt. Ik sta (stond, ja ik weet niet echt in welke tijd ik moet spreken omdat ik niet zo goed meer weet wat ik geloof, maar goed) open voor vragen, maar die vraag vond ik persoonlijk wel heel storend. De intentie erachter is toch meestal dat mensen zoiets hebben van: "bewijs het maar eens, want ik geloof er geen bal van".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:25

_Donnaa schreef:
Ik geloof niet in god, maar ik geloof dat 'alles' met een reden gebeurd..
Ik vind zoiets gewoon heel link om te zeggen, dat alles met een reden gebeurd...en daar komen we weer, met welke reden gebeurd dat dan? Waarom lijden mensen als alles met een reden gebeurd?
Ik snap dat je daar geen antwoord op weet hoor, ik zelf ook niet, daarom ben ik er nog niet helemaal uit wat ik geloof. Ik wil ergens 100 procent achter kunnen staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:27

Waarom zou de mens eigenlijk niet hoeven lijden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:29

Fauve schreef:Waarom zou de mens eigenlijk niet hoeven lijden?
Waarom wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:30

Omdat we menselijk zijn en niet goddelijk? Fouten maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:31

Fauve schreef:Ik vond het altijd heel storend als ik zei dat ik geloofde, mensen meteen 20 vragen op me af gingen vuren. Het is een geloof. En soms kunnen mensen ook niet alles verklaren. Echt ik vind dat toch zo vervelend. Een gelovige HOEFT zich niet te verantwoorden, of anderen te overtuigen van zijn of haar gelijk, zet iemand dan ook niet in die positie. Ik ga (ging) er heus niet minder van geloven als iemand zegt: goh, waarom gaan er dan baby's dood, verklaar dat maar eens. Dat werd mij dan ook altijd op een vrij minachtende manier gevraagd.
Ik snap je punt, soms voelt het alsof je een halve crimineel bent omdat je gelooft en iets anders denkt dan mainstream Nederland.

Tegelijk vind ik het heel leuk om vragen op me af te krijgen. Zodra het minachtend wordt, haak ik natuurlijk af, maar het gesprek over geloof vind ik wel prettig. Maar misschien komt dat omdat ik mezelf ook 'ongelovige' vragen stel. En ergens in de Bijbel staat dat je steeds bereid moet zijn om je te verantwoorden over de hoop die in je is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:32

Ja dat ben ik ook wel met je eens Gloria, eigenlijk vind ik de dialoog juist interessant. Maar deze vraag heb ik gewoon te vaak, en op een vervelende manier, gehoord, en dan gaat het wel sneller irriteren. Sorry daarvoor, Storm (oa).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:35

Laat ik even 1 ding duidelijk maken, ik bedoel het niet als een ondervraging ofzo, sorry als het vanuit mijn kant zo over komt. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd in de denkwijze achter het geloof.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:35

Storm schreef:
_Donnaa schreef:
Ik geloof niet in god, maar ik geloof dat 'alles' met een reden gebeurd..
Ik vind zoiets gewoon heel link om te zeggen, dat alles met een reden gebeurd...en daar komen we weer, met welke reden gebeurd dat dan? Waarom lijden mensen als alles met een reden gebeurd?
Ik snap dat je daar geen antwoord op weet hoor, ik zelf ook niet, daarom ben ik er nog niet helemaal uit wat ik geloof. Ik wil ergens 100 procent achter kunnen staan.
Daar heb ik dus inderdaad geen antwoord op, want ik weet geen reden waarom de oma van de buurvrouw van m`n tante kanker heeft gekregen, maar IK geloof dat wat mij overkomt en toekomt met een reden gebeurd.. En nee, als ik straks een aanrijding krijg weet ik daar de reden niet van, maar misschien de dag erna wel of over een maand, of over 60 jaar.. Mijn pad is allang uitgestippeld, ik moet het alleen nog bewandelen, dat is waar ik in geloof. En aangezien het voor mij uitgestippeld is, heeft 'alles' een reden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:35

Shisha schreef:Voor degenen die in god geloven, geloven jullie dan ook in de duivel?

Mijn vriend legt het ook altijd zo uit dat de mens vrije wil heeft gekregen en dus de keuze kan maken om leed bij andere toe te brengen. Dat god wel kan ingrijpen maar dit niet doet omdat het de vrije wil tegenspreekt. En dan heb je nog de duivel die voor slechte dingen zorgt, je probeert te overtuigen zodat je de verkeerde keuze maakt en niet in god geloofd zodat je niet naar de hemel gaat.
Dat is inderdaad ook een deel van mijn verklaring. Ik denk dat er een mix van redenen is waardóór het lijden ontstaat. De waaróm-vraag heb ik dan nog niet beantwoord smile. Maareh, ik geloof ook in een duivel ja. Ik geloof zelfs eerder dat er een duivel bestaat dan een God.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:36

Gloria schreef:
Noa schreef:het gaat juist om het vertrouwen dat je hebt zonder dat tastbare bewijs of het antwoord of de geruststelling van alles wat jij classificeert als fout.
Goodness me, jij bent wel lekker bezig vandaag hè? Very Happy
Hehe, ja behoorlijk nerd Misschien moet ik nu dan maar eens écht aan die scriptie gaan :cyclops:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:37

Storm schreef:Laat ik even 1 ding duidelijk maken, ik bedoel het niet als een ondervraging ofzo, sorry als het vanuit mijn kant zo over komt. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd in de denkwijze achter het geloof.
Ik vat jouw vraag ook niet zo op. Ik zie jou eerder worstelen met die vragen en ik denk dat je daar alle recht toe hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:38

_Donnaa schreef:
Storm schreef:
_Donnaa schreef:
Ik geloof niet in god, maar ik geloof dat 'alles' met een reden gebeurd..
Ik vind zoiets gewoon heel link om te zeggen, dat alles met een reden gebeurd...en daar komen we weer, met welke reden gebeurd dat dan? Waarom lijden mensen als alles met een reden gebeurd?
Ik snap dat je daar geen antwoord op weet hoor, ik zelf ook niet, daarom ben ik er nog niet helemaal uit wat ik geloof. Ik wil ergens 100 procent achter kunnen staan.
Daar heb ik dus inderdaad geen antwoord op, want ik weet geen reden waarom de oma van de buurvrouw van m`n tante kanker heeft gekregen, maar IK geloof dat wat mij overkomt en toekomt met een reden gebeurd.. En nee, als ik straks een aanrijding krijg weet ik daar de reden niet van, maar misschien de dag erna wel of over een maand, of over 60 jaar.. Mijn pad is allang uitgestippeld, ik moet het alleen nog bewandelen, dat is waar ik in geloof. En aangezien het voor mij uitgestippeld is, heeft 'alles' een reden..
Dat vind ik een hele mooie uitleg, en wie ben ik om nu nog met jou te discussieren over waarom alles een reden heeft Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:39

Gloria schreef:Dat is inderdaad ook een deel van mijn verklaring. Ik denk dat er een mix van redenen is waardóór het lijden ontstaat. De waaróm-vraag heb ik dan nog niet beantwoord smile. Maareh, ik geloof ook in een duivel ja. Ik geloof zelfs eerder dat er een duivel bestaat dan een God.
Ik vind het heel, heel eng om te geloven in een duivel. Misschien heb ik iets te vaak excorcist films gekeken, ik weet het niet, maar ik word zo naar van het idee dat een duivel in je kan gaan zitten. Ik wil daar níet in geloven gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:39

_Donnaa schreef:Daar heb ik dus inderdaad geen antwoord op, want ik weet geen reden waarom de oma van de buurvrouw van m`n tante kanker heeft gekregen, maar IK geloof dat wat mij overkomt en toekomt met een reden gebeurd.. En nee, als ik straks een aanrijding krijg weet ik daar de reden niet van, maar misschien de dag erna wel of over een maand, of over 60 jaar.. Mijn pad is allang uitgestippeld, ik moet het alleen nog bewandelen, dat is waar ik in geloof. En aangezien het voor mij uitgestippeld is, heeft 'alles' een reden..
Leuk om te zien dat je eigenlijk heel orthodox bent; je zou het zo kunnen vinden met iemand uit de Gereformeerde Gemeente (vreselijke term: zwartekousenkerken in volksmond) ofzo Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:40

Ik zie het niet als ondervraging hoor Storm Wink

Ik denk dat iedereen wel in iets geloofd.. Niet geloven is ook geloven, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:41

Gloria schreef:
_Donnaa schreef:Daar heb ik dus inderdaad geen antwoord op, want ik weet geen reden waarom de oma van de buurvrouw van m`n tante kanker heeft gekregen, maar IK geloof dat wat mij overkomt en toekomt met een reden gebeurd.. En nee, als ik straks een aanrijding krijg weet ik daar de reden niet van, maar misschien de dag erna wel of over een maand, of over 60 jaar.. Mijn pad is allang uitgestippeld, ik moet het alleen nog bewandelen, dat is waar ik in geloof. En aangezien het voor mij uitgestippeld is, heeft 'alles' een reden..
Leuk om te zien dat je eigenlijk heel orthodox bent; je zou het zo kunnen vinden met iemand uit de Gereformeerde Gemeente (vreselijke term: zwartekousenkerken in volksmond) ofzo Wink.
Hahaha, dat is maar goed ook.. M`n moeder is gereformeerd, maar zij geloofd dus wel in God..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:42

_Donnaa schreef:Ik zie het niet als ondervraging hoor Storm Wink

Ik denk dat iedereen wel in iets geloofd.. Niet geloven is ook geloven, toch?
Ik weet ook niet waar ik in geloof, ik neig meer naar jouw kant van het geloven, dat alles met een reden gebeurd. Maar ik twijfel daar nog iets te vaak aan. Ben nog behoorlijk sceptisch daar over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:42

_Donnaa schreef:
Storm schreef:
_Donnaa schreef:
Ik geloof niet in god, maar ik geloof dat 'alles' met een reden gebeurd..
Ik vind zoiets gewoon heel link om te zeggen, dat alles met een reden gebeurd...en daar komen we weer, met welke reden gebeurd dat dan? Waarom lijden mensen als alles met een reden gebeurd?
Ik snap dat je daar geen antwoord op weet hoor, ik zelf ook niet, daarom ben ik er nog niet helemaal uit wat ik geloof. Ik wil ergens 100 procent achter kunnen staan.
Daar heb ik dus inderdaad geen antwoord op, want ik weet geen reden waarom de oma van de buurvrouw van m`n tante kanker heeft gekregen, maar IK geloof dat wat mij overkomt en toekomt met een reden gebeurd.. En nee, als ik straks een aanrijding krijg weet ik daar de reden niet van, maar misschien de dag erna wel of over een maand, of over 60 jaar.. Mijn pad is allang uitgestippeld, ik moet het alleen nog bewandelen, dat is waar ik in geloof. En aangezien het voor mij uitgestippeld is, heeft 'alles' een reden..

Dat geloof ik dan weer niet helemaal. Ik geloof wel dat je keuzes je pad kunnen veranderen (al zal jij waarschijnlijk dan vinden dat je die keuzes ook maakt om een reden smile)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  loura di 26 apr 2011 - 21:42

Over het geloof kan je blijven discuseren, maar dat is iets waar de mensen gewoon niet uitkomen.

Ik vind het niet arrogant om te zeggen dat mensen geloven om zich ergens aan vast te houden hoor. Dit is volgens mij heel menselijk namelijk. Alleen voor de 1 is dit geloof en de ander doet dit op andere manieren. Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat mensen in een god geloven en hun levensstijl daar zo aan kunnen passen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:43

loura schreef:Over het geloof kan je blijven discuseren, maar dat is iets waar de mensen gewoon niet uitkomen.

Dat is geen reden om niet meer te discussiëren natuurlijk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Melis_je di 26 apr 2011 - 21:44

Ik geloof juist niet dat dingen een reden hebben. Ik kan me er prima in vinden dat er geen plan is en dat leven geen doel heeft. Ik zie het als gevolg van geboren worden, that's it.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:44

loura schreef:
Ik vind het niet arrogant om te zeggen dat mensen geloven om zich ergens aan vast te houden hoor. Dit is volgens mij heel menselijk namelijk. Alleen voor de 1 is dit geloof en de ander doet dit op andere manieren. Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat mensen in een god geloven en hun levensstijl daar zo aan kunnen passen.

Maar jij ziet dat als dat je er dingen voor moet laten blijkbaar? Dat zien gelovigen waarschijnlijk niet echt hetzelfde. Bovendien heb je natuurlijk wel verschillende vormen van geloof, dat is ook een kwestie van hoe je dat zelf invult.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:44

Gloria schreef:
Shisha schreef:Voor degenen die in god geloven, geloven jullie dan ook in de duivel?

Mijn vriend legt het ook altijd zo uit dat de mens vrije wil heeft gekregen en dus de keuze kan maken om leed bij andere toe te brengen. Dat god wel kan ingrijpen maar dit niet doet omdat het de vrije wil tegenspreekt. En dan heb je nog de duivel die voor slechte dingen zorgt, je probeert te overtuigen zodat je de verkeerde keuze maakt en niet in god geloofd zodat je niet naar de hemel gaat.
Dat is inderdaad ook een deel van mijn verklaring. Ik denk dat er een mix van redenen is waardóór het lijden ontstaat. De waaróm-vraag heb ik dan nog niet beantwoord smile. Maareh, ik geloof ook in een duivel ja. Ik geloof zelfs eerder dat er een duivel bestaat dan een God.

Waarom Gloria? (ik geloof ook in de duivel)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 7 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum