Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding

+4
Happydobby
Sanne
Darius
Dikkie Dik
8 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Borstvoeding

Bericht  Dikkie Dik vr 26 okt 2012 - 9:14

Haha ben alleen thuis, dus tijd om te forummen.
Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven. Ik ga vanaf de kerstvakantie t/m de zomervakantie met verlof, dus heb ook ruim de tijd en rust om dit te doen.
Maar ik zat zo van de week mijn borsten te bekijken en vroeg me ineens af of ik het wel kan. Ik heb behoorlijk, kleine, afgevlakte en ingetrokken tepels.
Als je daarop googelt word je niet bepaald vrolijk van de verhalen. Soms positief, maar veel negatieve verhalen. Kan dat, dat je borsten niet geschikt zijn voor borstvoeding??
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:16

Bij de 1e zei de VK toen der tijd dat alle borsten geschikt waren. Er zijn van die tepelhoedjes te koop en en er bestaan geloof ik "trucjes" om je tepel er uit te laten komen, althans dat zei de VK toen der tijd, of het zo is, geen ervaring mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Darius vr 26 okt 2012 - 9:18

Je borsten kunnen er wel geschikt voor gemaakt worden, bijv dmv kolven.

Ik wil je site borstvoeding.com aanraden, daar staat veel info op.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Sanne vr 26 okt 2012 - 9:18

Bijna iedere vrouw kan borstvoeding geven. Mijn tepels waren ook erg vlak en veranderden niet tijdens de zwangerschap. Ik maakte me daar ook wel zorgen over, maar ik geef inmiddels alweer 7 maanden borstvoeding.

De eerste dagen ging het aanhappen wel wat moeilijker en heb ik uiteindelijk met een tepelhoedje gevoed. Binnen een week lukte het ook zonder. Je kindje trekt de tepel ook best wel naar buiten, na de voeding is mijn tepel altijd wat groter en dan zakt hij weer langzaam terug in het oude normale formaat. Verder zijn er nog veel meer trucjes voor ingetrokken of vlakke tepels, dus dat kan best gaan lukken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Happydobby vr 26 okt 2012 - 9:51

Ik heb ook best vlakke tepels en na veel moeite is het wel gelukt. In principe kan iedere vrouw voeden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Susan vr 26 okt 2012 - 10:41

Ik heb dat ook en ik heb er heel lang borstvoeding mee kunnen geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Linda vr 26 okt 2012 - 19:17

Als je twijfelt kan je misschien alvast op zoek naar een goede, gecertificeerde lactatiekundige. Zij kan je goede tips geven. En de drempel is dan een stuk minder hoog om haar te bellen of mee te laten kijken als je bevallen bent.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  vlinder-19 vr 26 okt 2012 - 20:12

Mijn tepels zijn dus niet geschikt. Ik lag te gillen in bed (en ben beslist geen mietje heb een hoge pijngrens) ook met tepelhoedje maakte het niet uit. Ook kolven is pijnlijk, maar draaglijk. Volgens de kvz, vk en lk komt dit omdat ik erg wit ben (bleke huid, sproeten, rossig haar) ze hadden het nog niet vaak zo extreem pijnlijk meegemaakt. Ik heb nog een paar dagen volledig gekolfd, maar dit zorgde voor onrust in het gezin, er was totaal geen structuur meer voor mijn andere dochter. Dus ik ben nu aan het afbouwen. Erg jammer, had haar zo graag aan de borst gehad, maar ik heb me er bij neergelegd en denk.maar zo, ze heeft alle colostrum gehad en een betere start is er niet.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Teddyaapje vr 26 okt 2012 - 21:10

Oh vervelend zeg vlinder! Heb je bij de oudste geen bv gegeven of ging t toen wel goed?

@to ik zou idd alvast kijken voor een goede lactatiekundige in de buurt en naar voorlichtingsbijeenkomsten oven bv gaan, daar is vaak ook een lk waar je met vragen terecht kunt. Ik vind t boek 'borstvoeding' van Marij ?? en Stefan Kleintjes wel een aanrader, net zoals borstvoeding.com
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum