Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Marktplaats-irritaties

+27
Flower_L
Parel
Saga
Annie24
Atelier Madame
mzcharlotte
Elliot
Poubelle
Kaboutertje
Pseudoniem
Sarah1985
Slakje
Lenthe
Minx
Urban Naked
Blond
Middleme
Viva
Melis_je
Gympie
Bloom
SuzieQ
*Lookie*
Bay
Fortissimo
Appeltje
Jerry
31 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Marktplaats-irritaties

Bericht  Jerry zo 30 dec 2012 - 7:13

Een poosje geleden had ik eetkamerstoelen op marktplaats staan, om gratis af te halen. Op zondagavond belde er een vrouw dat ze ze graag wilde halen. Afspraak gemaakt voor de volgende avond, maar op het moment supreme kwam ze niet opdagen (en liet ook niks van zich horen) om me een dag erna een mail te sturen met de vraag of ik de stoelen wilde komen brengen, want ze was een jonge alleenstaande moeder zonder auto...

Nou dit weekend een mobiele telefoon erop gezet, een bod gehad en afspraak gemaakt dat hij zou worden opgehaald (beetje rare, dwingende mail "ik kom hem morgen ophalen, geef me je adres", maar oké). Komt ook deze persoon niet opdagen...

Ben ik nou zo overdreven welopgevoed dat ik dit een beetje asociaal vind? Hoe moeilijk is het om even te laten weten dat je toch van de koop af ziet...?!

Jullie nog marktplaats-irritaties?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Appeltje zo 30 dec 2012 - 7:19

Ik vind het ook niet normaal.

Wij hadden een keer onze auto op marktplaats gezet, er was een man die een proefritje kwam maken.
Hij gaf aan dat hij de auto wou kopen, en zou de volgende dag terug komen met het geld en om de auto op te halen.
De volgende dag kregen we 5 minuten voordat hij zou komen een mailtje dat hij opeens moest werken, maar hij zou dan op maandagavond komen.

Toen was het maandag en kwam hij niet opdagen, en hebben we ook nooit meer iets van hem gehoord. We hebben hem zelf nog gemaild maar nooit meer antwoord gehad.

Wat een fatsoen..
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Fortissimo zo 30 dec 2012 - 7:32

Ik ben laatst gestalked via Marktplaats, maar denk maar niet dat Marktplaats daar iets tegen doet.. :O Krijg je zo'n standaard mail tot drie keer terug.. Gelukkig is die beste man nu opgehouden en heb ik hem kunnen blokkeren, maar vind het heel vreemd dat Marktplaats er verder niks mee doet.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 7:36

Toen ik marktplaats leerde kennen kocht ik voor een leuk bedrag een mooie passpiegel. En verkocht ik ook nog weleens spullen voor een leuke prijs. Tegenwoordig is marktplaats, of in ieder geval hun bezoekers, erop gebrand om voor een duppie op de eerste rij te zitten. En daar baal ik ontzettend van.

Ik had twee gelijke lampenkappen ter verkoop aangeboden. En het heeft een half jaar geduurd voor ik ze überhaupt heb verkocht en dat ook nog voor een mooi bedrag. Maar er is het nodige aan vooraf gegaan. Mensen die niet kwamen opdagen, mensen die opeens niet meer reageerden op mails, mensen die het toch opeens te duur vonden etc.


Frustrerend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Bay zo 30 dec 2012 - 7:40

Met Maura eens. Dat vind ik echt heel jammer!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Jerry zo 30 dec 2012 - 7:51

Fortissimo, gestalkt via de mail? Of iemand aan je deur? Lijkt me beiden verschrikkelijk... :O
Krijg er ook een naar gevoel bij dat hij niks meer laat horen nádat ik mn adres heb gegeven... Sad
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Fortissimo zo 30 dec 2012 - 7:53

Jerry schreef:Fortissimo, gestalkt via de mail? Of iemand aan je deur? Lijkt me beiden verschrikkelijk... :O
Krijg er ook een naar gevoel bij dat hij niks meer laat horen nádat ik mn adres heb gegeven... Marktplaats-irritaties 1371890812

Via de mail, had binnen een paar minuten 50 e-mails met alleen "nee" erin...
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  *Lookie* zo 30 dec 2012 - 8:14

Mijn MP-irritatie is dat ik de site al een paar dagen niet naar voren krijg, of áls het dan lukt: geen foto's... Dan heb ik er dus ook niets aan. Erg irritant!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  SuzieQ zo 30 dec 2012 - 22:18

Ik heb het ook heel vaak dat mensen iets willen kopen en vervolgens niks meer laten horen. Laatst mijn skijas, een meisje wilde hem kopen, even over en weer gemaild en tot een goede prijs gekomen. Ze wilde mijn banknummer, ik heb haar adres gevraagd en vervolgens niks meer gehoord. Twee weken later weer eens gemaild, en ze reageerde dat haar vakantie niet meer doorging en ze de jas niet meer hoefde. Oke, je kan het vergeten, maar het is wel lastig.

Verder heb ik een keer een bod gedaan op een iPhone, kreeg steeds binnen een minuut een mail terug. Ik moest 200 euro aanbetalen en dan zou hij hem opsturen. Komen kijken ging niet lukken want hij woonde erg ver weg en op de vraag of een kennis van me die in de buurt woonde kon komen kijken nooit meer een reactie gehad.

Ook vervelend, maar niet echt erg, als ik er iets op heb gezet en er een vanaf prijs bij heb gezet, dat mensen dan gaan bieden voor minder dan de helft van de vanaf prijs. Ik reageer dan wel altijd netjes, met een minimumprijs maar daar krijg ik nooit reactie op.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Bloom zo 30 dec 2012 - 22:35

Ik vind Marktplaats een beetje zijn charme verliezen. Sowieso moet je je eerst door tig advertenties van bedrijven heen worstelen voor je bij de particuliere advertenties komt, en dan is het nog zo dat er veel bedrijven zijn die een particulier account hebben aangemaakt om hun spullen aan te bieden.
Bloom
Bloom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 08-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Gympie zo 30 dec 2012 - 22:40

Herkenbaar. Ik vind het irritant als mensen reageren en tot de koop over willen gaan en vervolgens hoor je niks meer. Daardoor loop je soms ook andere biedingen mis, omdat je op een persoon zit te wachten. Op een gegeven moment heb ik gewoon naar alle bieders een mail gestuurd met; je mag het hebben. Ik wacht wel op wie het eerste reageert. Ook al ben ik al in contact met iemand anders. Ik ga daar geen rekening meer mee houden, want het gevolg als niemand meer reageert is dat ik uiteindelijk niks heb verkocht.

Ook als ik dingen verkoop en verstuur, vraag ik altijd of ze even willen laten weten of het allemaal goed is ontvangen. 'Ja, dat zal ik doen'. Na twee weken nog niks gehoord, dus gemaild of het er al is...geen reactie. Dat was in oktober, dus ik vind het wel prima. Heb het verzendbewijs nu weggegooid en het zal wel goed zijn denk ik.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Melis_je ma 31 dec 2012 - 5:52

Ik had een keer hardloopschoenen (nooit gebruikt, te klein gekocht) op Marktplaats gezet. In al mijn advertenties heb ik een standaardtekst waarin staat dat men kan afhalen en dat ik het ook kan verzenden binnen een dag nadat het bedrag op mijn rekening staat. Tussen verschillende banken duurt het soms enkele dagen voor het bedrag er is, dus nadat iemand het overmaakt, duurt het soms 4 dagen tot ik het verzend. Dat staat allemaal in de advertentie.

Ik had ze verkocht en kreeg vanaf dat moment 2-3 mailtjes per dag (!) of ik ze al gestuurd had en 'waarom ik niet meer reageerde'. Toen ik de eerste dag terugkwam van mijn werk (Very Happy) en die vragen las waarom ik niet reageerde, heb ik smakelijk gelachen en vriendelijk geantwoord. Daarop kreeg ik nog veel meer mailtjes terug met dat het zo'n haast had en dat ze bijna op vakantie zouden gaan en de schoenen mee wilden nemen. Waarom koop je dan schoenen op Marktplaats, vraag ik me af? Stel dat ze niet passen? En als ik niet te vertrouwen was geweest, had een reactie van mij ook niet meer uitgemaakt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Viva ma 31 dec 2012 - 6:01

Bloom schreef:Ik vind Marktplaats een beetje zijn charme verliezen. Sowieso moet je je eerst door tig advertenties van bedrijven heen worstelen voor je bij de particuliere advertenties komt, en dan is het nog zo dat er veel bedrijven zijn die een particulier account hebben aangemaakt om hun spullen aan te bieden.

Dit.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Middleme ma 31 dec 2012 - 6:23

SuzieQ schreef:

Verder heb ik een keer een bod gedaan op een iPhone, kreeg steeds binnen een minuut een mail terug. Ik moest 200 euro aanbetalen en dan zou hij hem opsturen. Komen kijken ging niet lukken want hij woonde erg ver weg en op de vraag of een kennis van me die in de buurt woonde kon komen kijken nooit meer een reactie gehad.

Dat is volgens mij een vrij bekend geval van oplichting!

Toen ik laatst een andere auto moes heb ik ook op MP gekeken, maar kon ook zo een aantal 'foute gevallen' aanwijzen: auto's vampn max 2 jaar oud, minder dan de helft van de nieuwwaarde, ondere wisselende namen op MP. Die gebruikers waren dan ook 1 dag actief op MP.......
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Blond di 1 jan 2013 - 1:09

Nou ik heb ook een irritatie. Ik zou gister een WII overkopen via iemand van Marktplaats. Tijd afgesproken, dus ik sta voor zijn deur om 14.30 uur. Komt er direct achter me nog een man aan die ook daar moet wezen. Komen we beiden dus voor die WII. Had die achterlijke paardenlul dus die WII aan twee mensen verkocht. Want hij had gedacht dat ik had gemaild dat ik hem niet meer hoefde ( scratch ). Stonden we daar allebei. Uiteindelijk heeft die andere man mij een tientje gegeven en heeft hij hem gekocht (het was voor zijn zoontje dus ik kon echt niet maken om dat een scène te gaan trappen). Oh maar wat was ik boos. Dat tientje zal ik maar zien als benzinekosten..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Jerry di 1 jan 2013 - 1:33

Wat een sukkel scratch
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Urban Naked di 1 jan 2013 - 1:40

Ik koop sinds ik een baby heb vaak op marktplaats: ledikant, box, wipstoeltje, kinderstoel, fietsstoeltje. Gaat eigenlijk prima elke keer. Geen moeilijkheden gehad. Ik probeer altijd zo snel mogelijk te bellen ipv te mailen en te bieden, misschien scheelt dat ook.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Jerry di 1 jan 2013 - 1:44

misschien is de doelgroep die babyspullen verkoopt ook wel anders dan de doelgroep die bijvoorbeeld telefoons en auto's (ver)kopen...

Nu een stoeltje erop staan en de mevrouw aan de lijn gehad en klonk allemaal helemaal prima (dat kan natuurlijk ook nog :P ) nou afwachten of ze echt komt vandaag Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Minx di 1 jan 2013 - 1:51

Ik heb ooit gehad dat een vrouw er een theepot van blond op had staan. Ik mailde mijn bod van 15 euro. Kreeg toen terug dat ze er minstens 35 euro voor wou hebben. Heb haar toen een mailtje terug gestuurd waarbij ik haar vrij sarcastisch succes heb gewenst met de verkoop van een product dat in de winkel 29,95 is. Kreeg toen terug dat ik hem voor 30.00 euro op mocht halen...
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Jerry di 1 jan 2013 - 1:53

Laughing Laughing Laughing
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Lenthe di 1 jan 2013 - 1:56

Wat mij vooral irriteert is dat je altijd zó lang moet doorscrollen, omdat je eerst alle bedrijven langs moet.

En ik zou het fijn vinden dat de foto's op de zoekpagina groter zijn.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Jerry di 1 jan 2013 - 2:01

Dat van die bedrijven is ook irritant. Ik scroll altijd voorbij de "bezorgt ook in..."
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 2:57

Ik keek een tijd terug voor kittens. Die werden zelfs ook helemaal bezorgd. Dus ik een keer , ja sorry, lullig gevraagd of ze het kitten ook konden brengen...toen was ik toch wel erg raar. Direct attent gemaakt dat het in hun advertentie staat. Toen is het meteen verandert..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Slakje di 1 jan 2013 - 4:52

Ik wilde ook op een tweedehandssite graag een box + matras kopen. Dus had een redelijk bod gedaan op een advertentie, kreeg ik terug dat ze er minstens 150 euro voor wilde hebben. Goed zot zeker, kan ik beter een nieuwe kopen die in betere staat is.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Jerry vr 11 jan 2013 - 1:40

En het is gewoon wéér raak Evil or Very Mad
Zou een telefoon verkopen, mevrouw belde, vet veel moeite voor een afspraak, uiteindelijk zou ze dinsdag langskomen, ik nog eerder uit m'n werk.... Belt ze 'ja, het gaat me niet lukken, kan het donderdag ook?'. Nou vooruit... En maar niet denken dat ze gister is geweest... Voicemail ingesproken, geen reactie meer.

Serieus, hoe moeilijk is het om even af te bellen?! Evil or Very Mad
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats-irritaties Empty Re: Marktplaats-irritaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum