Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sprongetjes, geloven jullie daar in?

+20
Filoria
Darius
Teddyaapje
Printje
Bluestar
Luce
Balloon
Esmee
Shopaholic
loesje
koNijntje
Kalishi
sanne-84
MissBitchy
Urban Naked
Sophiee
Limburg85
Nana
Steep
Julia
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Julia zo 11 aug 2013 - 23:47

Ik wist nooit zo goed wat ik nou van de sprongetjes moest vinden. Maar mijn zoon is nu 5 maanden en hij
slaapt ineens zooo ontzettend slecht. Overdag amper en zelfs vannacht amper. Terwijl hij toch al dik 2 maanden
's nachts ontzettend goed slaapt.
Als ik google kom ik op allemaal berichten van ouders uit met kindjes van 5 maand die hetzelfde ervaren.

Wat zijn jullie ervaringen met de sprongetjes?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Steep zo 11 aug 2013 - 23:52

Er zal vast een waarheid in zitten maar ik ben meer van de fases. Maar misschien komt dat ook omdat ik een verschrikkelijke hekel heb aan het boek oei ik groei. Bah, het legt voor mijn gevoel echt de nadruk op hoe zwaar het is en andere bangmakerij.

Edit: moet jij je tikker niet eens veranderen? Haha.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Nana zo 11 aug 2013 - 23:53

Ik 'geloof' niet zo zeer in de sprongetjes zoals omschreven in Oei ik groei, dat alle baby's rond precies dezelfde periode een hangerige periode hebben.
Wat ik wel tijdens zo'n periode in mijn achterhoofd houd: het is een fase. Gewoon toegeven aan de behoefte van je kindje om extra vertroeteld te worden. Iedereen zit weleens niet lekker in z'n vel en baby's kunnen dat alleen nog maar duidelijk maken door meer te huilen, slechter te eten of slechter te slapen.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Limburg85 ma 12 aug 2013 - 0:03

Ik geloof wel in sprongen/fases maar net hoe je het omschrijf alleen niet bij de termijnen die staan aangegeven in het boek.
Wel komt het vaak ongeveer overeen.
Als hij een periode heeft met iets minder/slechter weet ik wel dat het door ontwikkeling komt vroeg of laat.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Twellie ma 12 aug 2013 - 0:04

Nee, niet in de zin dat alle baby's op ongeveer hetzelfde moment iets meemaken / doormaken en daar op reageren. Dat boek gaat ook steeds ruimere tijden aanhouden om er niet naast te zitten.

Er-gens tussen de negen en twaalf maanden krijgt het kind een fase die kan varieren tussen drie uur en vijf weken waarin die mogelijk eenkennig wordt of anders slechter gaat slapen en anders leert lopen. Jaja. Volgens mij ga ik ook zo'n boek schrijven, er wordt volgens mij wel veel aan verdiend en dat kan ik beter Yes .

Mijn jongste dochter doet al helemaal niet aan fases, dus daar gaat het sowieso al niet voor op.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Sophiee ma 12 aug 2013 - 0:22

Limburg85 schreef:Ik geloof wel in sprongen/fases maar net hoe je het omschrijf alleen niet bij de termijnen die staan aangegeven in het boek.
Wel komt het vaak ongeveer overeen.
Als hij een periode heeft met iets minder/slechter weet ik wel dat het door ontwikkeling komt vroeg of laat.
+1
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Urban Naked ma 12 aug 2013 - 0:33

Ik vind het ook wat vaag. Elke keer als m'n kind raar deed en ik tikte bij google in 'baby 5 maanden' dan vulde google het zelf al aan tot 'baby 5 maanden sprongetje'. En dat bij elke maand. Lijkt me niet dat ze elke maand een sprong maken, die arme baby's.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Julia ma 12 aug 2013 - 0:35

@ Steep; Ja daar wordt het wel een keer tijd voor he haha:lol: Je hebt overigens ook gelijk over de bangmakerij, het wordt idd heel erg zwaar uitgelegd. Ik merk wel dat ik me daardoor laat beinvloeden. Je ziet wel erg veel donderwolkjes.

@ Nana; je omschrijft het wel erg lief. Dat ze dan extra vertroeteld willen worden. Ik vind dit idd een prettiger
manier om naar de situatie te kijken dan te denken dat dit weer zo'n zware fase is.

@ Twellie; Wat let je;) 
@ limburg85; Eigenlijk weet ik dit ook wel, ik heb nog een dochter van bijna 3. Maar toch ga je dan twijfelen he haha.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 1:03

Wat ik er tot nu toe in gelezen heb (pas 3 sprongetjes, nu bij de 12weken-sprong), vond ik wel heel veel herkenbaar!
Je kan de klok er tot nu op gelijk zetten! We hebben een heel makkelijk mannetje die je echt bijna niet hoort, behalve als ie honger heeft en het te lang duurt haha, en op de dag af issie dan opeens hangerig/jengelig/niet slapen etc.

En ieder geval 1 zinnetje in het boek vond ik wel treffend, iets in de trant van dat het de ouders ook een soort van rust geeft te weten dat het veranderde door een sprongetje komt en tijdelijk is. Daardoor kun je je er makkelijker bij neerleggen en niet gestresst/onzeker o.i.d. worden van al het gehuil.
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  sanne-84 ma 12 aug 2013 - 2:35

Of ik nu geloof in sprongetjes, of in fases... ik geloof in ontwikkeling;) 

Dat laatste klopt idd missbitchy! Dat scheelt gevoelsmatig voor mij ook iets (een heel klein beetje dan, want het blijft moeilijk)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Kalishi ma 12 aug 2013 - 3:23

nee ik geloofde er niet in tot.......NU ! Ze zit overduidelijk in de 26weken sprong!
Belangrijke fase...maar ik herken mijn baby bijna niet meer. Mijn dochter die zo goed als nooit huilde op een dag, heerlijk kon spelen en vooral al vanaf 10weken doorsliep van 7tot7...en nu snachts wel 15x wakker wordt.en dan echt gillend en overstuur. Zodra ik haar troost en tegen mij aanhoud....slaapt ze weer:O  ?? Ik snap er niks van. Tot iemand mij zei dat het wel eens een sprongetje kan zijn.

herkenbaar voor iemand??

us ja.....nu even geloof ik het wel.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 3:28

Kalishi schreef:nee ik geloofde er niet in tot.......NU ! Ze zit overduidelijk in de 26weken sprong!
Belangrijke fase...maar ik herken mijn baby bijna niet meer. Mijn dochter die zo goed als nooit huilde op een dag, heerlijk kon spelen en vooral al vanaf 10weken doorsliep van 7tot7...en nu snachts wel 15x wakker wordt.en dan echt gillend en overstuur. Zodra ik haar troost en tegen mij aanhoud....slaapt ze weer:O  ?? Ik snap er niks van. Tot iemand mij zei dat het wel eens een sprongetje kan zijn.

herkenbaar voor iemand??

us ja.....nu even geloof ik het wel.
Lekker! Maar bedoel je met of zonder late voeding?
Hier krijgt zoon om 19u en 23u de fles en slaapt dan door tot 7u. Dus hij slaapt van iets na 23en tot 7u. Ik heb het idee dat hij ook wel langer kan slapen, maar hoe doe je dat dan met de laatste fles? Die kan echt nog niet vervallen, hij is al veel te licht... En 5 flesjes tussen 7 en 19u wordt ook wat teveel van het goede, dan zit er nog geen 2,5 tussen de voedingen, dat kan toch niet?
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  koNijntje ma 12 aug 2013 - 3:30

MissBitchy schreef:
Kalishi schreef:nee ik geloofde er niet in tot.......NU ! Ze zit overduidelijk in de 26weken sprong!
Belangrijke fase...maar ik herken mijn baby bijna niet meer. Mijn dochter die zo goed als nooit huilde op een dag, heerlijk kon spelen en vooral al vanaf 10weken doorsliep van 7tot7...en nu snachts wel 15x wakker wordt.en dan echt gillend en overstuur. Zodra ik haar troost en tegen mij aanhoud....slaapt ze weer:O  ?? Ik snap er niks van. Tot iemand mij zei dat het wel eens een sprongetje kan zijn.

herkenbaar voor iemand??

us ja.....nu even geloof ik het wel.
Lekker! Maar bedoel je met of zonder late voeding?
Hier krijgt zoon om 19u en 23u de fles en slaapt dan door tot 7u. Dus hij slaapt van iets na 23en tot 7u. Ik heb het idee dat hij ook wel langer kan slapen, maar hoe doe je dat dan met de laatste fles? Die kan echt nog niet vervallen, hij is al veel te licht... En 5 flesjes tussen 7 en 19u wordt ook wat teveel van het goede, dan zit er nog geen 2,5 tussen de voedingen, dat kan toch niet?
mijn oudste heb ik tot 4 mnd wakker gemaakt voor de fles om 23uur, al slapend dronk hij deze op en dan ging hij weer naar bed.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  loesje ma 12 aug 2013 - 3:31

Limburg85 schreef:Ik geloof wel in sprongen/fases maar net hoe je het omschrijf alleen niet bij de termijnen die staan aangegeven in het boek.
Wel komt het vaak ongeveer overeen.
Als hij een periode heeft met iets minder/slechter weet ik wel dat het door ontwikkeling komt vroeg of laat.
zo denk ik er precies zo over
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Julia ma 12 aug 2013 - 4:11

MissBitchy schreef:
Kalishi schreef:nee ik geloofde er niet in tot.......NU ! Ze zit overduidelijk in de 26weken sprong!
Belangrijke fase...maar ik herken mijn baby bijna niet meer. Mijn dochter die zo goed als nooit huilde op een dag, heerlijk kon spelen en vooral al vanaf 10weken doorsliep van 7tot7...en nu snachts wel 15x wakker wordt.en dan echt gillend en overstuur. Zodra ik haar troost en tegen mij aanhoud....slaapt ze weer:O  ?? Ik snap er niks van. Tot iemand mij zei dat het wel eens een sprongetje kan zijn.

herkenbaar voor iemand??

us ja.....nu even geloof ik het wel.
Lekker! Maar bedoel je met of zonder late voeding?
Hier krijgt zoon om 19u en 23u de fles en slaapt dan door tot 7u. Dus hij slaapt van iets na 23en tot 7u. Ik heb het idee dat hij ook wel langer kan slapen, maar hoe doe je dat dan met de laatste fles? Die kan echt nog niet vervallen, hij is al veel te licht... En 5 flesjes tussen 7 en 19u wordt ook wat teveel van het goede, dan zit er nog geen 2,5 tussen de voedingen, dat kan toch niet?
 Volgens mij kan het vanaf 6 kilo, dat je de laatste avondvoeding laat vallen? Onze zoon is nu 5 maand en hij heeft nu net 2 dagen geen avondvoeding meer gehad.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Shopaholic ma 12 aug 2013 - 5:12

Nee ik geloof er niet in.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Esmee ma 12 aug 2013 - 5:35

Ik moest altijd wel lachen om, wat Twellie zegt, de periodes die steeds langer werden. Maar ik had er de eerste periode wel veel aan. Ik vond het interessant om te lezen hoe de baby zijn wereld beleefd de eerste weken. En in moeilijke fases was het wel prettig om te lezen dat het 'maar' gewoon een sprongetje/fase was. Dat maakte mij wel rustiger. Ik vond het fijn om zwart op wit te zien dat het voorbij ging. Los van of het al dan niet klopte.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Balloon ma 12 aug 2013 - 5:37

Ik weet niet. E. is sinds 2 dagen wel huilerig en slaapt slecht overdag. Maar ja...zo kun je voor elke bui wel een reden bedenken.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Luce ma 12 aug 2013 - 6:11

Ja hoor, volgens mij is het toch gewoon een feit dat kinderen rond ongeveer dezelfde tijd een snelle mentale ontwikkeling maken? Dat wordt ook door verschillende ontwikkelingspsychologen gezegd dus ik zou niet weten waarom het onzin zou zijn.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Bluestar ma 12 aug 2013 - 8:07

Ik geloof in sprongetjes,  maar niet precies zo in de termijn zoals omschreven in het oei ik groei boek. Als baby klopte er heel veel bij y, maar soms ook bladzijdes niet.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Printje ma 12 aug 2013 - 8:12

Nee ik geloof daar niet in.


Shop, wat zie ik in je ticker, wat verdrietig meis. Wist niet dat jullie toch voor een derde wilden gaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Teddyaapje ma 12 aug 2013 - 9:01

Hier klopte t behoorlijk dus ik geloof er zeker in. Door t boek oei ik groei viel mij ook echt op wat T. allemaal al kon. Veel dingen waren me anders misschien niet eens opgevallen. Ik kon vooral in t begin heel goed zien naar welke 'winkel' hij was geweest Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  sanne-84 ma 12 aug 2013 - 9:04

Julia schreef:
MissBitchy schreef:
Kalishi schreef:nee ik geloofde er niet in tot.......NU ! Ze zit overduidelijk in de 26weken sprong!
Belangrijke fase...maar ik herken mijn baby bijna niet meer. Mijn dochter die zo goed als nooit huilde op een dag, heerlijk kon spelen en vooral al vanaf 10weken doorsliep van 7tot7...en nu snachts wel 15x wakker wordt.en dan echt gillend en overstuur. Zodra ik haar troost en tegen mij aanhoud....slaapt ze weer:O  ?? Ik snap er niks van. Tot iemand mij zei dat het wel eens een sprongetje kan zijn.

herkenbaar voor iemand??

us ja.....nu even geloof ik het wel.
Lekker! Maar bedoel je met of zonder late voeding?
Hier krijgt zoon om 19u en 23u de fles en slaapt dan door tot 7u. Dus hij slaapt van iets na 23en tot 7u. Ik heb het idee dat hij ook wel langer kan slapen, maar hoe doe je dat dan met de laatste fles? Die kan echt nog niet vervallen, hij is al veel te licht... En 5 flesjes tussen 7 en 19u wordt ook wat teveel van het goede, dan zit er nog geen 2,5 tussen de voedingen, dat kan toch niet?
 Volgens mij kan het vanaf 6 kilo, dat je de laatste avondvoeding laat vallen? Onze zoon is nu 5 maand en hij heeft nu net 2 dagen geen avondvoeding meer gehad.
 6kilo is het gemiddelde.
Maar mijn dochter is nu 4 maanden en nog geen 6kilo, maar toch is de laatste fles er al af. Gewoon een x geprobeerd en dat ging goed. En van cb mocht t 
(Ben wel van 5x150 naar 4x 180 gegaan)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Darius ma 12 aug 2013 - 9:48

Ik geloof er wel in, maar het boek vind ik irritant. Het voelde net alsof mijn kind achter liep, het werd zo mooi beschreven, maar ik zag dat niet bij L.

En nu scheelt het me niet zo veel. Huilerig? Borst of draagdoek en dan merk ik niks meer van de sprong.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Filoria ma 12 aug 2013 - 10:49

Darius schreef:Ik geloof er wel in, maar het boek vind ik irritant. Het voelde net alsof mijn kind achter liep, het werd zo mooi beschreven, maar ik zag dat niet bij L.
Ja precies, dat huilen en hangen herkende ik wel maar 'Lize (9 maanden) helpt me met schoonmaken, ze neemt met een nat doekje netjes de eettafel af' was totaaal niet herkenbaar...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Sprongetjes, geloven jullie daar in? Empty Re: Sprongetjes, geloven jullie daar in?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum