Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geloven jullie?

+39
Sweety
Melis_je
Chocoholic
Dennenappel
loura
Butterfly78
Teddyaapje
Shisha
nina
luisa
Miss G
Flippin' Bitch
Qiara
lieke89
Chocolate Cookie
Fearie
_Femme
Mari
TukTuk
Lavendel
VeryCherry
Lotus
Ilargi
Polly
Phileine
Jeanette
Printje
Mamasapje
JoyceVL
Monte
Juul
*Lookie*
Zora
Sarah1985
Burn
Arwyn
SuperGrover
Floor
Travel-Addict
43 plaatsers

Pagina 4 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Lavendel wo 20 apr 2011 - 20:03

Gloria schreef: Pas zat ik in de tuin en hadden mijn buurkinderen (12 en 15 jaar) over wat Goede Vrijdag en Pasen was. Zij wisten het niet, maar zelfs hun ouders wisten het niet. Dat vond ik toch wel redelijk schandalig Neutral.

Ik snap niet waarom mensen dit vaak zo erg vinden. Oke de feestdagen hebben een christrlijke grondslag maar ik denk dat voor de meerderheid in de samenleving het nu gewoon een feestdag uit traditie en gewoonte is. Als ik naar mezelf kijk denk ik echt nooit aan de oorspronkelijke reden van het feest.
En of het nu zo erg is dat de kinderen van tegenwoordig het niet meer weten.. IK vind van niet, als ze niet christelijk zijn tenminste. In de maatschappij tegenwoordig zijn er zoveel andere grote geloven en weten wij precies wanneer die feestdagen zijn en waar ze voor zijn? Denk het niet.. Misschien moet de nadruk gewoon wat minder op het christendom gelegd worden in de samenleving, volgens mij zijn er nl meer niet gelovigen en anders gelovigen dat christenen.

Eigenlijk ben ik gewoon voor algemene vrije dagen voor iedereen zonder wat voor een grondslag dan ook. En mensen die bepaalde feestdagen willen vieren van wat voor een geloof dan ook kunnen dat fijn in hun vrije tijd doen!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Mamasapje wo 20 apr 2011 - 20:04

_Donnaa schreef:Ik moet me ook nog steeds uitschrijven bij de kerk trouwens.. Volgende week maar eens even doen..

hopelijk gaat dat makkelijker als hier.. ik heb het al 3x geprobeerd maar ze zijn erg hardnekkig hier;) Ik stuur ook maar weer eens een brief!
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:07

Mamasapje schreef:
_Donnaa schreef:Ik moet me ook nog steeds uitschrijven bij de kerk trouwens.. Volgende week maar eens even doen..

hopelijk gaat dat makkelijker als hier.. ik heb het al 3x geprobeerd maar ze zijn erg hardnekkig hier;) Ik stuur ook maar weer eens een brief!
Het zou me niets verbazen, haha :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:08

Het uitschrijven ging bij mij heel akelig trouwens.
Naar aanleiding van mijn e-mail kwam er een hele strenge, boos kijkende meneer bij me langs.
Ik moest een formulier invullen en ondertekenen dat ik dus was uitgeschreven.
Er kon geen wóórd af bij die kerel.
Als blikken konden doden....
IK werd behandeld alsof ik lucht was, te min om tegen te praten..
Nou, dat was dus een extra reden om blij te zijn dat ik niet meer lid van de kerk was. En dat geeft ook aan hoe streng de kerkelijke gemeente hier is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:08

Ik heb trouwens op een christelijke basis en middelbare school gezeten, maar weet zo ook niet wat Pasen precies is.. Boeiend..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 20:10

Ik twijfelde altijd. Aan de ene kant geloof ik wel, andere kant ook niet. Maar sinds vorige week ben ik over de streep. Ik heb wat boeken gekregen over het geloof en ga me hier mee bezig houden, ook ga ik af en toe naar de kerk en zie dan wel of het ook echt wat voor mij is. Mijn gevoel nu zegt van wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  TukTuk wo 20 apr 2011 - 20:16

Ik wel thuis gelovig (katholiek) opgevoed, ben gedoopt, eerste communie gedaan, mijn opa en oma gingen elke zondag naar de kerk, as we daar waren gingen we mee (was ook de kerk waar mijn zus en ik gedoopt waren en eerste communie gedaan hadden) mijn ouders gingen thuis nooit verder naar de kerk, ook omdat er volgens mij in onze woonplaatst geen katholieke kerk was. Maar al vrij snel begon ik vragen te stellen en merkte ik dat het geloof gewoon niet bij mij paste.

Ik vind persoonlijk heel veel geloven erg hypocriet, zo van "heb je naaste lief" , maar als jou naaste toevallig een homo is, dan vooral niet! Of van die mensen die beweren dat alle slechte dingen die gebeuren bij mensen, een straf van god is, maar ik kan daar enorm giftig van worden. Stel een klein kind wordt verkracht, vermoord, of krijgt een vreselijke ziekte, wat heeft dat kind misdaan in zijn/haar korte leventje, dat zo iets 'gerechtvaardig' is?

Ik zou me wel willen gaan verdiepen in het boeddhisme, alleen heb hier helaas nog geen tijd en energie voor gehad. Sinds mijn reis ben ik wel heel erg geïnteresseerd in geraakt, dus daar wil ik zeker nog iets mee gaan doen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Mari wo 20 apr 2011 - 20:24

Ik ben huisuit christelijk opgevoed, niet streng, wel naar christelijke scholen geweest, maar verder echt geen leefregels naar het geloof. Al een aantal jaren geloof ik er niet in. Ik geloof wel dat er meer is, maar wat, geen idee, dat zie ik wel als ik dood ben.

Het vriendinnetje van mijn broertje is behoorlijk streng christelijk opgevoed, zo zielig voor haar, ze moet voor 12.00 uur thuis zijn, mag niet met hem op vakantie, mag niet bij hem slapen, te hypocriet voor woorden (alsof ze nu geen gemeentschap hebben), ze is al 20 jaar, haar ouders ontnemen haar zoveel plezier, en een hoop doet ze toch wel stiekem.

Ik heb het niet op geloof, alleen wanneer iemand er kracht uit kan putten en het vredelievend is kan ik er wel achter staan.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 21:03

Break Of Day schreef:Het uitschrijven ging bij mij heel akelig trouwens.
Naar aanleiding van mijn e-mail kwam er een hele strenge, boos kijkende meneer bij me langs.
Ik moest een formulier invullen en ondertekenen dat ik dus was uitgeschreven.
Er kon geen wóórd af bij die kerel.
Als blikken konden doden....
IK werd behandeld alsof ik lucht was, te min om tegen te praten..
Nou, dat was dus een extra reden om blij te zijn dat ik niet meer lid van de kerk was. En dat geeft ook aan hoe streng de kerkelijke gemeente hier is.

Bij m'n vriend ging dat ook niet al te makkelijk. Die vrouw bleef er maar over doorzagen hoe erg z'n ouders het zouden vinden want ze hadden hem toch niet voor niets laten dopen. En ja, hij kon toch ook gewoon € 75,- betalen om lid te blijven. Dan sta je toch ingeschreven en hoef je niet naar de kerk Rolling Eyes
Waar is het je om te doen denk ik dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  _Femme wo 20 apr 2011 - 21:16

Lavendel schreef:
Gloria schreef: Pas zat ik in de tuin en hadden mijn buurkinderen (12 en 15 jaar) over wat Goede Vrijdag en Pasen was. Zij wisten het niet, maar zelfs hun ouders wisten het niet. Dat vond ik toch wel redelijk schandalig Neutral.

Ik snap niet waarom mensen dit vaak zo erg vinden. Oke de feestdagen hebben een christrlijke grondslag maar ik denk dat voor de meerderheid in de samenleving het nu gewoon een feestdag uit traditie en gewoonte is. Als ik naar mezelf kijk denk ik echt nooit aan de oorspronkelijke reden van het feest.

Ik ben ook niet gelovig, van huis uit ook niet, en eigenlijk zijn de mensen die dichtbij me staan ook niet gelovig in de zin van dat ze naar de kerk gaan o.i.d. Ik kan me ook wel vinden in de tekst van Lavendel. Ik heb niets meegekregen van geloof en ik kan dus ook niet zo 123 opnoemen wat pasen en pinksteren inhoud..

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Fearie do 21 apr 2011 - 2:18

Mijn vader is rooms katholiek opgevoed, maar heeft hier nooit iets mee gedaan. Mijn moeder heeft geen geloof. Ik geloof zelf ook niet en heb hierin ook geen interesse, vind het wel prima zo. Soms stuit het me zelfs een beetje tegen de borst, de manier waarop mensen doen als ze gelovig zijn (normen en waarden die ze erop nahouden).


Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Chocolate Cookie do 21 apr 2011 - 2:29

Mijn ouders zijn gelovig. Vroeger toen ik nog echt wel erg klein was gingen we regelmatig naar de kerk. Later werd dat alleen met kerst. Maar ik vond het altijd maar niks. Op de 1 of andere manier heb ik het nooit écht gelooft. Maar ja, van je ouders moet je mee, dus dat doe je braaf.
Tot ik ouder werd, uiteindelijk heb ik voor mezelf besloten niet meer te gaan. Ik geloof toch niet en geloof kan je niet dwingen.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 2:33

Ik ben gelovig ja, protestants. Ook in de kerk getrouwd enz, en onze kindjes zullen daar gedoopt worden.
Ik ga zondag's regelmatig naar de kerk als dat lukt met mijn werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:01

Ik geloof wel in een hogere macht maar niet in de grenzen/muren van de kerk van welk geloof dan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  lieke89 do 21 apr 2011 - 5:15

Ik ben protestants. Van huis uit ben ik met het geloof opgevoed en heb een paar maanden geleden ook beleidenis gedaan Very Happy .
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  SuperGrover do 21 apr 2011 - 5:19

Storm, dat is wel heel bijzonder, een vrouwelijke lesbische zwangere dominee. Hoezo contrast met de mannelijke, celibataire maar wel uiteraard vreselijk heteroseksuele pastoors bij de katholieke kerk. Weet je, als ik zo'n kerk in de buurt had, dan was ik er vast ook wel heen gegaan. Ik vind het wel heel interessant namelijk, en mijn vragen en sceptische ideeën zijn dan wellicht niet te verenigen met wat er in mijn bijbel staat, het idee van een kerkgemeenschap die elkaar opvangt in zware tijden, samen zingt en nog gelooft in een betere wereld, dat spreekt me wel heel erg aan.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:29

Ik geloof wel dat er meer is. Maar heb niet echt een geloofsovertuiging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Qiara do 21 apr 2011 - 5:29

Ik ben ook gelovig, protestants. Ik heb het van huis uit meegekregen en wil eigenlijk ook regelmatig naar de kerk gaan, alleen is daar momenteel een beetje de klad in gekomen.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Flippin' Bitch do 21 apr 2011 - 8:21

Nee.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 8:23

Ik weet het niet (meer).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Miss G do 21 apr 2011 - 8:51

Ja, ik geloof.
Ben katholiek opgevoed, en ga misschien niet zo heel vaak naar de kerk, toch is mijn geloof belangrijk voor mij.
Ik heb er altijd een hekel aan als iemand zegt dat je niet gelovig bent als je niet naar de kerk gaat. Vind dat echt onzin, geloof dat zit in je, daarvoor hoef je niet perse naar de kerk!
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 9:38

Ik twijfel. Al een aantal jaren. Ik neig naar de 'nee'-kant.
Ik heb het idee dat het geloof is bedacht, om mensen in bedwang te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 9:43

Ik geloof niet in een God. Soms benijd ik de mensen die wél geloven; want 't lijkt me heel fijn als je op je geloof kunt 'terugvallen', kunt geloven dat alles goed komt door een kracht van hogeraf. Of zo.. weet niet, kan niet uitleggen, maar mensen die geloven lijken dat geloof te kunnen volgen, als een soort rode draad, een steuntje, tijdens hun leven. In feite moeten de niet gelovige het zonder doen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 10:22

Ja, ik geloof. Mijn ouders hebben mij een christelijke opvoeding meegegeven, ik ben gedoopt als baby en ik heb in 2005 belijdenis gedaan. Mijn dochter is, ondanks dat mijn man niet gelooft, gedoopt en zij krijgt ook een christelijke opvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  luisa do 21 apr 2011 - 10:44

[quote="Storm"]Ik geloof zelf niet in een God, maar ik vind atheïst wel een akelige term. Ik kan niet zo goed uitleggen waarom. Ik zeg liever dat ik niet geloof dan dat ik een atheïst ben.

Hier sluit ik me bij aan. Atheist klinkt voor mij echt dat je tegen het geloof bent. Ik noem mezelf daarom geen atheist, maar geloof absoluut niet. Ik zeg altijd ik geloof in de kracht van de natuur. En dat bedoel ik dan niet op een religeuze manier, meer van dat de natuur sterker is dan alles en dat daar geen god bij kom kijken.
Ben overigens ook nogal van het eerst zien dan geloven..tot nog toe heb ik niet gezien dat er een god is en geloof ik dus niet.
Mijn man is moslim en eigenlijk botsen we nooit wat betreft geloof.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geloven jullie? - Pagina 4 Empty Re: Geloven jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum