Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Irritaties m.b.t. geluiden

+23
Blair
mzcharlotte
Lady4
Sushi
Arwyn
mii_joyce
Ragazza
Bolleke
Mida4you
Blond
Twellie
Nyx
Tyrael
Lady Starstruck
Esperanza
Feline
Fortissimo
Lejow
loura
sanne-84
TukTuk
Suusie
Bliss
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Bliss za 27 apr 2013 - 11:58

Ik kan me echt zó snel ergeren aan bepaalde geluiden. Dit zijn dan geluiden die zich steeds herhalen; zo zit er nu een man achter me in de trein die elke paar minuten kucht. Ik kan daar dus niet tegen! Na drie keer gaan me de nekharen al overeind staan en raak ik echt geïrriteerd! Ditzelfde heb ik bijv. bij klepperende deuren of kinderen uit mn klas die steeds met een pen klikken.

Herkent iemand dit of ben ik echt overgevoelig voor geluiden?!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Suusie za 27 apr 2013 - 12:24

Heel herkenbaar!
Vooral als vreemde mensen het geluid maken. Omdat ik er dan niets van kan/durf te zeggen. Kan ik heel gefrustreerd van raken. Haha
Ik heb het ook vaak leerlingen, maar die kap ik direct af. Haha
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Bliss za 27 apr 2013 - 12:47

Haha ja ik ook hoor, als een kind maar eventjes zit te klikken of met de voet tegen de tafel tikt of over de grond heen en weer schuift, krijgt ie het meteen van me te horen!

Maar ik heb bijvoorbeeld een keer in de bios gezeten en naast me zat een vrouw de heeeeeeele tijd aan haar nagels te pulken ofzo. Gék werd ik, ik kon me echt niet meer concentreren op de film!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  TukTuk za 27 apr 2013 - 19:23

Hier ook heel herkenbaar! Misschien anders een idee om te zorgen dat je altijd iets van een MP3 speler of je telefoon met zo'n in-ear koptelefoon bij hebt, zodat je muziek kan luisteren?

Om die reden gebruik ik meestal ook tijdens examens oordopjes, zodat ik geen enkel geluid van buitenaf hoor.

Ik kan bijvoorbeeld ook heel slecht tegen gefluit, dan lijkt het alsof er een mes in m'n oren wordt gestoken, en ik wordt er enorm kriegelig van.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 19:58

Hier ook herkenbaar!
Verklaart mss waarom ik niet goed kon slapen als ik mn man alleen maar hoorde ademhalen..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  loura za 27 apr 2013 - 20:54

Ik kan niet tegen hard ademende mensen. Al helemaal niet wanneer er door de neus geademd word en er een fluit geluidje uit komt. Brrrrrr
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Lejow za 27 apr 2013 - 21:06

Ook heel herkenbaar.
Een klapperende deur, storm, snurkende of hard ademende mensen enz.
Vooral irritant als ik wil slapen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Fortissimo za 27 apr 2013 - 21:23

Ik ken 't! Van het winter zat er altijd een man bij mij in dezelfde bus die constant zijn neus aan het ophalen was. Nu is dat opzich al irritant, maar je gaat er dan ook nog op letten.
En voor de rest gesnurk, getik, gepiep etc.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Feline za 27 apr 2013 - 21:27

Ik heb het ook en ik vind het echt heel vervelend. Vooral 's ochtends ben ik overgevoelig. Vriend probeert er rekening mee te houden maar soms ontplof ik echt. Wil er heel graag vanaf.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Esperanza za 27 apr 2013 - 21:40

Heel herkenbaar! Ik raak daar ook echt gestresst van. Heel vervelend.
Ik heb het trouwens ook met licht, bijvoorbeeld als ik voor een stoplicht sta en de auto voor me zijn knipperlicht aan heeft. Of als er net een straaltje licht door de gordijnen komt.
Ook heb ik eens in de trein gezeten en er zat een man tegenover mij die constant met z'n vinger over een soort uitstekende moedervlek ging. Ik dacht dat ik gek werd elke keer dat hij dat deed.

Ik ben volgens mij een beetje heel erg gevoelig laughcry
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Lady Starstruck za 27 apr 2013 - 22:57

Harde brommers (die waar de uitlaat vanaf is gehaald omdat dat een nog mooier geluid geeft Twisted Evil) . En straaljagers grrrr zo irritant.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Bliss zo 28 apr 2013 - 0:37

Normaal heb ik in de trein ook altijd mn iPod in, maar de batterij was leeg Irritaties m.b.t. geluiden 1270000679 Ademende mensen zijn ook irritant ja Laughing Vooral als ik in bed lig, let ik echt op elk geluidje. Mijn ex snurkte keihard en ik deed dus nooit een oog dicht, dat was echt een groot probleem (uiteindelijk steeds een slaappil genomen als ik bij hem sliep). Ik slaap ook vaak met oordoppen als ik ergens iets hoor. Blij dat het herkenbaar is in elk geval!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 6:41

Ja, herkenbaar. Bij ons op zolder hebben we van die schuifdeurtjes. Maar de zolder is niet volledig geïsoleerd dus van de winter als het hard waaide of regende dan klepperde die steeds. Vreselijk irritant. Bij de buren lekt de regenpijp een beetje. Die druppels vallen op een metalen balkje, dat geeft ook een erg irritant geluid.

Of 1 van de poezen die `s nachts aan de tussendeur gaat staan krabben. Dan kan ik helemaal gek worden. Ik wil dan eigenlijk niet uit bed, maar het krabben aanhoren is ook geen optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Tyrael zo 28 apr 2013 - 6:46

Oh heel herkenbaar en frustrerend, ik kan me bijvoorbeeld al ergeren als iemand (voor mij) op een irritante manier adem haalt. Of bepaalde geluiden met eten maakt (zelfs slikgeluid vind ik 9 van de 10 keer enorm irritant). Maar ik ben dan ook extreem gevoelig voor geluid.
Ik moet mezelf er ook altijd aan herinneren dat het probleem bij mezelf ligt en niet (onredelijk) boos op mensen moet worden...
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Nyx zo 28 apr 2013 - 6:47

Ik heb geluiden me eigen gemaakt.

Zo hoor ik mijn onderbuurman lopen. Ik kan me daaraan ergeren, maar kan ook gewoon zeggen dat het erbij hoort. Inmiddels hoor ik het dus nog amper en als ik me opeens realiseer dat ik hem niet meer hoor, dan maak ik me druk om zijn gezondheid. De buurman heeft onlangs een koptelefoon gekocht, om mij te ontlasten, toen ik zie er geen last van te hebben als hij af en toe een disco houdt, heeft hij (helaas, was meer fatsoen dan dat ik het er echt mee eens was dat hij disco hield) de koptelefoon aan de wilgen gehangen. Maar ik ben het al zo snel gewend dat mijn vriendin mij moest vertellen dat het stil was. Ik moest gewoon echt luisteren om te weten dat het zo was haha.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 6:49

Heel herkenbaar, ik kan ook erg slecht tegen bepaalde geluiden. Kuchen, snuffen, smakken, ademen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 6:52

Ik denkt dat we allemaal wel van die momenten hebben. In het OV heb ik het vaak, in bed als m'n vriend snurkt, soms. Vroeger ging ik gerust nog muziek luisteren, om vervolgens met het oordopjessnoer om m'n nek gedraaid 's morgens weer wakker te worden, dus dat doe ik nu maar niet meer. Ik probeer gewoon m'n gedachten te verzetten naar leuke dingen, en dan slaap ik vaak zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Twellie zo 28 apr 2013 - 7:08

Ik ben ook heel gevoelig voor geluiden. Hard ademen vind ik echt verschrikkelijk maar ook pennengeklik enzovoorts. Ook kan ik niet tegen het geluid van de televisie of muziek op de achtergrond. Ook kinderspeelgoed met muziekjes word ik helemaal gek van, 'gelukkig' heeft mijn oudste dochter hetzelfde en die heeft nooit met dat soort dingen gespeeld.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Blond zo 28 apr 2013 - 9:23

Oh ja, sommige geluiden vind ik echt vreselijk. Zoals de toiletdeur op mijn werk, die sluit slecht, en dan hoor ik hem steeds op en dicht klepperen. Of vroeger, een vriendin van me die ademde heel zwaar als ze sliep (inmiddels is ze heel veel gewicht afgevallen en is dit over).
En ik heb thuis iets aan mijn voordeur hangen, maar als het hard waait haal ik het ook weg omdat het dan tegen de deur aan kleppert.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Mida4you zo 28 apr 2013 - 19:50

Ik kan er slecht tegen als er iemand naast mij zit die bijv. chips aan het eten is ( iets dat erg kraakt ) brrrr
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Bolleke zo 28 apr 2013 - 20:01

Heel herkenbaar. Deuren die open en dicht gaan, kranen die druppelen, smakgeluiden, getik van pennen of voeten ergens tegenaan. Ik kan er heeeel slecht tegen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Ragazza zo 28 apr 2013 - 20:06

Ik heb niet zo veel last van geluiden, maar wel van mensen die praten, en dan met name als ik al in bed lig en bijv. de buren zitten nog buiten te praten. Ook al praten ze op een normaal geluidsniveau, toch merk ik dat ik steeds ingespannen luister. Ja, en dan val ik natuurlijk nooit in slaap. Ik kan me ook storen aan mensen die 's avonds laat voor huis op straat nog staan te praten, ook al is het maar eventjes.

Even ter vergelijking, als er een auto stationair zou draaien de hele avond, zou ik me daar weer niet aan storen, want dat is een gelijkmatig monotoon geluid.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  mii_joyce ma 29 apr 2013 - 9:45

Oh ja, ik heb een heel gevoelig gehoor...

Zo erger ik me nu aan de muziek voor koninginne nacht en kan ik me ook ergeren aan mensen die kauwgum lopen te kauwen of chips eten.. brr..

maar ook een tv staat voor mji al snel te hard bijv. heel irritant! :O
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Arwyn ma 29 apr 2013 - 10:08

Oh ja, ik heb dat ook.
Knagen aan velletjes bij je nagels bijvoorbeeld, teveel speeksel in iemands mond bij het eten (vooral bij het snacken), zo belachelijk hard je neus ophalen (dat je echt dat geluid uit je keel hoort komen zeg maar). Jakkie! De vriend van een vriendin doet dan laatste echt altijd. Winter of zomer, verkouden of niet, elke avond hoor het een 'paar' keer voorbij komen. Zo irritant!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Sushi ma 29 apr 2013 - 10:37

Oh dit is allemaal zo herkenbaar!
Als mensen hard door hun neus in- en uitademen kan ik gek worden.
En ik heb eens met een jongen gepraat en steeds als hij wat zei dan hoorde ik ondertussen allemaal vieze smakgeluiden (speeksel?). Was heel viezig en ik kreeg er kriebels van.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Irritaties m.b.t. geluiden Empty Re: Irritaties m.b.t. geluiden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum