Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kun je bij borstvoeding..

+42
Urban Naked
Paper Crown
Stuiterbal
Bimbam
Marin
Maple
Amber-
Elliot
CCC
Razz
Surya
Susan
Lejow
Liadan
tweeling
Ella
Sophiee
blondje1313
Artemis
Sea of Trees
Poisongirl
Pineco
maiadebij
Lot
Caroow
Sterrin_
Luce
Takkie
meisjesmama
Pien
Sanne
_Lana_
Laurientje
Muppetje
Printje
koNijntje
Darius
Isa
Vixen
Slakje
Robin_
Annemie
46 plaatsers

Pagina 11 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Elliot vr 16 aug 2013 - 3:05

Liadan schreef:Ik vind dit artikel nou niet bepaald op een objectieve manier geschreven. Ik zou het daarom niet aanraden om te lezen als je informatie zoekt over borstvoeding. 
En waarom zou je af willen wijken van een standpunt dat wetenschappelijk is onderbouwd. Al is het verschil op een bepaald punt nog zo klein, het verschil is er wel.
Maar dat staat er dus, dat die wetenschappelijke onderzoeken helemaal niet zo goed en objectief zijn uitgevoerd.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Liadan vr 16 aug 2013 - 3:09

Elliot schreef:
Liadan schreef:Ik vind dit artikel nou niet bepaald op een objectieve manier geschreven. Ik zou het daarom niet aanraden om te lezen als je informatie zoekt over borstvoeding. 
En waarom zou je af willen wijken van een standpunt dat wetenschappelijk is onderbouwd. Al is het verschil op een bepaald punt nog zo klein, het verschil is er wel.
Maar dat staat er dus, dat die wetenschappelijke onderzoeken helemaal niet zo goed en objectief zijn uitgevoerd.
Ik snap dat je dit zegt, want het is inderdaad zo dat je niet tegen een willekeurige groep toekomstige moeders kan zeggen dat ze wel of geen borstvoeding mogen geven voor het onderzoek. 
Dat wil niet zeggen dat een onderzoek meteen niks meer voorstelt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Elliot vr 16 aug 2013 - 3:17

Nee dat is waar Liadan. Maar ik vind het toch wel opvallend dat ze die groepen zo persé gescheiden hebben gehouden tijdens de verschillende onderzoeken. Ik bedoel niet te zeggen dat er met het onderzoek gesjoemeld is of dat de uitkomsten niets waard zijn, maar het zou objectiever geweest zijn om alles gewoon random te doen, zoals in het artikel van UN wordt voorgesteld.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Liadan vr 16 aug 2013 - 3:19

Daar ben ik het mee eens Elliot.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen vr 16 aug 2013 - 3:48

Ik heb het onderzoek nog niet goed gelezen, even snel overheen gescand. Wat me direct opvalt is dat het zeer objectief geschreven is en het standpunt direct al is dat flesvoeding een gelijkwaardig(?) alternatief is voor borstvoeding. Zo'n objectief standpunt maakt het hele onderzoek al vrij dubieus natuurlijk.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Paper Crown vr 16 aug 2013 - 3:55

Vixen schreef:Ik heb het onderzoek nog niet goed gelezen, even snel overheen gescand. Wat me direct opvalt is dat het zeer objectief geschreven is en het standpunt direct al is dat flesvoeding een gelijkwaardig(?) alternatief is voor borstvoeding. Zo'n objectief standpunt maakt het hele onderzoek al vrij dubieus natuurlijk.
Omdat JIJ borstvoeding natuurlijk beschouwd als het beste. Dat maakt het toch niet per se dubieus?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Teddyaapje vr 16 aug 2013 - 4:02

Ik vind t vrij apart dat de discussies 9 van de 10x in topics over bv beginnen. Als iemand een vraag jeeft over kv gebeurd dit zelden.

Annemie, ik wil je aanraden om t boek 'borstvoeding' van Marij broekhuijsen en Stefan Kleintjes eens te lezen. Ook handig om dingen op te zoeken. Op borstvoeding.com staat ook heel veel info.

Voeden op schema kan maar dan maak je t jezelf waarschijnlijk alleen maar lastig. Een baby krijgt er na een paar weken vanzelf een ritme in door bijv. elke 3u te drinken. Als je dan eens weg moet ofzo kun je de baby eerder wakker maken om te voeden voordat je gaat.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Novalee vr 16 aug 2013 - 4:08

Wat ik in deze discussie altijd vervelend vind is dat er in mijn ogen door beide partijen iets anders wordt bedoeld met het beste. Pro-BV mensen bedoelen met het beste de voedingsstoffen en de gezondheidsvoordelen voor zowel baby als moeder, pro-FV bedoelen alle factoren die meespelen (dus niet alleen de gezondheidsvoordelen, maar ook de praktische & emotionele). 

Volgens mij is er, op een enkele uitzondering na misschien, niemand die ontkent dat BV qua voedingsstoffen en gezondheidsvoordelen beter is dan FV. Waar het verschil volgens mij in zit is de mate waarin dat meegewogen wordt in de beslissing om al dan niet borstvoeding te willen/gaan geven. Voor de ene ouder is dit doorslaggevend en belangrijker dan eventueel ongemak van veel voedingen die je grotendeels allemaal zelf moet geven en de mogelijke lichamelijke klachten zoals borstontsteking en tepelkloven. Voor een andere ouder wegen bijvoorbeeld het makkelijker een voeding uit handen kunnen geven en het niet hoeven kolven op het werk zwaarder dan de gezondheidsvoordelen. Beide ouders maken dan voor hen de beste keus (en geven hun kind dus "het beste")
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen vr 16 aug 2013 - 4:11

Paper Crown schreef:
Vixen schreef:Ik heb het onderzoek nog niet goed gelezen, even snel overheen gescand. Wat me direct opvalt is dat het zeer objectief geschreven is en het standpunt direct al is dat flesvoeding een gelijkwaardig(?) alternatief is voor borstvoeding. Zo'n objectief standpunt maakt het hele onderzoek al vrij dubieus natuurlijk.
Omdat JIJ borstvoeding natuurlijk beschouwd als het beste. Dat maakt het toch niet per se dubieus?
ik bedoel alleen maar te zeggen dat het onderzoek volgens mij niet geheel objectief is, ongeacht de uitkomst.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce vr 16 aug 2013 - 4:13

Vixen schreef:
Paper Crown schreef:
Vixen schreef:Ik heb het onderzoek nog niet goed gelezen, even snel overheen gescand. Wat me direct opvalt is dat het zeer objectief geschreven is en het standpunt direct al is dat flesvoeding een gelijkwaardig(?) alternatief is voor borstvoeding. Zo'n objectief standpunt maakt het hele onderzoek al vrij dubieus natuurlijk.
Omdat JIJ borstvoeding natuurlijk beschouwd als het beste. Dat maakt het toch niet per se dubieus?
ik bedoel alleen maar te zeggen dat het onderzoek volgens mij niet geheel objectief is, ongeacht de uitkomst.
Dat is juist het probleem wat wordt aangekaart. Men gaat er vanuit dat borstvoeding veruit het beste is. Onderzoek laat echter zien dat dat wel behoorlijk meevalt. Maar organisaties als WHO houden toch die bewering aan. Dat is dus wat niet klopt volgens het artikel.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Urban Naked vr 16 aug 2013 - 4:16

In het artikel wordt geen onderzoek gedaan, er is geen sprake van onderzoek door de schrijfster smile
Het enige wat er gebeurt is dat wordt aangetoond dat de onderzoeken DIE gedaan zijn niet zo heel mooi en stevig zijn.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Liadan vr 16 aug 2013 - 4:19

Ik vind het ook vrij opvallend in het artikel dat gezegd wordt dat de onderzoeken eigenlijk niet goed zijn gedaan omdat je geen onderzoeksgroep kan samenstellen waarvan tegen de helft gezegd wordt dat ze geen borstvoeding mogen geven en tegen de andere juist wel.
En dat een ander onderzoek wel geheel objectief is ondanks dat het gesponsord wordt door een kunstvoedingsfabrikant. 
Het is mij wel vrij duidelijk dat de schrijfster van dit artikel niet objectief was bij het schrijven hiervan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen vr 16 aug 2013 - 4:23

Deze literatuurstudie is vooral gericht op het zoeken van aspecten die aantonen dat onderzoeken niet goed zijn gedaan/verkeerd zijn geïnterpreteerd etc. Veel van wat wel daadwerkelijk bewezen is laat ze geloof ik achterwege (maar nogmaals: ik heb het onderzoek nog niet perfect gelezen). Ze richt zich vooral op het bewijzen dat flesvoeding een net zo goed alternatief is en zal daardoor geneigd zijn om aspecten die in haar nadeel zijn mooier voor te doen of weg te laten.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen vr 16 aug 2013 - 4:28

En ik lees trouwens dat borstvoeding zeker wel voordelen heeft t.o.v. flesvoeding. Een aantal onderdelen hebben een gering positief effect (zoals bloeddruk), maar er zijn zeker wel bewijzen dat borstvoeding echt wel beter is.

En waarmee Wolff afsluit:  ‘Een accuratere en ethischer boodschap zou zijn om ze te vertellen dat ze de manier waarop ze hun baby’s voeden een beslissing is die gebaseerd zou moeten zijn op wat voor hen het beste werkt. En dat in de meerderheid van de gevallen zowel de borst als de fles een gezonde keus is.’ geeft aan dat flesvoeding niet óngezond is, maar ook niet even gezond of gezonder dan borstvoeding.

En wat al eerder gezegd is: er zijn een hoop aspecten weg gelaten, waardoor je geen compleet beeld hebt. Dus al met al vind ik het nog steeds een erg subjectieve literatuurstudie.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Paper Crown vr 16 aug 2013 - 4:41

Vixen, nee. Dat staat er niet. Wat er staat is dat jij je goed voelt bij bv en ik bij fv en we leefden nog lang en gelukkig!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce vr 16 aug 2013 - 4:41

Haha, de reacties zijn wel een beetje typisch Wink.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  tweeling vr 16 aug 2013 - 4:42

Hee volgens mij weet ik nu wie jij eerder was vixen nerd
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce vr 16 aug 2013 - 4:44

Urban Naked schreef:In het artikel wordt geen onderzoek gedaan, er is geen sprake van onderzoek door de schrijfster smile
Het enige wat er gebeurt is dat wordt aangetoond dat de onderzoeken DIE gedaan zijn niet zo heel mooi en stevig zijn.
Dat, dus.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Liadan vr 16 aug 2013 - 4:54

Luce schreef:
Urban Naked schreef:In het artikel wordt geen onderzoek gedaan, er is geen sprake van onderzoek door de schrijfster smile
Het enige wat er gebeurt is dat wordt aangetoond dat de onderzoeken DIE gedaan zijn niet zo heel mooi en stevig zijn.
Dat, dus.
Nou dat wordt niet aangetoond, dat is de mening van de schrijfster van het artikel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen vr 16 aug 2013 - 5:36

Paper Crown schreef:Vixen, nee. Dat staat er niet. Wat er staat is dat jij je goed voelt bij bv en ik bij fv en we leefden nog lang en gelukkig!
Nee pc. Dat maak jij ervan.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen vr 16 aug 2013 - 5:37

tweeling schreef:Hee volgens mij weet ik nu wie jij eerder was vixen nerd
Haha onder welke steen heb jij geleefd dan;)
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Paper Crown vr 16 aug 2013 - 5:47

Vixen schreef:
Paper Crown schreef:Vixen, nee. Dat staat er niet. Wat er staat is dat jij je goed voelt bij bv en ik bij fv en we leefden nog lang en gelukkig!
Nee pc. Dat maak jij ervan.
laughcry
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  tweeling vr 16 aug 2013 - 5:48

Vixen schreef:
tweeling schreef:Hee volgens mij weet ik nu wie jij eerder was vixen nerd
Haha onder welke steen heb jij geleefd dan;)
Ah joh ik hou dat allemaal niet bij Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Urban Naked vr 16 aug 2013 - 5:48

Whatever smile

Ik ben weer weg hier, kiekeboe doei!
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Aimee vr 16 aug 2013 - 9:53

Ik ga gewoon lekker ontopic reageren smile

Je kan borstvoeding in bepaalde mate zeker wel op eigen verzoek geven. Ik gaf vaak voordat ik ergens heen ging, of voor ik bezoek kreeg nog even een voeding. Ook wist ik dat als hij er overdag langer dan 3/4 uur tussen de voedingen liet hij 's nachts veel vaker kwam voor een voeding. Dus ik liet hem niet alles zelf bepalen. Het 'probleem' is alleen dat borstvoeding licht verteerbaar is en dat je nooit weet hoeveel je kindje binnen heeft gekregen. Daardoor zou het kunnen dat het na een uur of 2 weer honger heeft, en ik vind het zielig om dan te rekken omdat er voor jou 3 uur tussen de voeding moet zitten. Dus ook al wilde hij na 1 of 2 uur weer eten, daar gaf ik wel altijd gehoor aan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 11 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 11 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum