Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor diegenen die geloven....

3 plaatsers

Ga naar beneden

Voor diegenen die geloven.... Empty Voor diegenen die geloven....

Bericht  PluDan za 27 aug 2011 - 8:34

Welk geloof heb je en wat doe je hier allemaal mee, dan bedoel ik ga je naar de kerk, bid jij?
Wat is de reden dat jij bent gaan geloven?
Op wat voor manier geloof jij en heb jij hier veel aan voor jezelf, wat haal jij hier voor jezelf uit? Geloven degenen om jou heen ook en heb jij daar wat aan?
Heb jij wel eens een bijbelstudie oid gedaan en wat heb jij hieraan gehad?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor diegenen die geloven.... Empty Re: Voor diegenen die geloven....

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 28 aug 2011 - 2:50

---

Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 3:04; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Monte zo 28 aug 2011 - 3:08

PluDan schreef:Welk geloof heb je en wat doe je hier allemaal mee, dan bedoel ik ga je naar de kerk, bid jij?
Ik ben pinkster/evangelisch van geloof(dus christelijk) en ga op dit moment niet naar een kerk(ben zoekende naar een nieuwe) en ik bid zeker weten. Ik geloof ook echt dat bidden helpt om antwoorden te krijgen, dingen te laten gebeuren en om je beter te voelen.

Wat is de reden dat jij bent gaan geloven?
Mijn ouders zijn gelovig en ben er dus mee opgegroeid. ergens rond eind middelbare heb ik echt zelf de keuze gemaakt en nu zou ik niet meer zonder willen.

Op wat voor manier geloof jij en heb jij hier veel aan voor jezelf, wat haal jij hier voor jezelf uit?
Ik haal er erg veel uit, vooral uit de bijbel. Daar staan zulke mooie teksten in dat je je een stuk fijner voelt. En wie wil nou niet na z'n dood in een heel mooi paradijs terecht komen en ook op momenten dat het even niet gaat toch een soort steun te voelen en wetend dat alles goed komt en er iemand bij je is.

Geloven degenen om jou heen ook en heb jij daar wat aan?
Mijn ouders geloven, ook heb ik een hele goede vriendin die gelovig is en nog wat vrienden(die ik niet vaak zie). Mijn andere vrienden geloven niet. Ik vind het erg fijn om mijn ouders te hebben en praat ook echt heel vaak met hun over het geloof en de bijbel. Dit doe ik ook met mijn beste gelovige vriendin. Met mijn andere gelovige vrienden praat ik er niet over omdat ik weet dat ze dit niet prettig vinden.

Heb jij wel eens een bijbelstudie oid gedaan en wat heb jij hieraan gehad?
Niet vaak, maar de keren die ik heb gedaan was het heel fijn. Je leert toch van elkaar en gaat dingen in het bijbel beter begrijpen. Ook kom je teksten tegen die je zelf misschien niet op zijn gevallen of waar je nog nooit van had gehoord, erg prettig dus. Ik zoek ook veel op internet(op sites,blogs e.d.) waar mensen dan hun mooiste Bijbelteksten opzetten en die ik dan soms echt heel mooi vind en nog niet ken. Ook op youtube staan mooie filmpjes met Bijbelteksten en mooie muziek.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: