Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

+37
TGR
Jeanette
Fred
nisavi
Dawn
xxDila
Atelier Madame
loura
Merai
pitbullgup
Lejow
Prosecco
TNMN
Lynn_
smooch
Raindrop
Moezie
Roze Roos
Chocolate Cookie
VanillaRose
Inge
Pien
Monte
Angela_1986
Sterre
Snoes
Lady4
bolus26
Snoopy
Susan
Roxi3
Gizmo
Caro
May
Tania
Gigi_
Jordana
41 plaatsers

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 4:35

mozzarella schreef:Echt hoe triest hier een antwoord te gaan zitten eisen van Jordana....beetje compassie zeg. Bovendien zegt het wel veel over jouw leven Dawn, dat jij aan haar gebrek aan reacties zoveel waarde hecht. Zit je de hele dag op verversen te klikken bij gebrek aan sensatie ofzo?

Ik struikel vooral over de opmerking 'welkom in de grote mensen wereld', of hoe dat ook werd gesteld door Dawn. De grote mensen wereld is namelijk niet meer zo rooskleurig als de kindertijd en de problemen die je hebt of kan tegenkomen zijn daardoor ook groter en hebben meer impact. De grote mensen wereld kan dus heel hard zijn en dat is m.i. wat Jordana nu ervaart. Dan zal het me werkelijk waar m'n reet roesten of degene die zoiets zegt zelf ook haar portie heeft gehad, want dat helpt Jordana niet verder. Het feit dat er wel meerdere stellen uit elkaar zijn gegaan, om welke reden dan ook, maakt haar gevoel niet opeens anders of beter. Het is en blijft kut om zo uit je comfortzone te worden getrokken, want je levens zijn door de jaren heen met elkaar verweven geraakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 4:55

Ik word een beetje moe van die eeuwige meldingsplicht gezeik hier op het forum. Kom op zeg....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 6:32

Bitterkoek_ schreef:Ik word een beetje moe van die eeuwige meldingsplicht gezeik hier op het forum. Kom op zeg....
Maar er is toch maar één persoon die zo reageert? Hoezo eeuwig meldingsplicht-gezeik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 6:48

Maple schreef:
Bitterkoek_ schreef:Ik word een beetje moe van die eeuwige meldingsplicht gezeik hier op het forum. Kom op zeg....
Maar er is toch maar één persoon die zo reageert? Hoezo eeuwig meldingsplicht-gezeik?

Nee dat is waar. Maar het komt elke keer terug. Wat ik ook bedoel met meldingsplicht-gezeik. Er wordt hier een topic geopend door een forumster omdat ze wat kwijt wilt of advies wilt hebben. Vervolgens reageert die persoon niet meer om wat voor reden dan ook. En in vele gevallen is het te begrijpen. Maar bij sommigen.komt het verkeerd over. Alsof de TO ongeinteresseerd is in de adviezen die hier gegeven worden. Vervolgens gaat er hier een enorme discussie los. En zo gaat het elke keer. En soms werd weleens hiermee de fake-niveau gemeten.

Wat ik er mee probeer te zeggen: Of ze nu 3 dagen of 3 weken in dit topic niet meer reageerd, laat haar gewoon in haar waarde. Ik kan snap dat het op mensen verkeerd over kan komen. Maar ik denk.dat Jordana er heel erg.mee bezig is. En ik vind dat het voor iedereen zo moet zijn die dit soort topics opent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Jordana za 5 maa 2011 - 6:59

Guattari schreef:Lieve Jordana, natuurlijk hoef je hier geen digitaal dagboek bij te houden voor de rest van het forum. Dat doen de forummers ook niet bij wie het wel lekker loopt binnen hun relatie en sowieso ben je geheel vrij om te posten wanneer jij daar zin in hebt.

Er komt een moment voor jezelf dat je gevoelens eenduidiger worden en dat de balans steeds wat sterker doorslaat naar één kant. Dat hoef je niet af te dwingen; dat moment komt vanzelf. Ik wilde vorig jaar juni graag een tweede hoofd erbij 'kopen', want toen mijn relatie zo slecht ging, had ik gewoon geen ruimte meer over voor al mijn gedachten en emoties. Ik las alles op het forum, maar ik was echt te leeg en te moe om uitgebreid te reageren. De steun voelde goed; vooral de steun dat het niet leek uit te maken wat ik zou beslissen, maar dat de steun voor beide beslissingen zou zijn. Daar had ik op dat moment genoeg aan en misschien voel jij dat ook wel zo, dat kan ik niet voor je invullen, maar zou ik me zo voor kunnen stellen.


Het dikgedrukte ben ik met je eens. Ik heb dit topic geopend omdat ik steun nodig had en me afvroeg hoe jullie het zouden vinden als je vriend zoiets zou zeggen. Het is zo fijn om het is weg te kunnen tikken en te plaatsen en hopen dat andere dit lezen en reageren op je dat je gevoel wat rustiger wordt. Dat je adviezen krijgt hoe er mee om te gaan en of het echt wel een klote opmerking was en niet alleen voor mijn gevoel.

ABE,Marin,Maple,Isabella,Bitterkoekje,Leaf: Ik vind het onwijs fijn van jullie dat jullie zo voor mij opkwamen. Dank jullie wel. (ik hoop dat jullie dit nog lezen en)
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 13:15

Jordana: Ik heb niet alles goed gelezen maar ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen. Ik weet echt wel hoe kut jij je nu moet voelen. Hoe heen en weer je geslingerd word in je emoties, gevoel ect. Dat je het ene moment dit denkt, en het andere moment weer dat.
Het is niks anders dan vreselijk en dan moet je ook nog een beslissing gaan nemen die verre van makkelijk is. 7 jaar is niet niks om het zomaar even aan de kant te zetten. Daar gaat tijd over heen en die tijd kan best lang duren. Jij hebt tijd nodig om alles op een rijtje te zetten wat je nu wilt.
En heel logisch en begrijpelijk dat je hier om steun en goede woorden komt vragen. Je moet toch je verhaal kwijt en een objectieve mening van anderen kan je soms tot inzichten brengen. Maar wel pas op het moment dat je er ook echt klaar voor bent.
Meid neem de tijd die je nodig hebt ervoor en denk ook aan jezelf. En kom hier zo vaak als JIJ dat wilt om meningen vragen. Als jij dat fijn vind waarom niet?
Succes en vooral sterkte met deze situatie.

Ik heb zelf een maand geleden een punt achter mijn 10 jarige relatie gezet. Maar neem maar van mij aan dat hier een flinke periode aan vooraf is gegaan en dat ik ook vaak genoeg om steun en woorden heb gevraagd bij mede forummers.
Dat deed mij goed ook al deed ik er op dat moment niks mee.
En pas dik (2),5 jaar later heb ik voor mezelf kunnen kiezen. Maar wat was dat moeilijk en nu nog steeds. Maar ik heb het echt pas kunnen doen op het moment dat ik er echt klaar voor was. Daarvoor konden mensen lullen als brugman, je neemt het niet aan.
Zo nu genoeg over mij.

Dikke knuffel voor jou !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  TGR za 5 maa 2011 - 20:53

Ik heb dit ook ooit tegen een ex gezegd.

"Ik wil best kinderen, maar niet met jou"
"Ik wil best samenwonen, maar niet met jou"

Het is een enorm teken van zwakte van je vriend dat hij het niet uitmaakt met je. Je houdt iemand enorm aan het lijntje daardoor en dat is heel slecht. Maar het is ook heel moeilijk om het uit te maken, want de ander doet in feite niets waardoor je het uit moet maken.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 10:22

Hoe gaat het nu met je/jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Jordana wo 1 jun 2011 - 6:04

We zijn een tijdje verder en ik wou hier even aftikken hoe eht nou met ons gaat.

Het gaat nog steeds hetzelfde de ups en downs..
Meneer heeft vorige week nog een opmerking gemaakt dat ik niet zo fijn vond.
We hebben al wel een paar keer goede gesprekken gehad maar daar komt nog steeds niet veel uit.
Ik ga vanavond nog een keer met hem praten omdat hij gister liet merken dat er wat is maar er geen woord over zei..
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Suus wo 1 jun 2011 - 6:05

Vervelend dat je nog steeds niet veel verder bent, Jordana. Hopelijk kan je vanavond een goed gesprek met hem hebben, succes!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Jordana wo 1 jun 2011 - 6:18

En ik heb echt wel mijn goede momenten met hem..

Maar gister uit het niets gaf hij een reactie in bed die ik echt niet kon plaatsen en ik wil gewoon weten waarom...

maar aangezien hij echt geen prater is gaat me dat veel moeite kosten..
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  TGR wo 1 jun 2011 - 7:08

Jordana schreef:En ik heb echt wel mijn goede momenten met hem..

Maar gister uit het niets gaf hij een reactie in bed die ik echt niet kon plaatsen en ik wil gewoon weten waarom...

maar aangezien hij echt geen prater is gaat me dat veel moeite kosten..

Waarschijnlijk wil hij gewoon dat jij het uitmaakt.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Sjaantje wo 1 jun 2011 - 7:13

TGR schreef:
Jordana schreef:En ik heb echt wel mijn goede momenten met hem..

Maar gister uit het niets gaf hij een reactie in bed die ik echt niet kon plaatsen en ik wil gewoon weten waarom...

maar aangezien hij echt geen prater is gaat me dat veel moeite kosten..

Waarschijnlijk wil hij gewoon dat jij het uitmaakt.
Daar lijkt het wel op ja...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Sweety wo 1 jun 2011 - 9:21

Wat vervelend dat het nog steeds met ups en downs gaat. Ik las dat je vanavond een gesprek heb met je vriend. Hoop dat er wat meer duidelijkheid zal zijn voor je...
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 9:26

TGR schreef:
Jordana schreef:En ik heb echt wel mijn goede momenten met hem..

Maar gister uit het niets gaf hij een reactie in bed die ik echt niet kon plaatsen en ik wil gewoon weten waarom...

maar aangezien hij echt geen prater is gaat me dat veel moeite kosten..

Waarschijnlijk wil hij gewoon dat jij het uitmaakt.
Maar waar baseer je dat dan op? Waarom denk je dat dat 'waarschijnlijk' is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Sjaantje wo 1 jun 2011 - 9:40

Ik weet niet waar TGR het op baseerde, maar ik had hetzelfde gevoel. Wellicht vanuit mijn eigen ervaring?? Mijn ex zat zo te draaien en te doen dat ie hoopte dat ik het uit zou maken, zodat hij de zielige, gedumpte kerel zou zijn. Maar ik deed dat niet, omdat hij op dat moment in een depressie zat en ik vind niet dat ik het zomaar moet uitmaken als het even niet lekker met hem gaat. Dus ik wilde (ondanks dat de relatie al niet lekker meer liep) hem wél de kans geven eerst beter in zijn vel te komen zitten, om te zien of dat een boost voor ons zou betekenen.
Uiteindelijk heeft meneer het uitgemaakt omdat ie toch echt met z'n nieuwe vriendin verder wilde (yup... hij had me dus belogen en bedrogen, kwam ik achter) maar ik denk dat het hierdoor komt dat ik hetzelfde gevoel kreeg als TGR toen ik Jordana's post las...

Overigens, het is een gevoel, dat wil dus niet zeggen dat ik vind dat Jordana's vriend net zo'n draaikont is als mijn ex want daar kan ik niet over oordelen want ik ken hem niet!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 9:46

Ik vind het eigenlijk ene beetje een hoop invullen en gissen. Natuurlijk heeft Jordana hier het één en ander neergezet, maar om puur op basis daarvan nou te baseren dat het waarschijnlijk is dat hij wil dat zij het uitmaakt... ? (edit: met dat 'waarschijnlijk' doel ik op TGR trouwens, met de rest op jullie beiden)

Misschien weten ze het allebei wel eventjes niet zo goed, voelen ze dat van elkaar aan en dat versterkt misschien zijn houding weer, waardoor Jordana ook meer gaat twijfelen. Voila, daar is die cirkel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 9:51

Wat rot dat jullie er nog steeds niet goed uitkomen samen.
Hopelijk durft hij de komende tijd zijn gevoelens wat meer te tonen, want steeds steken onder water te moeten krijgen is zeker niet prettig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Sjaantje wo 1 jun 2011 - 9:53

Nou ja dat 'waarschijnlijk' maakt het misschien wel iets te beladen, maar het is niet voor het eerst dat ik dit gevoel krijg. Of het juist is, is een tweede. Het lijkt voor mij een punt van herkenning... laatst al... maar toen heb ik dit nog niet gezegd. Om eerlijk te zijn heb ik dit topic een hele tijd gemist dus ik heb eigenlijk ook net pas alles zitten teruglezen (een heel eind, want ik had de hele discussie rond/met Dawn zelfs nog niet eens eerder gezien).

Voor de duidelijkheid: ik wil echt niet beweren dat het zo is, dat hij graag wilt dat zij het uitmaakt, maar misschien is het wel zo en is dit een eye-opener voor Jordana. Aangezien ik het zelf ook pas naderhand in de gaten had... *mompelt iets over oogkleppen die ze zelf ophad*
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Burn wo 1 jun 2011 - 10:09

Schatje, je weet hoe ik er over denk!
Zoals hier al eerder gezegd, veeg je eigen waarde bij elkaar! En blijf (of misschien wordt weer) jezelf!

Dikke knuff! hug

En ik heb hier altijd een bedje over!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 10:17

Maple schreef:Ik vind het eigenlijk ene beetje een hoop invullen en gissen. Natuurlijk heeft Jordana hier het één en ander neergezet, maar om puur op basis daarvan nou te baseren dat het waarschijnlijk is dat hij wil dat zij het uitmaakt... ? (edit: met dat 'waarschijnlijk' doel ik op TGR trouwens, met de rest op jullie beiden)

Misschien weten ze het allebei wel eventjes niet zo goed, voelen ze dat van elkaar aan en dat versterkt misschien zijn houding weer, waardoor Jordana ook meer gaat twijfelen. Voila, daar is die cirkel.

Het gearceerde stukje is toch net zo goed gissen?

Ik kan me heel goed vinden in wat TGR stelt en Sjaantje het ook mee eens is. Het alom bekende idee dat je partner zelf, om welke reden dan ook, niet het durft uit te maken en zich dan zo bot gaat gedragen, dat samen verder gaan domweg geen optie meer is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Sjaantje wo 1 jun 2011 - 10:23

Guattari, je hebt gelijk, dat is eigenlijk net zo goed giswerk. Maar is het niet allemáál giswerk? Aangezien we alleen de situatie kennen zoals die door Jordana wordt geschetst? Misschien zijn er wel een aantal forumsters die Jordana IRL kennen en de situatie beter (realistischer) in kunnen schatten dan bijvoorbeeld ik. Maar van de andere kant kan een objectieve blik van een buitenstaander ook andere inzichten geven. Ongeacht of mijn blik nou wel of niet juist is...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 10:30

Sjaantje schreef:Guattari, je hebt gelijk, dat is eigenlijk net zo goed giswerk. Maar is het niet allemáál giswerk? Aangezien we alleen de situatie kennen zoals die door Jordana wordt geschetst? Misschien zijn er wel een aantal forumsters die Jordana IRL kennen en de situatie beter (realistischer) in kunnen schatten dan bijvoorbeeld ik. Maar van de andere kant kan een objectieve blik van een buitenstaander ook andere inzichten geven. Ongeacht of mijn blik nou wel of niet juist is...

Haha, ik was het juist met je eens.;-) Ik zei daarom tegen Maple dat wat Maple aandroeg net zo goed gissen is. Alleen Jordana's vriend weet waarom hij doet wat hij doet en zich opstelt zoals hij zich nu opstelt naar haar toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Sjaantje wo 1 jun 2011 - 10:34

Ja dat weet ik, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het mij nog niet was opgevallen dat dat dat ook giswerk was. Beetje vaag beschreven van mij, sorry!
Edit: en de vraag of het niet allemáál giswerk is, staat daar dus eigenlijk weer los van. Dat is meer een algemene constatering. Ofzo. Ik begin moe te worden dus ik ben volgens mij wartaal aan het uitslaan Embarassed
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 10:39

Sjaantje schreef:Ja dat weet ik, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het mij nog niet was opgevallen dat dat dat ook giswerk was. Beetje vaag beschreven van mij, sorry!

Maakt niet uit, nu begrijpen we elkaar.smile

Lieve Jordana,

Wat rot om te lezen dat er eigenlijk nog geen echte verbetering is tussen jullie. Dat houdt jou daardoor automatisch ook in een bepaalde (emotionele) gemoedstoestand en dat gun ik jou niet. Ik denk echter wel, als ik heel eerlijk ben, dat jij degene zal zijn die meer duidelijkheid zal moeten creëren dan nu het geval is, want zolang jouw vriend van jou de ruimte krijgt om zich zo op te stellen, zal het niet veranderen. Je kan ook te lief zijn voor een ander en ook al snap ik als geen ander (been there, done that) dat je er met zoveel gevoel in zit, deze situatie is voor jullie beiden niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je zal ooit trouwen maar niet met mij. - Pagina 7 Empty Re: Je zal ooit trouwen maar niet met mij.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum