Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kun je bij borstvoeding..

+42
Urban Naked
Paper Crown
Stuiterbal
Bimbam
Marin
Maple
Amber-
Elliot
CCC
Razz
Surya
Susan
Lejow
Liadan
tweeling
Ella
Sophiee
blondje1313
Artemis
Sea of Trees
Poisongirl
Pineco
maiadebij
Lot
Caroow
Sterrin_
Luce
Takkie
meisjesmama
Pien
Sanne
_Lana_
Laurientje
Muppetje
Printje
koNijntje
Darius
Isa
Vixen
Slakje
Robin_
Annemie
46 plaatsers

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 5:22

ook een eigen ritme volgen? Dus bijv. om. de 3 uur aanleggen/voeden net zoals bij flesvoeding? Ik lees hier veel dat sommigen wel 10 a 12 keer per dag aanleggen, omdat je bv onbeperkt kunt geven, maar zijn hier ook meiden die gewoon een eigen ritme aan hielden? In het begin dus om de 3 uur ongeveer?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Robin_ wo 14 aug 2013 - 5:36

Ik heb geen ritme aangehouden, voedde op verzoek. Dit wordt ook aangeraden en hierdoor is de kans van slagen van je borstvoeding ook groter. Mocht je toch met een vast ritme willen voeden, dan is in het begin om de 3 uur te weinig. Om het goed op gang te brengen (omdat je al niet op verzoek voedt) kun je het beste om de 2 uur voeden. Ook 's nachts (dan eventueel 3 uur).
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Slakje wo 14 aug 2013 - 5:37

Maar waarom zou je dat doen? Dan zit je volgens mij echt vaak met een huilende baby...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 5:49

Annemie schreef:ook een eigen ritme volgen? Dus bijv. om. de 3 uur aanleggen/voeden net zoals bij flesvoeding? Ik lees hier veel dat sommigen wel 10 a 12 keer per dag aanleggen, omdat je bv onbeperkt kunt geven, maar zijn hier ook meiden die gewoon een eigen ritme aan hielden? In het begin dus om de 3 uur ongeveer?
 Het kan wel, maar dan is de kans wel groter dat de borstvoeding niet slaagt omdat de productie terug loopt. Je luistert op die manier niet optimaal naar de vraag van je kindje. Wanneer je op verzoek voedt laat je je kindje drinken als het melk nodig heeft en je kindje drinkt dan precies genoeg. Op die vraag stemt je lichaam het aanbod af. Als jij op schema gaat voeden, dan is de kans, zeker in het begin, groot dat je productie niet goed wordt afgestemd op je kindje en je dus 'te weinig' productie hebt. Daarnaast wordt de productie gestimuleerd door het toeschietreflex. Als jij om de drie uur voedt heb je minder vaak een toeschietreflex dan wanneer je om 10 á 12 keer voedt en zal de productie ook minder gestimuleerd worden.

Verder weet je niet precies hoeveel je kindje drinkt. Het zou dus kunnen dat het kindje maar een paar slokjes melk heeft binnen gekregen, dan heeft ie dus veel eerder dan die drie uur weer honger. Als jij dan per se die drie uur aan wilt houden zit je met een hongerig, huilend kindje. Volgens mij kun je dan veel beter even aanleggen. Dan ben je er maar even mee bezig en heb je vervolgens een tevreden kindje. Dat is veel efficiënter dan wanneer je een uur lang een hongerig kindje tevreden moet houden.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen waarbij op schema voeden uitstekend gaat, maar de kans dat het niet goed gaat is wel groter dan wanneer je op verzoek voedt.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Isa wo 14 aug 2013 - 5:53

Ik heb er verder niet echt verstand van, ik voedde op verzoek, behalve de laatste voeding. Altijd om 23:00 kreeg hij nog een voeding om zo wel een beetje ritme te krijgen in de nacht.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Darius wo 14 aug 2013 - 5:57

Het prettige van voeden op verzoek, is ook dat je kunt voeden op jouw verzoek. Ik stel me zo voor dat als je een ritme hebt van 7-11-15-19-23-3 het best lastig is als je net even wat je met je oudste kind wil gaan doen. Ik ga bijvoorbeeld vaak rond 10 uur de boodschappen doen, juist vervelend als ik weet dat ik om 11 uur moet voeden. Ik voed dan gewoon even van mijn verzoek om 09:30 uur, dan weet ik zeker dat de baby en wel een uurtje of 2 a 3 volhoudt.

Ik denk dat je na een half jaar zeker meer regelmaat in de borstvoeding hoor. Ik vind borstvoeding juist ideaal: je kunt altijd snel je kindje ergens troosten (en dus stil krijgen;) 
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  koNijntje wo 14 aug 2013 - 7:32

aan het begin legde ik L aan wanneer hij huilde, maar hij zat de laatste tijd continue vol en dat kwam de rust ook niet echt ten goede.
daarom probeer ik nu wel 3-4uur tussen de voedingen te houden..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 7:37

Slakje schreef:Maar waarom zou je dat doen? Dan zit je volgens mij echt vaak met een huilende baby...
Ja, weet ik niet. Vroeg het me gewoon af, aangezien ik er totaal geen verstand van heb en ik steeds meer ga twijfelen over bv, aangezien ik hier lees dat je dan zo vaak moet voeden. Ik ben bang dat ik dan alleen maar met voeden bezig ben en mijn zoontje dan geen aandacht kan geven. Ik weet ook niet of het gaat lukken, dat moet ik ook nog afwachten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  koNijntje wo 14 aug 2013 - 7:53

je bent per voeding ook langer bezig, dat vind ik wel een 'nadeel'.
maar er zitten zeker ook voordelen aan!

ik voed L nu 6-7 x per dag, ik denk dat T met deze leeftijd op 5-6 voedingen zat (fv) dus dat maakt niet super veel verschil.
in de eerste weken kost het wel veel tijd met zo'n 12 voedingen per dag.

ik merk dat ik het soms wel prettig zou vinden om iets meer ritme te hebben,
soms ben ik wel benieuwd hoe L het zou doen met fv, maar ik ga nu eerst nog door met bv.


Laatst aangepast door koNijntje op wo 14 aug 2013 - 7:57; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 7:55

Pffff ik vind dat echt zo knap dat sommigen gewoon 12 voedingen per dag geven.... ik zou daar persoonlijk echt niet tegen kunnen. Echt knap dat sommigen dat doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 7:57

Printje schreef:Pffff ik vind dat echt zo knap dat sommigen gewoon 12 voedingen per dag geven.... ik zou daar persoonlijk echt niet tegen kunnen. Echt knap dat sommigen dat doen.
Ja idd en hoe dichterbij het komt, hoe meer ik ga twijfelen... lastig zeg...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 7:58

Wat maakt het nou uit of je je kind bij je op schoot hebt om te troosten, of dat je je kind op schoot hebt met je tepel in zijn mond? Met dat laatste was ik veel sneller klaar.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Muppetje wo 14 aug 2013 - 8:00

Vixen schreef:Wat maakt het nou uit of je je kind bij je op schoot hebt om te troosten, of dat je je kind op schoot hebt met je tepel in zijn mond? Met dat laatste was ik veel sneller klaar.
 Precies dit,  ik heb het nooit als een last gezien

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Laurientje wo 14 aug 2013 - 8:00

Het stelt echt niets meer voor hoor, shirt omhoog en gaan met die banaan
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 8:01

Vixen schreef:Wat maakt het nou uit of je je kind bij je op schoot hebt om te troosten, of dat je je kind op schoot hebt met je tepel in zijn mond? Met dat laatste was ik veel sneller klaar.
Maar mijn kind huilde niet zoveel per dag, het lijkt me gewoon echt totaal niets voor mij zovaak moeten voeden.

Ik vind het echt knap dat jullie dat allemaal doen, ik ben er echt totaal geen type voor denk ik. ( heb daar echt de rust bijv niet voor)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Laurientje wo 14 aug 2013 - 8:02

En juist zo makkelijk om te troosten,mje hoeft niet te wiegen en of heen en weer te wandelen, gewoon relaxed zitten
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  _Lana_ wo 14 aug 2013 - 8:04

Ik heb mijn kinderen 4 maanden BV gegeven en altijd in een ritme.
In het begin 12 voedingen per persoon per dag en later om de 3 uur. Het is hier altijd prima gegaan. Het wordt ook een gewoonte, dus ze kwamen op een gegeven moment ook om de 3 uur.
Clusteren enz. deed ik niet aan, ik wist niet eens wat het was Wink.

Ik was per persoon wel zeker een half uur aan het voeden, maar het voeden op verzoek was hier ook niet mogelijk met een tweeling.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  koNijntje wo 14 aug 2013 - 8:05

Laurientje schreef:En juist zo makkelijk om te troosten,mje hoeft niet te wiegen en of heen en weer te wandelen, gewoon relaxed zitten
nou, dat werkt hier echt niet altijd, net was L ook erg aan het huilen, maar aan de borst zat hij te trekken en te draaien, dat is ook niet echt relaxed.
verder huilt L nog wel regelmatig omdat hij moeite heeft met slapen, dus dan is aanleggen ook niet de oplossing.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Darius wo 14 aug 2013 - 8:07

Printje schreef:
Vixen schreef:Wat maakt het nou uit of je je kind bij je op schoot hebt om te troosten, of dat je je kind op schoot hebt met je tepel in zijn mond? Met dat laatste was ik veel sneller klaar.
Maar mijn kind huilde niet zoveel per dag, het lijkt me gewoon echt totaal niets voor mij zovaak moeten voeden.

Ik vind het echt knap dat jullie dat allemaal doen, ik ben er echt totaal geen type voor denk ik. ( heb daar echt de rust bijv niet voor)
Wat heeft het "maar mijn kind huilde niet zoveel per dag" er dan mee te maken?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Laurientje wo 14 aug 2013 - 8:09

koNijntje schreef:
Laurientje schreef:En juist zo makkelijk om te troosten,mje hoeft niet te wiegen en of heen en weer te wandelen, gewoon relaxed zitten
nou, dat werkt hier echt niet altijd, net was L ook erg aan het huilen, maar aan de borst zat hij te trekken en te draaien, dat is ook niet echt relaxed.
verder huilt L nog wel regelmatig omdat hij moeite heeft met slapen, dus dan is aanleggen ook niet de oplossing.
Ja dat was hier ook wel eens het geval bedenk ik me nu net, hahah
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 8:11

Darius schreef:
Printje schreef:
Vixen schreef:Wat maakt het nou uit of je je kind bij je op schoot hebt om te troosten, of dat je je kind op schoot hebt met je tepel in zijn mond? Met dat laatste was ik veel sneller klaar.
Maar mijn kind huilde niet zoveel per dag, het lijkt me gewoon echt totaal niets voor mij zovaak moeten voeden.

Ik vind het echt knap dat jullie dat allemaal doen, ik ben er echt totaal geen type voor denk ik. ( heb daar echt de rust bijv niet voor)
Wat heeft het "maar mijn kind huilde niet zoveel per dag" er dan mee te maken?
Misschien lees ik het dan verkeerd maar omdat Vixen zegt of je je kind nu op schoot hebt om te troosten ( dat koppel ik aan huilen oid) vandaar....


Ik knuffel mijn kind heel veel, maar als ik lees 12-14 x voeden dan denk ik serieus....echt no way dat dat ooit iets voor mij had kunnen zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Slakje wo 14 aug 2013 - 8:15

Ik vind het de investering van nu 14 voedingen (of meer, met het clusteren bij) te geven het helemaal waard. Al snak ik af en toe wel even naar tijd voor mezelf. Maar ik weet waarvoor ik het doe.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 8:16

Printje schreef:
Darius schreef:
Printje schreef:
Vixen schreef:Wat maakt het nou uit of je je kind bij je op schoot hebt om te troosten, of dat je je kind op schoot hebt met je tepel in zijn mond? Met dat laatste was ik veel sneller klaar.
Maar mijn kind huilde niet zoveel per dag, het lijkt me gewoon echt totaal niets voor mij zovaak moeten voeden.

Ik vind het echt knap dat jullie dat allemaal doen, ik ben er echt totaal geen type voor denk ik. ( heb daar echt de rust bijv niet voor)
Wat heeft het "maar mijn kind huilde niet zoveel per dag" er dan mee te maken?
Misschien lees ik het dan verkeerd maar omdat Vixen zegt of je je kind nu op schoot hebt om te troosten ( dat koppel ik aan huilen oid) vandaar....


Ik knuffel mijn kind heel veel, maar als ik lees 12-14 x voeden dan denk ik serieus....echt no way dat dat ooit iets voor mij had kunnen zijn.
 mijn jongste huilde ook niet veel. Mijn oudste wel.. wat had ik díe graag borstvoeding gegeven...

En wat maakt het uit of je aan het knuffelen of aan het voeden bent? Ik knuffel tijdens het voeden veel. Ik vind voeden niet intensiever dan knuffelen. Minder intensief juist, omdat ze dan rustig kan knuffelen en niet de onrust in haar kont heeft die ze normaal wel heeft.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  _Lana_ wo 14 aug 2013 - 8:17

Printje schreef:
Darius schreef:
Printje schreef:
Vixen schreef:Wat maakt het nou uit of je je kind bij je op schoot hebt om te troosten, of dat je je kind op schoot hebt met je tepel in zijn mond? Met dat laatste was ik veel sneller klaar.
Maar mijn kind huilde niet zoveel per dag, het lijkt me gewoon echt totaal niets voor mij zovaak moeten voeden.

Ik vind het echt knap dat jullie dat allemaal doen, ik ben er echt totaal geen type voor denk ik. ( heb daar echt de rust bijv niet voor)
Wat heeft het "maar mijn kind huilde niet zoveel per dag" er dan mee te maken?
Misschien lees ik het dan verkeerd maar omdat Vixen zegt of je je kind nu op schoot hebt om te troosten ( dat koppel ik aan huilen oid) vandaar....


Ik knuffel mijn kind heel veel, maar als ik lees 12-14 x voeden dan denk ik serieus....echt no way dat dat ooit iets voor mij had kunnen zijn.
Maar dat hoeft echt niet hoor. Op een gegeven moment komt er echt wel een beetje ritme in. Als je volledig op verzoek voedt, hoeft dit natuurlijk niet. Maar als je dit niet wil, zou je echt wel een beetje kunnen sturen.
's Avonds hadden mijn kinderen wel eens een huiluurtje, maar voor mij staat huilen niet gelijk aan honger of de borst.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  _Lana_ wo 14 aug 2013 - 8:18

Maar goed, ik was natuurlijk sowieso al meer dan een uur aan het voeden en dat iedere 3 uur, dus als je dan tussendoor ook nog 2 kinderen gaat aanleggen, dan ben je de hele dag aan het voeden Wink.
Dus met 1 kindje zou ik wel vaker voeden, denk ik en veel meer op verzoek.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum