Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kun je bij borstvoeding..

+42
Urban Naked
Paper Crown
Stuiterbal
Bimbam
Marin
Maple
Amber-
Elliot
CCC
Razz
Surya
Susan
Lejow
Liadan
tweeling
Ella
Sophiee
blondje1313
Artemis
Sea of Trees
Poisongirl
Pineco
maiadebij
Lot
Caroow
Sterrin_
Luce
Takkie
meisjesmama
Pien
Sanne
_Lana_
Laurientje
Muppetje
Printje
koNijntje
Darius
Isa
Vixen
Slakje
Robin_
Annemie
46 plaatsers

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Liadan do 15 aug 2013 - 19:36

Ik word ook wel eens moe van de discussies hierover, maar dan vooral dat elke keer de voordelen van borstvoeding ontkend of ontkracht worden. Welke keuze iemand maakt, maakt mij niks uit, daar zal vast goed over nagedacht zijn. En verder eens met Minneke.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sea of Trees do 15 aug 2013 - 19:36

Nou, zielig vind ik flesvoeding niet, dat vind ik weer wat overdreven. Wel blijf ik erbij dat, als je nog nooit borstvoeding hebt geprobeerd, je niet op voorhand al kan zeggen dat het 'niks voor je is'. Ik vind dat een beetje gek. 

En ik heb met borstvoeding ook regelmatig een hele lading in mijn zoontje zijn gezicht gesproeid laughcry en dat was ook wel een beetje zielig, hoesten en proesten en krijsen. Dus Laurientje, jouw voorbeeld hierboven gaat niet op, zoals je ongetwijfeld wel weet kunnen dit soort praktijken zich ook voordoen bij borstvoeding Wink

Bij mij ging het niet van een leien dakje in ieder geval.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 19:39

Sjezus mina is deze discussie weer gaande? Wat is er mis mee om een ander gewoon in haar waarde te laten? Moeders die zich goed voelen bij borstvoeding geven lekker borstvoeding en moeders die zich er niet goed bij voelen geven lekker flesvoeding. Lekker boeiend allemaal. Weet je wat pas zielig is? Een kind dat geen eten krijgt. Maar zolang een kindje gewoon naar behoefte voeding krijgt maakt het toch geen ene reet uit of het flesvoeding is of borstvoeding? Van beide soorten voeding wordt je kind groot. Laat iedereen gewoon lekker zelf beslissen zeg.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Laurientje do 15 aug 2013 - 19:40

Sea of Trees schreef:Nou, zielig vind ik flesvoeding niet, dat vind ik weer wat overdreven. Wel blijf ik erbij dat, als je nog nooit borstvoeding hebt geprobeerd, je niet op voorhand al kan zeggen dat het 'niks voor je is'. Ik vind dat een beetje gek. 

En ik heb met borstvoeding ook regelmatig een hele lading in mijn zoontje zijn gezicht gesproeid laughcry en dat was ook wel een beetje zielig, hoesten en proesten en krijsen. Dus Laurientje, jouw voorbeeld hierboven gaat niet op, zoals je ongetwijfeld wel weet kunnen dit soort praktijken zich ook voordoen bij borstvoeding Wink

Bij mij ging het niet van een leien dakje in ieder geval.
Ja natuurlijk weet ik dat dat het niet altijd rozen geur en maneschijn is, was hier ook verre van dat, in het begin, haha, heb heel wat moeten doorstaan.
Maar gewoon het gevoel erbij wat ik toen had, ik vond het zo onnatuurlijk Wink
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Amber- do 15 aug 2013 - 19:43

Inderdaad altijd die discussie over bv of kv. Laat het iedereen toch gewoon zelf beslissen. Als iemand vanaf dag 1 meteen wil beginnen met kv is het haar eigen keuze en als iemand tot een jaar bv wil geven is dat ook iemand zijn eigen keuze!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Laurientje do 15 aug 2013 - 19:44

Luce schreef:
Printje schreef:
Artemis schreef:
Printje schreef:hahahaha er moet wel veeel meer gebeuren wil je me boos krijgen hoor. Ik krijg idd echt de kriebels als ik lees over 12 voedingen, 5 in een nacht ofzo dan denk ik echt jezus...... nooit. Maar ik weet ook echt wel dat jullie dat andersom ook vast denken.
 Ik krijg andersom echt oprecht de kriebels van spenen in pasgeboren baby's en flesvoeding die nergens naar smaakt bij oma op de arm. Als ik dat zie word ik altijd een beetje verdrietig.
Ja nou ja dat kan... vervelend dat je er verdrietig om wordt want dat is echt nergens voor nodig. Ik heb een hele blije vrolijke baby al vanaf dag 1. Ik verwacht niet dat ze hier een trauma aan over gaat houden.
 Haha, natuurlijk niet. Ik denk dat moeders zich er drukker om maken dan baby's ooit zullen beseffen. Dat is toch hetzelfde met werken? Verander de termen borstvoeding en flesvoeding in werken en thuisblijven en de personen die het zielig vinden en vinden dat het erbij hoort, reageren plots heel anders Wink
Ja dat laatste stukje is waar Luce over het werken en thuis blijven.
Al ben ik altijd de enige die er anders tegenoverstaat wat werken en thuis blijven betreft.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 19:46

Elliot schreef:Sjezus mina is deze discussie weer gaande? Wat is er mis mee om een ander gewoon in haar waarde te laten? Moeders die zich goed voelen bij borstvoeding geven lekker borstvoeding en moeders die zich er niet goed bij voelen geven lekker flesvoeding. Lekker boeiend allemaal. Weet je wat pas zielig is? Een kind dat geen eten krijgt. Maar zolang een kindje gewoon naar behoefte voeding krijgt maakt het toch geen ene reet uit of het flesvoeding is of borstvoeding? Van beide soorten voeding wordt je kind groot. Laat iedereen gewoon lekker zelf beslissen zeg.
 Haha eens.

Vooral dat geneuzel over wat wel en niet een goede reden zou zijn om niet met borstvoeding te beginnen. Schijnt heel moeilijk te zijn om daar niet over te oordelen..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sea of Trees do 15 aug 2013 - 19:48

Ik vind het wat overdreven allemaal. Mensen geven gewoon hun mening, ik denk dat het aan de mensen zelf liggen dat ze zich aangesproken voelen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 19:56

Ik denk het niet SOT, want ik ben niet zwanger, heb geen kinderen en borstvoeding/flesvoeding is voor mij dus best wel een ver-van-mijn-bed-show. Waarom zou ik me dan aangesproken voelen? Ik vind het gewoon echt tenenkrommend om te lezen dat iedereen altijd maar oordeelt over de keuzes van een ander. Wat heeft een borstvoeding-mama er nou voor last van als het kindje van een ander flesvoeding krijgt. Dat jij dat niet wilt voor jouw kind, prima. Maar waarom moet je dat altijd uitspreken? Waarom altijd zeggen 'borstvoeding is beter voor het kind', of als de situatie andersom is, waarom altijd benoemen dat 'borstvoeding niet jouw ding is'?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sea of Trees do 15 aug 2013 - 20:01

Ik denk dus echt niet dat het aan de mensen ligt die hun mening geven over dit onderwerp. Er worden geen kwetsende dingen geroepen (ok, die opmerking van Artemis over flesvoeding vond ik op het randje) maar verder....de mensen hier spreken vanuit zichzelf, borstvoeding is niks voor mij, IK vind flesvoeding niks. En dat is toch prima? Iedereen mag toch een mening hebben, zolang je maar gewoon voor jezelf spreekt. En het is aan jou of je je aangesproken voelt of niet.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 20:09

Nou zo lees ik het niet SOT. Ik zie alleen maar nee, alleen maar is overdreven, maar ik zie er wel veel - veroordelende reacties, en dan voornamelijk vanaf de borstvoedings-moeders.
'Nee, als je denkt dat borstvoeding niets voor jou is moet je het toch gewoon proberen hoor, want dat is een onzin-reden.'
'Ik vind het echt zielig om een kind een stuk plastic in de mond te duwen.'

En nogmaals, het is onzin om te suggereren dat ik me aangesproken voel, ik ben niet zwanger en heb geen kinderen dus ik zou niet weten waarom ik me aangesproken zou moeten voelen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sea of Trees do 15 aug 2013 - 20:14

Ik suggereer nergens dat jij je aangesproken voelt, ik weet dat jij geen kinderen hebt en niet zwanger bent, mijn laatste zin was in het algemeen. En jouw laatste quote was die van Artemis, daarvan zei ik al dat ik die op het randje vond.

Daarnaast proef ik die veroordelende toon niet zo geloof ik, en al helemaal niet van de 'borstvoedings moeders'. Ik zie juist meermaals staan dat het gevoel gevolgd moet worden en dat welke keuze er ook gemaakt wordt, er vast goed over nagedacht is.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 20:17

Jij vindt het niet apart, SOT, dat je niet mag zeggen dat als je meteen met flesvoeding wil beginnen dat ook goed is want dan zou je mensen sturen, maar dat er wel wordt geoordeeld wat dan precies een goede reden is om niet met borstvoeding te starten? 


Beetje dubbel?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sea of Trees do 15 aug 2013 - 20:22

Dat heeft te maken met (daar is ie weer) mijn persoonlijke keuze, ik vind borstvoeding de beste voeding persoonlijk, en zeker om mee te starten. Dus ik zou iemand niet meteen flesvoeding aanraden nee, omdat ik daar persoonlijk niet Achter sta. Dan is het toch logisch dat ik mijn persoonlijke keuze verdedig om juist wel voor borstvoeding te kiezen.

Ik moet wel overal 'persoonlijk' achter typen laughcry

 Ik kap met deze discussie trouwens, dit is een gebed zonder eind. In the end is het ieder voor zich wat ie doet.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 20:25

Jij hebt het in eerste instantie over de discussie in het algemeen. Daar reageer ik ook op. Ik zie meerdere mensen oordelen over wat een goede reden is om niet met borstvoeding te beginnen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 20:26

Maar het is toch iets anders om te zeggen: Start maar gewoon meteen met flesvoeding (want dan raad je het echt aan) of om te zeggen: Als je liever eerst met flesvoeding begint is dat niet erg (want dan zeg je alleen maar dat het ook goed is om flesvoeding te geven als je er echt niet aan moet denken om met borstvoeding te beginnen). Ik zie in dit topic alleen die tweede variant langskomen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 20:26

Sea of Trees schreef:Dat heeft te maken met (daar is ie weer) mijn persoonlijke keuze, ik vind borstvoeding de beste voeding persoonlijk, en zeker om mee te starten. Dus ik zou iemand niet meteen flesvoeding aanraden nee, omdat ik daar persoonlijk niet Achter sta. Dan is het toch logisch dat ik mijn persoonlijke keuze verdedig om juist wel voor borstvoeding te kiezen.

Ik moet wel overal 'persoonlijk' achter typen laughcry

 Ik kap met deze discussie trouwens, dit is een gebed zonder eind. In the end is het ieder voor zich wat ie doet.
 Precies! Daarom snap ik ook nooit zo dat deze topics altijd zoveel pagina's krijgen. Het antwoord is namelijk heel makkelijk, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sea of Trees do 15 aug 2013 - 20:27

Luce schreef:Jij hebt het in eerste instantie over de discussie in het algemeen. Daar reageer ik ook op. Ik zie meerdere mensen oordelen over wat een goede reden is om niet met borstvoeding te beginnen.
 Ik zei alleen dat mijn laatste zin in het algemeen was, dat ik daar Elliott niet mee bedoelde.
En ik zie niet zozeer oordelingen, wel feiten, zoals de dingen die Caroow opsomde.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 20:39

Hmm, maar je ziet ze wel van de flesvoedingskant? Want dan sta je er iéts te gekleurd in denk ik.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  blondje1313 do 15 aug 2013 - 20:43

Elliot schreef:Maar het is toch iets anders om te zeggen: Start maar gewoon meteen met flesvoeding (want dan raad je het echt aan) of om te zeggen: Als je liever eerst met flesvoeding begint is dat niet erg (want dan zeg je alleen maar dat het ook goed is om flesvoeding te geven als je er echt niet aan moet denken om met borstvoeding te beginnen). Ik zie in dit topic alleen die tweede variant langskomen.
Je kunt niet eerst met flesvoeding beginnen, als je met flesvoeding begint is bv afgeschreven.
Je kunt wel eerst met bv beginnen en dan overstappen op fv.
Dus het is toch een logisch advies om te zeggen: probeer het gewoon eerst als je er niet echt negatief tegenover staat, overschakelen kan altijd nog. 

Maar als iemand bv 'gewoon' niet ziet zitten vind ik dat persoonlijk jammer, maar ieder voor zich moet beslissen wat zij wil.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sea of Trees do 15 aug 2013 - 20:51

Luce schreef:Hmm, maar je ziet ze wel van de flesvoedingskant? Want dan sta je er iéts te gekleurd in denk ik.
Ik sta er gekleurd in ja, dat klopt. Ik ben meer voor borstvoeding dan voor flesvoeding. En dat wil niet zeggen dat ik flesvoeding vergif ofzo vind, want mijn kind heeft na 3 maanden ook flesvoeding gehad, maar ik ben gewoon meer voor borstvoeding. Dat voelt voor mij natuurlijker.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Artemis do 15 aug 2013 - 21:09

Elliot schreef:
Sea of Trees schreef:Dat heeft te maken met (daar is ie weer) mijn persoonlijke keuze, ik vind borstvoeding de beste voeding persoonlijk, en zeker om mee te starten. Dus ik zou iemand niet meteen flesvoeding aanraden nee, omdat ik daar persoonlijk niet Achter sta. Dan is het toch logisch dat ik mijn persoonlijke keuze verdedig om juist wel voor borstvoeding te kiezen.

Ik moet wel overal 'persoonlijk' achter typen laughcry

 Ik kap met deze discussie trouwens, dit is een gebed zonder eind. In the end is het ieder voor zich wat ie doet.
 Precies! Daarom snap ik ook nooit zo dat deze topics altijd zoveel pagina's krijgen. Het antwoord is namelijk heel makkelijk, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
Dat laatste ben ik met je oneens. Doen wat goed voelt is echt niet het belangrijkste criterium.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 21:17

Voor jou niet, voor een ander wel.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Maple do 15 aug 2013 - 21:30

Ik gebruik inmiddels dusdanig veel medicatiesoorten waarvan meerde niet geschikt zijn tijdens de zwangerschap en borstvoeding, dat ik later denk ik niet eens borstvoeding kan geven. Overstappen op andere medicatie is geen optie, die slaan niet aan bij mij. Dus echt wel dat ik doe wat voor mij het beste voelt.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Elliot do 15 aug 2013 - 21:52

blondje1313 schreef:
Elliot schreef:Maar het is toch iets anders om te zeggen: Start maar gewoon meteen met flesvoeding (want dan raad je het echt aan) of om te zeggen: Als je liever eerst met flesvoeding begint is dat niet erg (want dan zeg je alleen maar dat het ook goed is om flesvoeding te geven als je er echt niet aan moet denken om met borstvoeding te beginnen). Ik zie in dit topic alleen die tweede variant langskomen.
Je kunt niet eerst met flesvoeding beginnen, als je met flesvoeding begint is bv afgeschreven.
Je kunt wel eerst met bv beginnen en dan overstappen op fv.
Dus het is toch een logisch advies om te zeggen: probeer het gewoon eerst als je er niet echt negatief tegenover staat, overschakelen kan altijd nog. 

Maar als iemand bv 'gewoon' niet ziet zitten vind ik dat persoonlijk jammer, maar ieder voor zich moet beslissen wat zij wil.
Ik begrijp dat je, als je eenmaal met flesvoeding bent begonnen, niet meer over kunt stappen naar borstvoeding. Ik bedoel alleen te zeggen dat iemand die al voor de bevalling persoonlijke bezwaren heeft tegen borstvoeding van mij niet koste wat kost eerst borstvoeding moet proberen, alleen maar om het te proberen. Je bent in mijn ogen geen mindere moeder als je direct met flesvoeding begint.
Ik bedoelde in mijn eerdere reactie het woord 'eerst' meer in de zin van 'meteen/direct vanaf de geboorte'.

Artemis, normaliter vind ik jouw reacties en redenaties heel verhelderend, maar in dit topic raakt het kant noch wal. Je hebt inderdaad geen keuze in de zin van 'ik hou niet van luiers verschonen dus dat doe ik ook niet'. Je hebt qua voeding wel een keuze.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 8 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum