Kun je bij borstvoeding..
+42
Urban Naked
Paper Crown
Stuiterbal
Bimbam
Marin
Maple
Amber-
Elliot
CCC
Razz
Surya
Susan
Lejow
Liadan
tweeling
Ella
Sophiee
blondje1313
Artemis
Sea of Trees
Poisongirl
Pineco
maiadebij
Lot
Caroow
Sterrin_
Luce
Takkie
meisjesmama
Pien
Sanne
_Lana_
Laurientje
Muppetje
Printje
koNijntje
Darius
Isa
Vixen
Slakje
Robin_
Annemie
46 plaatsers
Pagina 3 van 11
Pagina 3 van 11 • 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11
Re: Kun je bij borstvoeding..
Kun je nagaan hoevaak ik met de tweeling aan het voeden wasPrintje schreef:Pffff ik vind dat echt zo knap dat sommigen gewoon 12 voedingen per dag geven.... ik zou daar persoonlijk echt niet tegen kunnen. Echt knap dat sommigen dat doen.
Ik voedde op verzoek, maar ook op mijn eigen verzoek. Wat Darius ook al zei, vlak voor io de deur uitging nog snel even voeden zodat ze er even tegenaan konden. En 's nachts als er 1 wakker was maaakte ik daarna de ander ook wakker anders kon ik binnen een uur weer, en daarna weer enz enz.
Hier zat er trouwens vanzelf bij alle 4 al snel ongeveer 3-4 uur tussen, ook wel eens minder, bij regeldagen bijv maar ik had overproductie en ze hadden per keer ook echt meer dan genoeg. Ik was blij dst ze na 3/4 uur weer kwamen want dan stond ik echt op knappen en had constant toeschietreflexen. Wat dat betreft was ik zo blij dat het de laatste keer een tweeling was Die dronken iig wat meer weg samen.
Laatst aangepast door Sterrin_ op wo 14 aug 2013 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Das helemaal waar maar dat weet Annemie ook.Takkie schreef:Maar jij bent nogal anti-bv, dus erg objectief ben je niet.Printje schreef:Klopt helemaal maar dan zit er natuurlijk nog een groot verschil tussen dat ook echt willen en doen door druk van buitenaf ofzo.Takkie schreef:Vind ik ook. Jammer, want borstvoeding heeft zoveel meer voordelen dan alleen de kosten. Het is echt niet zo dat je de hele dag met een kind aan je borst zit, dus je hebt heus nog wel aandacht voor je oudste. Ik zou het op z'n minst proberen, dan kun je altijd nog overstappen op flesvoeding als je het echt niets vindt. Andersom kan immers niet ..Pien schreef:Ik vind je persoonlijk heel negatief overkomen als het gaat om BV, dat lijkt me niet de goede basis om erin te stappen.
Als jij je beter/fijner voelt bij fv begin je daar toch gewoon mee? Is toch helemaal niet erg.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is toch niemand? De borstvoeders roepen dat je echt bv moet proberen, de flesmoeders zeggen 'als je je er niet goed bij voelt is de fles ook prima'. Niemand is hier objectief.Takkie schreef:Maar jij bent nogal anti-bv, dus erg objectief ben je niet.Printje schreef:Klopt helemaal maar dan zit er natuurlijk nog een groot verschil tussen dat ook echt willen en doen door druk van buitenaf ofzo.Takkie schreef:Vind ik ook. Jammer, want borstvoeding heeft zoveel meer voordelen dan alleen de kosten. Het is echt niet zo dat je de hele dag met een kind aan je borst zit, dus je hebt heus nog wel aandacht voor je oudste. Ik zou het op z'n minst proberen, dan kun je altijd nog overstappen op flesvoeding als je het echt niets vindt. Andersom kan immers niet ..Pien schreef:Ik vind je persoonlijk heel negatief overkomen als het gaat om BV, dat lijkt me niet de goede basis om erin te stappen.
Als jij je beter/fijner voelt bij fv begin je daar toch gewoon mee? Is toch helemaal niet erg.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
@printje, ja dat weet ik :-D
@luce, inderdaad, eigenlijk is idd niemand objectief.
Nou we zien wel wanneer de kleine komt en dan kijk ik wel hoe het gaat en hoe ik er op dat moment in sta.
@luce, inderdaad, eigenlijk is idd niemand objectief.
Nou we zien wel wanneer de kleine komt en dan kijk ik wel hoe het gaat en hoe ik er op dat moment in sta.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
En ik doe het nog wel zo onopvallendAnnemie schreef:@printje, ja dat weet ik :-D
Ik vind gewoon dat je je eigen gevoel moet volgen.. met een fles worden ze ook groot en ja bv heeft waarschijnlijk ook zijn voordelen maar je moet toch kiezen wat voor jou het beste voelt.
Wat vindt je man?
Printje- Lady Post-a-lot
Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin je geen bv zou willen geven, ieder moet het ook voor zich weten. Maar ik kan me moeilijk verplaatsen in moeders die hun eerste kind krijgen en roepen dat ze geen bv willen geven want daar zijn ze 'het type' niet voor. Hoezo niet? Hoe ziet een typische borstvoeding gevende moeder eruit dan? Op dat punt ben ik inderdaad niet objectief, maar over het algemeen kan ik redelijk neutraal naar een situatie kijken. Ook in dit geval, vind ik. Ook al ben ik pro-bv, dat wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen maar bv moet geven. Máár ik zal wel altijd aanraden het in ieder geval te proberen.
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Na al die negatieve dingen wil ik toch nog even wat voordelen op een rijtje zetten hoor;
-Het is beter voor de baby
-Het is beter voor de moeder
-Het is gratis
-Je hebt het altijd bij je
-Je bent niet gebonden aan vaste tijden dmv voeden op eigen verzoek
-Je hoeft geen flesjes schoon te maken
-Nachtvoedingen zijn heel veel makkelijker
-De kans op een allergie op de melk is echt heel klein
-Je hebt een echt rustmoment, door de hormonen voelt dit ook echt zo
-Het is gewoon fijn om je baby het beste te geven (sorry, maar hoe goed fv ook is, bv is altijd beter).
Ik geef nu bijna 5 maanden met heel veel plezier bv en ik ben heel blij dat ik nooit voor het flesje ben gegaan.
-Het is gratis
-Het is gewoon fijn om je baby het beste te geven (sorry, maar hoe goed fv ook is, bv is altijd beter).
Ik geef nu bijna 5 maanden met heel veel plezier bv en ik ben heel blij dat ik nooit voor het flesje ben gegaan.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Helemaal mee eens.Takkie schreef:Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin je geen bv zou willen geven, ieder moet het ook voor zich weten. Maar ik kan me moeilijk verplaatsen in moeders die hun eerste kind krijgen en roepen dat ze geen bv willen geven want daar zijn ze 'het type' niet voor. Hoezo niet? Hoe ziet een typische borstvoeding gevende moeder eruit dan? Op dat punt ben ik inderdaad niet objectief, maar over het algemeen kan ik redelijk neutraal naar een situatie kijken. Ook in dit geval, vind ik. Ook al ben ik pro-bv, dat wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen maar bv moet geven. Máár ik zal wel altijd aanraden het in ieder geval te proberen.
Maar ik denk wel dat je er dan heel open in moet staan. Als je jet alleen doet vanwege de kosten maar het eigenlijk niets vindt dan lukt het denk ik niet
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik kon me dus weer niet voorstellen bij de oudste dat moeders zo'n drang voelen om bv te geven. Ik had dat gewoon écht niet. Het voelde voor mij op een vreemde manier niet normaal ofzo. Dat is misschien niet eens de bewoording die ik zoek, maar ik weet het even niet anders te beschrijven. Ik vond het ook écht niet fijn dat mijn oudste aan de borst lag. Het hoorde niet voor mijn gevoel. Ik was toen ook erg blij met de fles, alsof het klopte.Takkie schreef:Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin je geen bv zou willen geven, ieder moet het ook voor zich weten. Maar ik kan me moeilijk verplaatsen in moeders die hun eerste kind krijgen en roepen dat ze geen bv willen geven want daar zijn ze 'het type' niet voor. Hoezo niet? Hoe ziet een typische borstvoeding gevende moeder eruit dan? Op dat punt ben ik inderdaad niet objectief, maar over het algemeen kan ik redelijk neutraal naar een situatie kijken. Ook in dit geval, vind ik. Ook al ben ik pro-bv, dat wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen maar bv moet geven. Máár ik zal wel altijd aanraden het in ieder geval te proberen.
Het is gevoel. Net zoals dat jij je het niet voor kan/kon stellen dat er moeders zijn die geen borstvoeding willen proberen.
Luce- Kletskop
Caroow schreef:Na al die negatieve dingen wil ik toch nog even wat voordelen op een rijtje zetten hoor;
-Het is gratis
Ik vind het ook echt heerlijk, het is n fijn moment. Soms heb ik zoiets, goh, moet je niet even wat drinken?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Niet dat ik je niet geloof hoor maar flesjes schoonmaken das gewoon in de vaatwasser mikken en klaar, uitkoken hoeft al jaren niet meer. Ik had gewoon al bij R vanaf de eerst sec dat het totaal mijn ding niet is, kan het ook niet uitleggen dus het was uiteindelijk voor ons veel beter. Ik werd helemaal kriegel van dat bv gedoe... Nu moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik er al in stond van als het lukt lukt het maar geen gedoe en was man doodziek dus geen ideale situatie.Caroow schreef:Na al die negatieve dingen wil ik toch nog even wat voordelen op een rijtje zetten hoor;
-Het is gratis
De nachtvoeding was hier met fv ook zo gemaakt. Ik verschoonde, man maakte fles.
Het is ook heel veel je eigen beleving denk ik.
Printje- Lady Post-a-lot
Het is beter voor de baby - dat kan, dat zal ook vastCaroow schreef:Na al die negatieve dingen wil ik toch nog even wat voordelen op een rijtje zetten hoor;
-Het is gratis
Het is beter voor de moeder - lichamelijk misschien, maar psychisch en lichamelijk kost het héél veel moeders ook héél veel energie. Het is niet per definitie beter voor de moeder.
Het is gratis - ja, dat is waar. Als je geen lactatiekundige hulp nodig hebt dan. Of zalfjes. Of een kolf.
Je hebt het altijd bij je - Klopt, maar je kunt ook gewoon een poederbusje meenemen. Heb je het ook gewoon bij je.
Je bent niet gebonden aan vaste tijden - Bij flesvoeding ook niet.
Je hoeft geen flesje schoon te maken - Bij flesvoeding heb je dan weer geen last van borstonstekingen en tepelkloven. Ook wat waard kan ik je vertellen.
Nachtvoedingen zijn heel veel makkelijker - nee hoor, vond ik niet. Flesje maken was zo gepiept en deed geen pijn.
De kans op een allergie op de melk is echt heel klein - Is die kans statisch gezien minder? Nog nooit wat over gelezen.
Je hebt een echt rustmoment, door de hormonen voelt dit ook zo - Kan ook met een flesje in bed.
Het is gewoon fijn om je baby het beste te geven - Het beste bestaat niet alleen uit voeding. Ook uit een relaxte moeder.
De argumenten die je noemt zal voor iemand die flesvoeding geeft allemaal zo tegengesproken zijn. Je gevóel moet bij borstvoeding liggen, ik denk dat je met voordelen opnoemen iemand niet over kan halen. Want wat voor de 1 een voordeel is, is voor de ander een nadeel.
Luce- Kletskop
Puur objectief gezien is borstvoeding gewoonweg beter. Geheel los van hoe je er zelf wel of niet instaat. Ik snap het dan ook niet zo goed als je iemand wil overtuigen van fv. Doe je dat dan voor je eigen gevoel?
Ik heb het dan totaal niet over het wel of niet slagen van borstvoeding, maar het vooraf proberen te bepalen van een standpunt.
Beter proberen en dan tot de conclusie komen dat het niet gaat dan het helemaal niet proberen, toch?
Ik heb het dan totaal niet over het wel of niet slagen van borstvoeding, maar het vooraf proberen te bepalen van een standpunt.
Beter proberen en dan tot de conclusie komen dat het niet gaat dan het helemaal niet proberen, toch?
Gast- Gast
Luce, ik noem de voordelen niet om haar over te halen, maar om een tegengeluid te geven aan al de bezwaren eerder genoemd.
Caroow- Lady Post-a-lot
Helemaal eens met minneke. Ik snap die drang ook niet zo goed?
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Volgens mij probeert Printje gewoon te zeggen (en dat zegt ze ook letterlijk) dat het niet erg is als ze gewoon de fles wil geven en het niet wil proberen. Oftewel: volg gewoon je gevoel. Ook als het zegt: geen borstvoeding. Dan is dat ook OK.
Er wordt hier zo vaak gehamerd op het feit dat je maar borstvoeding moet proberen, ik word er soms ook een beetje kriegelig van. Ja, want als je dat niet doet heb je niet het beste met je kindje voor. Wat natuurlijk complete onzin is maar goed.
Er wordt gezegd dat je maar beter gewoon kunt proberen, maar waarom mag er dan niet gezegd worden dat je ook meteen de fles kan geven? Dat wordt dan weer raar gevonden. Ik vind dat apart, eigenlijk.
Er wordt hier zo vaak gehamerd op het feit dat je maar borstvoeding moet proberen, ik word er soms ook een beetje kriegelig van. Ja, want als je dat niet doet heb je niet het beste met je kindje voor. Wat natuurlijk complete onzin is maar goed.
Er wordt gezegd dat je maar beter gewoon kunt proberen, maar waarom mag er dan niet gezegd worden dat je ook meteen de fles kan geven? Dat wordt dan weer raar gevonden. Ik vind dat apart, eigenlijk.
Luce- Kletskop
OK.Caroow schreef:Luce, ik noem de voordelen niet om haar over te halen, maar om een tegengeluid te geven aan al de bezwaren eerder genoemd.
Ik zie jouw voordelen alleen dan weer niet zo. En ik denk dat iemand die zich niet goed voelt bij de keuze borstvoeding dat ook niet ziet. Snap je?
Ik denk dat het allemaal draait om gevoel.
Luce- Kletskop
Dit dus.Luce schreef:Ik kon me dus weer niet voorstellen bij de oudste dat moeders zo'n drang voelen om bv te geven. Ik had dat gewoon écht niet. Het voelde voor mij op een vreemde manier niet normaal ofzo. Dat is misschien niet eens de bewoording die ik zoek, maar ik weet het even niet anders te beschrijven. Ik vond het ook écht niet fijn dat mijn oudste aan de borst lag. Het hoorde niet voor mijn gevoel. Ik was toen ook erg blij met de fles, alsof het klopte.Takkie schreef:Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin je geen bv zou willen geven, ieder moet het ook voor zich weten. Maar ik kan me moeilijk verplaatsen in moeders die hun eerste kind krijgen en roepen dat ze geen bv willen geven want daar zijn ze 'het type' niet voor. Hoezo niet? Hoe ziet een typische borstvoeding gevende moeder eruit dan? Op dat punt ben ik inderdaad niet objectief, maar over het algemeen kan ik redelijk neutraal naar een situatie kijken. Ook in dit geval, vind ik. Ook al ben ik pro-bv, dat wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen maar bv moet geven. Máár ik zal wel altijd aanraden het in ieder geval te proberen.
Het is gevoel. Net zoals dat jij je het niet voor kan/kon stellen dat er moeders zijn die geen borstvoeding willen proberen.
Ik wil verder niet weer een discussie op gang brengen, uiteindelijk was dus alleen de vraag of je bij bv een ritme kunt volgen en wat ik hier zo lees kun je het beste voeden op verzoek.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Omdat borstvoeding objectief gezien beter is.
Waarmee ik fv niet wil veroordelen, maar ik zou een vrouw nooit aanraden geen bv te proberen.
Waarmee ik fv niet wil veroordelen, maar ik zou een vrouw nooit aanraden geen bv te proberen.
Gast- Gast
Maar als je nog twijfelt, en dus niet al een uitgesproken voorkeur hebt voor fv is het toch fijn om meerdere ervaringen te lezen zodat je zelf een mening kan vormen?Luce schreef:OK.Caroow schreef:Luce, ik noem de voordelen niet om haar over te halen, maar om een tegengeluid te geven aan al de bezwaren eerder genoemd.
Ik zie jouw voordelen alleen dan weer niet zo. En ik denk dat iemand die zich niet goed voelt bij de keuze borstvoeding dat ook niet ziet. Snap je?
Ik dacht toen ik zwanger was dat ik het wel zou proberen en sowieso na mijn verlof een flesje, maar dankzij het forum ben ik er toch anders in gaan staan en dat is voor mij heel positief gebleken.
Caroow- Lady Post-a-lot
Dank je idd precies dit. Ik zat er helemaal niet op te wachten zelf dat iedereen riep maar je moet het wel proberen hoor... Waarom en van wie???? Ik wilde het niet, klaar en niet geprobeerd oké want als als als.. Het boeide mij geen fluit want ik wilde het niet.Luce schreef:Volgens mij probeert Printje gewoon te zeggen (en dat zegt ze ook letterlijk) dat het niet erg is als ze gewoon de fles wil geven en het niet wil proberen. Oftewel: volg gewoon je gevoel. Ook als het zegt: geen borstvoeding. Dan is dat ook OK.
Ik vind het idd gewoon vervelend dat iedereen maar roept ja maar wel proberen hoor...ja maar als ze het toch gewoon niet wil... Dat is toch ook oké.
Printje- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Maar als je nog twijfelt, en dus niet al een uitgesproken voorkeur hebt voor fv is het toch fijn om meerdere ervaringen te lezen zodat je zelf een mening kan vormen?Luce schreef:OK.Caroow schreef:Luce, ik noem de voordelen niet om haar over te halen, maar om een tegengeluid te geven aan al de bezwaren eerder genoemd.
Ik dacht toen ik zwanger was dat ik het wel zou proberen en sowieso na mijn verlof een flesje, maar dankzij het forum ben ik er toch anders in gaan staan en dat is voor mij heel positief gebleken.
Ik snap ook echt wel dathet een steun zou kunnen zijn. Maar ik steun de andere kant... Ik vind niet dat je het altijd maar moet proberen.
Printje- Lady Post-a-lot
Nou ja, jouw keuze toch?Minneke schreef:Omdat borstvoeding objectief gezien beter is.
Ik vind borstvoeding objectief gezien niet beter. Borstvoeding geven bestaat niet alleen maar uit de voeding op zich. Een heel groot deel bestaat uit motivatie, emotie, energie. En als het allemaal loopt en het gaat goed en je voelt je er fijn bij, dán is borstvoeding beter. Maar als je borstontstekingen hebt, je klote voelt enzovoort, dan is borstvoeding niét beter.
Luce- Kletskop
Het gaat mij niet om een situatie waarbij een vrouw echt niet wil maar om een situatie waarbij de vrouw nog twijfelt.
Gast- Gast
ik ben de quote met luce eens, maar ik merk hier altijd weer een 'strijd' tussen bv en fv.Printje schreef:Dank je idd precies dit. Ik zat er helemaal niet op te wachten zelf dat iedereen riep maar je moet het wel proberen hoor... Waarom en van wie???? Ik wilde het niet, klaar en niet geprobeerd oké want als als als.. Het boeide mij geen fluit want ik wilde het niet.Luce schreef:Er wordt hier zo vaak gehamerd op het feit dat je maar borstvoeding moet proberen, ik word er soms ook een beetje kriegelig van. Ja, want als je dat niet doet heb je niet het beste met je kindje voor. Wat natuurlijk complete onzin is maar goed.
Ik vind het idd gewoon vervelend dat iedereen maar roept ja maar wel proberen hoor...ja maar als ze het toch gewoon niet wil... Dat is toch ook oké.
printje: ik zou ook nooit zeggen dat iemand het moet proberen als deze het niet wil,
maar in geval van annemie twijfelt zij en dan zou ik wel adviseren het te proberen (en evt laagdrempelig te stoppen),
maar ze moet zeker niets van mij.
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Pagina 3 van 11 • 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11
Pagina 3 van 11
Permissies van dit forum: