Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppas irritaties

+43
Feline
Zora
M@niek
Luce
Caroow
Twellie
Annie24
Thunder
Bimbam
Steep
Liadan
Lady4
Sea of Trees
Razz
Creabea_28
Filoria
xxjojootjexx
Aoi
Bolleke
meisjesmama
Aardbei
Slakje
Artemis
Laurientje
Minx
bolus26
Sanne
Supertalentje
snoezel
Blair
Tania
Elliot
SarahKey
Susan
Sun88
Sterrin_
Parisienne
Printje
Jezzie
Flower_L
munk
Happydobby
Parel
47 plaatsers

Pagina 2 van 13 Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 22:02

Ja, maar jij hoeft toch niet tegen die roze spullen aan te kijken? Sorry hoor, maar als ik op een kind zou passen en de moeder zou vallen over de kleur waarin ik alles heb gekocht (ik vind het al heel wat dat ze die spullen überhaupt aanschaft) dan kon ze het heen en weer krijgen.

Ik vind het sowieso al raar om tegen je schoonmoeder te zeggen: schaf alles in een neutrale manier aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Elliot di 28 mei 2013 - 22:04

Ik mag vast niks zeggen omdat ik geen kinderen heb (misschien reageer ik wel net als sommige moeders hier als het om mijn kind zou gaan, who knows?) maar ik vind veel dingen in dit topic echt gezeur hoor.

Kijk, natuurlijk heb je voor jouw kind bepaalde regels en voed je volgens een bepaald schema. En het is vervelend als de oppas dat niet strikt volgt. Maar zolang het kind er niet ziek van wordt en niet volgestouwd wordt met ongezonde dingen vind ik dat niet zo heel interessant. Ik zou wel even vragen waarom dat zo gedaan wordt, maar boos worden? Nee, lijkt mij niet. En Sarah, die roze dekentjes/roze speelgoedjes zouden me echt aan m'n reet roesten. Misschien vind S. roze wel hartstikke mooi, weet jij veel? Ik vind het eigenlijk best wel 'brutaal' van jou om van je schoonmoeder te vragen dat ze alles in een neutrale kleur aanschaft. Het staat toch in haar huis? Wees blij dat ze dingetjes voor jouw kind aanschaft.

Dat een bepaald slaapschema niet wordt gevolgt lijkt me wel irritant, omdat je kind daar gewoon moe en huilerig van kan worden.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 22:06

Ik weet niet hoe lang het kindje al over is op gewone melk?

En qua kleur kan het me ook niks schelen, Mas slaapt bij mijn moeder onder een roze dekbedovertrek. Mijn neefje heeft bij mijn moeder wel eens een roze pyjama van Amé aangehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Tania di 28 mei 2013 - 22:07

SarahKey schreef:
Susan schreef:Dat van die dekentjes zou me dan weer niet interesseren. Een jongensbaby/dreumes/peuter heeft echt niet het besef dat wij volwassenen roze een meisjeskleur vinden. Ik zou daarvoor niet de moeite gaan doen om zelf al die dingen mee te gaan sjouwen. Het is niet leuk als de dingen niet gaan zoals je ze had gezien, maar ik heb wel zoiets van, pick your battles.

S zal het besef niet vinden maar ik heb toendertijd al gezegd tegen haar: schaf alles in een neutrale kleur aan maar nee toen kwam er een meisje en alles moest roze. Ik vind roze echt de meest afschuwelijkste kleur, laat staan alles echt fel roze.
Ik ben blij dat mijn moeder wel alles gewoon neutraal heeft gekocht, dan ben ik maar een zeur Very Happy

Ik vind het al raar dat jij tegen haar gaat zeggen dat ze alles in een neutrale kleur moet aanschaffen. Ze betaalt het nota bene zelf dan mag ze toch op z'n minst wel zelf bepalen wat ze koopt. Lekker belangrijk of je zoon onder een roze of blauw dekentje slaapt.
Mijn dochter slaapt bijna altijd in jongenspyjama's omdat ik die nog heb van J. Daar wordt ze echt niet ongelukkig van hoor.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Blair di 28 mei 2013 - 22:12

Ben er niet zo heel moeilijk in, maar zou het wel hoogst irritant vinden als mijn kind niet lekker in zijn vel zit omdat hij zijn slaapje over heeft geslagen, buiten dat het niet fijn is voor het kind zelf, zit je er zelf ook niet op te wachten na een lange werkdag.

Mijn schoonmoeder en ik zitten wel op één lijn qua opvoeding, en toen J nog klein was vroeg ze me altijd eerst of ik het wel goed vond voor ze iets deed. Ik denk maar altijd zo; ook zij is moeder geweest, misschien is haar aanpak wat ouderwets, maar het is en blijft oma en ook zij heeft het beste voor met haar kleinkind.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Elliot di 28 mei 2013 - 22:14

Ik zit trouwens nog eens te denken, als ik op mijn neefje pas doe ik ook altijd maar een beetje wat ik zelf wil. Nu is mijn zus ook heel makkelijk, dat zal ook wel schelen, zij geeft geen specifieke instructies. Maar als ik om 10 uur zin heb om te wandelen en mijn neefje ziet er niet moe uit, dan ga ik gewoon wandelen. En dan hou ik ook niet echt de tijd bij. Soms valt hij in z'n karretje in slaap, maar soms ook niet en dan is hij best lang wakker. En qua voeding geef ik hem soms ook wel eens wat extra's, zoals een rijstwafeltje of een banaantje terwijl ze dat niet heeft meegegeven. Ik vind het dan gewoon leuk om een banaantje te geven. Zo vaak pas ik niet op, dus als ik dan eens oppas maak ik het ook extra leuk Wink
Ik hoop niet dat zij daar stiekem ook boos over is, ze heeft er nog nooit iets van gezegd.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 22:17

Maar soms hebben ouders er ook een reden voor. Yrsa bijvoorbeeld heeft al last van verstopping, dat is waanzinnig zielig, maar ze eet ook graag bananen, alleen krijgt ze dan helemaal spijkerharde poep. Dus als een oppas haar even een banaan zou voeren zou ik niet blij zijn. Of als ze haar 's middags een slaapje laten doen - dan slaapt ze 's avonds echt niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Tania di 28 mei 2013 - 22:18

Het ligt natuurlijk ook wel aan je kindje. Als je kindje een heel strak ritme gewend is en heel erg uit zijn doen is als het anders gaat kan ik me voorstellen dat je het vervelend vindt als de oppas het opeens helemaal anders doet. Mijn kinderen hebben er nooit zoveel last van dus ik zou het niet zo erg vinden. Kunstvoeding in plaats van volle melk zou me ook niet uitmaken als mijn kind gewoon goed tegen kunstvoeding kan. En potje/vers zou ik ook niet erg vinden als het maar voor 1 dag in de week is. Ik zou wel vragen waarom ze het anders wil doen want ik zou het wel vreemd vinden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Elliot di 28 mei 2013 - 22:19

Susan schreef:Maar soms hebben ouders er ook een reden voor. Yrsa bijvoorbeeld heeft al last van verstopping, dat is waanzinnig zielig, maar ze eet ook graag bananen, alleen krijgt ze dan helemaal spijkerharde poep. Dus als een oppas haar even een banaan zou voeren zou ik niet blij zijn. Of als ze haar 's middags een slaapje laten doen - dan slaapt ze 's avonds echt niet.

Maar dat soort redenen communiceer je toch gewoon met je oppas lijkt mij? Zeker als de oppas een oma is, die is toch meestal wel op de hoogte van dit soort dingen. Als ze het dan alsnog doen, terwijl ze weten dat het kindje er last van krijgt, dan snap ik wel dat je daar als moeder boos over wordt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 22:20

Ik pas al jaren op op 2 jongetjes, vanaf hun geboorte en ik deed eigenlijk altijd precies wat de ouders vroegen toen ze nog heel klein waren. Ten eerste omdat het een kleine moeite is zich aan hun ritme en regels te houden en omdat ze waarschijnlijk zelf het beste wisten waar hun kind het het beste op deed. Ze kwamen dan ook niet met gekke verzoeken.
De laatste tijd zijn de kindjes natuurlijk wat ouder en mag ik het zelf weten (ze slapen niet meer overdag etc.) maar qua slaapjes kan ik me goed voorstellen dat dat vervelend is, als je kind er niet blij van wordt. Maar andere dingen is toch misschien juist goed als er een beetje flexibel mee omgegaan wordt en je kind wat afwisseling heeft? Dan leren ze toch ook dat het niet overal is zoals thuis?

Dingen als roze dekentjes verbieden vind ik wel een beetje ver gaan. Het is toch al heel lief dat ze al die spulletjes aangeschaft heeft smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Steep di 28 mei 2013 - 22:24

Over het niet slapen en de melk zou ik wel vragen wat daar de reden van is, de andere dingen zou ik latenbgaan. Tuurlijk, als hij misselijk thuiskomt omdat hij vol is gestopt met zoetigheid zou ik niet blij zijn
Voor de rest moeten ze lekker zelf weten wat ze doen. .
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 22:32

.


Laatst aangepast door Robin_ op zo 7 jul 2013 - 4:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  snoezel di 28 mei 2013 - 22:37

Ik word steeds makkelijker moet ik zeggen. De vraag die ik me altijd stel is- heeft mijn dochter er last van? Zo niet, dan laat ik het. Toen ze nog een baby was was ik best een controle-freak. Alles moest eigenlijk wel een beetje gaan zoals IK dat wilde. Er zijn maar een paar dingen waar ik echt uit mijn slof van ben gegaan, bijvoorbeeld toen Liz een paar maanden oud was dat mijn schoonmoeder haar een paar likjes ijs had gegeven :O Wat? Ze kreeg toen alleen nog maar borstvoeding... En bovendien IK wil haar haar eerste likje ijs geven...
Tegenwoordig krijg ik alleen hele kromme tenen dat mijn dochter de HELE dag haar zin krijgt, ook als ze iets te eten wil. Dochterlief eet dus geen korstjes, maar nog erger- eet de hele dag door. Als ik er iets van zeg, dan valt het allemaal wel mee... Ze eet veel fruit, dat is toch gezond? (dat klopt ook, maar ja, een banaan, een appel, wat druiven en wat aardbeien en om 5 uur ook nog rustig een tomaat eten gaat me wat te ver...)
Deels heb ik me er ook bij neergelegd. Mijn dochter weet gelukkig heel goed het verschil tussen wat kan en mag bij de één en wat bij de ander. En het blijven opa en oma...

Maar sommigen van jullie maken zich wel echt druk om alles... :O Pfff... Dan breng je je kind toch helemaal niet met een goed gevoel?? Waarom breng je ze dan uberhaupt bij opa of oma? Ik ben mijn ouders en schoonouders stikdankbaar en weet dat ze (op hun manier) hun best doen. Daar gaat het mij om. Zij zijn niet mij, maar dat kan ook niet. Dan had ik thuismama moeten worden...

En ja, mijn dochter heeft verschrikkelijk speelgoed bij mijn schoonouders... Nou en? Kan ik echt niet van wakker liggen, het hoeft niet in mijn woonkamer te staan...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Blair di 28 mei 2013 - 22:39

Dan zou ik een goed gesprek met haar aanknopen, niet aanvallend, gewoon een net gesprek. Als zij merkt dat het jou toch erg dwars zit hoop ik dat ze dat respecteert en kunnen jullie weer gewoon verder. Ik zou wel gaan praten, anders ga je je straks aan alles irriteren wat ze doet, en dat zou niet fijn zijn voor jullie kind.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 22:50

Mijn ouders zijn daar ook heel simpel in, als zij de kinderen meenemen en ik kom met teveel raadgevingen dan zegt mijn vader: 'Dan moet je zelf meegaan.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Supertalentje di 28 mei 2013 - 22:52

Babydoll schreef:Ben er niet zo heel moeilijk in, maar zou het wel hoogst irritant vinden als mijn kind niet lekker in zijn vel zit omdat hij zijn slaapje over heeft geslagen, buiten dat het niet fijn is voor het kind zelf, zit je er zelf ook niet op te wachten na een lange werkdag.

Dit dus. Om een potje of een beker kv ipv melk die ene dag per week zou ik me nu niet meer zo druk maken, toen hij klein was wel Wink

Wat spullen betreft, die heb ik allemaal aangeschaft voor opa en oma toen zij nog vast oppasten en ik had liever gehad dat alles roze en ik zelf wat leuks gedaan had met dat geld smile

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parisienne di 28 mei 2013 - 22:56

Ik zou me ook niet gaan bemoeien met het speelgoed of het beddengoed wat bij opa en oma ligt. Dat gaat ook mij wat te ver. Roze, blauw, rood, zwart, goud, wit.. dat interesseert me niks.

Wat betreft voeding vind ik dat je als ouder echt wel mag 'eisen' wat je kind wel en niet eet en wanneer. Hetzelfde vind ik gelden voor de slaaptijden. Als kinderen er weinig problemen van ondervinden en makkelijke slapers zijn, is het prima als het je niet zoveel doet dat oma afwijkt van jouw wensen. Echter, als kinderen wel last hebben van in de war gebrachte slaapschema's of andere slaapplaatsen, dan zou ik niet blij zijn als oma toch haar eigen plan trekt. Zij trekken 's avonds de deur achter zich dicht, de ouders blijven achter met de gevolgen (overmoeide kinderen, gebroken nachten, wakkere baby's 's avonds). Komt dit één keer voor, geen probleem. Komt dit élke week voor, dan vind ik toch echt dat je er wat van mag zeggen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 23:04

Wat ik me dan wel weer kan voorstellen is dat het lastig is voor oppasoma als een kind heel moeilijk in slaap te brengen. Stel dat de ouders ook eisen hebben aan de manier waarop het kind naar bed gebracht moet worden, bijvoorbeeld per se niet in de wagen of de draagdoek slapen, maar in bed, en dat duurt elke keer uren en kost enorm veel frustratie, dan leg je ook wel een zware last op de schouders van je ouders neer. Dan snap ik wel dat ouders op een gegeven moment zoiets hebben van, weet je wat, hij of zij is niet heel moe en zal in geen uur in slaap vallen, dus ik laat dat tweede slaapje lekker voor wat het is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Elliot di 28 mei 2013 - 23:05

Maar waarom mag je eisen dat je kind specifiek eten krijgt? Dat vind ik echt onzin. Kijk, dat je niet wil dat je kind de hele dag snoepgoed eet, ok, logisch. Maar dat ze een extra brokje appel of een rijstwafeltje extra krijgt, daar lig je toch niet wakker van?

Ik kan me nog herrinneren dat Arden een keer een soort mental breakdown had op het forum (ok, beetje overdreven maar ze was echt verdrietig en heel erg boos) omdat haar moeder een zoetje door de fles van haar dochter had gedaan omdat ze de fles niet pakte. Ik snap echt niet wat daar zo erg aan is.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Tania di 28 mei 2013 - 23:09

Susan schreef:Wat ik me dan wel weer kan voorstellen is dat het lastig is voor oppasoma als een kind heel moeilijk in slaap te brengen. Stel dat de ouders ook eisen hebben aan de manier waarop het kind naar bed gebracht moet worden, bijvoorbeeld per se niet in de wagen of de draagdoek slapen, maar in bed, en dat duurt elke keer uren en kost enorm veel frustratie, dan leg je ook wel een zware last op de schouders van je ouders neer. Dan snap ik wel dat ouders op een gegeven moment zoiets hebben van, weet je wat, hij of zij is niet heel moe en zal in geen uur in slaap vallen, dus ik laat dat tweede slaapje lekker voor wat het is.

Mijn dochter gaat bij mijn ouders niet slapen 'savonds. Ze gaat dan huilen en wil eruit. Thuis mag dat gewoon niet meer, dat weet ze ook wel dus na een paar keer haar speentje geven gaat ze slapen. Mijn ouders vinden dat vervelend dus mijn vader haalt haar eruit, gaat met haar in bed liggen tot ze slaapt en legt haar dan in haar bedje. Soms gaat ze daardoor wat lastiger slapen als ze bij mijn ouder gelogeerd heeft maar ik snap best dat mijn ouders het zo doen. Als ik dat niet zou willen vind ik dat ik haar gewoon thuis moet houden maar M. heeft er verder weinig last van dus ik vind het wel prima zo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 23:13

Elliot schreef:Maar waarom mag je eisen dat je kind specifiek eten krijgt? Dat vind ik echt onzin. Kijk, dat je niet wil dat je kind de hele dag snoepgoed eet, ok, logisch. Maar dat ze een extra brokje appel of een rijstwafeltje extra krijgt, daar lig je toch niet wakker van?

Ik kan me nog herrinneren dat Arden een keer een soort mental breakdown had op het forum (ok, beetje overdreven maar ze was echt verdrietig en heel erg boos) omdat haar moeder een zoetje door de fles van haar dochter had gedaan omdat ze de fles niet pakte. Ik snap echt niet wat daar zo erg aan is.


Overdreven of niet, maar ik
zou daar ook zwaar pissig om zijn! Het feit dat mijn dochter haar melk
bijv. niet zou opdrinken, heeft er niks mee te maken dat het niet zoet
genoeg zou zijn en ze het daarom niet drinkt. Daarbij is een zoetje
gemaakt van sacharine of aspartaam, iets wat ik mijn dochter niet wil
geven.

Ik vind dat je inderdaad niet kan eisen dat je kind
specifiek eten krijgt, tenzij je het mee geeft. Dan vind ik het logisch
dat ze eet wat ik haar meegegeven heb. Wij eten bijvoorbeeld
voornamelijk biologisch, maar ik verwacht niet dat ze bij mijn
schoonouders dat ook alleen maar krijgt. Bij mijn ouders wel, want die
eten ook voornamelijk biologisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 23:14

Elliot schreef:Maar waarom mag je eisen dat je kind specifiek eten krijgt? Dat vind ik echt onzin. Kijk, dat je niet wil dat je kind de hele dag snoepgoed eet, ok, logisch. Maar dat ze een extra brokje appel of een rijstwafeltje extra krijgt, daar lig je toch niet wakker van?

Ik kan me nog herrinneren dat Arden een keer een soort mental breakdown had op het forum (ok, beetje overdreven maar ze was echt verdrietig en heel erg boos) omdat haar moeder een zoetje door de fles van haar dochter had gedaan omdat ze de fles niet pakte. Ik snap echt niet wat daar zo erg aan is.

Nou, een zoetje is sowieso natuurlijk echt niet bedoeld voor kinderen. Daarbij wilde zij heel graag een half jaar alleen borstvoeding geven en niks erbij. Mensen die zich daar niet mee bezig houden snappen niet dat dat echt belangrijk voor je kan zijn, maar als je vastberaden bent een half jaar volledig borstvoeding te geven is het heel vervelend als een ander roet in het eten gooit, en dan nog wel met iets wat totaal niet geschikt is voor een baby.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sanne di 28 mei 2013 - 23:18

Susan schreef:Mijn ouders zijn daar ook heel simpel in, als zij de kinderen meenemen en ik kom met teveel raadgevingen dan zegt mijn vader: 'Dan moet je zelf meegaan.'

Haha, die opmerking vind ik wel heel treffend.

Mijn moeder heeft een enkele keer opgepast en dat gaat eigenlijk wel prima. Ik ben ook niet zo heel erg streng met wat wel en niet mag. Ik wil niet dat mijn dochter zich in slaap moet huilen, een beetje jengelen mag, maar overstuur huilen wil ik niet hebben. Wat eten betreft redden ze zich maar. Liever geen banaan, omdat mijn dochter al zoveel last van verstopping heeft, maar voor het overige heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Toen mijn dochter nog geen half jaar oud was, was ik wel duidelijk met onze keuze om tot 6 maanden geen bijvoeding te geven. Ik zou er dan wel van balen als mijn dochter zomaar een fruit- of groentehap had gekregen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  bolus26 di 28 mei 2013 - 23:18

met een zoetje zou ik ook niet zo blij zijn.

wat betreft het andere eten,ik geef alles mee en dat wordt ook gebruikt,als ze steeds dingen zou krijgen die ik niet wil,zou ik dit wel aangeven of in ieder geval vragen wat de reden van ´het afwijken is´ een vast slaapritme is er niet echt maar dochter is heel duidelijk in wat ze wil, ze huilt alleen als ze of moet eten of slapen en laat zich dan niet sussen tot ze eten of een plekje om te slapen heeft (maxicosi,draagdoek,bedje)

wel is ze soms extra moe na een dag kdv of oppas bij oma, dan leg ik haar of wat eerder op bed of ga even met haar douchen.Koken stel ik dan gewoon even uit.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  SarahKey di 28 mei 2013 - 23:21

Susan schreef:Mijn ouders zijn daar ook heel simpel in, als zij de kinderen meenemen en ik kom met teveel raadgevingen dan zegt mijn vader: 'Dan moet je zelf meegaan.'

Teveel dingen/eisen is idd ook niet goed. Voor de rest mag oma doen en laten met S wat ze wil. Maar sommige dingen zijn wij gewoon heel stellig in. En niet dat we het elke keer opdreunen Oppas irritaties - Pagina 2 561177 Ze weet ook wel hoe wij het wel willen hebben.
Een extra rijstewafel, een uur later slapen geen probleem. Op dat gebied doen wij ook niet moeilijk want snap ook wel dat er ergens grenzen zijn en je dan idd beter zelf mee kan gaan of kinderen thuis houden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 2 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 13 Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum