Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding

+8
Mikki
sheila123
maiadebij
Bruintje Beer
Famke
Liadan
Nana
Susan
12 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding  Empty Borstvoeding

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 8:51

Ik heb D. borstvoeding gegeven totdat ik hier rond de vijf maand door omstandigheden mee moest stoppen (zal niet weer het hele verhaal gaan ophangen). De borstvoeding liep vanaf het begin in principe goed, afgezien van wat gebruikelijke opstartproblemen als stuwing, pijnlijk etcetera.

Nu wil ik onze tweede ook het liefst weer borstvoeding geven, voor de moeders die dit ook gedaan hebben: lukte dit ook altijd bij de tweede? Of kunnen er ook weer heel nieuwe problemen ontstaan?

Ik heb nu zo'n gevoel dat het allemaal wel weer los zal lopen, maar vraag me of of dat inderdaad ook zo is.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding  Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Susan zo 14 aug 2011 - 8:52

Ja, dat is hier gewoon goed gegaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nana zo 14 aug 2011 - 8:54

Ik heb mijn zoon tot 10 maanden gevoed. Mijn dochtertje voed ik nu ook. Vanaf het begin liep dat goed, makkelijk aanhappen, weinig stuwing en meteen voeding (is nooit helemaal weggeweest).
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Liadan zo 14 aug 2011 - 8:58

Hier gaat de borstvoeding nu ook weer goed.
De borstvoeding gaat wel iets anders, mijn zoontje drinkt veel gulziger en sneller dan onze dochter deed. En hij verslikt zich daardoor sneller, maar verder geen problemen.
Bij onze dochter heb ik 8 weken pijn gehad bij het aanhappen, dat had ik nu niet (misschien omdat ik tot 4 maanden voor de geboorte van onze zoon nog borstvoeding gaf aan onze dochter).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Famke zo 14 aug 2011 - 9:01

Bij mij gaat het ook gewoon weer goed. Al had ik in het begin wel wat meer opstartprobleempjes dan bij de eerste, maar dat kwam omdat J. wat moeite had met aanhappen enz. Maar ik had snel weer een goede productie en het aanleggen enz opzich vond ik makkelijker dan bij de eerste, toch wat meer handigheid. Ook ben ik er nu zelfverzekerde over dan de eerste keer.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 9:18

Bij mij ging het in beide gevallen niet makkelijk. Bij de eerste heb ik met tepelhoedjes moeten voeden omdat ze niet goed aanhapte. Na zes weken is dat goed gekomen en heb ik zes maanden gevoed.

Bij de tweede ging het nog moeilijker. ik had zoveel pijn dat ik niet eens meer normaal kon douchen (die straal op mijn borsten...de handdoek daarna eroverheen.. brr). Uiteindelijk is er een lactatiekundige aan te pas gekomen om hem goed aan de borst te krijgen. Waarschijnlijk had ik last van Reynauds of vasospasme, waardoor ik echt door de grond ging van de pijn en het steeds erger werd. Het is gelukkig wel goed gekomen trouwens, maar echt makkelijk is het helaas nooit gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer zo 14 aug 2011 - 9:24

Ja ik geef nu weer borstvoeding. Geef het alleen nu afgekolfd want D. heeft moeite met drinken aan de borst omdat hij zijn tong niet goed om de tepel legt. Dit is ook het geval bij de fles maar dan kan ik het beter zien en bij de borst niet.
Was vaak een uur aan het voeden aan de borst en dan had meneer nog honger. Dus nu kolf ik fulltime voor mijn ventje en beval me goed en het belangrijkste is hij is tevreden. Hoop het nog lang vol te houden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  maiadebij zo 14 aug 2011 - 9:51

Bij mij ging het ook beide keren gewoon goed. Bij J ben ik wel zelfverzekerder, bij N was ik nog wel eens onzeker of hij genoeg kreeg nu ben ik daar helemaal niet bang voor. Bij N heb ik daarentegen nergens last van gehad en bij J 2 x een borstontsteking en een keer spruw.

Bij de 2e vond ik de start ook veel makkelijker, door de ervaring ging dat allemaal veel makkelijker.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  sheila123 zo 14 aug 2011 - 19:19

Ja hier ook beide keren goed gegaan. Nu wat 'probleempjes' gehad door spruw maar voor de rest ging alles vanaf het begin aan goed,ze dronk gelijk super. Bij mijn oudste had ik de eerste week erge kloven door verkeerd aanleggen. Nu gelukkig nergens last van gehad. Hier geld: oefening baart kunst haha! Hoop het weer een poos vol te kunnen houden. Mijn oudste heb ik 11 maanden gevoed.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Mikki zo 14 aug 2011 - 19:50

De eerste keer ging het bij mij makkelijker dan de tweede keer. Mijn jongste dronk veel gulziger en ik had dan ook meteen flinke kloven. Duurde veel langer voor het voeden pijnloos ging. Wel was ik zelf veel minder onzeker.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Meeko zo 14 aug 2011 - 22:45

Bij de 1e had ik enorm last van tepelkloven, en bij de 2 helaas weer. Alleen bij de 2e kwam het minder goed op gang en moest ik vaak kolven om het op gang te brengen. Ook had ik veel last van harde plekken,en na 2 weken een borstontsteking. Daarna is het helemaal goed gegaan en geef ik nog steeds volleddig borstvoeding.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder ma 15 aug 2011 - 6:19

Ja, hier is het beide keren prima gegaan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Michje1985 ma 15 aug 2011 - 6:32

Bij L. heb ik wel borstvoeding kunnen geven, 6 weken. Maar bij R. kwam het niet op gang en ben ik al in de derde dag mee moeten stoppen want het lukte niet.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Bericht  pindaatje ma 15 aug 2011 - 7:24

Bij mijn eerste heb ik helaas geen bv kunnen geven, het kwam niet goed op gang ondanks veel aanleggen en kolven..
Ik hoop dat het straks bij de 2e beter gaat, en wel bv kan geven.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven