Oppas irritaties
+43
Feline
Zora
M@niek
Luce
Caroow
Twellie
Annie24
Thunder
Bimbam
Steep
Liadan
Lady4
Sea of Trees
Razz
Creabea_28
Filoria
xxjojootjexx
Aoi
Bolleke
meisjesmama
Aardbei
Slakje
Artemis
Laurientje
Minx
bolus26
Sanne
Supertalentje
snoezel
Blair
Tania
Elliot
SarahKey
Susan
Sun88
Sterrin_
Parisienne
Printje
Jezzie
Flower_L
munk
Happydobby
Parel
47 plaatsers
Pagina 8 van 13
Pagina 8 van 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Re: Oppas irritaties
Wauw dan heb jij al veel ervaring voor je moeder word!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Dan zou ik je mening maar wat bijstellen, want dit is gewoon niet waar.KimRosenberg85 schreef:Het is wat ik in mijn omgeving zie. Moeilijke moeder (al heeft ze dat zelf soms niet door) = moeilijk kind. Makkelijke moeder = makkelijk kind.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
KimRosenberg85 schreef:Het is wat ik in mijn omgeving zie. Moeilijke moeder (al heeft ze dat zelf soms niet door) = moeilijk kind. Makkelijke moeder = makkelijk kind.
Ja, en moeder met:
1. een makkelijke kind en
2. een moeilijk kind?
Is dat een moeder met meerdere persoonlijkheden?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
KimRosenberg85 schreef:Het is wat ik in mijn omgeving zie. Moeilijke moeder (al heeft ze dat zelf soms niet door) = moeilijk kind. Makkelijke moeder = makkelijk kind.
En wat voor moeder ben je dan als je een makkelijk kind en een moeilijk kind hebt?
Gast- Gast
Er zijn veel meer factoren die meespelen dan alleen de opvoeding/moeilijke of makkelijke ouders.
Karakter is ook een hele grote factor bijvoorbeeld.
Karakter is ook een hele grote factor bijvoorbeeld.
Sea of Trees- Kletskop
Sanne schreef:KimRosenberg85 schreef:Het is wat ik in mijn omgeving zie. Moeilijke moeder (al heeft ze dat zelf soms niet door) = moeilijk kind. Makkelijke moeder = makkelijk kind.
Ja, en moeder met:
2. een moeilijk kind?
Haha ohh is dat mijn probleem!
meisjesmama- Kletskop
En een makkelijke vader en moeilijke moeder.....wat krijg je dan?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
meisjesmama schreef:Sanne schreef:KimRosenberg85 schreef:Het is wat ik in mijn omgeving zie. Moeilijke moeder (al heeft ze dat zelf soms niet door) = moeilijk kind. Makkelijke moeder = makkelijk kind.
Ja, en moeder met:
2. een moeilijk kind?
Knap hè dat ik zo van achter mijn beeldscherm even een diagnose geef
Sanne- Ratel
Je weet trouwens ook niet hoe het zit met oorzaak/gevolg. Bij een makkelijk kind kun je ook gewoon de teugels wat meer laten vieren en alles wat meer loslaten omdat je weet dat het kind er toch geen last van heeft, bij een kind dat wat sneller van slag is, zul je je wat meer vasthouden aan je routine. Voor een buitenstaander lijkt het dan misschien inderdaad alsof je makkelijke en moeilijke kinderen kunt maken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zeg ook: er zijn uitzonderingen, kinderen met stoornissen en dergelijke.
Gast- Gast
Sanne schreef:meisjesmama schreef:Sanne schreef:KimRosenberg85 schreef:Het is wat ik in mijn omgeving zie. Moeilijke moeder (al heeft ze dat zelf soms niet door) = moeilijk kind. Makkelijke moeder = makkelijk kind.
Ja, en moeder met:
2. een moeilijk kind?
Knap hè dat ik zo van achter mijn beeldscherm even een diagnose geef
En ik me al 3 jaar aan het afvragen wat is er toch. Blijk ik het zelf te zijn....
meisjesmama- Kletskop
Kim.....niet alleen kinderen met stoornissen 'en dergelijke'.
Sea of Trees- Kletskop
KimRosenberg85 schreef:Ik zeg ook: er zijn uitzonderingen, kinderen met stoornissen en dergelijke.
Oooooh, nooo. Nu is mijn kind niet alleen moeilijk, ze heeft nog een stoornis ook!
Gast- Gast
Ik ken ook een moeder, die gaat gewoon nog naar festivals toe, reist door Afrika met haar baby in een draagzak op haar rug. Gaat allemaal prima. Nou, dat zie ik de meeste moeders hier niet doen eigenlijk... En als je wat meer hebt gereisd, dan zie je ook dat vrouwen over de gehele wereld allemaal anders omgaan met hun kind en moederschap. Voor veel mensen is het niet eens een optie om hun kind elke dag om exact 3 uur op bed te leggen, dat kind groeit ook gewoon op, gezond en wel. Problemen zitten hier in NL ook vaak in het hoofd van de moeder...
Gast- Gast
Nou, poging 54: hoe verklaar je dat in een gezin twee gezonde (dus zonders stoornis), maar twee totaal verschillende kinderen wonen, met dezelfde ouders, dezelfde opvoeding en dezelfde idealen?
Gast- Gast
Ik zal het nog sterker vertellen, mijn kind met een stoornis is op dit moment een stuk flexibeler dan mijn kind zonder stoornis. En dat terwijl ik waarschijnlijk een stuk krampachtiger in het moederschap stond toen hij een baby was dan toen mijn dochter een baby was, want ik was toen nog compleet onervaren en het verantwoordelijkheidsgevoel dat opeens op mijn schouders lag woog ongeveer 200.000 kilo. Toen zij geboren werd had ik het gevoel dat ik alles al wist over baby's en toen hield ik me ook veel minder aan schema's, omdat ik nou eenmaal nog een kind had lopen. Ook heeft zij veel eerder snoepjes gekregen, televisie gekeken, et cetera, dan de oudste.
Ingewikkeld hè, het wordt bijna hogere wiskunde zo.
Ingewikkeld hè, het wordt bijna hogere wiskunde zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Gelukkig kunnen wij de schuld dan buiten onszelf leggen, het ligt aan ons Nederlanderschap
Sanne- Ratel
Het zal vast een combinatie van factoren zijn, maar als ik hier soms de verhalen lees, dan zou ik daar als kind behoorlijk gestressed van raken. Dat perfectionistische, dat controlerende...
Gast- Gast
Rejoy: Bespaar je de moeite.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Kim, jouw moeder was vast erg flexibel, maar op andere gebieden heeft ze de plank volledig misgeslagen.
Sanne- Ratel
Wie weet 'spreken' we je nog wel tegen de tijd dat jij een kind hebt. Eens zien of je dan nog zo je zelf op een voetstuk zet.KimRosenberg85 schreef:Het zal vast een combinatie van factoren zijn, maar als ik hier soms de verhalen lees, dan zou ik daar als kind behoorlijk gestressed van raken. Dat perfectionistische, dat controlerende...
meisjesmama- Kletskop
Rataplan schreef:Rejoy: Bespaar je de moeite.
Maar ik kan toch niet gaan slapen als ik niet weet hoe het zit?!
Gast- Gast
Sanne schreef:Kim, jouw moeder was vast erg flexibel, maar op andere gebieden heeft ze de plank volledig misgeslagen.
bam!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik ben zo te lezen half Nederlands, want ik reis met een peuter (die kennelijk een stoornis heeft) in een drager door Amerika, en leg mijn andere zoon vrijwel stipt om 2 u na start fles in bed.
Of heeft dan juist mijn andere zoon een stoornis...want hij is makkelijk en krijgt volop structuur....ik snap het niet meer
Of heeft dan juist mijn andere zoon een stoornis...want hij is makkelijk en krijgt volop structuur....ik snap het niet meer
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Susan schreef:Je weet trouwens ook niet hoe het zit met oorzaak/gevolg. Bij een makkelijk kind kun je ook gewoon de teugels wat meer laten vieren en alles wat meer loslaten omdat je weet dat het kind er toch geen last van heeft, bij een kind dat wat sneller van slag is, zul je je wat meer vasthouden aan je routine. Voor een buitenstaander lijkt het dan misschien inderdaad alsof je makkelijke en moeilijke kinderen kunt maken.
Heel erg eens met Susan! Misschien moet je je eens verdiepen hierin KimRosenberg, in plaats van ALLE moeders hier overbezorgd te noemen en alles ontzettend op te blazen. Ik lees nergens hier dat oma's geen eigen inbreng mogen hebben en alles volgens een strak regime moeten doen. Het enige wat gevraagd wordt is dat ze ergens rekening mee houden, zo erg is dat toch niet?
Laatst aangepast door Creabea_28 op wo 29 mei 2013 - 9:38; in totaal 1 keer bewerkt
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
Pagina 8 van 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» OV chipkaart irritaties!
» Marktplaats-irritaties
» Collega-irritaties
» kleine irritaties gastouder/kdv
» Irritaties m.b.t. geluiden
» Marktplaats-irritaties