Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kun je bij borstvoeding..

+42
Urban Naked
Paper Crown
Stuiterbal
Bimbam
Marin
Maple
Amber-
Elliot
CCC
Razz
Surya
Susan
Lejow
Liadan
tweeling
Ella
Sophiee
blondje1313
Artemis
Sea of Trees
Poisongirl
Pineco
maiadebij
Lot
Caroow
Sterrin_
Luce
Takkie
meisjesmama
Pien
Sanne
_Lana_
Laurientje
Muppetje
Printje
koNijntje
Darius
Isa
Vixen
Slakje
Robin_
Annemie
46 plaatsers

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Kun je bij borstvoeding.. - Pagina 5 Empty Re: Kun je bij borstvoeding..

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 20:02

Ik had er bij de eerste ook niet zoveel in in, het leek me niets.

Maar ik ben er wel aan begonnen, het hoort er nou eenmaal bij en wat ik ervan vond vond ik minder belangrijk dan wat beter was voor mijn dochter.

Sinds wanneer is het zo boeiend of je er als moeder om staat te springen of niet? Ik vond luiers verschonen ook geen feest, maar dat deed ik ook,
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Luce wo 14 aug 2013 - 20:03

Wellicht sinds we mensen zijn? confused
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Poisongirl wo 14 aug 2013 - 21:06

Artemis schreef:Ik had er bij de eerste ook niet zoveel in in, het leek me niets.

Maar ik ben er wel aan begonnen, het hoort er nou eenmaal bij en wat ik ervan vond vond ik minder belangrijk dan wat beter was voor mijn dochter.

Sinds wanneer is het zo boeiend of je er als moeder om staat te springen of niet? Ik vond luiers verschonen ook geen feest, maar dat deed ik ook,
Het hoort er nou eenmaal bij?! Nee, luiers verschonen, op moeten staan 's nacht etc. dàt hoort erbij. Qua voeding heb je als ouder een keuze. namelijk bv of fv.

Als moeder en ouders moet je doen wat voor jou goed voelt en wat jij de beste keuze vindt voor je kindje. En ja dan kan dat ook fv zijn ipv bv.

Al blijf ik ervij dat als ze echt nog twijfelt tussen beiden ik coor bv zoy gaan. Daar kan ze altijd mee stoppen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 21:09

Poison: als je op voorhand al voor kunstvoeding kiest, kies je dan echt voor het beste voor je kind, of kies je dan vooral voor jezelf? En mag je voor jezelf kiezen, het kind heeft namelijk geen keuze.

En daar wil ik niet per definitie mee zeggen dat puur voor jezelf kiezen slecht is, maar om dan te zeggen dat je daarmee dan ook voor het beste voor je kind kiest vind ik dan weer niet kloppen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Poisongirl wo 14 aug 2013 - 21:22

Ik denk inderdaad dat bv niet altijd het beste hoeft te zijn. Aan een gestresste moeder heeft een baby ook niks.

Maar nogmaals ik zou het zeker altijd eerst proberen!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 22:02

Poison, ik heb het ook over op voorhand, dus nog voor de bevalling, voor flesvoeding kiezen, omdat je er bijvoorbeeld het type er niet voor bent, of geen zin in 'dat gedoe' hebt.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  blondje1313 wo 14 aug 2013 - 22:38

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar je kunt ook borstvoeding op schema geven. Daar zou ik niet meteen de eerste week mee beginnen, maar als het na een paar weken allemaal goed loopt met de bv en je productie ok is kun je het proberen.
Bij Lotte zaten we ook aardig op schema (zo kwam ze zelf), en Niels voed ik op verzoek, maar ik kom echt niet aan de 10 keer per dag. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet altijd bij elk huiltje ga voeden, ik probeer soms ook of ik op een andere manier kan troosten.
Ook met de nachtvoedingen is het hier heel erg meegevallen, alleen de eerste paar weken vaker dan 1 keer per nacht. Na een week of 8 zit er zelfs meestal wel een uur of 8 a 9 tussen 's nachts.

En ik wil hier echt geen hele discussie aanwakkeren maar bv is wel een betere keuze dan fv (niet dat dat een slechte keuze is), dus als je er eigenlijk niets op tegen hebt zou ik het gewoon proberen. Stoppen kan altijd nog, beginnen niet zo eenvoudig.

Laatst aangepast door blondje1313 op wo 14 aug 2013 - 22:39; in totaal 1 keer bewerkt

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Luce wo 14 aug 2013 - 22:39

Vixen schreef:Poison, ik heb het ook over op voorhand, dus nog voor de bevalling, voor flesvoeding kiezen, omdat je er bijvoorbeeld het type er niet voor bent, of geen zin in 'dat gedoe' hebt.
Ik denk dat er bij de meeste moeders echt toch veel meer achter zit.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 wo 14 aug 2013 - 22:40

Luce schreef:
Vixen schreef:Poison, ik heb het ook over op voorhand, dus nog voor de bevalling, voor flesvoeding kiezen, omdat je er bijvoorbeeld het type er niet voor bent, of geen zin in 'dat gedoe' hebt.
 Bij Poison zelf zat er zeker wel meer achter Wink
Maar ik merk in mijn omgeving dat er toch veel de keuze voor fv maken puur vanwege het gemak.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Sophiee wo 14 aug 2013 - 22:42

Ik heb op verzoek borstvoeding gegeven, maar L. bracht daar direct zelf een ritme in aan. Ze dronk vanaf dag 1 om de 3/4 uur en heeft nooit geclusterd. Het kan dus ook anders!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 22:49

blondje1313 schreef:
Luce schreef:
Maar ik merk in mijn omgeving dat er toch veel de keuze voor fv maken puur vanwege het gemak.
 Dat hoor ik toch ook wel veel, gemak of verkeerde voorlichting/kennis
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Luce wo 14 aug 2013 - 22:50

blondje1313 schreef:
Luce schreef:
Ik vraag me dus af of dat zo is. Ik weet nog dat ik bij de oudste heel makkelijk deed tegen mijn omgeving, maar ik vond het moeilijk hoor! En dat hoor ik dus meer. Mijn schoonzusje die net gestopt is kort na haar bevalling en die vooral heel nuchter deed. Dat je dan achteraf hoort van mijn zwager dat ze lag te janken in bed, omdat het zo pijnlijk was en ze  het zo erg vond.

De tendens lijkt overal wel zo te zijn dat je borstvoeding móet proberen, dat je geen goede moeder bent als je dat niet doet. Ik vind dat zo jammer. Laat ieder haar keuze maken. Dat gezeur altijd over dat je toch het beste voor je kindje wil.. 

Daarnaast verbaas ik me er soms ook over hoe borstvoeders doen alsof kunstvoeding een of ander gif is. Sjonge, mijn 2 kinderen doen het anders wel mieters goed op dat gif.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ella wo 14 aug 2013 - 22:52

Ik vind ook dat er heel negatief gedaan wordt over KV. Ik zelf ben met BV begonnen heb het 2 maanden gegeven maar was er helemaal klaar mee. Mijn man had er veel moeite mee dat ik wilde stoppen helaas. Maar goed ben KV worden ze net zo goed groot. Ik ben er wel een voorstander van om het toch te proberen, overstappen kan altijd.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 22:56

Waar wordt gedaan alsof kunstvoeding vergif is dan?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Luce wo 14 aug 2013 - 23:02

Zo ongeveer in elk topic wat over de discussie borstvoeding-flesvoeding gaat.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Darius wo 14 aug 2013 - 23:04

Vixen schreef:Waar wordt gedaan alsof kunstvoeding vergif is dan?
Vraag ik me ook af.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius wo 14 aug 2013 - 23:07

Ik krijg juist de indruk dat als er een topic wordt geopend met vragen of twijfels over borstvoeding, dat er zo snel wordt geroepen dat je er niet aan moet beginnen, dat ze van fv ook groot worden en dat je het jezelf vooral gemakkelijk maakt door meteen met de fles te beginnen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Poisongirl wo 14 aug 2013 - 23:08

blondje1313 schreef:
Luce schreef:
Bij mij zit er inderdaad meer achter door een borstverkleining kan ik geen bv geven. heb het geprobeerd maar had 0,0% melk.

Bij mij in de omgeving kiest eigenlijk iedereen voor bv. In elk geval proberen ze het eerst. Maar dan nog, als iemand zich goed voelt bij de keuze voor fv, dan is dat toch haar goed recht? Of ze nou wel of niet eerst fv geprobeerd heeft? Het is geen vergif ofzo inderdaad.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  tweeling wo 14 aug 2013 - 23:11

Darius schreef:Ik krijg juist de indruk dat als er een topic wordt geopend met vragen of twijfels over borstvoeding, dat er zo snel wordt geroepen dat je er niet aan moet beginnen, dat ze van fv ook groot worden en dat je het jezelf vooral gemakkelijk maakt door meteen met de fles te beginnen.
 Niemand zegt volgens mij dat je er niet aan moet beginnen. Maar goed eindeloze discussie.

On topic:
Ik zou bij twijfel het zeker gaan proberen om bv te geven, misschien gaat het wel hastikke goed en ben je achteraf dan erg blij dat je het geprobeerd hebt. Als je er na een tijdje achter komt dat het toch niet zo lekker loopt kun je altijd nog overstappen op fv.
Ik heb mijn dochter de eerste weken ook bv gegeven, ik wilde het gewoon proberen/meemaken hoe het is om bv te geven. Helaas ging het bij mij echt waardeloos, als ik een natuurtalentje aan de borst had gehad had ik zeker langer bv gegeven. Bij een tweede zou ik waarschijnlijk weer heel erg twijfelen. Maar goed gelukkig hoef ik daar nu nog niet over na te denken Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Luce wo 14 aug 2013 - 23:25

Darius schreef:Ik krijg juist de indruk dat als er een topic wordt geopend met vragen of twijfels over borstvoeding, dat er zo snel wordt geroepen dat je er niet aan moet beginnen, dat ze van fv ook groot worden en dat je het jezelf vooral gemakkelijk maakt door meteen met de fles te beginnen.
Nou ja, zeg nou zelf. De eerste opmerking die altijd geplaatst wordt is: tja het is nou eenmaal het beste voor je kindje.

Dan ben je toch uitgeluld? Dat je je eigen redenen ervoor hebt om niet met flesvoeding te beginnen is niet belangrijk, want het is immers het beste voor je kindje.
Kijk, dat ik nou per ongeluk met borsten de wereld in ben gekomen, maakt niet dat borstvoeding een verplichting moet zijn. Van onze mannen verwachten we toch ook niet dat ze overal rond gaan neuken, want tja dat is de natuur?

Als iemand er haar redenen voor heeft om er niet mee te beginnen, dan heeft ze daar haar redenen voor. Waarom moet er toch altijd weer geroepen worden dat dat toch écht niet begrepen wordt en dat je toch echt wel met borstvoeding zou moeten beginnen. Ik snap het niet hoor.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sea of Trees wo 14 aug 2013 - 23:26

Vixen schreef:Waar wordt gedaan alsof kunstvoeding vergif is dan?
 Ik zie dat ook niet?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Sea of Trees wo 14 aug 2013 - 23:27

Maar borstvoeding is toch ook gewoon het beste voor je kindje? Dat is gewoon een vaststaand feit. Vanwaar die weerstand daar tegen?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 23:29

Luce, het gaat hier voornamelijk om iemand die nog twijfelt. Als er in een topic geopend wordt waarin iemand aangeeft van alles geprobeerd te hebben, maar dat ze gaat stoppen zul je hele andere reacties krijgen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Luce wo 14 aug 2013 - 23:31

Hmm, nou sorry Vixen, maar ik lees de reacties toch heel anders.

Maar ik stop even met deze discussie, want ik moet eigenlijk heel druk mijn to do lijst afwerken en ik zit weer allemaal andere dingen te doen. silent
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 23:32

je had net zo goed wel thee kunnen gaan drinken met mij Wink
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: