Geloven jullie?
+39
Sweety
Melis_je
Chocoholic
Dennenappel
loura
Butterfly78
Teddyaapje
Shisha
nina
luisa
Miss G
Flippin' Bitch
Qiara
lieke89
Chocolate Cookie
Fearie
_Femme
Mari
TukTuk
Lavendel
VeryCherry
Lotus
Ilargi
Polly
Phileine
Jeanette
Printje
Mamasapje
JoyceVL
Monte
Juul
*Lookie*
Zora
Sarah1985
Burn
Arwyn
SuperGrover
Floor
Travel-Addict
43 plaatsers
Pagina 11 van 12
Pagina 11 van 12 • 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12
Re: Geloven jullie?
Gloria schreef:God is een rechtvaardige God. Hij doet recht, beter dan de rechters van deze wereld. Daar vertrouw ik op. Dan hoef ik tenminste niet aan mensen te vertellen of ze wel of niet in de hemel komen. Wel denk ik dat een leven met Jezus je het meeste vreugde en hoop biedt. En daarom zou ik iedereen aanraden christen te worden .
Tot op heden heb ik toch een andere ervaring
Gast- Gast
Gloria schreef:Hoe bedoel je dit?Giacomo schreef:Natuurlijk ga je dan naar de hemel. Want er bestaat geen goed of fout in geloven.
Dat ik denk dat de zogenaamde regels door mensen zijn gemaakt en niet door God. Het is de maatschappij die zegt dat je fout bent.
Gast- Gast
Oh als je komt te overlijden dan zal er denk ik wel een hoop duidelijk worden. Maar om dan te zeggen dat God de deur voor je dichthoud omdat je eerst niet naar hem luisterde vind ik zo naar.Shisha schreef:Sweety schreef:+1Giacomo schreef:Shisha, wat een nare gedachte vind ik dat. Die van je vriend bedoel ik.
Ja dat vind ik dus ook en daar gaan de discussies bij ons dan meestal ook over. Maar goed, hij zegt dan dat hij het zo vanuit de bijbel begrijpt maar het natuurlijk ook niet zeker weet. Hij denk dat je alles pas weet en begrijpt wanneer je dood gaat. Dat dan alles ineens duidelijk is.
Gloria zei iets over dat God rechtschapen is en dat zou ik dan graag willen geloven. Niet dat hij me dan blijft straffen en me naar de hel stuurt omdat ik in mijn leven niet in hem geloofde. Als Hij ziet dat ik een net leven heb geleefd dan hoop ik dat hij mijn beslissing voor het niet geloven in hem ( maar wel dat er wat is ) zal vergeven en me toe zal laten in de hemel.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Eerlijk gezegd snap ik het item ''vrije wil'' bij de wat strengere christenen nooit zo erg. Ze hebben het over dat de mens een vrije wil heeft, maar als je niet voor God kiest zou je niet in de hemel komen. Eh, waarvoor is dan die vrije wil..?
Gast- Gast
Ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoelde eigenlijk iets anders. Als God volmaakt en goed is, zal Hij ook volmaakt en goed rechtspreken. Hoe dat gaat weet ik niet, omdat het recht op aarde níet volmaakt is. Ik weet dus niet zo goed wat zijn rechtspraakcriteria zijn, om het even makkelijk te zeggen. Maar ik vertrouw erop dat die volmaakt zijn en dat als Hij eenmaal heeft geoordeeld, iedereen het daar ook mee eens zal zijn omdat het gewoon een uitstekend oordeel is. Maar wát het oordeel is, dat weten we nu nog niet zo goed.Sweety schreef:Gloria zei iets over dat God rechtschapen is en dat zou ik dan graag willen geloven. Niet dat hij me dan blijft straffen en me naar de hel stuurt omdat ik in mijn leven niet in hem geloofde. Als Hij ziet dat ik een net leven heb geleefd dan hoop ik dat hij mijn beslissing voor het niet geloven in hem (maar wel dat er wat is) zal vergeven en me toe zal laten in de hemel.
Gast- Gast
Oké, en dat mensen God hebben gebruikt om hun eigen regels door te drukken?Giacomo schreef:Dat ik denk dat de zogenaamde regels door mensen zijn gemaakt en niet door God. Het is de maatschappij die zegt dat je fout bent.
Gast- Gast
Aha.. Dank je wel voor je uitleg.Gloria schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoelde eigenlijk iets anders. Als God volmaakt en goed is, zal Hij ook volmaakt en goed rechtspreken. Hoe dat gaat weet ik niet, omdat het recht op aarde níet volmaakt is. Ik weet dus niet zo goed wat zijn rechtspraakcriteria zijn, om het even makkelijk te zeggen. Maar ik vertrouw erop dat die volmaakt zijn en dat als Hij eenmaal heeft geoordeeld, iedereen het daar ook mee eens zal zijn omdat het gewoon een uitstekend oordeel is. Maar wát het oordeel is, dat weten we nu nog niet zo goed.Sweety schreef:Gloria zei iets over dat God rechtschapen is en dat zou ik dan graag willen geloven. Niet dat hij me dan blijft straffen en me naar de hel stuurt omdat ik in mijn leven niet in hem geloofde. Als Hij ziet dat ik een net leven heb geleefd dan hoop ik dat hij mijn beslissing voor het niet geloven in hem (maar wel dat er wat is) zal vergeven en me toe zal laten in de hemel.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Sweety schreef:Oh als je komt te overlijden dan zal er denk ik wel een hoop duidelijk worden. Maar om dan te zeggen dat God de deur voor je dichthoud omdat je eerst niet naar hem luisterde vind ik zo naar.Shisha schreef:Sweety schreef:+1Giacomo schreef:Shisha, wat een nare gedachte vind ik dat. Die van je vriend bedoel ik.
Ja dat vind ik dus ook en daar gaan de discussies bij ons dan meestal ook over. Maar goed, hij zegt dan dat hij het zo vanuit de bijbel begrijpt maar het natuurlijk ook niet zeker weet. Hij denk dat je alles pas weet en begrijpt wanneer je dood gaat. Dat dan alles ineens duidelijk is.
Gloria zei iets over dat God rechtschapen is en dat zou ik dan graag willen geloven. Niet dat hij me dan blijft straffen en me naar de hel stuurt omdat ik in mijn leven niet in hem geloofde. Als Hij ziet dat ik een net leven heb geleefd dan hoop ik dat hij mijn beslissing voor het niet geloven in hem ( maar wel dat er wat is ) zal vergeven en me toe zal laten in de hemel.
Tja, als god blijkt te bestaan hoop ik dat natuurlijk ook. Mijn vriend zegt ook dat hij hoopt dat hij het mis heeft maar is bang van niet. Omdat in de bijbel staat dat je moet geloven in god om bij hem te komen.
Daar hebben we trouwens ook vaak discussies over. Hij vertrouwd behoorlijk op wat er in de bijbel staat terwijl ik zoiets heb van het is altijd nog door de mens geschreven en je weet nooit wat er allemaal aan toegevoegd en weggelaten is en in hoeverre het dan klopt wat in de bijbel staat.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik hang geen religie aan omdat ik niet tegen de onzekerheid van in iets geloven kan (ik wil feiten zien), maar ik vind het mooi als mensen op een niet hypocriete manier een geloof als leidraad in hun leven gebruiken.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Maar ik ervaar nooit dat kloppen van God. En ik geloof dat ik me er best wel open voor stel, ik vind het moeilijk om echt te geloven, maar ik ben geen alwetende verteller. Ik kan het prima fout hebben.Shisha schreef:
Mijn vriend legt het altijd zo uit: God klopt je leven lang bij jou op de deur maar als je nooit open doet voor hem en ja gaat dood en komt er dan achter dat jij wel bestaat doet hij niet meer open voor jou.
Maar andersom: Als God mij bij leven nooit met iets geholpen heeft, waarom zou Hij dan in de hemel wel goed voor mij zijn?
Ik heb me echt suf gebeden. Het heeft geen klap opgeleverd. Nee, zeggen christenen dan vaak, dat komt omdat God geen telefoonlijn is. Je krijgt niet direct antwoord. Maar goed, dat impliceert dat ik vraag om een paard voor Sinterklaas of een Mercedes Benz. Terwijl mijn vragen toch vrij realistisch zijn en niet buitengewoon lastig in te vullen voor een almachtig wezen (als in: steun die-en-die, hij heeft het zo lastig. Of: laat die-en-die alsjeblieft nog niet dood gaan). Maar als dat al te veel is, tja, dan weet ik niet of ik uberhaupt wel in God wíl geloven. Misschien ben ik wel heel boos op God, als hij er al is, dan mag hij bepaalde mensen wellicht gewoon niet...
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Of je nu gelovig bent of niet. Ieder mens overkomt dezelfde soort dingen. Het maakt niet uit of je religieus bent in dit leven. Het enige dat telt is welke betekenis je geeft aan dingen die je overkomen en of je gelooft in eeuwig leven.
TGR- Kletskop
Dat is maar zeer beperkt waar. Een verbroken relatie, de dood van je opa en oma, dat soort dingen, ja. Maar ontvoeringen, mishandeling, oorlogen, etc. dat overkomt niet iedereen hoor.TGR schreef:Of je nu gelovig bent of niet. Ieder mens overkomt dezelfde soort dingen. Het maakt niet uit of je religieus bent in dit leven. Het enige dat telt is welke betekenis je geeft aan dingen die je overkomen en of je gelooft in eeuwig leven.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Dat is maar zeer beperkt waar. Een verbroken relatie, de dood van je opa en oma, dat soort dingen, ja. Maar ontvoeringen, mishandeling, oorlogen, etc. dat overkomt niet iedereen hoor.TGR schreef:Of je nu gelovig bent of niet. Ieder mens overkomt dezelfde soort dingen. Het maakt niet uit of je religieus bent in dit leven. Het enige dat telt is welke betekenis je geeft aan dingen die je overkomen en of je gelooft in eeuwig leven.
Met SuperGrover eens. De een krijgt meer ellende in zijn leven dan de ander. En nee, dat heeft niks met geloof te maken idd, de een heeft nou eenmaal meer verdriet en ellende op zijn of haar levenspad dan de ander....
Gast- Gast
Zit er een graadmeter aan ellende en verdriet dan? Wat voor de een een peulenschil lijkt kan voor de ander wel heel verschrikkelijk zijn. Daar kan een ander niet over oordelen.
Ik denk dat elk huisje zijn kruisje heeft.
Ik ben zelf niet religieus opgevoed, en hang ook geen religie aan. Ik kan me wel vinden in wat tgr een stukje hierboven zei.
Ik denk dat elk huisje zijn kruisje heeft.
Ik ben zelf niet religieus opgevoed, en hang ook geen religie aan. Ik kan me wel vinden in wat tgr een stukje hierboven zei.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Zit er een graadmeter aan ellende en verdriet... Nou in principe niet, maar in de praktijk wel. Het verdriet van iemand wiens hamster doodgaat, vind ik van een nogal ander kaliber dan leven in oorlogsgeweld en daarbij je familie verliezen.
Ieder huisje heeft z'n kruisje, ja das waar. Niemand heeft een fantastisch geweldig leven, waarin niks fout gaat. Maar om te veronderstellen dat iedereen hetzelfde meemaakt, en dat ernst slechts wordt bepaald door religie, vind ik echt bullshit.
Ieder huisje heeft z'n kruisje, ja das waar. Niemand heeft een fantastisch geweldig leven, waarin niks fout gaat. Maar om te veronderstellen dat iedereen hetzelfde meemaakt, en dat ernst slechts wordt bepaald door religie, vind ik echt bullshit.
SuperGrover- Ratel
Niet iedereen maakt precies hetzelfde mee, maar zoals ik al zei, elk huisje heeft zijn kruisje.
Ik vergelijk oorlog helemaal niet met een hamster? En dan nog, hoe vaak zie je niet tranentrekkers in films, waarbij een kind/weetikveelwie een huisdiertje heeft in oorlogstijd, wat dood gaat of gewond raakt/iets mee gebeurt. (Bijvoorbeeld het paard in oorlogswinter of de muis in the green mile.) Dat wil toch niet zeggen dat het niet erg of minder erg is omdat er veel grotere dingen gebeuren? Het is maar net wie het overkomt en wat het met diegene doet.
Ellende en verdriet komt in elk leven voor, maar ik vind niet dat mensen over elkaars leed mogen oordelen, als in 'je moet je niet aanstellen want wat ik/hij/zij heeft meegemaakt is veeeeel erger.'
Ik vergelijk oorlog helemaal niet met een hamster? En dan nog, hoe vaak zie je niet tranentrekkers in films, waarbij een kind/weetikveelwie een huisdiertje heeft in oorlogstijd, wat dood gaat of gewond raakt/iets mee gebeurt. (Bijvoorbeeld het paard in oorlogswinter of de muis in the green mile.) Dat wil toch niet zeggen dat het niet erg of minder erg is omdat er veel grotere dingen gebeuren? Het is maar net wie het overkomt en wat het met diegene doet.
Ellende en verdriet komt in elk leven voor, maar ik vind niet dat mensen over elkaars leed mogen oordelen, als in 'je moet je niet aanstellen want wat ik/hij/zij heeft meegemaakt is veeeeel erger.'
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Mijn moeder is streng Rooms-Katholiek opgevoed, mijn vader zonder geloof. Ik heb van allebei wat meegekregen en ben sinds een paar jaar atheïst.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:SuperGrover schreef:Dat is maar zeer beperkt waar. Een verbroken relatie, de dood van je opa en oma, dat soort dingen, ja. Maar ontvoeringen, mishandeling, oorlogen, etc. dat overkomt niet iedereen hoor.TGR schreef:Of je nu gelovig bent of niet. Ieder mens overkomt dezelfde soort dingen. Het maakt niet uit of je religieus bent in dit leven. Het enige dat telt is welke betekenis je geeft aan dingen die je overkomen en of je gelooft in eeuwig leven.
Met SuperGrover eens. De een krijgt meer ellende in zijn leven dan de ander. En nee, dat heeft niks met geloof te maken idd, de een heeft nou eenmaal meer verdriet en ellende op zijn of haar levenspad dan de ander....
Ik bedoelde meer dat je niet ineens wonderen meemaakt, water kan splijten of je een verkrachting bespaard blijft als je gelovig bent. Dat het niet uitmaakt of je gelooft of niet, het leven spaart je niet.
TGR- Kletskop
Ik durf zelfs te beweren dat gelovigen een zwaarder leven kunnen hebben.TGR schreef:Ik bedoelde meer dat je niet ineens wonderen meemaakt, water kan splijten of je een verkrachting bespaard blijft als je gelovig bent. Dat het niet uitmaakt of je gelooft of niet, het leven spaart je niet.
Gast- Gast
Gloria schreef:Ik durf zelfs te beweren dat gelovigen een zwaarder leven kunnen hebben.TGR schreef:Ik bedoelde meer dat je niet ineens wonderen meemaakt, water kan splijten of je een verkrachting bespaard blijft als je gelovig bent. Dat het niet uitmaakt of je gelooft of niet, het leven spaart je niet.
Kunnen hebben inderdaad. Zo kan een atheist ook een heel zwaar leven hebben.
TGR- Kletskop
Zo kun je christenvervolging inderdaad relativeren tot niets, ja.TGR schreef:Kunnen hebben inderdaad. Zo kan een atheist ook een heel zwaar leven hebben.
Gast- Gast
Gloria schreef:Zo kun je christenvervolging inderdaad relativeren tot niets, ja.TGR schreef:Kunnen hebben inderdaad. Zo kan een atheist ook een heel zwaar leven hebben.
Stel je niet aan zeg. Iedere religie wordt vervolgd. Moslims (Srebrenica), boeddhisten (tibet), joden (Holocaust), Atheisten en anders gelovigen worden met geweld bekeerd tot het christendom. En uiteraard worden ook christenen vervolgd. Maar nog steeds geeft dat hen geen zwaarder leven dan iemand die bijv. in een Afrikaans land is geboren vol honger en armoede maar wel goddeloosheid.
TGR- Kletskop
Het lijkt mij een vreselijk leven als je steeds moet stil staan dat als je iets verkeerds doet (in de ogen van god) Dat je dan naar de hel moet als je dood gaat. Ben je dan wel vrij? Ik zou dan bij alles wat ik doe moeten nadenken over de consequenties. Waar ligt die grens dan? Ook het idee dat er altijd iemand bij wijze van over je schouder staat mee te kijken hoe je alles aanpakt in je leven lijkt mij niet prettig.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
In de VS is het als atheïst of agnost onmogelijk om hoge beroepen uit te oefenen. Een ongelovige kan nooit president of vice-president worden, omdat er gewoon wetten zijn die dat verbieden.
Dus nee, dat vind ik een onzinargument. Inderdaad, elke levensstijl wordt wel ergens afgekeurd.
TGR: Nee oké dan snap ik je, ik had het verkeerd begrepen, sorry Daar ben ik het mee eens.
Dus nee, dat vind ik een onzinargument. Inderdaad, elke levensstijl wordt wel ergens afgekeurd.
TGR: Nee oké dan snap ik je, ik had het verkeerd begrepen, sorry Daar ben ik het mee eens.
SuperGrover- Ratel
TGR schreef:Gloria schreef:Zo kun je christenvervolging inderdaad relativeren tot niets, ja.TGR schreef:Kunnen hebben inderdaad. Zo kan een atheist ook een heel zwaar leven hebben.
Stel je niet aan zeg. Iedere religie wordt vervolgd. Moslims (Srebrenica), boeddhisten (tibet), joden (Holocaust), Atheisten en anders gelovigen worden met geweld bekeerd tot het christendom. En uiteraard worden ook christenen vervolgd. Maar nog steeds geeft dat hen geen zwaarder leven dan iemand die bijv. in een Afrikaans land is geboren vol honger en armoede maar wel goddeloosheid.
Waar haal je vandaan dat Afrikaande landen goddeloos zijn? Veel Afrikanen geloven ook hoor. Er zijn er bijvoorbeeld heel veel bekeerd tot de Islam een paar eeuw geleden en er wonen ook veel Christenen. En niet tot een van de wereldgeloven behoren, betekend nog niet dat je niet geloofd. Die kleine stammen geloven toch juist vaak in best veel dingen? Dacht dat voodoo bijvoorbeeld daar ook vandaan komt, toch? Je kunt in zoveel verschillende dingen geloven..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 11 van 12 • 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12
Soortgelijke onderwerpen
» Geloven jullie dit?
» geloven jullie in geesten?
» Sprongetjes, geloven jullie daar in?
» geloven jullie in het vergaan van de wereld in 2012?
» Voor diegenen die geloven....
» geloven jullie in geesten?
» Sprongetjes, geloven jullie daar in?
» geloven jullie in het vergaan van de wereld in 2012?
» Voor diegenen die geloven....
Pagina 11 van 12
Permissies van dit forum: