Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kun je bij borstvoeding..

+42
Urban Naked
Paper Crown
Stuiterbal
Bimbam
Marin
Maple
Amber-
Elliot
CCC
Razz
Surya
Susan
Lejow
Liadan
tweeling
Ella
Sophiee
blondje1313
Artemis
Sea of Trees
Poisongirl
Pineco
maiadebij
Lot
Caroow
Sterrin_
Luce
Takkie
meisjesmama
Pien
Sanne
_Lana_
Laurientje
Muppetje
Printje
koNijntje
Darius
Isa
Vixen
Slakje
Robin_
Annemie
46 plaatsers

Pagina 2 van 11 Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 8:26

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga nog maar eens goed nadenken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 8:26

Heb je voor jezelf de voors- tegens al opgeschreven? Dat maakt vaak al een hoop duidelijk denk ik. Waarom wil je perse bv geven en waarom juist niet bijv.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  koNijntje wo 14 aug 2013 - 8:34

Vixen schreef:
mijn jongste huilde ook niet veel. Mijn oudste wel.. wat had ik díe graag borstvoeding gegeven...
mijn oudste was geen huilbaby (Y wel als ik het me goed herinner?) maar die heeft ook genoeg gehuild.
dat was voor mijn ook een van de redenen om nu bv te geven, lekker aanleggen als hij huilt enzo.. maar ik geloof niet dat hij minder huilt als T, misschien wel meer..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sanne wo 14 aug 2013 - 8:42

Ik heb ook altijd op verzoek gevoed, inderdaad een keer of 12 in het begin, maar ik had een snelle drinker. De eerste weken deed ik 10 minuten over een voeding, daarna vaak maar 5, behalve in de avond, want dan bleef dochter graag wat sabbelen/kleine slokjes drinken.

Ik vond het investeren in het begin, maar nog iedere dag ben ik blij dat ik doorgezet heb. Als mijn dochter 's avonds al drinkend in slaap valt en dan af en toe van die lieve geluidjes maakt, dan smelt ik gewoon I love you 

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  _Lana_ wo 14 aug 2013 - 8:47

Sanne schreef:Ik heb ook altijd op verzoek gevoed, inderdaad een keer of 12 in het begin, maar ik had een snelle drinker. De eerste weken deed ik 10 minuten over een voeding, daarna vaak maar 5, behalve in de avond, want dan bleef dochter graag wat sabbelen/kleine slokjes drinken.

Ik vond het investeren in het begin, maar nog iedere dag ben ik blij dat ik doorgezet heb. Als mijn dochter 's avonds al drinkend in slaap valt en dan af en toe van die lieve geluidjes maakt, dan smelt ik gewoon I love you 
Oh wat had me dat heerlijk geleken, van die snelle drinkers.
Hier hele langzame drinkers.

Ik vond de BV trouwens echt heerlijk om te doen. Het is echt een heel fijn moment met je kind, je kunt het ook zien als een knuffelmoment met je kind en niet alleen een voeding.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  koNijntje wo 14 aug 2013 - 8:48

_Lana_ schreef:Ik vond de BV trouwens echt heerlijk om te doen. Het is echt een heel fijn moment met je kind, je kunt het ook zien als een knuffelmoment met je kind en niet alleen een voeding.
tijdens het geven van een flesje knuffel je net zo goed, vind ik..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 8:50

koNijntje schreef:
_Lana_ schreef:Ik vond de BV trouwens echt heerlijk om te doen. Het is echt een heel fijn moment met je kind, je kunt het ook zien als een knuffelmoment met je kind en niet alleen een voeding.
tijdens het geven van een flesje knuffel je net zo goed, vind ik..
Dat vind ik ook. Na een flesje is N helemaal tevreden en voldaan en lacht ze ook heel lief. Maar ik snap wel hoe het bedoeld wordt, ik denk meer het huid op huidcontact. Dat heb je met fv natuurlijk toch minder.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 8:51

Printje schreef:Heb je voor jezelf de voors- tegens al opgeschreven? Dat maakt vaak al een hoop duidelijk denk ik. Waarom wil je perse bv geven en waarom juist niet bijv.
Uhm, eigenlijk alleen vanwege de kosten... En omdat ze zeggen dat het niet alleen beter is voor de baby, maar ook de kans op bepaalde soorten kanker bij de moeder verkleind. Voor de rest zie ik alleen maar nadelen eerlijk gezegd.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  _Lana_ wo 14 aug 2013 - 8:52

koNijntje schreef:
_Lana_ schreef:Ik vond de BV trouwens echt heerlijk om te doen. Het is echt een heel fijn moment met je kind, je kunt het ook zien als een knuffelmoment met je kind en niet alleen een voeding.
tijdens het geven van een flesje knuffel je net zo goed, vind ik..
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is?

Ik bedoel ook, dat als je tegen dat vele voeden opziet, je het ook op deze manier kunt bekijken.

Voor mij persoonlijk vond ik de BV wel ander voelen dan een flesje geven trouwens.
Maar in alle hectiek, was het ook echt een rustmoment hier.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 8:54

Annemie schreef:
Printje schreef:Heb je voor jezelf de voors- tegens al opgeschreven? Dat maakt vaak al een hoop duidelijk denk ik. Waarom wil je perse bv geven en waarom juist niet bijv.
Uhm, eigenlijk alleen vanwege de kosten... En omdat ze zeggen dat het niet alleen beter is voor de baby, maar ook de kans op bepaalde soorten kanker bij de moeder verkleind. Voor de rest zie ik alleen maar nadelen eerlijk gezegd.
Je hebt ook al fv van bijv de AH van 6.49 per pak, ik gebruik die nu voor N en dat bevalt prima. Dat scheelt alweer in de kosten als je vergelijkt met Nutrilon bijv.

Ja ik had ook gehoord over die kankersoorten maar ja.. het gaf niet de doorslag voor mij om het wel te proberen. Man zei bijv heel nuchter...je kunt tegenwoordig overal kanker krijgen.. de kans wordt misschien op bepaalde soorten kleiner maar ja er zijn zoveel soorten. Maar ik heb echt respect voor meiden die het wel geven hoor maar ik vind het persoonlijk echt helemaal niets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Slakje wo 14 aug 2013 - 8:56

Annemie schreef:
Printje schreef:Heb je voor jezelf de voors- tegens al opgeschreven? Dat maakt vaak al een hoop duidelijk denk ik. Waarom wil je perse bv geven en waarom juist niet bijv.
Uhm, eigenlijk alleen vanwege de kosten... En omdat ze zeggen dat het niet alleen beter is voor de baby, maar ook de kans op bepaalde soorten kanker bij de moeder verkleind. Voor de rest zie ik alleen maar nadelen eerlijk gezegd.
Ik denk dat je het best gewoon doet en ervaart. Als het uiteindelijk echt niets is voor jou merk je dat snel genoeg.


Ik vind voeden met fles of borst toch ook een verschil. Tegen de avond neem ik Julie wel eens in haar luier op mijn blote borst/buik en we merken echt dat ze er heel rustig van wordt. Dan kan ze lekker drinken en zo in slaap vallen en even later weer even drinken, zonder dat ik haar echt moet gaan aanleggen/mijn kleding moet fatsoeneren/...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 8:57

Dat zei mijn vriend ook. De 1 rookt de hele dagen en word stokoud en de ander leeft super gezond en overlijd vroeg, dat zegt idd niks.
Ik heb nu voeding van kruidvat gehaald (voor de zekerheid), dat scheelt idd een hoop met nutrilon.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Pien wo 14 aug 2013 - 8:57

@Annemie, ik kan me herinneren dat jij een tijd terug ook een topic hebt geopend over BV. Ik vraag me echt heel hard af of je zelf al informatie opgezocht/ gelezen hebt over de belangen van BV.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 8:59

Annemie schreef:Dat zei mijn vriend ook. De 1 rookt de hele dagen en word stokoud en de ander leeft super gezond en overlijd vroeg, dat zegt idd niks.
Ik heb nu voeding van kruidvat gehaald (voor de zekerheid), dat scheelt idd een hoop met nutrilon.
Precies.. nu moet ik dus wel echt zeggen dat ik dus zoals ik hier boven ook zeg echt niets met bv heb. Ik wilde het niet proberen en als iemand twijfelt ga ik echt niet roepen ga het proberen en zie maar... omdat ik zelf echt niet blij zou zijn met dat advies. Het is geen schande om te zeggen; mijn kind krijgt gewoon meteen een flesje.. Klaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 9:01

Pien schreef:@Annemie, ik kan me herinneren dat jij een tijd terug ook een topic hebt geopend over BV. Ik vraag me echt heel hard af of je zelf al informatie opgezocht/ gelezen hebt over de belangen van BV.
Klopt, ik heb heel veel info gelezen en naar bv avond geweest, maar als ik hier dan weer vaak lees over zovaak voeden enzo dan twijfel ik weer enorm.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Pien wo 14 aug 2013 - 9:03

Ik vind je persoonlijk heel negatief overkomen als het gaat om BV, dat lijkt me niet de goede basis om erin te stappen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 9:04

Pien schreef:Ik vind je persoonlijk heel negatief overkomen als het gaat om BV, dat lijkt me niet de goede basis om erin te stappen.
Dat denk ik idd ook.

Maar wat is er mis met meteen een flesje dan? Wat roept dat voor gevoel bij je op?

Denk je dan mmm ideaal of denk je jammer adt ik het dan toch niet geprobeerd heb.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Sanne wo 14 aug 2013 - 9:06

Annemie, je kunt wel steeds twijfelen, omdat je niet weet hoe vaak je kindje gaat drinken, maar dat weet je van tevoren niet eens. Misschien heb je een natuurtalent aan de borst die zich voltankt en de eerste uren niet van zich laat horen.

En de kosten van een AH-voeding vallen misschien wel mee, maar ik lees hier vaak genoeg dat kinderen tegen de ene voeding wel kunnen en tegen de andere niet, dus wie weet zit je als of met duurdere Nutrilon opgescheept.


Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  koNijntje wo 14 aug 2013 - 9:11

_Lana_ schreef:
koNijntje schreef:
_Lana_ schreef:Ik vond de BV trouwens echt heerlijk om te doen. Het is echt een heel fijn moment met je kind, je kunt het ook zien als een knuffelmoment met je kind en niet alleen een voeding.
tijdens het geven van een flesje knuffel je net zo goed, vind ik..
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is?

Ik bedoel ook, dat als je tegen dat vele voeden opziet, je het ook op deze manier kunt bekijken.

Voor mij persoonlijk vond ik de BV wel ander voelen dan een flesje geven trouwens.
Maar in alle hectiek, was het ook echt een rustmoment hier.
zo bedoel ik het ook niet,
ik heb L maandag een flesje gegeven en dat voelde ook 'gek',
maar niet minder knuffelig.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  meisjesmama wo 14 aug 2013 - 9:20

Ik heb mijn jongste 4 weken borstvoeding gegeven en dat deed ik om de 3 uur vanaf het moment dat de kraamweek over was.
Ik werd helemaal kriegelig van het feit dat ik maar aan een huiltje moest horen of dat honger was of iets anders.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Takkie wo 14 aug 2013 - 9:27

Pien schreef:Ik vind je persoonlijk heel negatief overkomen als het gaat om BV, dat lijkt me niet de goede basis om erin te stappen.
Vind ik ook. Jammer, want borstvoeding heeft zoveel meer voordelen dan alleen de kosten. Het is echt niet zo dat je de hele dag met een kind aan je borst zit, dus je hebt heus nog wel aandacht voor je oudste. Ik zou het op z'n minst proberen, dan kun je altijd nog overstappen op flesvoeding als je het echt niets vindt. Andersom kan immers niet ..
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Annemie wo 14 aug 2013 - 9:28

Printje schreef:
Pien schreef:Ik vind je persoonlijk heel negatief overkomen als het gaat om BV, dat lijkt me niet de goede basis om erin te stappen.
Dat denk ik idd ook.

Maar wat is er mis met meteen een flesje dan? Wat roept dat voor gevoel bij je op?

Denk je dan mmm ideaal of denk je jammer adt ik het dan toch niet geprobeerd heb.
Is niks mis mee, ik weet het niet, een bepaald gevoel dat ik dan gefaald heb ofzo... Terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Mijn vriend is erg voor bv en ik wil hem dan ook niet teleurstellen, terwijl hij wel zegt, als je de fles wil geven, vind ik het ook prima.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 9:28

Takkie schreef:
Pien schreef:Ik vind je persoonlijk heel negatief overkomen als het gaat om BV, dat lijkt me niet de goede basis om erin te stappen.
Vind ik ook. Jammer, want borstvoeding heeft zoveel meer voordelen dan alleen de kosten. Het is echt niet zo dat je de hele dag met een kind aan je borst zit, dus je hebt heus nog wel aandacht voor je oudste. Ik zou het op z'n minst proberen, dan kun je altijd nog overstappen op flesvoeding als je het echt niets vindt. Andersom kan immers niet ..
Klopt helemaal maar dan zit er natuurlijk nog een groot verschil tussen dat ook echt willen en doen door druk van buitenaf ofzo.

Als jij je beter/fijner voelt bij fv begin je daar toch gewoon mee? Is toch helemaal niet erg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Takkie wo 14 aug 2013 - 9:35

Printje schreef:
Takkie schreef:
Pien schreef:Ik vind je persoonlijk heel negatief overkomen als het gaat om BV, dat lijkt me niet de goede basis om erin te stappen.
Vind ik ook. Jammer, want borstvoeding heeft zoveel meer voordelen dan alleen de kosten. Het is echt niet zo dat je de hele dag met een kind aan je borst zit, dus je hebt heus nog wel aandacht voor je oudste. Ik zou het op z'n minst proberen, dan kun je altijd nog overstappen op flesvoeding als je het echt niets vindt. Andersom kan immers niet ..
Klopt helemaal maar dan zit er natuurlijk nog een groot verschil tussen dat ook echt willen en doen door druk van buitenaf ofzo.

Als jij je beter/fijner voelt bij fv begin je daar toch gewoon mee? Is toch helemaal niet erg.
Maar jij bent nogal anti-bv, dus erg objectief ben je niet.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Luce wo 14 aug 2013 - 9:36

Annemie schreef:Dat zei mijn vriend ook. De 1 rookt de hele dagen en word stokoud en de ander leeft super gezond en overlijd vroeg, dat zegt idd niks.
Ik heb nu voeding van kruidvat gehaald (voor de zekerheid), dat scheelt idd een hoop met nutrilon.
Nou ja, dat is natuurlijk een beetje onzin. Het zegt zeker wel wat. Als je ongezond leeft, heb je nog altijd meer kans op iets dan als je dat niet doet. Ik snap je punt wel, maar het klopt natuurlijk niet echt wat je hier zegt

Ik zou je kindje gewoon aanleggen en dan kijken hoe je je er bij voelt. Wellicht valt het mee.

Ik zie er ook tegenop hoor, zo vaak moeten voeden en dat jij de enige bent die het kan doen. Benauwend. Ik ben er ook nog niet over uit nu.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 2 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 11 Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum