Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geloven jullie?

+39
Sweety
Melis_je
Chocoholic
Dennenappel
loura
Butterfly78
Teddyaapje
Shisha
nina
luisa
Miss G
Flippin' Bitch
Qiara
lieke89
Chocolate Cookie
Fearie
_Femme
Mari
TukTuk
Lavendel
VeryCherry
Lotus
Ilargi
Polly
Phileine
Jeanette
Printje
Mamasapje
JoyceVL
Monte
Juul
*Lookie*
Zora
Sarah1985
Burn
Arwyn
SuperGrover
Floor
Travel-Addict
43 plaatsers

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 10:57

Misschien kun je jezelf dan beter een agnost noemen? Agnosticisme betekent dat men gelooft dat het onmogelijk is te weten of God bestaat of niet bestaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  luisa do 21 apr 2011 - 11:58

Noa schreef:Misschien kun je jezelf dan beter een agnost noemen? Agnosticisme betekent dat men gelooft dat het onmogelijk is te weten of God bestaat of niet bestaat.

Ik vind het niet nodig om er een label aan te hangen.
En misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt, maar voor mij is het niet onmogelijk te weten of er wel of geen god bestaat. Voor mij bestaat er geen god. Pas als ik bewijs zie dat er wel een god bestaat zal ik hierin geloven. Bewijs dat er geen god is heb ik niet nodig hoor.

Mijn inziens is religie een houvast voor veel mensen en jaren geleden ook om dergelijke reden bedacht. Eigenlijk net zo als de goden die de Romeinen/grieken/oude egyptenaren hadden, maar daar is 'men' nu wel uit dat die niet bestaan/verzonnen waren . Ik snap niet zo goed waarom dan wel veel mensen aannemen dat er 1 god bestaat die almachtig is en de wereld heeft geschapen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  TukTuk do 21 apr 2011 - 20:27

XxXGeesje schreef:Ja, ik geloof.
Ben katholiek opgevoed, en ga misschien niet zo heel vaak naar de kerk, toch is mijn geloof belangrijk voor mij.
Ik heb er altijd een hekel aan als iemand zegt dat je niet gelovig bent als je niet naar de kerk gaat. Vind dat echt onzin, geloof dat zit in je, daarvoor hoef je niet perse naar de kerk!

Natuurlijk zit geloof in je, en je hoeft daar idd niet voor naar een kerk te gaan, maar je hebt ook mensen die alleen geloven op het moment dat het ze uit komt, en dat zijn ook wel vaak de mensen die nooit naar de kerk gaan, dus mensen zoals jij, en mensen die dus alleen geloven zodra het hun uit komt, worden daardoor wel vaak over 1 kam gescheerd heb ik het idee.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 20:37

Noa schreef:Misschien kun je jezelf dan beter een agnost noemen? Agnosticisme betekent dat men gelooft dat het onmogelijk is te weten of God bestaat of niet bestaat.

Mijn vriend is agnost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 20:38

SuperGrover schreef:Storm, dat is wel heel bijzonder, een vrouwelijke lesbische zwangere dominee. Hoezo contrast met de mannelijke, celibataire maar wel uiteraard vreselijk heteroseksuele pastoors bij de katholieke kerk. Weet je, als ik zo'n kerk in de buurt had, dan was ik er vast ook wel heen gegaan. Ik vind het wel heel interessant namelijk, en mijn vragen en sceptische ideeën zijn dan wellicht niet te verenigen met wat er in mijn bijbel staat, het idee van een kerkgemeenschap die elkaar opvangt in zware tijden, samen zingt en nog gelooft in een betere wereld, dat spreekt me wel heel erg aan.
Ik vond dat ook al zo bijzonder. En zoals jij het beschrijft, zo is die gemeenschap precies. Ze doen ook heel veel voor andere mensen; er zit een voedselbank bij en ze brengen regelmatig bloemetjes rond naar ouderen. Ook met Nieuwjaar brengen de mensen oliebollen rond bij de minderbedeelden, zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 21:03

luisa schreef:
Noa schreef:Misschien kun je jezelf dan beter een agnost noemen? Agnosticisme betekent dat men gelooft dat het onmogelijk is te weten of God bestaat of niet bestaat.

Ik vind het niet nodig om er een label aan te hangen.
En misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt, maar voor mij is het niet onmogelijk te weten of er wel of geen god bestaat. Voor mij bestaat er geen god. Pas als ik bewijs zie dat er wel een god bestaat zal ik hierin geloven. Bewijs dat er geen god is heb ik niet nodig hoor.

Mijn inziens is religie een houvast voor veel mensen en jaren geleden ook om dergelijke reden bedacht. Eigenlijk net zo als de goden die de Romeinen/grieken/oude egyptenaren hadden, maar daar is 'men' nu wel uit dat die niet bestaan/verzonnen waren . Ik snap niet zo goed waarom dan wel veel mensen aannemen dat er 1 god bestaat die almachtig is en de wereld heeft geschapen.
Omdat ze niet zoals jij denken, zij zien God niet als gecreëerd door angstige mensen, maar geloven inderdaad dat God de schepper is van alles. Wel bewijs zou voor jou genoeg zijn om in God te gaan geloven? Als hij neerdaalt vanuit de hemel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  luisa do 21 apr 2011 - 22:02

Noa schreef:
luisa schreef:
Noa schreef:Misschien kun je jezelf dan beter een agnost noemen? Agnosticisme betekent dat men gelooft dat het onmogelijk is te weten of God bestaat of niet bestaat.

Ik vind het niet nodig om er een label aan te hangen.
En misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt, maar voor mij is het niet onmogelijk te weten of er wel of geen god bestaat. Voor mij bestaat er geen god. Pas als ik bewijs zie dat er wel een god bestaat zal ik hierin geloven. Bewijs dat er geen god is heb ik niet nodig hoor.

Mijn inziens is religie een houvast voor veel mensen en jaren geleden ook om dergelijke reden bedacht. Eigenlijk net zo als de goden die de Romeinen/grieken/oude egyptenaren hadden, maar daar is 'men' nu wel uit dat die niet bestaan/verzonnen waren . Ik snap niet zo goed waarom dan wel veel mensen aannemen dat er 1 god bestaat die almachtig is en de wereld heeft geschapen.
Omdat ze niet zoals jij denken, zij zien God niet als gecreëerd door angstige mensen, maar geloven inderdaad dat God de schepper is van alles. Wel bewijs zou voor jou genoeg zijn om in God te gaan geloven? Als hij neerdaalt vanuit de hemel?

haha, ben niet snel overtuigd , maar als ik god zie neerdalen uit de hemel dan vast wel ja.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 22:03

luisa schreef:haha, ben niet snel overtuigd , maar als ik god zie neerdalen uit de hemel dan vast wel ja.
Laat dat nou net gebeurd zijn... ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 22:04

luisa schreef:
Noa schreef:
luisa schreef:
Noa schreef:Misschien kun je jezelf dan beter een agnost noemen? Agnosticisme betekent dat men gelooft dat het onmogelijk is te weten of God bestaat of niet bestaat.

Ik vind het niet nodig om er een label aan te hangen.
En misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt, maar voor mij is het niet onmogelijk te weten of er wel of geen god bestaat. Voor mij bestaat er geen god. Pas als ik bewijs zie dat er wel een god bestaat zal ik hierin geloven. Bewijs dat er geen god is heb ik niet nodig hoor.

Mijn inziens is religie een houvast voor veel mensen en jaren geleden ook om dergelijke reden bedacht. Eigenlijk net zo als de goden die de Romeinen/grieken/oude egyptenaren hadden, maar daar is 'men' nu wel uit dat die niet bestaan/verzonnen waren . Ik snap niet zo goed waarom dan wel veel mensen aannemen dat er 1 god bestaat die almachtig is en de wereld heeft geschapen.
Omdat ze niet zoals jij denken, zij zien God niet als gecreëerd door angstige mensen, maar geloven inderdaad dat God de schepper is van alles. Wel bewijs zou voor jou genoeg zijn om in God te gaan geloven? Als hij neerdaalt vanuit de hemel?

haha, ben niet snel overtuigd , maar als ik god zie neerdalen uit de hemel dan vast wel ja.
:cyclops:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  nina za 23 apr 2011 - 8:50

Gloria schreef:
luisa schreef:haha, ben niet snel overtuigd , maar als ik god zie neerdalen uit de hemel dan vast wel ja.
Laat dat nou net gebeurd zijn... ;-)
Pas met Pinksteren toch?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Shisha za 23 apr 2011 - 8:59

Ik vind het moeilijk en hang er een beetje tussenin. Ik ben vanuit huis uit niet gelovig opgevoed. Mijn vriend is wel weer christelijk en hoewel ik het allemaal erg interessant vind en we er vaak over praten ben ik nog niet overtuigd. Aan de andere kant ben ik ook weer geen aanhanger van het evolutieverhaal dus ik denk wel dat er meer is. Maar wat het dan is ben ik nog niet over uit.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Teddyaapje ma 25 apr 2011 - 6:59

Ik geloof absoluut niet in God maar wel in reïncarnatie en geesten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 7:06

nina schreef:Pas met Pinksteren toch?
O, ik moet hier nog op reageren.

Dat was de Heilige Geest en dat gebeurde inderdaad met Pinksteren.

Ik bedoelde dat God in Jezus naar de aarde is gekomen. Door Jezus kunnen we God leren kennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Butterfly78 di 26 apr 2011 - 2:16

Ik ben wel christelijk opgevoed (vader geloofde wel, me moeder niet) en moest naar een christelijkeschool (basis en voortgezet). Elke zondag naar de kerk en moest ik zoals ik dat noemde naar kattebak.
Vond het niks en probeerde er elke keer onderuit te komen...

Toen ik niet meer mee hoefde ben ik ook nooit meer gegaan.
Ik kan er niks mee.

Er zal vast wel wat zijn tussen hemel en aarde, maar dat er een god is, nee dat geloof ik niet.
Want waarom gebeuren er dan de vreselijkste dingen?
Als hij zou bestaan zou dit niet gebeuren.

Want als hij de aarde heeft geschept, waarom "vernield" hij die dan? Om de mensen te straffen omdat we verkeerd met de aarde omgaan?
Ik heb te veel WAAROM vragen om mij te doen geloven.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:26

Butterfly78 schreef:Als hij zou bestaan zou dit niet gebeuren.
Hoe weet jij dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  loura di 26 apr 2011 - 2:26

Nee ik geloof niet... Ik heb ook geen geloof nodig voor mezelf. Ik heb het idee dat het voor mensen meer een houvast is omdat het leven anders moeilijk te bevatten is of omdat mensen ombebust bang zijn voor de dood.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:28

Gloria schreef:
Butterfly78 schreef:Als hij zou bestaan zou dit niet gebeuren.
Hoe weet jij dat?

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Butterfly78 di 26 apr 2011 - 2:35

Bitterkoek_ schreef:
Gloria schreef:
Butterfly78 schreef:Als hij zou bestaan zou dit niet gebeuren.
Hoe weet jij dat?

+1

Omdat ik niet kan geloven dat als hij de aarde heet geschept ook de aarde vernield!

Het zijn natuurrampen, maar als hij zou bestaan zou hij niet een heel land plat leggen of een arm land nog armer maken. Maar zou hij de mensen beschermen.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:40

Butterfly78 schreef:
Bitterkoek_ schreef:
Gloria schreef:
Butterfly78 schreef:Als hij zou bestaan zou dit niet gebeuren.
Hoe weet jij dat?

+1

Omdat ik niet kan geloven dat als hij de aarde heet geschept ook de aarde vernield!

Het zijn natuurrampen, maar als hij zou bestaan zou hij niet een heel land plat leggen of een arm land nog armer maken. Maar zou hij de mensen beschermen.

Dan snap ik waarom je niet zoveel met het geloof of christendom hebt. Jammer dat er sommige mensen zijn die bij dit soort situaties de oorzaak buiten zich zelf zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:42

Butterfly78 schreef:
Bitterkoek_ schreef:
Gloria schreef:
Butterfly78 schreef:Als hij zou bestaan zou dit niet gebeuren.
Hoe weet jij dat?

+1

Omdat ik niet kan geloven dat als hij de aarde heet geschept ook de aarde vernield!

Het zijn natuurrampen, maar als hij zou bestaan zou hij niet een heel land plat leggen of een arm land nog armer maken. Maar zou hij de mensen beschermen.
Volgens mij doen we dat nog altijd zelf..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:43

_Donnaa schreef:
Butterfly78 schreef:
Bitterkoek_ schreef:
Gloria schreef:
Butterfly78 schreef:Als hij zou bestaan zou dit niet gebeuren.
Hoe weet jij dat?

+1

Omdat ik niet kan geloven dat als hij de aarde heet geschept ook de aarde vernield!

Het zijn natuurrampen, maar als hij zou bestaan zou hij niet een heel land plat leggen of een arm land nog armer maken. Maar zou hij de mensen beschermen.
Volgens mij doen we dat nog altijd zelf..

Kijk, Donna... jij snapt het. Wink

+100 en een handjevol m&m's!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:44

Bedankt voor de M&M`s Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:47

Wat me wel opvalt, is dat gelovigen nooit een antwoord kunnen geven op de vraag: waarom lijden mensen zo als er een God is? Waarom is er dan zoveel ellende?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:48

Storm schreef:Wat me wel opvalt, is dat gelovigen nooit een antwoord kunnen geven op de vraag: waarom lijden mensen zo als er een God is? Waarom is er dan zoveel ellende?

Ik durf best toe te geven dat ik ook niet overal het antwoord op weet, ik zelf ook nog met genoeg vragen zit, zoals bovenstaande.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 2:50

Storm schreef:Wat me wel opvalt, is dat gelovigen nooit een antwoord kunnen geven op de vraag: waarom lijden mensen zo als er een God is? Waarom is er dan zoveel ellende?
Maar dat is toch hetzelfde als mensen die geloven in 'everything happens for a reason' dan krijg je ook direct de vraag 'wat de reden is dat iemand dan kanker heeft'..

Ja hallo, net alsof ik dat weet?!
Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 5 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum