Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppas irritaties

+43
Feline
Zora
M@niek
Luce
Caroow
Twellie
Annie24
Thunder
Bimbam
Steep
Liadan
Lady4
Sea of Trees
Razz
Creabea_28
Filoria
xxjojootjexx
Aoi
Bolleke
meisjesmama
Aardbei
Slakje
Artemis
Laurientje
Minx
bolus26
Sanne
Supertalentje
snoezel
Blair
Tania
Elliot
SarahKey
Susan
Sun88
Sterrin_
Parisienne
Printje
Jezzie
Flower_L
munk
Happydobby
Parel
47 plaatsers

Pagina 1 van 13 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 8:01

.


Laatst aangepast door Robin_ op di 4 jun 2013 - 8:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 8:06

alsof ze het er om doet. Heb je deze dingen duidelijk aangegeven, of tussen neus en lippen door gevraagd? Als je dit soort dingen duidelijk hebt aangegeven vind ik niet meer dan terecht dat je er wat van zegt. Misschien moet je eens vragen wat de reden is van één slaapje, het potje of de kunstvoeding? Misschien zit er wel iets achter? Ik weet dat mijn schoonmoeder het eng vond om hele stukjes fruit te geven. In overleg hebben we afgesproken dat zij nu vers fruit met een vorkje prakt en geen potjes geeft bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 8:07

Heb je haar ook gevraagd waarom ze die dingen anders heeft gedaan dan jouw verzoek?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 8:19

.


Laatst aangepast door Robin_ op di 4 jun 2013 - 8:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 8:22

Ik zou inderdaad gewoon vragen wat haar reden is dat ze voor die dingen gekozen heeft, en niet jouw adviezen opgevolgd heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parel di 28 mei 2013 - 8:23

Ik ben daar misschien best hard in hoor, maar mijn kind, mijn regels.
Je kan het goed doen, of niet.

Mijn schoonmoeder kreeg een onwijs gedetailleerde beschrijving mee hoe alles moest, en ik gaf alles mee (wellicht een pak volle melk meegeven, een bakje fruit?) zodat ze het alleen maar hoefde te pakken. Was er wat simpels verkeerd zoals een half uur later naar bed, kan gebeuren, slaat ze een slaapje helemaal over dan ging ik toch met haar praten. Gebeurd het daarna nog een keer, heb je een hele pissige parel, en blijft ze het doen, nou pech dan maar dan hoef je helemaal niet meer op te passen, klaar.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Happydobby di 28 mei 2013 - 8:26

Go parel

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  munk di 28 mei 2013 - 8:32

*weg*

Niet quoten a.u.b.


Laatst aangepast door munk op di 28 mei 2013 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Flower_L di 28 mei 2013 - 8:36

Bepaalde dingen kun je wel eisen, maar als het om 'gratis' oppas gaat vind ik sommige dingen wel lastig. Dat ze graag naar de stad gaat....ik zou voor die paar uur niet moeilijk gaan doen. Of ze moet dit structureel doen.
Qua voeding mag je er zeker wat van zeggen, of ze moet een goede reden hebben...maar kan niets bedenken mbt de flesvoeding.

Mijn moeder past ook op. Qua voeding en regels ben ik duidelijk.
Zij durft straks ook niet middels rapley te voeden, dus doet geraspt of geprakt.
Ik verwacht niet dat zij de hele dag binnen zit ivm slaaptijden. Wel heb ik vandaag aangegeven dat ze het anders aan moet pakken dan hoe ze vandaag deed. J kreeg om 12 u de fles, om 13 u vervroegd naar bed, uur later wakker gemaakt voor wandeling...huilen huilen huilen....logisch.
Besproken en volgende keer pakt ze het slimmer aan smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Jezzie di 28 mei 2013 - 9:59

Mijn schoonmoeder heeft dit ook gedaan, dat ze haar eigen plan trok met slapen. En dan voornamelijk de plek waar ze sliep.
Ik heb een paar keer aangegeven dat ik liever had dat ze boven in een slaapkamer in een campingbedje lag.
Toen ze dit weer niet deed, heeft mijn vriend er wat van gezegt, toen ze er tegen in ging heeft mijn vriend gezegt 'of L slaapt boven in het campingbedje of ik neem haar mee naar huis.
Sinds dien slaapt L altijd boven bij mijn schoonouders! En slaapt ze ook veel beter daar.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 10:10

Ik kan me daar echt niet zo druk om maken, dat slapen wel maar ook tot op zekere hoogte omdat ik zelf ook uren op pad kan zijn met de kinderen dus kan ik van haar er niets van zeggen. Van dat fruit zou ik denken fruit is fruit en het er bij laten.

Ik vind het juist ook belangrijk dat ze het deels op hun eigen manier doen eigenlijk.

Mijn schoonmoeder doet alles trouwens nauwgezet wat ik vraag maar mijn eigen moeder denkt het zal wel en trekt haar eigen plan. Zolang het geen echt rare dingen zijn maak ik me niet druk. Heb het al druk genoeg om me ook hier nog eens druk over te gaan lopen maken.

Ik denk altijd maar; mijn manier is niet heilig, anderen kunnen dat ook op hun manier.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parisienne di 28 mei 2013 - 10:22

Natuurlijk is het één niet per definitie altijd beter dan het ander. Maar ik vind niet dat opa/oma altijd zomaar een eigen plan kan trekken als jij, met reden, het anders wil. Het verschil tussen vers fruit á la Rapley en gepureerd fruit uit een Olvarit potje vind ik persoonlijk wel groot. Ik vind niet dat het aan opa/oma de taak is van de wensen van de ouders af te wijken op dit gebied. Hetzelfde geld voor slapen en snoepen. Het gaat hier ook niet om sporadisch een logeerpartijtje of een visite van een paar uur aan oma, maar om een hele oppasdag per week.

Als zij het eens anders willen doen, kunnen ze dat op zijn minst in overleg doen. "Goh, hoe zou je het vinden als ik *kind* eens gepureerd fruit geef?"

Edit: wat ik vaak merk is dat opa's en oma's dingen doen omdat ze het zelf leuk vinden en niet zozeer denken vanuit het belang van het kind. Een keer een potje omdat ze willen zien hoe ze van een lepel eet. Een keer een flinke lik slagroom omdat ze dat bekkie weleens willen zien bij het proeven ervan. Een keer een slaapje overslaan omdat ze met kleinkind op de koffie willen bij buurbrouw Bep. Als ze hun kleinkind eens in de maand een dagje op bezoek krijgen kan ik me zoiets nog wel indenken, maar bij een oma als wekelijkse oppas verwacht ik persoonlijk toch dat ze gewoon meedraait met het ritme dat we thuis ook aanhouden, omdat ik toch weet wat het beste voor mijn kind is. Zij trekken de deur achter zich dicht en kunnen 's nachts lekker doorslapen. Ouders met een kind dat uit ritme is omdat er een slaapje overgeslagen is, zijn zacht gezegd not amused.


Laatst aangepast door Parisienne op di 28 mei 2013 - 10:31; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 10:30

Parisienne, ik snap het aan de ene kant we maar aan de andere kant zou ik me om dat soort dingen gewoon niet druk maken. Iemand anders heeft andere regels toch? Op het dagverblijf doen ze ook niet wat ik allemaal perse wil, dat gaat gewoon niet.

Ik vind het allang fijn dat hier oma überhaupt op wil passen, gratis en voor niets, ga haar dan ook niet nog eens een waslijst aan eisen voorleggen, ze heeft zelf ook een kind groot gebracht en een dag dat het net wat anders gaat in de week vind ik persoonlijk niet erg.

N gaat vrijdagavond bij oma slapen, ik vertel dan wel hoe ik het doe maar wat oma er mee doet zoekt ze maar lekker zelf uit. Slaapt ze overdag niet in haar ledikantje, nou dat doet ze bij mij ook lang niet altijd, krijgt ze fruit eerder/ later ga me d'r echt niet druk om maken.

Maar goed, mijn leven is al druk genoeg zonder dat ik me om die dingen allemaal druk zou maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 10:32

Maar hebben jullie allemaal serieus zo'n strak ritme dan? Ik heb dat nooit gehad en wil dat ook niet. N slaapt wanneer ze moe is, dat varieert per dag. Flesjes zijn op meestal dezelfde tijden, dat vind ik zelf ook fijn, maar voor de rest..

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parisienne di 28 mei 2013 - 10:37

Me ergens echt heel druk om maken doe ik ook niet snel, maar ik vind het in dit geval helemaal niet gek als TO er gewoon echt eens goed over wil praten met schoonmoeder. Als jij elke week, na de oppasdag van oma, met een oververmoeid kind thuis zit dan zou je zelf denk ik ook niet echt heel blij zijn Wink Als een simpele verandering vanuit oma's kant, namelijk het vasthouden aan slaaptijden, daar verandering in kan brengen is dat prima lijkt mij.

Sommige dingen kunnen en hoeven niet altijd exact hetzelfde te gaan, maar als er dingen zijn waaraan iemand veel waarde hecht (gezond eten, bepaalde opvoedingsvisie, slaaptijden, bedritueel, etc.) dan vind ik dat daar samen prima naar een oplossing gezocht kan worden. Wellicht een middenweg, maar in ieder geval in overleg.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sterrin_ di 28 mei 2013 - 10:37

Eens met Printje. Meedraaien in ons ritme? Nee hoor, als de kinderen bij een.ander zijn draaien ze mee in dát ritme. Maar goed, ik heb ook wel makkelijke slapers, en kinderen die niet perse aan een ritme vast moeten zitten, ze zijn alle 4 heel flexibel.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sun88 di 28 mei 2013 - 18:57

Ik herken waar je zegt, mijn zoon slaapt overdag thuis goed, bij mijn ouders wilt hij op een of andere manier niet, zelf zou ik 100x lopen zodat hij toch slaapt, hun gaan wandelen. Ik vind het ook heel lastig, mijn zoon is zoveel leuker als hij goed slaapt, maar aan de andere kant, ach het is maar een dag in de week, zij vinden het goed gaan, ze halen en brengen hem 30km enkele reis, ze hoeven er niets voor,.hij is om half 6 thuis en om half 8 gaat hij naar bed. 2 uur met een oververmoeid kind vind ik te doen. Wel mag een ding van mij echt nog niet en dat is diksap, lange vingers en andere dingen met suiker. Brood krijgt hij thuis, vind mijn moeder nog eng, dan geen boterham ook prima.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 20:06

Nou ja, je hebt natuurlijk regels en regels. Als jij thuis de regel hebt dat er op de bank gesprongen mag worden of dat een kind als het stout is een half uur in de hoek moet staan met zijn gezicht naar de muur, weet ik veel, en opa en oma willen dat niet dan is het inderdaad 'hun huis, hun regels', maar als jij heel graag wil dat je kind vers fruit en verse melk krijgt en twee slaapjes doet dan vind ik dat ten eerste niks te maken hebben met regels, maar gewoon met verzorging, en ten tweede een kleine moeite om dat zo te doen. Even een appel of een banaan snijden is niet iets waar je vier uur voor in de keuken hoeft te staan en dat geldt ook voor een beker melk inschenken, dus in dit geval vind ik het nogal raar dat ze het dan toch per se anders doen. Dat het jouw huis is wil toch ook weer niet zeggen dat je per se van de verzoeken van de ouders af móet wijken? Dat lijkt me wel erg kinderachtig.

Dus ja, hier zou ik ook wel over vallen, ook omdat het gewoon een kleine moeite is. Ik zou dan uiteraard wel zelf het fruit en de melk aanleveren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Sun88 di 28 mei 2013 - 20:56

heb je gelijk in Susanne, maar zoals ik in het verhaal van haar lees, doet die schoonmoeder het erom. Dat vind ik inderdaad wel erg. Waarom in hemelsnaam kunstvoeding ipv gewone melk, kunstvoeding is ook nog meer werk toch?

Ik zou het zeker bespreekbaar maken, en vooral waarom ze het doet. Vanuit bepaalde overtuigingen, vergeet ze wat je zegt, of is het gewoon om lekker haar eigen gang te gaan
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  SarahKey di 28 mei 2013 - 21:23

Oei ik zou erg kriebelig worden. Nu kan niet alles gaan zoals thuis, maar als jij wilt dat ze geen kunstvoeding meer krijgt en vers fruit en daar word niet naar geluisterd.... zou ik heel kriebelig van worden.


Hier hebben wij ook heel wat gedoe gehad met oma. Een kind wat niet zo vaak verschoond werd dus telkens ons kind zeiknat met een overvolle luier en knalrode billen thuis aantreffen, geen eetschort gebruiken maar een klein slabbetje of gewoon niets waardoor ik al een aantal shirts weg heb kunnen gooien want de vlekken wouden er niet meer uit, beneden speen inlaten terwijl wij dat echt absoluut niet willen, de tv staat/stond de hele dag aan. Of twee dagen voordat ze moest oppassen opeens zeggen dat ze niet kon oppassen. Alles qua speelgoed (behalve de blokjes) is roze... dekentjes van het bedje, slaapzak, slabbetjes, doekjes echt alles heeft ze roze aangeschafd. Ik vind dat echt vreselijk pale Dus ik geef alles mee voor S, eigen slaapzak, slabbetjes en zijn eetschort. Gebruikt ze allemaal niet.
Nu is zijn papa thuis maar als hij weer werk heeft gaan we op zoek naar een gastouder.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 21:30

Dat van die dekentjes zou me dan weer niet interesseren. Een jongensbaby/dreumes/peuter heeft echt niet het besef dat wij volwassenen roze een meisjeskleur vinden. Ik zou daarvoor niet de moeite gaan doen om zelf al die dingen mee te gaan sjouwen. Het is niet leuk als de dingen niet gaan zoals je ze had gezien, maar ik heb wel zoiets van, pick your battles.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Printje di 28 mei 2013 - 21:36

Sarah, over die luiers zou ik idd ook vallen, en ook wanneer kleren zo vies worden dat ze niet schoon meer te krijgen zijn maar voor de rest zoeken ze het maar lekker uit die dag Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 21:42

Ik kan me dus echt niet storen aan dat soort dingen, maar misschien ben ik wel makkelijk. Misschien moest die poeder van die melk wel op? Zonde om weg te gooien evenals de potjes fruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 21:45

Dat zou ik juist een heel rare reden vinden, haar kind is geen container voor dingen die op moeten en dat haar schoonmoeder de dingen heeft gekocht zonder dat ze gebruikt worden is niet haar probleem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  SarahKey di 28 mei 2013 - 21:56

Susan schreef:Dat van die dekentjes zou me dan weer niet interesseren. Een jongensbaby/dreumes/peuter heeft echt niet het besef dat wij volwassenen roze een meisjeskleur vinden. Ik zou daarvoor niet de moeite gaan doen om zelf al die dingen mee te gaan sjouwen. Het is niet leuk als de dingen niet gaan zoals je ze had gezien, maar ik heb wel zoiets van, pick your battles.

S zal het besef niet vinden maar ik heb toendertijd al gezegd tegen haar: schaf alles in een neutrale kleur aan maar nee toen kwam er een meisje en alles moest roze. Ik vind roze echt de meest afschuwelijkste kleur, laat staan alles echt fel roze.
Ik ben blij dat mijn moeder wel alles gewoon neutraal heeft gekocht, dan ben ik maar een zeur Very Happy
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 13 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum