Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding....

+7
Flip Fluitketel
maiadebij
Susan
joyce0606
Printje
Ayla
Flower_L
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty borstvoeding....

Bericht  Flower_L zo 15 jan 2012 - 9:09

Ik heb L. helaas niet heel lang borstvoeding gegeven, en steeds meer voel ik mij daar schuldig over. Hij heeft laatst op het kdv per ongeluk pindakaas gekregen en reageerde daar (allergisch?) op. Ook heeft hij een droge huid, en vorig winter, en ook nu weer, zit hij onder eczeemplekjes.

Steeds vaker denk ik....zou hij dit ook gehad hebben wanneer hij langer BV had gekregen.....dit zijn immers punten die je vaak leest en hoort in de verhalen over voordelen van BV...

Weten doe je het nooit, maar is dit gevoel herkenbaar voor sommigen van jullie?


Laatst aangepast door Flower_L op zo 15 jan 2012 - 9:16; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Ayla zo 15 jan 2012 - 9:15

Het zal niet voor iedereen opgaan, maar mijn zus heeft 9 mnd bv gehad en die is overal allergisch voor, altijd ziek, heeft altijd wat. Ik, mijn zusje, en broertje geen bv en wij hebben een weerstand waar je u tegen zegt. Bv is wel de beste voeding, maar bij ons geldt het dus niet dat het goed is voor allergiën enzo.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:17

Hier tobt er 1 met zijn longetjes en hebben ze snel plekjes, uitslag etc. En krijgen echt zo veel mogelijk bv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 9:18

Ik heb nooit borstvoeding gegeven en me er nooit schuldig over gevoeld. Maar wat vervelend dat je je er zo over voelt. Ik denk dat het bij jullie misschien echt net gewoon 'pech' is en dat het neits te maken heeft met wel/niet borstvoeding. Er krijgen heel veel kindjes exzeem vooral in de winter zijn de huidjes van jonge kinderen gevoeliger.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  joyce0606 zo 15 jan 2012 - 9:34

wat vervelend dat je je zo voelt! borstvoeding.... 699888
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Susan zo 15 jan 2012 - 9:40

Met borstvoeding kun je niet een allergie of huidproblemen voorkomen. Je kunt de kans hooguit een klein beetje verkleinen, maar dan nog zijn er ontelbaar veel kinderen die borstvoeding hebben gekregen en desondanks toch een allergie hebben of kinderen die alleen maar flesvoeding hebben gekregen en overal tegen kunnen. De invloed die je op zoiets kunt uitoefenen is maar heel minimaal en het is dus niet jouw schuld als jouw kind een allergie of andere aandoening heeft of krijgt. Probeer altijd voor ogen te houden dat dit soort beslissingen met een goede reden zijn genomen en dat je altijd het beste voor hebt met je kind.

Overigens herken ik dit specifieke schuldgevoel niet, maar het schuldig voelen op zich herken ik wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:41

Herkenbaar. Ik heb me ook lang schuldig gevoeld, toen beide jongens kma kregen. Nu kan ik het wat meer loslaten. Het komt soms nog wel als één van de twee last van zijn oortjes heeft maar ik kan er niets meer aan veranderen. Ik had het graag anders gedaan maar helaas.......

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:43

S. heeft en week bv gehad. En hij heeft ook geen allergieen of huidproblemen. Als het bijv. veel in de familie voorkomt kan je het toch niet voorkomen. Ook niet met borstvoeding



Laatst aangepast door Razz_ op zo 15 jan 2012 - 9:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  maiadebij zo 15 jan 2012 - 9:43

meid, voel je niet schuldig! Je hebt hem wel de eerste periode bv gegeven en dat is toch al heel goed? Je weet nooit hoe het zou zijn als je langer had gegeven, maar het is geen garantie op een allergie-vrij leven met een mooi huidje. Mijn moeder heeft mij 8 maanden bv gegeven en ik heb atopisch eczeem, astma en allergiën.

Wees trots op jezelf dat je het geprobeerd hebt, en dat hij sowieso de eerste voedingen van jou heeft gehad, hiermee heb je hem al zoveel goeds meegegeven!

De huidproblemen in de familie waren voor mij wel een grote drijfveer om bv te geven, je kan het er niet mee voorkomen maar het risico wel verkleinen. Maar bij mij ging de bv ook van een leien dakje, ik vind het niet gek dat meiden ermee stoppen omdat het slecht loopt door bijvoorbeeld tepelkloven/ borstontsteking oid.


Laatst aangepast door maiadebij op zo 15 jan 2012 - 9:48; in totaal 2 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Flower_L zo 15 jan 2012 - 9:44

ik riep toen ik zwanger was altijd zo hard dat ik BV wilde geven, en dat heel lang ging doen. Maar toen ik beviel en bv totaal niet liep om verschillende redenen, gaf het zo'n rust om te stoppen. Ik kon echt weer van L. genieten, maar nu baal ik zo dat ik niet doorgezet heb toen.
Zou denk ik ook niet eens willen weten of het door die korte periode BV komt, maar het spookt gewoon door mijn hoofd, vooral als ik zie hoeveel last hij er van heeft (jeuk).

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Flip Fluitketel zo 15 jan 2012 - 9:45

Vervelend dat je je zo schuldig voel alleen met BV voorkom je het niet, maar kan je hooguit de kans op allergische reactie's e.d. verkleinen.

Zelf heeft mijn dochter 8mnden volledige BV gehad en heeft ze vanaf dat ze geboren is al een extreem droge huid. Heeft ze erg last van atopisch eczeem over haar gehele lichaam en heeft ze een keer een flinke allergische reactie Over de huid) gehad (waar we trouwens de oorzaak niet van weten).
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 9:45

Razz_ schreef:
Printje schreef:Ik heb nooit borstvoeding gegeven en me er nooit schuldig over gevoeld

+1, S. heeft ook geen allergieen of huidproblemen. Als het bijv. veel in de familie voorkomt kan je het toch niet voorkomen. Ook niet met borstvoeding



Daarom, je verkleint de kans misschien maar voorkomen kun je het nooit. Ik voel me weleens over andere dingen schuldig maar nooit over het feit dat ik geen borstvoeding gegeven heb. Voor mijn gevoel is het niet geven van bv in onze situatie altijd de beste oplossing geweest.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:47

Ik heb er heeeeeeeel veel spijt van dat ik gestopt ben met de borstvoeding. Niet eens voor alle gezondheidsvoordelen, maar vooral om het contact met je kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:47

Ik heb m'n post even aangepast want ik had wel bv gegeven.
3 dagen via de borst en de rest van de dagen kolven. Was ik even vergeten Embarassed

Bij een evt volgende ga ik het ook niet geven

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 9:49

Rejoy. schreef:Ik heb er heeeeeeeel veel spijt van dat ik gestopt ben met de borstvoeding. Niet eens voor alle gezondheidsvoordelen, maar vooral om het contact met je kind.

Ik heb juist helemaal niet het gevoel dat ik daarin iets gemist heb eigenlijk, dus door het niet geven van borstvoeding, ik heb regelmatig een intiem knuffelmomentje met hem, altijd gehad. Ik weet natuurlijk niet hoe dat is met borstvoeding maar ik denk zelf dat het niet zoveel verschil maakt met het knuffelen dat ik deed/doe met hem.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 9:50

Razz_ schreef:Ik heb m'n post even aangepast want ik had wel bv gegeven.
3 dagen via de borst en de rest van de dagen kolven. Was ik even vergeten Embarassed

Bij een evt volgende ga ik het ook niet geven



Ik ook niet, meteen flesvoeding.

ps. had je me al gevonden op facebook?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:53

Printje schreef:
Rejoy. schreef:Ik heb er heeeeeeeel veel spijt van dat ik gestopt ben met de borstvoeding. Niet eens voor alle gezondheidsvoordelen, maar vooral om het contact met je kind.

Ik heb juist helemaal niet het gevoel dat ik daarin iets gemist heb eigenlijk, dus door het niet geven van borstvoeding, ik heb regelmatig een intiem knuffelmomentje met hem, altijd gehad. Ik weet natuurlijk niet hoe dat is met borstvoeding maar ik denk zelf dat het niet zoveel verschil maakt met het knuffelen dat ik deed/doe met hem.

het knuffelen enzo kun je natuurlijk altijd doen, maar dan doel ik echt op een troostslokje geven en dergelijke. Het volledig kunnen voeden op verzoek, zonder de hoeveelheid in de gaten te hoeven houden, dat soort dingen.

Een eventueel volgend kindje gaat hier wel borstvoeding krijgen. Ik ga het niet proberen, ik ga het gewoon geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 9:54

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:Ik heb er heeeeeeeel veel spijt van dat ik gestopt ben met de borstvoeding. Niet eens voor alle gezondheidsvoordelen, maar vooral om het contact met je kind.

Ik heb juist helemaal niet het gevoel dat ik daarin iets gemist heb eigenlijk, dus door het niet geven van borstvoeding, ik heb regelmatig een intiem knuffelmomentje met hem, altijd gehad. Ik weet natuurlijk niet hoe dat is met borstvoeding maar ik denk zelf dat het niet zoveel verschil maakt met het knuffelen dat ik deed/doe met hem.

het knuffelen enzo kun je natuurlijk altijd doen, maar dan doel ik echt op een troostslokje geven en dergelijke. Het volledig kunnen voeden op verzoek, zonder de hoeveelheid in de gaten te hoeven houden, dat soort dingen.

Een eventueel volgend kindje gaat hier wel borstvoeding krijgen. Ik ga het niet proberen, ik ga het gewoon geven.

Das inderdaad anders dan dat ik het kan doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  maiadebij zo 15 jan 2012 - 9:55

Rejoy, +1. J was ziek en kwam erg vaak voor troost, ik zou niet weten hoe we anders de nachten door waren gekomen. Bij J hadden we ook geen kv in huis gehaald voor dat ze geboren werd, er was gewoon geen twijfel of ik zou gaan geven.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Flower_L zo 15 jan 2012 - 9:55

het contact wat ik met L had met FV vond ik net zo intiem als BV, ben ik misschien iets te nuchter voor borstvoeding.... 561177


Eerste tijd na het stoppen met BV heb ik hem wel geregeld zo neergelegd met FV, dat hij in de positie lag om BV te krijgen. Daarna pas op mijn bovenbenen enzo.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:35

Printje schreef:
Razz_ schreef:Ik heb m'n post even aangepast want ik had wel bv gegeven.
3 dagen via de borst en de rest van de dagen kolven. Was ik even vergeten Embarassed

Bij een evt volgende ga ik het ook niet geven



Ik ook niet, meteen flesvoeding.

ps. had je me al gevonden op facebook?

Ik heb jou al heel lang op facebook haha
Ik ben I v. G Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 10:36

Razz_ schreef:
Printje schreef:
Razz_ schreef:Ik heb m'n post even aangepast want ik had wel bv gegeven.
3 dagen via de borst en de rest van de dagen kolven. Was ik even vergeten Embarassed

Bij een evt volgende ga ik het ook niet geven



Ik ook niet, meteen flesvoeding.

ps. had je me al gevonden op facebook?

Ik heb jou al heel lang op facebook haha
Ik ben I v. G Wink



hahhaa sorry, ik twijfelde al ik dacht dat namelijk al maar had vandaag van iemand een pm en ik meend dat het van jou was..sorry
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:37

Ik heb D. maandenlang borstvoeding gegeven en ben toen overgegaan op flesvoeding. Maar ze was net zo makkelijk te troosten met de fles als de borst hoor!

Ik miste zelf wel het intieme, vooral de ochtendvoeding: die gaf ik altijd liggend op bed en dat was zo'n fijne, luie voeding en een rustig begin van de dag borstvoeding.... 561177 .

Flower: de kans dat je dit veroorzaakt hebt bij je kindje door geen borstvoeding te geven is echt heel erg minimaal hoor. Dus kwel jezelf vooral niet met schuldgevoelens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:39

Haha maakt niet uit Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Novalee zo 15 jan 2012 - 22:06

Tja, hier was er ook geen twijfel over of ik borstvoeding zou gaan geven, minimaal 6 maanden maar hopelijk een jaar. Ik was helemaal voorbereid en gemotiveerd. Maar het is allemaal anders gelopen en N. heeft 5 maanden gehad, bijna volledig gekolfd. Het loopt niet altijd zoals je het van tevoren bedenkt.

Overigens maakt het voor N. totaal geen verschil of ze nu BV of KV krijgt. Onze band is net zo hecht, ik troost haar met of zonder fles en ze krijgt volledig op verzoek. Eigenlijk is voor haar de FV zelfs beter want via de BV kreeg ze, ondanks een KM-arm dieet van mij, alsnog koemelk binnen waar ze niet goed tegen kan. Ik had een compleet hypoallergeen dieet kunnen gaan volgen maar ik denk niet dat ik daar een leukere moeder van was geworden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding.... Empty Re: borstvoeding....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum