Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geloven jullie?

+39
Sweety
Melis_je
Chocoholic
Dennenappel
loura
Butterfly78
Teddyaapje
Shisha
nina
luisa
Miss G
Flippin' Bitch
Qiara
lieke89
Chocolate Cookie
Fearie
_Femme
Mari
TukTuk
Lavendel
VeryCherry
Lotus
Ilargi
Polly
Phileine
Jeanette
Printje
Mamasapje
JoyceVL
Monte
Juul
*Lookie*
Zora
Sarah1985
Burn
Arwyn
SuperGrover
Floor
Travel-Addict
43 plaatsers

Pagina 10 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Kabouter di 26 apr 2011 - 22:30

Fauve schreef:
Chipp schreef:
Shisha schreef:

Hoe denken jullie hierover dan: Om bij god te komen moet je geloven in jezus en dat hij is gestorven voor jouw zonden. Als je echt oprecht spijt hebt van de zondes die je hebt begaan en om vergeving vraagt dan wordt je dit ook vergeven en kom je toch nog bij god.

Ik had hier laatst een discussie over met mijn vriend en ik vind het moeilijk om mij dit voor te stellen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het een beetje een naar idee dat mensen die erge dingen gedaan hebben met oprechte spijt en vergeving vragen er wel komen terwijl mensen, die niet geloven, maar wel hun hele leven netjes geleefd hebben en geen erge dingen gedaan hebben er niet komen. Dat vind ik een beetje krom.

Ik geloof dit inderdaad. Ik geloof niet dat je kunt zeggen, oh ik doe dit gewoon, want Jezus is toch voor mij gestorven en dan bid ik toch even? Dus alleen wanneer je oprechte spijt hebt, kun je vergeving krijgen. Dan ga ik er ook van uit dat mensen, als ze iets slechts hebben gedaan, niet in herhaling vallen.

Grote edit: Chipp ik begreep je verkeerd, ben het juist met je eens!

Shisha: eh ja ik vind het wel een beetej raar dat je dan dus eigenlijk verwacht dat mensen die niet geloven, wel in de hemel terecht komen? Ze geloven er toch niet in Very Happy

Ik vind het inderdaad ook raar dat je denkt dat je als niet gelovige in de hemel zult komen..daar geloof je dan toch ook niet in? Ik niet in ieder geval..wat overigens niet wil zeggen dat ik niet geloof dat er helemaal niks is. Dat wil namelijk echt heel erg graag geloven.
Ik zou het zo fijn vinden als je ergens vandaan nog naar je geliefden kunt kijken als je dood bent.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Melis_je di 26 apr 2011 - 22:30

Fauve schreef:Shisha: eh ja ik vind het wel een beetej raar dat je dan dus eigenlijk verwacht dat mensen die niet geloven, wel in de hemel terecht komen? Ze geloven er toch niet in Very Happy

Maar naar de hel gaat me ook wel heel ver voor alleen de misdaad van het anders zien. Gelukkig geloof ik er echt niet in. Inderdaad een heel makkelijke manier van leven.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Sweety di 26 apr 2011 - 22:30

Fauve schreef:
Nogmaals, waarom zouden mensen die niet geloven in de hemel willen komen? Die bestaat dan toch niet volgens hen?

En goh, misschien heeft God wel een uitzondering gemaakt voor Hitler, weten wij veel.
Daar heb je gelijk in. Maar als de mensen die niet geloven het dus fout hebben en er wel een hemel bestaat. Zou God ze dan echt tegenhouden? En de moordenaars enz wel toe laten?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:30

Storm schreef:
Gloria schreef:
Storm schreef:Ik vind het wel fijn dat jij het zo ziet, in plaats van een kwaadaardig wezen dat in je kruipt en je bezit. Dat is mijn grootste angst.
'Geef Mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug' #passiongouda smile
Haha smile maar ik ben bloedserieus eigenlijk. Ik ben daar echt heel bang voor, dat je geen controle over jezelf hebt omdat er 'iets' je bezit. Dat vind ik doodeng.
Ik ben ook heel serieus. Ik vond dat liedje zó passend. Want dat is wie God voor mij is: Iemand waar ik mijn angsten kan achterlaten en die mij er hoop voor teruggeeft. Probeer het eens als je weer eens bang bent. Vertel dat tegen God en zeg dat je je angsten aan Hem geeft. Wat Jen zegt: God is altijd sterker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:31

Sweety schreef:
Fauve schreef:
Nogmaals, waarom zouden mensen die niet geloven in de hemel willen komen? Die bestaat dan toch niet volgens hen?

En goh, misschien heeft God wel een uitzondering gemaakt voor Hitler, weten wij veel.
Daar heb je gelijk in. Maar als de mensen die niet geloven het dus fout hebben en er wel een hemel bestaat. Zou God ze dan echt tegenhouden? En de moordenaars enz wel toe laten?

Dat weet ik niet, want ik ben God niet :P (goh)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Melis_je di 26 apr 2011 - 22:32

Fauve schreef:
Dat weet ik niet, want ik ben God niet :P (goh)

Wel jammer, dan had je zeker alles op je wishlist al gehad!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:32

Sweety schreef:
Fauve schreef:
Nogmaals, waarom zouden mensen die niet geloven in de hemel willen komen? Die bestaat dan toch niet volgens hen?

En goh, misschien heeft God wel een uitzondering gemaakt voor Hitler, weten wij veel.
Daar heb je gelijk in. Maar als de mensen die niet geloven het dus fout hebben en er wel een hemel bestaat. Zou God ze dan echt tegenhouden? En de moordenaars enz wel toe laten?

Natuurlijk ga je dan naar de hemel. Want er bestaat geen goed of fout in geloven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:32

Storm schreef:Jen, je hebt helemaal gelijk. Ik had het ook niet moeten vragen, daar word ik alleen nog maar banger van smile maar angst en nieuwsgierigheid liggen zó dicht bij elkaar he. En inderdaad, wat is bewijs? Wat voor de één echt is, is voor de ander volslagen onzin.

Precies smile Ik weet hoe het werkt, ben er zelf ook zoéén die vragen stelt waar ze het antwoord helemaal niet op wil weten nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:32

Gloria schreef:
Storm schreef:
Gloria schreef:
Storm schreef:Ik vind het wel fijn dat jij het zo ziet, in plaats van een kwaadaardig wezen dat in je kruipt en je bezit. Dat is mijn grootste angst.
'Geef Mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug' #passiongouda smile
Haha smile maar ik ben bloedserieus eigenlijk. Ik ben daar echt heel bang voor, dat je geen controle over jezelf hebt omdat er 'iets' je bezit. Dat vind ik doodeng.
Ik ben ook heel serieus. Ik vond dat liedje zó passend. Want dat is wie God voor mij is: Iemand waar ik mijn angsten kan achterlaten en die mij er hoop voor teruggeeft. Probeer het eens als je weer eens bang bent. Vertel dat tegen God en zeg dat je je angsten aan Hem geeft. Wat Jen zegt: God is altijd sterker.

Wat verwoord jij je mooi! Ik ben het helemaal met je eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:33

Melis_je schreef:
Fauve schreef:Shisha: eh ja ik vind het wel een beetej raar dat je dan dus eigenlijk verwacht dat mensen die niet geloven, wel in de hemel terecht komen? Ze geloven er toch niet in Very Happy

Maar naar de hel gaat me ook wel heel ver voor alleen de misdaad van het anders zien. Gelukkig geloof ik er echt niet in. Inderdaad een heel makkelijke manier van leven.

Ik geloof ook niet dat mensen die niet geloven per se in de hel terecht komen. Ik weet niet zo goed wat ik daar dan wel van denk. Ik hou me er niet zo mee bezig eigenlijk, bovendien weet ik op het moment niet echt waar ik zelf terecht zal komen dan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Sweety di 26 apr 2011 - 22:33

Kabouter schreef:
Ik vind het inderdaad ook raar dat je denkt dat je als niet gelovige in de hemel zult komen..daar geloof je dan toch ook niet in? Ik niet in ieder geval..wat overigens niet wil zeggen dat ik niet geloof dat er helemaal niks is. Dat wil namelijk echt heel erg graag geloven.
Ik zou het zo fijn vinden als je ergens vandaan nog naar je geliefden kunt kijken als je dood bent.
Ik geloof wel dat er een plek is waar je naartoe gaat en waar je geliefden zijn en op je wachten. Maar ik geloof ook in reïncarnatie en overleden personen die je kunnen komen bezoeken.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:33

Gloria schreef:
Storm schreef:
Gloria schreef:
Storm schreef:Ik vind het wel fijn dat jij het zo ziet, in plaats van een kwaadaardig wezen dat in je kruipt en je bezit. Dat is mijn grootste angst.
'Geef Mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug' #passiongouda smile
Haha smile maar ik ben bloedserieus eigenlijk. Ik ben daar echt heel bang voor, dat je geen controle over jezelf hebt omdat er 'iets' je bezit. Dat vind ik doodeng.
Ik ben ook heel serieus. Ik vond dat liedje zó passend. Want dat is wie God voor mij is: Iemand waar ik mijn angsten kan achterlaten en die mij er hoop voor teruggeeft. Probeer het eens als je weer eens bang bent. Vertel dat tegen God en zeg dat je je angsten aan Hem geeft. Wat Jen zegt: God is altijd sterker.

Ik vind het ook een heel mooi liedje. Ik heb sowieso een paar liedjes die ik zing in mezelf wanneer ik héél bang ben, dan word ik altijd rustig...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:33

Melis_je schreef:
Fauve schreef:
Dat weet ik niet, want ik ben God niet :P (goh)

Wel jammer, dan had je zeker alles op je wishlist al gehad!

Whahahaha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Shisha di 26 apr 2011 - 22:36

Fauve schreef:
Chipp schreef:
Shisha schreef:

Hoe denken jullie hierover dan: Om bij god te komen moet je geloven in jezus en dat hij is gestorven voor jouw zonden. Als je echt oprecht spijt hebt van de zondes die je hebt begaan en om vergeving vraagt dan wordt je dit ook vergeven en kom je toch nog bij god.

Ik had hier laatst een discussie over met mijn vriend en ik vind het moeilijk om mij dit voor te stellen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ik vind het een beetje een naar idee dat mensen die erge dingen gedaan hebben met oprechte spijt en vergeving vragen er wel komen terwijl mensen, die niet geloven, maar wel hun hele leven netjes geleefd hebben en geen erge dingen gedaan hebben er niet komen. Dat vind ik een beetje krom.

Ik geloof dit inderdaad. Ik geloof niet dat je kunt zeggen, oh ik doe dit gewoon, want Jezus is toch voor mij gestorven en dan bid ik toch even? Dus alleen wanneer je oprechte spijt hebt, kun je vergeving krijgen. Dan ga ik er ook van uit dat mensen, als ze iets slechts hebben gedaan, niet in herhaling vallen.

Grote edit: Chipp ik begreep je verkeerd, ben het juist met je eens!

Shisha: eh ja ik vind het wel een beetej raar dat je dan dus eigenlijk verwacht dat mensen die niet geloven, wel in de hemel terecht komen? Ze geloven er toch niet in Very Happy

Haha ja het staat er een beetje krom. Very Happy Maar ik bedoel dat wanneer je dan dood gaat en god blijkt dan toch te bestaan maar omdat je niet in hem geloofde kom je de hemel niet in.
Mijn vriend legt het altijd zo uit: God klopt je leven lang bij jou op de deur maar als je nooit open doet voor hem en ja gaat dood en komt er dan achter dat jij wel bestaat doet hij niet meer open voor jou.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:36

En nog even over goed en kwaad. Zelf geloof ik dat het heel menselijk is om alles in te delen in duale termen als goed en kwaad. Oorzaak en gevolg, links en rechts. Voor God bestaat deze dualiteit niet, bij hem is alles 1. God vertegenwoordigt voor mij dus Alles, niet alleen de goede dingen, ook de dingen die wij als mensen bestempelen als het kwaad. Het zijn twee zijdes van dezelfde medaille, het één kan niet bestaan zonder het ander. Licht kan niet schijnen zonder dat de schaduw valt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:37

Shisha, wat een nare gedachte vind ik dat. Die van je vriend bedoel ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Sweety di 26 apr 2011 - 22:38

Giacomo schreef:Shisha, wat een nare gedachte vind ik dat. Die van je vriend bedoel ik.
+1
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:38

God is een rechtvaardige God. Hij doet recht, beter dan de rechters van deze wereld. Daar vertrouw ik op. Dan hoef ik tenminste niet aan mensen te vertellen of ze wel of niet in de hemel komen. Wel denk ik dat een leven met Jezus je het meeste vreugde en hoop biedt. En daarom zou ik iedereen aanraden christen te worden :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:38

Gloria schreef:
Storm schreef:
Gloria schreef:
Storm schreef:Ik vind het wel fijn dat jij het zo ziet, in plaats van een kwaadaardig wezen dat in je kruipt en je bezit. Dat is mijn grootste angst.
'Geef Mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug' #passiongouda smile
Haha smile maar ik ben bloedserieus eigenlijk. Ik ben daar echt heel bang voor, dat je geen controle over jezelf hebt omdat er 'iets' je bezit. Dat vind ik doodeng.
Ik ben ook heel serieus. Ik vond dat liedje zó passend. Want dat is wie God voor mij is: Iemand waar ik mijn angsten kan achterlaten en die mij er hoop voor teruggeeft. Probeer het eens als je weer eens bang bent. Vertel dat tegen God en zeg dat je je angsten aan Hem geeft. Wat Jen zegt: God is altijd sterker.
Ik vind je reactie wel heel mooi, het doet wel iets met me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:39

Gloria schreef:God is een rechtvaardige God. Hij doet recht, beter dan de rechters van deze wereld. Daar vertrouw ik op. Dan hoef ik tenminste niet aan mensen te vertellen of ze wel of niet in de hemel komen. Wel denk ik dat een leven met Jezus je het meeste vreugde en hoop biedt. En daarom zou ik iedereen aanraden christen te worden :P.

Haha lekker wijfie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:39

Giacomo schreef:Natuurlijk ga je dan naar de hemel. Want er bestaat geen goed of fout in geloven.
Hoe bedoel je dit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:41

Noa schreef:En nog even over goed en kwaad. Zelf geloof ik dat het heel menselijk is om alles in te delen in duale termen als goed en kwaad. Oorzaak en gevolg, links en rechts. Voor God bestaat deze dualiteit niet, bij hem is alles 1. God vertegenwoordigt voor mij dus Alles, niet alleen de goede dingen, ook de dingen die wij als mensen bestempelen als het kwaad. Het zijn twee zijdes van dezelfde medaille, het één kan niet bestaan zonder het ander. Licht kan niet schijnen zonder dat de schaduw valt.
Hmm, hier ga ik eens even hard over nadenken de komende tijd nerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Shisha di 26 apr 2011 - 22:43

Sweety schreef:
Giacomo schreef:Shisha, wat een nare gedachte vind ik dat. Die van je vriend bedoel ik.
+1

Ja dat vind ik dus ook en daar gaan de discussies bij ons dan meestal ook over. Maar goed, hij zegt dan dat hij het zo vanuit de bijbel begrijpt maar het natuurlijk ook niet zeker weet. Hij denk dat je alles pas weet en begrijpt wanneer je dood gaat. Dat dan alles ineens duidelijk is.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:43

Storm schreef:Ik vind je reactie wel heel mooi, het doet wel iets met me.
Fijn dat ik iets voor je kan betekenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:44

Jen_ schreef:Haha lekker wijfie!
Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 10 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum