Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppas irritaties

+43
Feline
Zora
M@niek
Luce
Caroow
Twellie
Annie24
Thunder
Bimbam
Steep
Liadan
Lady4
Sea of Trees
Razz
Creabea_28
Filoria
xxjojootjexx
Aoi
Bolleke
meisjesmama
Aardbei
Slakje
Artemis
Laurientje
Minx
bolus26
Sanne
Supertalentje
snoezel
Blair
Tania
Elliot
SarahKey
Susan
Sun88
Sterrin_
Parisienne
Printje
Jezzie
Flower_L
munk
Happydobby
Parel
47 plaatsers

Pagina 7 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:59

KimRosenberg85 schreef:Ik kan echt wel iets zeggen over kinderen. Spreek puur over de belevingen van mijn eigen moeder, mijn beste vriendin. Twee vrouwen die ik door en door ken, waarvan ik weet hoe zij bepaalde zaken aanpakken, hoe zij erin staan. Daarvoor hoef ik niet zelf moeder te zijn. Ik ben zélf kind geweest, dat ook nog.

geef nou eens antwoord op mijn vraag hierboven dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Steep wo 29 mei 2013 - 9:01

Goed, dan zeg ik.. De beste stuurlui staan aan wal..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Flower_L wo 29 mei 2013 - 9:01

confused Dan heb ik de afgelopen tijd iets verkeerd gedaan....want mijn geweldig flexibele baby L van bijna 3 jaar geleden is veranderd in een chaotische peuter die structuur en regelmaat nodig heeft. Anders raakt hij helemaal van de leg.

Gelukkig heb ik wederom een ultraflexibele baby erbij gekregen, om het gedrag van l te compenseren Sad

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 9:02

KimRosenberg85 schreef:Ik kan echt wel iets zeggen over kinderen. Spreek puur over de belevingen van mijn eigen moeder, mijn beste vriendin. Twee vrouwen die ik door en door ken, waarvan ik weet hoe zij bepaalde zaken aanpakken, hoe zij erin staan. Daarvoor hoef ik niet zelf moeder te zijn. Ik ben zélf kind geweest, dat ook nog.

Laat dat geweest maar weg...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sea of Trees wo 29 mei 2013 - 9:02

KimRosenberg85 schreef:Ik kan echt wel iets zeggen over kinderen. Spreek puur over de belevingen van mijn eigen moeder, mijn beste vriendin. Twee vrouwen die ik door en door ken, waarvan ik weet hoe zij bepaalde zaken aanpakken, hoe zij erin staan. Daarvoor hoef ik niet zelf moeder te zijn. Ik ben zélf kind geweest, dat ook nog.
Je kan IETS zeggen over kinderen ja, dat kan iedereen, maar jij trekt jouw mening uit de ervaringen van andere mensen, hoe die met hun kind om gaan. Echt hoor, ik ga het gewoon zeggen: je moet zelf moeder worden om te ervaren hoe het is om een kind op te voeden. Neem dat maar van mij aan.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Steep wo 29 mei 2013 - 9:04

Sea of Trees schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik kan echt wel iets zeggen over kinderen. Spreek puur over de belevingen van mijn eigen moeder, mijn beste vriendin. Twee vrouwen die ik door en door ken, waarvan ik weet hoe zij bepaalde zaken aanpakken, hoe zij erin staan. Daarvoor hoef ik niet zelf moeder te zijn. Ik ben zélf kind geweest, dat ook nog.
Je kan IETS zeggen over kinderen ja, dat kan iedereen, maar jij trekt jouw mening uit de ervaringen van andere mensen, hoe die met hun kind om gaan. Echt hoor, ik ga het gewoon zeggen: je moet zelf moeder worden om te ervaren hoe het is om een kind op te voeden. Neem dat maar van mij aan.
:cheering:
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Bimbam wo 29 mei 2013 - 9:05

Sea of Trees schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik kan echt wel iets zeggen over kinderen. Spreek puur over de belevingen van mijn eigen moeder, mijn beste vriendin. Twee vrouwen die ik door en door ken, waarvan ik weet hoe zij bepaalde zaken aanpakken, hoe zij erin staan. Daarvoor hoef ik niet zelf moeder te zijn. Ik ben zélf kind geweest, dat ook nog.
Je kan IETS zeggen over kinderen ja, dat kan iedereen, maar jij trekt jouw mening uit de ervaringen van andere mensen, hoe die met hun kind om gaan. Echt hoor, ik ga het gewoon zeggen: je moet zelf moeder worden om te ervaren hoe het is om een kind op te voeden. Neem dat maar van mij aan.

Dit wilde ik ook zeggen, eens met SoT dus.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:05

Ik schrijf precies wat mijn beste vriendin me enkele dagen geleden nog heeft verteld uit haar éigen ervaring als moeder en het wordt hier ook beaamt, óók door een moeder. Dus reageer gewoon inhoudelijk in plaats van er zo'n dooddoener in te gooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Flower_L wo 29 mei 2013 - 9:06

Geef nu gewoon eens antwoord op de vraag zoals rejoy die stelt...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:07

Printje schreef:
Lady4 schreef:Best wel eens met Kim. Ik hoop van harte dat ik het mezelf en anderen niet moeilijk ga maken als ik moeder mag worden. Volgens maakt het kinderen juist flexibel wanneer dingen soms anders lopen dan dat ze gewend zijn.

Met dit stuk ben ik het ook eens met Kim. Ik denk/vind dat mijn kinderen ook flexibel zijn/worden doordat we juist niet zo'n strak ritme hebben. Bij ons lopen dingen regelmatig anders dan anders.
Alsjeblieft: twee moeders met dezelfde mening, graag inhoudelijk reageren i.p.v. op de man te spelen, totaal niet nodig ook in dezen.


Laatst aangepast door KimRosenberg85 op wo 29 mei 2013 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Blair wo 29 mei 2013 - 9:07

KimRosenberg85 schreef:Ik schrijf precies wat mijn beste vriendin me enkele dagen geleden nog heeft verteld uit haar éigen ervaring als moeder en het wordt hier ook beaamt, óók door een moeder. Dus reageer gewoon inhoudelijk in plaats van er zo'n dooddoener in te gooien.

Ja, en wij spreken uit ONZE ervaring, ook WIJ zijn moeders. En WIJ reageren uit ERVARING.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  meisjesmama wo 29 mei 2013 - 9:07

Maar waarom reageer je dan niet op de vraag hoe het kan dat er 2 totaal verschillende kinderen zijn? Of heeft je vriendin die ervaring niet??
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Bimbam wo 29 mei 2013 - 9:07

Je zegt het precies Kim, het is haar ervaring en niet de jouwe.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sea of Trees wo 29 mei 2013 - 9:08

KimRosenberg85 schreef:Ik schrijf precies wat mijn beste vriendin me enkele dagen geleden nog heeft verteld uit haar éigen ervaring als moeder en het wordt hier ook beaamt, óók door een moeder. Dus reageer gewoon inhoudelijk in plaats van er zo'n dooddoener in te gooien.
En jouw vriendin is je enige referentiekader? Ik vind jou echt zo kortzichtig, als je nog helemaal geen andere moeders kent, hoe kun je dan weten dat alle moeders in dit topic overbezorgd zijn en hysterisch doen?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Steep wo 29 mei 2013 - 9:08

KimRosenberg85 schreef:Ik schrijf precies wat mijn beste vriendin me enkele dagen geleden nog heeft verteld uit haar éigen ervaring als moeder en het wordt hier ook beaamt, óók door een moeder. Dus reageer gewoon inhoudelijk in plaats van er zo'n dooddoener in te gooien.

Iemand.. De laatste zin MOET als quote in een handtekening..


Laatst aangepast door Steep op wo 29 mei 2013 - 9:09; in totaal 1 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:08

Ja, ik heb het ook over háár ervaring, dus?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 9:08

Wat ik me trouwens bij makkelijke ouders voorstel, dat zijn ouders die gezellig op een verjaardag zijn waar de kinderen ook lol hebben met elkaar en er dan niet om malen dat hun kinderen een keer een uurtje later in bed liggen. Of die niet meteen schrikken als hun kind van de hoge glijbaan wil glijden. Of die er niet zo mee zitten als een kind op een regenachtige dag een keer wat langer televisie kijkt. Of die hun kinderen gewoon in hun onderbroek of in hun blote kont laten zwemmen en ze afdrogen met een T-shirt als ze een keer met mooi weer spontaan op het strand belanden zonder dat ze zwemspullen mee hebben. Zo zie ik makkelijke ouders. Dat staat er in mijn ogen los van of je het niet wil hebben dat je baby van een paar maanden oud slagroom eet of graag willen dat een kindje van nog geen jaar oud een slaapschema volgt omdat je weet dat ze anders van slag is. In de babytijd zijn er nou eenmaal dingen die je nog niet los kunt laten omdat een kind dan nog behoefte heeft aan een wat beperkter dieet en aan voldoende rustmomenten op de dag, en als je kind een deel van de week bij een oppas is dan snap ik wel dat je wil dat die lijn op die momenten wordt voortgezet. Of je dan een makkelijke ouder bent of wordt heeft daar in mijn ogen echt niks mee te maken. Ook makkelijke ouders hebben grenzen en dingen die ze absoluut niet of juist wel willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sea of Trees wo 29 mei 2013 - 9:08

Eh, Lady4 is nog niet moeder...
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Bimbam wo 29 mei 2013 - 9:09

KimRosenberg85 schreef:Ja, ik heb het ook over háár ervaring, dus?

Je gebruikt het alsof het de enige waarheid is en ook jou ervaring gaat zijn, maar dat wéét je dus niet.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Liadan wo 29 mei 2013 - 9:10

Je hebt het niet alleen over haar ervaring. Je zegt zelf 'Vaak geldt wel: een makkelijke moeder maakt een makkelijk kind'. Hoe kom je daar dan bij? Of denk je dat alleen omdat je vriendin dat zegt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  meisjesmama wo 29 mei 2013 - 9:10

KimRosenberg85 schreef:Ja, ik heb het ook over háár ervaring, dus?
haar ervaring kan je toch niet meten aan de rest van Nederland met moeders??
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:12

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe het dan kan dat in één gezin twee totaal verschillende kinderen opgroeien met dezelfde ouders, dezelfde opvoeding en dezelfde idealen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sea of Trees wo 29 mei 2013 - 9:14

Ik ben zo'n moeder die Susan omschrijft, een makkelijke moeder, maar mijn zoon kan helemaal van de wap raken als er iets gebeurt wat niet in de planning zit.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sanne wo 29 mei 2013 - 9:14

Rejoy. schreef:Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe het dan kan dat in één gezin twee totaal verschillende kinderen opgroeien met dezelfde ouders, dezelfde opvoeding en dezelfde idealen.

Daar moet ze wat langer over nadenken schat ik in, of ze antwoordt geheel niet als ze het niet meer weet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:15

Het is wat ik in mijn omgeving zie. Moeilijke moeder (al heeft ze dat zelf soms niet door) = moeilijk kind. Makkelijke moeder = makkelijk kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 7 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum