Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding....

+28
schuddebuikje
meisje
Linda
Liadan
Famke
Spring
Susan
Printje
snoezel
Fiebje
Mamsie
PiP
sheila123
Flower_L
Flip Fluitketel
Happydobby
nillis
Ayla
blondje1313
maiadebij
Vancity_girl
studiebol
Dora
Darius
Nijntje
Star007
Nana
joyce0606
32 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Borstvoeding....

Bericht  joyce0606 za 12 nov 2011 - 19:56

Ik geef borstvoeding, althans ik probeer het. Maar lukken wilt het niet erg.

De melkproductie is wel op gang maar vanaf dag 1 doet het zo vreselijke pijn! In het ziekenhuis en de kraamzorg vertelde ze me dat dat komt door mijn witte huidskleur. Maar werkelijk de tranen staan elke keer in mijn ogen. En zie verschrikkelijk tegen elke voeding op.

Inmiddels heb ik aan de linkerkant een kloof. En als ik er alleen al naar kijk zak ik door de grond...maar goed hij moet wel leeg want flinke stuwing...

Ik zie het gewoon niet meer zitten...maar wil niet opgeven na zo"n korte tijd....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Nana za 12 nov 2011 - 20:18

Jeetje Joyce, wat vervelend dat het zo'n zeer doet! De keuze om te stoppen of door te gaan kun jij alleen maken. Heb je een kraamverzorgster die je goed begeleid? Anders eventueel een lactatiekundige om advies vragen?

Bij mee deed het voeden in de kraamweek ook zeer vanwege kloven maar daarna is het heel makkelijk gegaan.

Succes en sterkte!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Star007 za 12 nov 2011 - 20:27

Probeer eens tijdelijk een tepelhoedje..misschien kun je dan door de pijn heen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Nijntje za 12 nov 2011 - 20:27

voor je kloven zou je evt bpanthen kunnen gebruiken. is voor je kindje ook niet schadelijk als het aan de borst ligt en er iets van binnen zou krijgen (natuurlijk niet hele dikke lagen, maar een dun laagje kan juist bij bepanthen geen kwaad) maar verevelend dat het zo'n zeer doet, lijkt me inderdaad ook niet leuk en gezellig voeden zo. Ik denk dat je alleen zelf de keuze kan maken wat je wilt doen. Misschien is het een idee om een voeding tussendoor af te kolven als dat minder pijnlijk is?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Darius za 12 nov 2011 - 20:35

Er zijn pads te koop die je op je tepel plakt en dat schijnt HEEL goed te werken. Hier was het de eedste week ook enorm pijnlijk en daarna was het over.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 20:50

Darius schreef:Er zijn pads te koop die je op je tepel plakt en dat schijnt HEEL goed te werken. Hier was het de eedste week ook enorm pijnlijk en daarna was het over.

Waar kan je die kopen? Is je kindje wel goed aangelegd Joyce? Heb je al een lactatiekundige geraadpleegd? In het ziekenhuis weten ze er niet altijd even veel vanaf heb ik het idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 21:19

Ik herken het. Bij mij is het aanleggen verkeerd aangeleerd in het ziekenhuis waardoor ik geen goede start heb gehad.
Echt ik heb enorm veel pijn gehad en een over productie.
Het aanhappen lukte S niet, en mij ook niet.
Met als gevolg enorm veel pijn en opzien tegen elke voeding. Mijn kraamverzorgster heeft het daarna voor een groot deel recht kunnen trekken wat mij de kracht weer gaf toch door te gaan.
Ook een lactatiedeskundige ingeschakeld vanwege de pijn die bleef tijdens het aanhappen (waar mijn tenen van krulden) en het drinken. Daar bleek dat zowel ik als S een schimmel infectie hadden opgelopen.
Ik ben toen gaan kolven en via de fles voeding gaan geven.

Ik snap dat je er tegen op ziet nu want het doet ook heel veel pijn. Maar ik zou wel nog het een en ander proberen want het kan ook alsnog heel goed gaan ! Succes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Dora za 12 nov 2011 - 21:38

Wat vervelend dat het niet zo wil lukken.
Hier nog een tip: probeer anders een liggend te voeden. Dat werkt hier ideaal, je bent dan allebei een stuk ontspannender (mmm, schrijf het niet echt goed). Vind het heerlijk om op deze manier te voeden.
En de rugbyhouding. Anders tepelhoedjes, deze zijn vaak ook bij een dienstapotheek te verkrijgen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 21:41

zorg dat je de goede begeleiding krijgt. Ziekenhuizen zijn hebben soms een borstvoedingscertificaat, maar weten erg weinig over borstvoeding. Zorg dat je een lactatiekundige inschakelt of belt met La leche league (gratis)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  studiebol za 12 nov 2011 - 21:52

Mischien helpt een tepellhoedje??
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Vancity_girl za 12 nov 2011 - 21:53

Wat vervelend dat het zo'n pijn doet, ook hier herkenbaar en ook hier ging het na een tijdje beter.
Ik zou idd zo snel mogelijk een lactatiedeskundige of iemand van La leche league inschakelen voor hulp.

Verder heb kan je een druppel melk over je tepel uitsmeren na het voeden dat helpt heel erg goed tegen tepelkloven.

Wat apart trouwens dat het zou liggen aan je witte huid, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  maiadebij za 12 nov 2011 - 22:48

ik had ook pijn bij aanhappen in de kraamweek, maar als je er al kloven bij hebt komt dat waarschijnlijkdoor verkeerd aanleggen. Dan is het dus niet iets waar je doorheen moet want dan wordt het zonder hulp niet beter.
Als je graag bv wilt geven, en blijven geven, zou ik ook een lactatiekundige inschakelen. Tepelhoedjes oid verminderen nu wel de pijn, maar bieden geen oplossing voor de oorzaak van de pijn.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Nana za 12 nov 2011 - 23:25

En je tepels zijn het ook niet gewend dat er 6 à 8 keer per dag iemand met heel veel kracht aan zuigt... tenminste die van mij niet Wink
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 23:31

Ik had de eerste week verschrikkelijk pijn bij aanhappen maar toen hij eenmaal goed dronk zakte de pijn weg.
Is het bij jou de hele tijd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  blondje1313 za 12 nov 2011 - 23:34

Ik had de eerste week ook last van pijn bij het aanhappen en ook wat tepelkloven, terwijl het aanleggen eigenlijk toch wel goed ging. Maar door die kloven deed het aanhappen zo'n pijn.
Ik heb toen purelan van Weleda gebruikt en dat werkte echt heel goed tegen de kloven.
Bij mij ging de eerste week ook niet zo goed en ik werd bang dat ik het niet vol zou kunnen houden, maar nu gaat het hartstikke goed, hopelijk loopt het bij jou ook zo!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Darius za 12 nov 2011 - 23:44

Jolicious schreef:
Darius schreef:Er zijn pads te koop die je op je tepel plakt en dat schijnt HEEL goed te werken. Hier was het de eedste week ook enorm pijnlijk en daarna was het over.

Waar kan je die kopen? Is je kindje wel goed aangelegd Joyce? Heb je al een lactatiekundige geraadpleegd? In het ziekenhuis weten ze er niet altijd even veel vanaf heb ik het idee.

Volgens mij heten ze mother mates, maar ik weet dat Famke ze heeft gebruikt en daar heel blij mee was. Succes joyce!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Ayla za 12 nov 2011 - 23:48

Ik heb eventueel ook nog tepelhoedjes liggen die ik niet gebruik, je mag ze zo hebben! Ik heb ook geleerd dat kloven komen door verkeerd aanleggen, het zou alleen ff pijnlijk moeten zijn bij het toeschietreflex op gang brengen daarna niet meer...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  nillis zo 13 nov 2011 - 0:38

Ik zou ook de lactatieverpleegkundige inschakelen en een tepelhoedje aanschaffen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 0:54

Tepelhoedje hielp bij mij altijd erg goed om de ergste beschadigingen weer te laten genezen. Mijn ervaring is wel dat borstvoeding een hele tijd onprettig (pijnlijk) blijft om te geven, vooral met het eerste aanzuigen, ondanks goed aanleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 1:01

Mijn advies, een tepelhoedje. De lactatiekundige is hier niet echt gek op, maar zonder lukt borstvoeding geven bij mij niet, dus dit is de oplossing voor mij. Ik gebruik ze nog steeds, en zal dat ook blijven doen. Heb bij de 2e 16 maanden gevoed, en de porductie is altijd goed gebleven, en dit keer ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Happydobby zo 13 nov 2011 - 4:56

Bij mij veroorzaakte tepelhoedjes juist kloven.
Het beste is na de voeding een druppel moedermelk erop laten drogen.
En ja kloven doen pijn, bij mij bloede het op dag 3 zo erg dat mijn zoontje gewoon mijn bloed dronk.

Een lactatiedeskundige kan met je meekijken.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:19

Darius schreef:
Jolicious schreef:
Darius schreef:Er zijn pads te koop die je op je tepel plakt en dat schijnt HEEL goed te werken. Hier was het de eedste week ook enorm pijnlijk en daarna was het over.

Waar kan je die kopen? Is je kindje wel goed aangelegd Joyce? Heb je al een lactatiekundige geraadpleegd? In het ziekenhuis weten ze er niet altijd even veel vanaf heb ik het idee.

Volgens mij heten ze mother mates, maar ik weet dat Famke ze heeft gebruikt en daar heel blij mee was. Succes joyce!

Klopt! Ik heb ze ook gebruikt, hielp wel iets, ook met tepel hoedje ging t beter.
Ik heb de mother mates via de vk gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Flip Fluitketel zo 13 nov 2011 - 5:19

Ik zou de lacatiekundige langs laten komen voor een consult en in ieder geval iets verzachtends gebruiken voor je kloven en een tepelhoedje om ze te laten genezen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Flower_L zo 13 nov 2011 - 5:57

Herkenbaar! Vraag de kraamzorg morgen om een tepelhoedje, en kolf ook regelmatig ipv aanleggen, om het rust te geven. en smeren met bepanthen. Succes! Als het goed is hebben ze dat bij hen (kraamzorg)

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  joyce0606 zo 13 nov 2011 - 6:36

Hai meide,

Bedankt voor alle reacties! Erg fijn

Ik heb het vandaag gelijk aangegeven dat het zo pijnlijk is. En er is meer aandacht. Besteed bij het.aanleggen, ik moet zeggen dat het iets minder pijnlijk is. Ik mocht uit voorzorg.al smeren met purolan.

De productie is nu ook helemaal goed op gang, en de kleine neemt wat grotere halen wat.opzich al wat beter is .

Ik heb weer beetje hoop! Want wil het wel echt.doorzetten.

ik heb ook een tepelhoedje, ik ga dit morgen even aankaarten.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum