Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kun je bij borstvoeding..

+42
Urban Naked
Paper Crown
Stuiterbal
Bimbam
Marin
Maple
Amber-
Elliot
CCC
Razz
Surya
Susan
Lejow
Liadan
tweeling
Ella
Sophiee
blondje1313
Artemis
Sea of Trees
Poisongirl
Pineco
maiadebij
Lot
Caroow
Sterrin_
Luce
Takkie
meisjesmama
Pien
Sanne
_Lana_
Laurientje
Muppetje
Printje
koNijntje
Darius
Isa
Vixen
Slakje
Robin_
Annemie
46 plaatsers

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 6 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Darius wo 14 aug 2013 - 23:50

Vixen schreef:Luce, het gaat hier voornamelijk om iemand die nog twijfelt. Als er in een topic geopend wordt waarin iemand aangeeft van alles geprobeerd te hebben, maar dat ze gaat stoppen zul je hele andere reacties krijgen.
Eens.

En ik heb er alle begrip voor dat iemand stopt of niet begint. Ik heb Laurens vier mnd borstvoeding gegeven, en toen had ik gewoon geen zin meer. En nu krijgt Elise nog steeds borstvoeding. Ik kan me dus redelijk verplaatsen in beide standpunten. Maar TO twijfelt en stelt vragen over borstvoeding. Dan vind ik dat ze daar gewoon antwoord op moet krijgen, en niet een reactie als: 'Ik ben er niet aan begonnen'.

Anyway, ik ga eens speelgoed opruimen. :-)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 7:27

Ik probeer, nog maar 1x te reageren hierop, daarna is het klaar want ik sta er echt totaal anders in dan jullie. dat weten we, jullie vinden bv geweldig.. ik vind het niets en blijf achter mijn keuze staan om meteen fv te hebben gegeven. Ik heb er geen enkele seconden spijt van en weet zeer zeker dat dat hier de allerbeste keuze is geweest. Misschien egoïstisch? nou ja dan ben ik dat eindelijk eens een keer, ik blijf erbij dat, voor mij of mijn kind, de keuze die ik gemaakt heb de beste is geweest. Ik ben vaak gevoelig voor wat anderen van iets denken maar wat dit betreft... ik voel dit als gewoon de goede keuze voor ons.. dat kun je snappen of niet. En dat geeft ook niet maar ik kan het, zoals ik al zei, niet omschrijven maar ik heb R een blauwe maandag aan de borst gehad en ik vond het vreselijk, echt een enorm rotgevoel.. Was het door ziekte man? door verhalen van omgeving? Geen idee maar ik heb toen al besloten nooit nooit meer.

Ik zou serieus wel eens een echt onderzoek willen lezen dan over de effecten van het geven van bv op langer termijn. Ik denk namelijk helemaal niet dat die kinderen slimmer/ socialer/ minder vaak ziek zijn dan fv kinderen. Maar goed ik wil er niet weer een discussie van maken maar dit speelde dus allemaal mee in mijn keuze voor het geven van fv meteen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan do 15 aug 2013 - 7:36

Printje, ik denk niet dat iemand jou hier veroordeelt om de keuzes die jij hebt gemaakt als het om borstvoeding gaat. Als jij voelt en vindt dat dit de goede keuze is voor jou en je kinderen dan heb je de goede keuze gemaakt hierin.
Of ik je snap? Nee, ik snap het niet, maar ik hoef het ook niet te snappen want het gaat om jou en niet om mij.

En over je vraag, onderzoeken zijn er genoeg te vinden op internet, gewoon googelen op bijv. onderzoeken borstvoeding lange termijn.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 7:37

Liadan schreef:Printje, ik denk niet dat iemand jou hier veroordeelt om de keuzes die jij hebt gemaakt als het om borstvoeding gaat. Als jij voelt en vindt dat dit de goede keuze is voor jou en je kinderen dan heb je de goede keuze gemaakt hierin.
Of ik je snap? Nee, ik snap het niet, maar ik hoef het ook niet te snappen want het gaat om jou en niet om mij.

En over je vraag, onderzoeken zijn er genoeg te vinden op internet, gewoon googelen op bijv. onderzoeken borstvoeding lange termijn.
Oke dank je wel. Dan lees ik het ( hopelijk) verkeerd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow do 15 aug 2013 - 7:39

Artemis schreef:Ik had er bij de eerste ook niet zoveel in in, het leek me niets.

Maar ik ben er wel aan begonnen, het hoort er nou eenmaal bij en wat ik ervan vond vond ik minder belangrijk dan wat beter was voor mijn dochter.

Sinds wanneer is het zo boeiend of je er als moeder om staat te springen of niet? Ik vond luiers verschonen ook geen feest, maar dat deed ik ook,
 Dit vind ik dus echt dikke lul drie bier. Sorry hoor Artemis, maar dit raakt kant noch wal.

Ik ben nog altijd mens, en baas van mijn eigen lichaam en IK bepaal wat er mee gebeurt. Als ik geen borstvoeding wil geven, dan doe ik dat niet. Ik heb namelijk een keuze. En dat is de keuze voor flesvoeding.
Ik heb 3 weken gekolfd en toen zat ik er doorheen en had ik nog steeds amper productie, dus ben ik gestopt. Ik heb B een keer aan de borst gehad, en ik vond het gewoon echt verschrikkelijk. Ik kon niet genieten van het moment en zat er dus ook totaal niet ontspannend bij (dat ik een borstverkleining gehad heb, en nog altijd een raar gevoel in mijn tepels hebt speelt misschien ook nog mee).
Totaal niet te vergelijken dus met het verschonen van luiers. Geloof nou niet echt dat je daar een keuze in hebt....

Verder Printje A-MEN, ik ben het compleet met je eens.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 7:54

Lejow schreef:
Artemis schreef:Ik had er bij de eerste ook niet zoveel in in, het leek me niets.

Maar ik ben er wel aan begonnen, het hoort er nou eenmaal bij en wat ik ervan vond vond ik minder belangrijk dan wat beter was voor mijn dochter.

Sinds wanneer is het zo boeiend of je er als moeder om staat te springen of niet? Ik vond luiers verschonen ook geen feest, maar dat deed ik ook,
 Dit vind ik dus echt dikke lul drie bier. Sorry hoor Artemis, maar dit raakt kant noch wal.

Ik ben nog altijd mens, en baas van mijn eigen lichaam en IK bepaal wat er mee gebeurt. Als ik geen borstvoeding wil geven, dan doe ik dat niet. Ik heb namelijk een keuze. En dat is de keuze voor flesvoeding.
Ik heb 3 weken gekolfd en toen zat ik er doorheen en had ik nog steeds amper productie, dus ben ik gestopt. Ik heb B een keer aan de borst gehad, en ik vond het gewoon echt verschrikkelijk. Ik kon niet genieten van het moment en zat er dus ook totaal niet ontspannend bij (dat ik een borstverkleining gehad heb, en nog altijd een raar gevoel in mijn tepels hebt speelt misschien ook nog mee).
Totaal niet te vergelijken dus met het verschonen van luiers. Geloof nou niet echt dat je daar een keuze in hebt....

Verder Printje A-MEN, ik ben het compleet met je eens.
Ik sluit me ook weer bij jou aan. Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne do 15 aug 2013 - 8:56

Vooropgesteld dat TO het zelf mag weten en het haar vrije keus is om te kiezen voor borst- of flesvoeding. Ik zou alleen wel willen aanraden om bij twijfel het te proberen. Stoppen kan altijd nog. En dat een kindje niets heeft aan een moeder heeft die gestressed is... Tja... Hebben moeder die flesvoeding geven dan nooit last van stress? Borstvoeding is echt niet de enige veroorzaker van stress hoor. Ik kreeg al de kriebels als ik al die topics van Printje (sorry Printje Wink ) las over wel een fles erbij, of toch maar niet, hoeveel schepjes, forte voeding, kruidvat merk, eerder beginnen met bijvoeding, of toch maar niet, 's avonds nog een fles, of toch nog in de nacht... Brrr, daar moet ik nou weer niet aan denken.

Het heeft beide zijn voordelen, ik zie meer nadelen in flesvoeding, anderen zien vooral nadelen in borstvoeding. Dat kan allemaal best zo zijn, maar toch zou ik er dan voor kiezen om het te proberen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan do 15 aug 2013 - 8:58

Eens met Sanne.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 8:59

Sanne schreef:Vooropgesteld dat TO het zelf mag weten en het haar vrije keus is om te kiezen voor borst- of flesvoeding. Ik zou alleen wel willen aanraden om bij twijfel het te proberen. Stoppen kan altijd nog. En dat een kindje niets heeft aan een moeder heeft die gestressed is... Tja... Hebben moeder die flesvoeding geven dan nooit last van stress? Borstvoeding is echt niet de enige veroorzaker van stress hoor. Ik kreeg al de kriebels als ik al die topics van Printje (sorry Printje Wink ) las over wel een fles erbij, of toch maar niet, hoeveel schepjes, forte voeding, kruidvat merk, eerder beginnen met bijvoeding, of toch maar niet, 's avonds nog een fles, of toch nog in de nacht... Brrr, daar moet ik nou weer niet aan denken.

Het heeft beide zijn voordelen, ik zie meer nadelen in flesvoeding, anderen zien vooral nadelen in borstvoeding. Dat kan allemaal best zo zijn, maar toch zou ik er dan voor kiezen om het te proberen.

hahaha ow maar dat klopt ook hoor. Het is ook niet alleen maar geweldig maar voor mij toch nog altijd beter.

Niets heeft alleen maar voordelen...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne do 15 aug 2013 - 9:08

Gelukkig ben je niet boos :cheering: 
Haha, ik snap het wel dat je dat dat niet echt als nadelen ervaart, ik kan me voorstellen dat je als je flesvoeding geeft en van structuur houdt je echt de kriebels kunt krijgen van verhalen over tepelkloven, 12 voedingen etc.

Alleen bij het niet proberen van borstvoeding weet je gewoon niet of je last krijgt van de nadelen die eraan gekoppeld kunnen zijn. Er zijn genoeg mensen bij wie het gelijk soepel verloopt. Ik zou me niet willen laten leiden door een mogelijk nadeel dat zich misschien niet voordoet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 9:10

hahahaha er moet wel veeel meer gebeuren wil je me boos krijgen hoor. Ik krijg idd echt de kriebels als ik lees over 12 voedingen, 5 in een nacht ofzo dan denk ik echt jezus...... nooit. Maar ik weet ook echt wel dat jullie dat andersom ook vast denken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Takkie do 15 aug 2013 - 9:16

Luce schreef:
Darius schreef:Ik krijg juist de indruk dat als er een topic wordt geopend met vragen of twijfels over borstvoeding, dat er zo snel wordt geroepen dat je er niet aan moet beginnen, dat ze van fv ook groot worden en dat je het jezelf vooral gemakkelijk maakt door meteen met de fles te beginnen.
Nou ja, zeg nou zelf. De eerste opmerking die altijd geplaatst wordt is: tja het is nou eenmaal het beste voor je kindje.

Dan ben je toch uitgeluld? Dat je je eigen redenen ervoor hebt om niet met flesvoeding te beginnen is niet belangrijk, want het is immers het beste voor je kindje.
Kijk, dat ik nou per ongeluk met borsten de wereld in ben gekomen, maakt niet dat borstvoeding een verplichting moet zijn. Van onze mannen verwachten we toch ook niet dat ze overal rond gaan neuken, want tja dat is de natuur?

Als iemand er haar redenen voor heeft om er niet mee te beginnen, dan heeft ze daar haar redenen voor. Waarom moet er toch altijd weer geroepen worden dat dat toch écht niet begrepen wordt en dat je toch echt wel met borstvoeding zou moeten beginnen. Ik snap het niet hoor.
Ik vind dat je lichtelijk overdrijft. Het is nu eenmaal bewezen dat bv het beste is voor je kindje, daar kun je niet omheen. En wat is mooier en makkelijker dan met je eigen lijf je kind van voedsel voorzien? Máár als je een goede reden hebt (en dan doel ik niet op 'niet het type ervoor zijn/geen zin hebben/wat een gedoe') om geen bv te willen geven dan is dat ieders goed recht. Het blijft wel jouw lichaam en als je nare ervaringen hebt in het verleden en daarom geen bv wil geven moet je dat zelf weten. Ik zou dan hoogstens bij twijfel toch proberen, dat het bij je eerste kindje niet lukte betekent niet dat het bij een volgend kind ook niet lukt. Niemand brengt het als een voldongen feit dat je het móet proberen, enkel dat je het zou kunnen proberen en als het echt niet lukt of je er doodongelukkig van wordt je altijd alsnog de overstap naar fv kunt maken. En dat als je eenmaal met fv bent begonnen, je niet meer de overstap kunt maken naar bv en je dus nooit weet of het überhaupt kans van slagen had.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 9:19

Nou, voor mij was dat niet mooier en makkelijker. En ik vind ook niet dat ik overdrijf.
En wat een goede reden is, is voor iedereen anders. Daar hoeft een ander niet over te oordelen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Surya do 15 aug 2013 - 9:22

Feitelijk is bv gewoon beter, dus zeker als je twijfelt, zou ik het gewoon een kans geven. Stoppen kun je altijd. Van flesvoeding kun je ook behoorlijk gestressed raken hoor. Tranen met tuiten heb ik gehuild toen mijn kindje het uitkrijste tijdens de fles. Koemelk is gewoon minder geschikt voor baby's. Logisch ook aangezien het voor kalfjes bedoeld.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Gast do 15 aug 2013 - 9:22

Ik denk dat jullie mijn reacties ook nog steeds niet begrijpen Printje en Luce.

Ik veroordeel jullie totaal niet om het feit dat jullie direct voor fv hebben gekozen. Dat boeit me helemaal niet. Het gaat namelijk om jullie keuze en jullie kinderen.

Wat ik wel storend vind is om iemand die haar twijfels uitspreekt over bv of fv, fv aan te raden en de voordelen van bv te ontkennen. Dat die voordelen voor jullie niet opwogen tegen de nadelen wil niet zeggen dat ze er niet zijn. En nogmaals: overstappen van bv naar fv is zo gebeurd, andersom niet.

Het komt dan op mij over alsof je een ander wil overtuigen van iets om je eigen keuze te verdedigen. En dat kan nooit een argument zijn voor to.

Gast
Gast

Bericht  Surya do 15 aug 2013 - 9:24

En verder wel eens met artemis. Sommige dinen in het ouderschap staan je gewoon tegen, maar doe je nu eenmaal gewoon. Als je keuze voor fv er niet was geweest had je ook gewoon bv gedaan en ad je het waarschijnlijk minder vreselijk gevonden dan nu je de keuze wel hebt.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 9:28

Minneke schreef:Ik denk dat jullie mijn reacties ook nog steeds niet begrijpen Printje en Luce.

Ik veroordeel jullie totaal niet om het feit dat jullie direct voor fv hebben gekozen. Dat boeit me helemaal niet. Het gaat namelijk om jullie keuze en jullie kinderen.

Wat ik wel storend vind is om iemand die haar twijfels uitspreekt over bv of fv, fv aan te raden en de voordelen van bv te ontkennen. Dat die voordelen voor jullie niet opwogen tegen de nadelen wil niet zeggen dat ze er niet zijn. En nogmaals: overstappen van bv naar fv is zo gebeurd, andersom niet.

Het komt dan op mij over alsof je een ander wil overtuigen van iets om je eigen keuze te verdedigen. En dat kan nooit een argument zijn voor to.
Ik heb haar nooit willen overtuigen, ik wil haar alleen maar overtuigen dat het allebei goed is. Dat zeg ik ook steeds toch? Ik wil alleen niet dat ze door druk van anderen denkt ik ga het maar proberen terwijl ze eigenlijk niet wil maar dat niet durft te zeggen.. Ik weet nu ga ik invullen wat ik niet weet maar dat was mijn reden om ook te zeggen van het is ook gewoon goed om voor fv te kiezen als jij dat wilt.

Snap je wat ik bedoel?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Artemis do 15 aug 2013 - 9:30

Printje schreef:hahahaha er moet wel veeel meer gebeuren wil je me boos krijgen hoor. Ik krijg idd echt de kriebels als ik lees over 12 voedingen, 5 in een nacht ofzo dan denk ik echt jezus...... nooit. Maar ik weet ook echt wel dat jullie dat andersom ook vast denken.
 Ik krijg andersom echt oprecht de kriebels van spenen in pasgeboren baby's en flesvoeding die nergens naar smaakt bij oma op de arm. Als ik dat zie word ik altijd een beetje verdrietig.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 9:30

Surya schreef:En verder wel eens met artemis. Sommige dinen in het ouderschap staan je gewoon tegen, maar doe je nu eenmaal gewoon. Als je keuze voor fv er niet was geweest had je ook gewoon bv gedaan en ad je het waarschijnlijk minder vreselijk gevonden dan nu je de keuze wel hebt.
Ja en als er geen luiers waren geweest dan had je doeken uitgewassen... Sorry ik vind dat echt nergens op slaan. Sommige dingen moet je idd gewoon doen maar daar vind ik bv geven er geen van.

Maaaaaaaaaaaarrrr ik had gezegd niet meer te reageren.... ik laat me niet meer uit de tent lokken Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 9:30

Ik ontken naar mijn weten geen voordelen van borstvoeding, Minneke? Ik zeg alleen maar dat wat de een als voordeel ervaart, de ander als nadeel kan ervaren.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 9:31

Artemis schreef:
Printje schreef:hahahaha er moet wel veeel meer gebeuren wil je me boos krijgen hoor. Ik krijg idd echt de kriebels als ik lees over 12 voedingen, 5 in een nacht ofzo dan denk ik echt jezus...... nooit. Maar ik weet ook echt wel dat jullie dat andersom ook vast denken.
 Ik krijg andersom echt oprecht de kriebels van spenen in pasgeboren baby's en flesvoeding die nergens naar smaakt bij oma op de arm. Als ik dat zie word ik altijd een beetje verdrietig.
 Ik denk niet dat een baby dat beseft, Artemis. Een baby weet niet eens van voren dat hij van achteren leeft.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 9:33

Artemis schreef:
Ja nou ja dat kan... vervelend dat je er verdrietig om wordt want dat is echt nergens voor nodig. Ik heb een hele blije vrolijke baby al vanaf dag 1. Ik verwacht niet dat ze hier een trauma aan over gaat houden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 aug 2013 - 9:35

Ik lees anders meerdere keren twijfels terug over de vraag of bv nou wel beter is dan fv.

Het gaat mij trouwens alleen om de objectieve argumenten,  niet de emotionele. Ik kan idd niet voor een ander bepalen of het fijn, rustgevend of wat dan ook is.

Maar het staat wel vast dat het gezonder is voor je kind en dat het de kans op borstkanker vermindert bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Artemis do 15 aug 2013 - 9:36

Ik stond er ook zo in als to, toen ik in het ziekenhuis lag, een week voor de bevalling, vond ik bv iets wat moest, maar teat ik niet wilde. Ik gruwelde bij het idee van 12 voedingen per dag bijvoorbeeld. 
Ik vond het niet leuk, ik had er geen zin in, ik vond het geen speciale momentjes, de eerste paar maanden dan, maar ik vond dat het moest, omdat het beter is. 

Dus ik heb het 9 maanden gedaan, waarvan de laatste 4 maanden met redelijk plezier.
Bij de tweede wilde ik het kolfapparaat het raam uitgooien, zo'n weerstand had ik ertegen. Weer bloedende tepels door het kolven, weer stuwing en lekken en toestanden, maar ik ben er weer aan begonnen en het 6 maanden volgehouden. Dit keer zonder plezier, want het ging lastig. 

Maar wat ik al zei: ik vind een baby die flesvoeding krijgt echt veel zieliger dan mezelf die geen zin heeft in borstvoeding, dus dat ging voor, naast dat het beter was. En dat is niet voor de discussie ofzo, maar ik kan echt verdrietig worden, soort van, als ik een versgeperste baby met een flesje nutrilon zie. Al dat gedoe met soorten voeding, maximum waar je je aan moet houden, op de klok moeten kijken, niet mogen drinken als je wilt... Nets voor mij
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Bericht  Luce do 15 aug 2013 - 9:37

Printje schreef:
Artemis schreef:
Ja nou ja dat kan... vervelend dat je er verdrietig om wordt want dat is echt nergens voor nodig. Ik heb een hele blije vrolijke baby al vanaf dag 1. Ik verwacht niet dat ze hier een trauma aan over gaat houden.
 Haha, natuurlijk niet. Ik denk dat moeders zich er drukker om maken dan baby's ooit zullen beseffen. Dat is toch hetzelfde met werken? Verander de termen borstvoeding en flesvoeding in werken en thuisblijven en de personen die het zielig vinden en vinden dat het erbij hoort, reageren plots heel anders Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: