Kun je bij borstvoeding..
+42
Urban Naked
Paper Crown
Stuiterbal
Bimbam
Marin
Maple
Amber-
Elliot
CCC
Razz
Surya
Susan
Lejow
Liadan
tweeling
Ella
Sophiee
blondje1313
Artemis
Sea of Trees
Poisongirl
Pineco
maiadebij
Lot
Caroow
Sterrin_
Luce
Takkie
meisjesmama
Pien
Sanne
_Lana_
Laurientje
Muppetje
Printje
koNijntje
Darius
Isa
Vixen
Slakje
Robin_
Annemie
46 plaatsers
Pagina 7 van 11
Pagina 7 van 11 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11
Re: Kun je bij borstvoeding..
Zeg ik ook niet. Maar ik vind het wel zielig, het voelt zo verkeerd, zo'n stuk rubber en nepmelk. Zo'n baby weet niet beter, maar ik wel, dus dat wilde ik niet voor ze.Printje schreef:Ja nou ja dat kan... vervelend dat je er verdrietig om wordt want dat is echt nergens voor nodig. Ik heb een hele blije vrolijke baby al vanaf dag 1. Ik verwacht niet dat ze hier een trauma aan over gaat houden.Artemis schreef:Ik krijg andersom echt oprecht de kriebels van spenen in pasgeboren baby's en flesvoeding die nergens naar smaakt bij oma op de arm. Als ik dat zie word ik altijd een beetje verdrietig.Printje schreef:hahahaha er moet wel veeel meer gebeuren wil je me boos krijgen hoor. Ik krijg idd echt de kriebels als ik lees over 12 voedingen, 5 in een nacht ofzo dan denk ik echt jezus...... nooit. Maar ik weet ook echt wel dat jullie dat andersom ook vast denken.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Ik vertik zelf overigens ook om iets te eten wat zo bewerkt is dat het eerst melk was en toen poeder Alles zit er vast in, maar het voelt een beetje als zo'n maaltijdshake voor mezelf, ook nep. Vast gezond enzo, maar niet lekker en niet echt.
Artemis- Prater
Ik zie zelf wel lichamelijke voordelen, alleen ik denk dat die voordelen overschat worden. Ik heb eens onderzoeken doorgelezen, maar er werden zulke kleine getallen genoemd..Minneke schreef:Ik lees anders meerdere keren twijfels terug over de vraag of bv nou wel beter is dan fv.
Het gaat mij trouwens alleen om de objectieve argumenten, niet de emotionele. Ik kan idd niet voor een ander bepalen of het fijn, rustgevend of wat dan ook is.
Maar het staat wel vast dat het gezonder is voor je kind en dat het de kans op borstkanker vermindert bijvoorbeeld.
Laatst las ik wel een onderzoek wat het voordeel voor moeder groter maakte. Namelijk een behoorlijk kleinere kans op Alzheimer bij borstvoeders. Kijk, zoiets zou mij misschien wel aansporen borstvoeding te proberen. Maar al die kleine kansjes dat je misschien dan wel een allergie voorkomt? Neuh.
Ik denk dat je borstvoeding niet alleen maar objectief kan beoordelen. Het is gewoon een emotioneel proces, dat zeggen zowel flesvoeders als borstvoeders.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Sorry hoor Artemis jij vind een baby die Nutrilon krijgt zielig?! Kom op zeg je doet net of het vergif is. Heb je nu in de gaten dat je moeders fv geven nu echt kwetst?! Er zijn ook moeders die om welke reden dan ook niet een bv kunnen of mogen geven. Lekkere opmerking dan.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik mag dat toch zielig vinden? Mijn dochter kreeg ook eerder flesvoeding dan borstvoeding in het ziekenhuis, vanaf 4 maanden kreeg ze het er sowieso naast omdat het mij niet lukte. Mijn zoon ook vanaf 6 maanden. Maar ik vind het wel zielig ja, kan ik ook niets aan doen, en ja, dat is heel sneu als je wel wilt borstvoeden maar dat lukt niet, hartstikke kut en dan leef ik met je mee,want dat lijkt me naar. En je kind wordt er heus wel groot om, ondervindt heus geen enorme schade en is vast blij, maar ik vind het wel zielig ja. Kan ik niets aan doen, dat is gewoon wat er dan in me opkomt. Sorry. Net als dat sommige mensen borstvoeding in het openbaar vreselijk vinden kan ik er niets aan doen dat ik flesvoeding een beetje zielig vind. Dat reken ik heus niemand aan, ik veroordeel er niemand om, ik denk heus niet 'wat ben je een afschuwelijke moeder als je dat aan je kind geeft' want dat is niet zo. Maar ik denk onbewust toch altijd wel 'ah, arm ding'.
Jemig, zit ik nou 5 jaar na dato opeens in een bv discussie? Het is allemaal echt niet zo relevant. Maar mensen aansporen geen bv te proberen vind ik wel fout, proberen kan nooit kwaad, stoppen kan altijd en over 5 jaar denk je er echt niet meer over na, want het doet er niet toe.
Jemig, zit ik nou 5 jaar na dato opeens in een bv discussie? Het is allemaal echt niet zo relevant. Maar mensen aansporen geen bv te proberen vind ik wel fout, proberen kan nooit kwaad, stoppen kan altijd en over 5 jaar denk je er echt niet meer over na, want het doet er niet toe.
Artemis- Prater
Ja, Artemis, ik kreeg ook al een flashback
Luce- Kletskop
God, ik had gezegd dat ik dat niet meer zou doen, aangezien dat echt miljoen kilometer van mijn dagelijks leven verwijderd is,en met pasbevallen en zwangere vrouwen moet je niet discussiëren.
5 jaar later is het echt niet meer relevant, doen je zere tepels er echt niet meer toe, 12, voedingen per dag ook niet, en er zijn dagen dat überhaupt niemand me vraagt of ik wel borstvoeding heb gegeven.
5 jaar later is het echt niet meer relevant, doen je zere tepels er echt niet meer toe, 12, voedingen per dag ook niet, en er zijn dagen dat überhaupt niemand me vraagt of ik wel borstvoeding heb gegeven.
Artemis- Prater
Okee, ik vind het ook zielig toen ik twee weken geleden een verse baby zag waar een fles in werd geduwd omdat het z'n tijd was. En nog mopperen ook dat hij het niet leegdronk.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hier ben ik het niet mee eens. Als je het niet wilt, is elke reden die je daar voor heb jouw goed recht.Takkie schreef:Ik vind dat je lichtelijk overdrijft. Het is nu eenmaal bewezen dat bv het beste is voor je kindje, daar kun je niet omheen. En wat is mooier en makkelijker dan met je eigen lijf je kind van voedsel voorzien? Máár als je een goede reden hebt (en dan doel ik niet op 'niet het type ervoor zijn/geen zin hebben/wat een gedoe') om geen bv te willen geven dan is dat ieders goed recht. Het blijft wel jouw lichaam en als je nare ervaringen hebt in het verleden en daarom geen bv wil geven moet je dat zelf weten. Ik zou dan hoogstens bij twijfel toch proberen, dat het bij je eerste kindje niet lukte betekent niet dat het bij een volgend kind ook niet lukt. Niemand brengt het als een voldongen feit dat je het móet proberen, enkel dat je het zou kunnen proberen en als het echt niet lukt of je er doodongelukkig van wordt je altijd alsnog de overstap naar fv kunt maken. En dat als je eenmaal met fv bent begonnen, je niet meer de overstap kunt maken naar bv en je dus nooit weet of het überhaupt kans van slagen had.Luce schreef:Nou ja, zeg nou zelf. De eerste opmerking die altijd geplaatst wordt is: tja het is nou eenmaal het beste voor je kindje.Darius schreef:Ik krijg juist de indruk dat als er een topic wordt geopend met vragen of twijfels over borstvoeding, dat er zo snel wordt geroepen dat je er niet aan moet beginnen, dat ze van fv ook groot worden en dat je het jezelf vooral gemakkelijk maakt door meteen met de fles te beginnen.
Dan ben je toch uitgeluld? Dat je je eigen redenen ervoor hebt om niet met flesvoeding te beginnen is niet belangrijk, want het is immers het beste voor je kindje.
Kijk, dat ik nou per ongeluk met borsten de wereld in ben gekomen, maakt niet dat borstvoeding een verplichting moet zijn. Van onze mannen verwachten we toch ook niet dat ze overal rond gaan neuken, want tja dat is de natuur?
Als iemand er haar redenen voor heeft om er niet mee te beginnen, dan heeft ze daar haar redenen voor. Waarom moet er toch altijd weer geroepen worden dat dat toch écht niet begrepen wordt en dat je toch echt wel met borstvoeding zou moeten beginnen. Ik snap het niet hoor.
En Artemis, laat me niet lachen.. Een kind met een fles zielig..
God, wat doe ik mijn dochter toch een ellende aan zeg.
Als 'flesmoeder' roep ik toch ook niet, dat een kilo tiet in het gezicht van je kind zielig is? Want nee, das onzin.
Als moeders willen borstvoeden prima, en dat mogen ze van mij ook gewoon doen waar ze dat willen, kind moet immers eten.
Maar je blijft nu strooien met dingen die gewoon nergens op slaan.
Dochter heeft trouwens 3 weken BV gekregen en had toch een koemelkallergie.. He verdorie, waren die drie weken nog voor niks ook!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Dat ja, en 4x van voeding wisselen omdat te hongerig/teveel krampen/teveel spugen/verstopt. En dan met 3,5 maanden met je handen in het haar zitten omdat de flessen niet meer genoeg zijn en je niet méér mag geven volgens het pak, en dan maar met fruit beginnen. Dat gerek omdat het nog geen tijd is, dat gedoe om het laatste restje. Zo makkelijk is flesvoeding nog niet.Darius schreef:Okee, ik vind het ook zielig toen ik twee weken geleden een verse baby zag waar een fles in werd geduwd omdat het z'n tijd was. En nog mopperen ook dat hij het niet leegdronk.
Artemis- Prater
Ja, maar dat is wat anders dan een baby met een fles in zijn mond uberhaupt zielig vinden.Darius schreef:Okee, ik vind het ook zielig toen ik twee weken geleden een verse baby zag waar een fles in werd geduwd omdat het z'n tijd was. En nog mopperen ook dat hij het niet leegdronk.
Hier is dat nooit aan de orde geweest, ook niet met de fles. Dronk ze hem leeg, was het prima, zo niet, kwam het wat later wel weer. (Gelukkig hadden wij een hongerlapje, dat hem bijna altijd wel leeg dronk).
Lejow- Lady Post-a-lot
Nou nou, een kilo tiet is wel erg overdreven. Alsof je die 'tiet' in het gezicht van je kind legt, kom nou.
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Tja, mensen zeggen toch ook 'Dat gelurk aan mijn borsten is niet mijn ding'.
Ik vond borstvoeding niet fantastisch of verheven, maar ik vond flesvoeding zielig, dus dat was mijn motivatie. Kan toch?
Ik vond borstvoeding niet fantastisch of verheven, maar ik vond flesvoeding zielig, dus dat was mijn motivatie. Kan toch?
Artemis- Prater
Ik heb wel meer dan een kilo. En die kregen ze vol in de snoet,met een aanloopje.Takkie schreef:Nou nou, een kilo tiet is wel erg overdreven. Alsof je die 'tiet' in het gezicht van je kind legt, kom nou.
Artemis- Prater
Whaha, ik zeg er toch ook bij dat ik dat onzin vind?Artemis schreef:Ik heb wel meer dan een kilo. En die kregen ze vol in de snoet,met een aanloopje.Takkie schreef:Nou nou, een kilo tiet is wel erg overdreven. Alsof je die 'tiet' in het gezicht van je kind legt, kom nou.
Overigens hier ook meer dan een kilo...
Kun je wel van die 'kletsers' mee uitdelen, maar das weer een andere discussie
Lejow- Lady Post-a-lot
Ja kan, maar vind dat een rare motivatie.Artemis schreef:Tja, mensen zeggen toch ook 'Dat gelurk aan mijn borsten is niet mijn ding'.
Een kind dat gevoed wordt is niet zielig. Aan die plastic speen niet, en aan die kilo tiet net zo min.
Lejow- Lady Post-a-lot
Oh en hier bij 9 maanden borstvoeding een kind onder de eczeem en met allergieën.
Al dat gedonder ook nog voor niets. Al is de tweede goed gelukt.
Al dat gedonder ook nog voor niets. Al is de tweede goed gelukt.
Artemis- Prater
Ben ik nou de enige die een beetje moe word van al die bv-fv discussies?
Annemie, volg je gevoel gewoon. Doe wat voor jou goed voelt. Ik heb de hele zwangerschap getwijfeld, zag alleen maar nadelen ipv voordelen bij bv. Uiteindelijk heb ik 6 maanden bv gegeven en is het me ontzettend goed bevallen.
Annemie, volg je gevoel gewoon. Doe wat voor jou goed voelt. Ik heb de hele zwangerschap getwijfeld, zag alleen maar nadelen ipv voordelen bij bv. Uiteindelijk heb ik 6 maanden bv gegeven en is het me ontzettend goed bevallen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind een volwassene die alleen maaktijdshakes krijgt ook zielig, ookal wordt hij gewoon gevoed.Lejow schreef:Ja kan, maar vind dat een rare motivatie.Artemis schreef:Tja, mensen zeggen toch ook 'Dat gelurk aan mijn borsten is niet mijn ding'.
Een kind dat gevoed wordt is niet zielig. Aan die plastic speen niet, en aan die kilo tiet net zo min.
Artemis- Prater
Dat is niet echt een vergelijking, voor een volwassenen zijn er veel meer eet keuzes. Voor een baby niet.
Lejow- Lady Post-a-lot
Man zegt: als ik mag kiezen tussen tiet of speen wist ik het wel......
Tsja...
Ik heb nergens voor ogen gehad haar t dwingen voor fv, nogmaals, maar dat gedoe over je moet proberen lalalalala dat vind ik dus ook niet nodig. Ik heb steeds gezegd volg je gevoel dat is het beste en dat kan dus ook meteen fv zijn. Dat is wat ik steeds zeg.
Tsja...
Ik heb nergens voor ogen gehad haar t dwingen voor fv, nogmaals, maar dat gedoe over je moet proberen lalalalala dat vind ik dus ook niet nodig. Ik heb steeds gezegd volg je gevoel dat is het beste en dat kan dus ook meteen fv zijn. Dat is wat ik steeds zeg.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Nou ja, dat is ook niet echt representerend voor flesgevende moeders hèDarius schreef:Okee, ik vind het ook zielig toen ik twee weken geleden een verse baby zag waar een fles in werd geduwd omdat het z'n tijd was. En nog mopperen ook dat hij het niet leegdronk.
Luce- Kletskop
Nee, ik ook.CCC schreef:Ben ik nou de enige die een beetje moe word van al die bv-fv discussies?
5 jaar geleden al en nu nog steeds
Luce- Kletskop
Ik was laatst op kraamvisite en daar kreeg de vier dagen oude baby een flesje, van de oma, de moeder in kwestie wilde geen borstvoeding geven want dat was niets voor haar en daarbij vond ze het niet fijn dat zo niemand anders een flesje kon geven als ze er zelf even geen zin in zou hebben....
Afijn kind kreeg de speen naar binnen gedrukt, krijsen.. Flesje was te koud.. Overnieuw.. Fleje te warm.. Later zat de speen verstopt door verdikkingsmiddel.. En baby maar krijsen..
Nou dit vind ik dus wel een beetje zielig ja... En egoïstisch van de moeder., sorry..
Ik moet me dan echt inhouden om te roepen: geeef toch lekker borstvoeding!! Hahaha
Afijn kind kreeg de speen naar binnen gedrukt, krijsen.. Flesje was te koud.. Overnieuw.. Fleje te warm.. Later zat de speen verstopt door verdikkingsmiddel.. En baby maar krijsen..
Nou dit vind ik dus wel een beetje zielig ja... En egoïstisch van de moeder., sorry..
Ik moet me dan echt inhouden om te roepen: geeef toch lekker borstvoeding!! Hahaha
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Of probeer het toch in ieder geval maar al bij voorbaat beslissen om het nooit te willen proberen nee die snap ik gewoon niet..
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Pagina 7 van 11 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11
Pagina 7 van 11
Permissies van dit forum: