Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppas irritaties

+43
Feline
Zora
M@niek
Luce
Caroow
Twellie
Annie24
Thunder
Bimbam
Steep
Liadan
Lady4
Sea of Trees
Razz
Creabea_28
Filoria
xxjojootjexx
Aoi
Bolleke
meisjesmama
Aardbei
Slakje
Artemis
Laurientje
Minx
bolus26
Sanne
Supertalentje
snoezel
Blair
Tania
Elliot
SarahKey
Susan
Sun88
Sterrin_
Parisienne
Printje
Jezzie
Flower_L
munk
Happydobby
Parel
47 plaatsers

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 13 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 22:25

Mijn kinderen hebben dezelfde zwangerschap/ bevalling/ kraamtijd/ opvoeding etc, maar toch zijn het 2 verschillende karakters, de 1 veel moeilijker/ pittiger dan de ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 13 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 0:31

Ik denk dat iéder kind een eigen karakter heeft, ieder kind is uniek, geen enkel kind is exact hetzelfde als het andere kind. Logisch, daar is wat mij betreft geen discussie over. Hoe de wisselwerking is tussen moeder en kind, hangt niet alleen af van het karakter van het kind, maar óók (misschien wel vooral), van de dynamiek tussen het karakter van de moeder en het karakter van het kind. Het verschil waar ik op doel is dat de ene moeder zich -met al deze factoren in ogenschouw genomen - flexibeler opstellen dan de andere moeder. Ik vind het erg knap hoor, wanneer ik zo'n makkelijke moeder met een makkelijk kind zie. Ik zou mezelf niet bij die categorie durven scharen, daar kom je pas achter wanneer je een kind krijgt, daar ben ik wel van overtuigd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 13 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 0:48

KimRosenberg85 schreef:Ik denk dat iéder kind een eigen karakter heeft, ieder kind is uniek, geen enkel kind is exact hetzelfde als het andere kind. Logisch, daar is wat mij betreft geen discussie over. Hoe de wisselwerking is tussen moeder en kind, hangt niet alleen af van het karakter van het kind, maar óók (misschien wel vooral), van de dynamiek tussen het karakter van de moeder en het karakter van het kind. Het verschil waar ik op doel is dat de ene moeder zich -met al deze factoren in ogenschouw genomen - flexibeler opstellen dan de andere moeder. Ik vind het erg knap hoor, wanneer ik zo'n makkelijke moeder met een makkelijk kind zie. Ik zou mezelf niet bij die categorie durven scharen, daar kom je pas achter wanneer je een kind krijgt, daar ben ik wel van overtuigd.
Nu verwoord je het echt totaal anders dan eerder in dit topic. Wat je hier schrijft, daar kan ik me volledig in vinden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 13 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Creabea_28 do 30 mei 2013 - 1:16

Susan schreef:Natuurlijk hebben ouders invloed, maar het is niet zo simpel dat als je een makkelijker moeder bent, je een makkelijk kind krijgt en andersom, want kinderen hebben ook een eigen karakter. Sommige kinderen gedijen niet bij een makkelijke opvoeding omdat ze voorspelbaarheid en duidelijke routines nodig hebben, andere kinderen zijn van nature zo makkelijk dat ze ook wel makkelijk blijven bij een moeder die zelf waarde hecht aan voorspelbaarheid en routine.

Daarbij vind ik ook dat jij ontzettend overdrijft door te stellen dat moeders die niet - in jouw ogen - makkelijk zijn, de wereld als een vijand zien, overal bang voor zijn, enzovoort. Als je het zo stelt kun je sowieso ook niet verwachten dat mensen normaal op je ingaan. Niemand zit erop te wachten om in een discussie als een of andere panische neuroot te worden neergezet door iemand die toevallig een voorkeur heeft voor een iets andere opvoedstijl dan de hare. Het is net zo gechargeerd als stellen dat zogenaamde makkelijke ouders hun kinderen verwaarlozen en aan hun lot overlaten, dat slaat evengoed nergens op. Als jij een goede inhoudelijke discussie wil moet je misschien zelf eens wat genuanceerder uit de hoek komen.

Amen! Ik ben het wederom heel erg met je eens. Je weet als ouder toch het beste wat je kind nodig heeft en past dit toe naar behoefte van je kindje. Een kind is een klein mensje, geen een of ander aanhangsel dat alles best vind en waar geen rekening mee gehouden hoeft te worden.

Ik heb eerder een reactie inhoudelijk gegeven en daar ben je niet op ingegaan KimRosenberg. Het enige wat ik steeds lees van jou is dat alle moeders hier panisch reageren en niet flexibel zijn. Ik vind dit behoorlijk denigrerend en buiten dat vind ik het heel knap dat jij weet hoe wij zijn in het dagelijks leven. Mijn kind is vrij makkelijk, maar als ze honger heeft, wil ze eten en als ze moe is, moet ze toch echt even slapen. Het is toch niet meer dan logisch dat ik verwacht van een oppas/oma dat ze aan deze behoefte van mijn kind voldoet?

Buiten de verzorging vind ik dat je als structureel oppas ook een klein deel mee doet in de opvoeding. Ik heb mijn ouders en schoonmoeder bijvoorbeeld gezegd dat ik niet wil dat mijn dochter een corrigerende tik krijgt. Wij willen op een positieve manier opvoeden en niet lichamelijk straffen. Het zou toch heel raar zijn voor mijn dochter dat als ze bij ons een alternatief krijgt en bij mijn schoonmoeder een tik. Tuurlijk hebben zij ook een inbreng maar de verschillen moeten niet al te groot zijn.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 13 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Creabea_28 do 30 mei 2013 - 1:24

Snoes schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik denk dat iéder kind een eigen karakter heeft, ieder kind is uniek, geen enkel kind is exact hetzelfde als het andere kind. Logisch, daar is wat mij betreft geen discussie over. Hoe de wisselwerking is tussen moeder en kind, hangt niet alleen af van het karakter van het kind, maar óók (misschien wel vooral), van de dynamiek tussen het karakter van de moeder en het karakter van het kind. Het verschil waar ik op doel is dat de ene moeder zich -met al deze factoren in ogenschouw genomen - flexibeler opstellen dan de andere moeder. Ik vind het erg knap hoor, wanneer ik zo'n makkelijke moeder met een makkelijk kind zie. Ik zou mezelf niet bij die categorie durven scharen, daar kom je pas achter wanneer je een kind krijgt, daar ben ik wel van overtuigd.
Nu verwoord je het echt totaal anders dan eerder in dit topic. Wat je hier schrijft, daar kan ik me volledig in vinden.


Inderdaad, dit is een hele andere reactie en veel minder zwart-wit dan je het hiervoor schetste
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 13 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum