Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kleine irritaties gastouder/kdv

+14
Flower_L
Tania
Supertalentje
Laurientje
Parel
chipa
Joli86
Fearie
Pink!
Star007
CCC
Clapperdie
studiebol
Aimee
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Aimee wo 24 apr 2013 - 6:05


Vandaag is Luuk de hele dag bij de gastouder geweest. Ze vertelde al dat hij de hele dag buiten is hrweest, hardstikke leuk natuurlijk met dat mooie weer, maar zijn wangen zijn knalrood verbrand. Ik had haar van te voren gevraagd of ik zonnebrand moest meegeven, maar zij zei dat dat niet nodog was omdat ze zelf wel had... nu baal ik maar durf dat niet goed tegen haar te zeggen. Zo zijn er de afgelopen weken ook wel meer kleine dingetjes geweest, maar ik wil geen zeurmoeder zijn.

Geven jullie irritatiepuntjes zoals deze altijd aan?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  studiebol wo 24 apr 2013 - 6:17

Op het moment zelf weet ik niet of ik wat zou zeggen. Anders zou ik zeggen de volgende keer als je hem brengt dat hij de laatste keer zijn wangen zo rood had of ze er aan wil denken om hem in te smeren.

Maar jij geeft idd aan al meerdere irritaties te hebben, dat zou ik wel bespreekbaar (hoe moeilijk ook) gaan maken omdat het anders blijft opstapelen.

Ik ben eigenlijk nog niet ergens tegen aan gelopen bij het KDV waar ik me aan irriteerde.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Clapperdie wo 24 apr 2013 - 6:18

Ik zou daar wel wat van zeggen. Voor zo'n kleintje is dat echt niet tof om verbrand te zijn.

Ik ga binnenkort ook een gesprek aanvragen. T. Is steeds zo vies als ik hem ophaal. Zijn kleding snap ik maar dat zijn gezicht en handjes ook vies zijn en aangekoekt vind ik niet prettig. Hier ben ik al eerder over in gesprek geweest trouwens. Maar geen verbetering helaas.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  CCC wo 24 apr 2013 - 6:22

Absoluut melden, vind het ook vrij slordig dat ze hier niet naar handelt. Die kleintjes verbranden al zo snel en ook veel heftiger.
Hoe moeilijk het ook is, zou ik het wel bespreekbaar maken en haar dus ook een fles/ tube zonnebrand geven met zijn naam erop.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Star007 wo 24 apr 2013 - 6:24

Clapperdie schreef:Ik zou daar wel wat van zeggen. Voor zo'n kleintje is dat echt niet tof om verbrand te zijn.

Ik ga binnenkort ook een gesprek aanvragen. T. Is steeds zo vies als ik hem ophaal. Zijn kleding snap ik maar dat zijn gezicht en handjes ook vies zijn en aangekoekt vind ik niet prettig. Hier ben ik al eerder over in gesprek geweest trouwens. Maar geen verbetering helaas.
D. is ook vaak zo vies als ze van het kdv afkomt. Opgedroogd snot , opgedroogde koekresten, vieze kleding met stroopvlekken. Ik zag laatst toen ik haar kwam halen dat ze zonder slabber zat te lunchen. Geen wonder dat ze vaak zo'n vieze kleding heeft. Het is trouwens wel een beetje afhankelijk van welke leidsters er werken. Ik vind het lastig om het zo face to face aan te geven dat ik me er aan irriteer. Maar de eerst volgende keer 10 minuten gesprek, ga ik me inschrijven en er toch echt iets van zeggen.

edit: Als ik haar schoentjes aan doe op het aankleedkussen, pak ik vaak een oliedoekje en maak ik haar daar schoon. Vaak zeg ik er dan bij ( zo hard dat een leidster die in de buurt loopt het hoort ) ' Zo, zal mama jouw gezichtje maar even poetsen' kleine irritaties gastouder/kdv 394967


Laatst aangepast door Star007 op wo 24 apr 2013 - 6:26; in totaal 2 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Pink! wo 24 apr 2013 - 6:25

Ik zou t ook aangegeven, of iig naar vragen. Misschien heeft ze wel gesmeerd maar is t toch mis gegaan of is t voornamelijk door de warmte rood.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  CCC wo 24 apr 2013 - 6:26

Star, waarom ermee wachten? Dan stapelen irritaties zich alleen maar op. Ik heb zelf liever dat een ouder direct wat aangeeft bij mij of mijn collega dan dat er irritaties zich opstapelen en het probleem alleen maar groter word. Daarbij zijn 10 minuten gesprekken ook voor andere zaken bedoeld zoals de ontwikkeling van het kind, en tien min. is al zo kort. Zou zelf echt overwegen het eerder te melden, kan ook best op een luchtige manier of maak een aparte afspraak hierover.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Star007 wo 24 apr 2013 - 6:27

Enne Aimee , er zeker iets van zegggen! Verbranden kan erg pijnlijk zijn en ik vind dat echt niet kunnen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Star007 wo 24 apr 2013 - 6:28

chococupcake schreef:Star, waarom ermee wachten? Dan stapelen irritaties zich alleen maar op. Ik heb zelf liever dat een ouder direct wat aangeeft bij mij of mijn collega dan dat er irritaties zich opstapelen en het probleem alleen maar groter word. Daarbij zijn 10 minuten gesprekken ook voor andere zaken bedoeld zoals de ontwikkeling van het kind, en tien min. is al zo kort. Zou zelf echt overwegen het eerder te melden, kan ook best op een luchtige manier of maak een aparte afspraak hierover.
Daar heb je gelijk in, maar ik voel me zo snel een zeur en ik zelf ben best overdreven poetserig wat betreft snot, vieze handjes enzo Wink Maargoed of het nou met een 10 minuten gesprek is, of eerder , maakt dan inderdaad ook geen verschil .
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Fearie wo 24 apr 2013 - 6:34

k zou er ook wat van zeggen. Een kindje dat in de zon verbrand is zielig.
Voor degene met een kind op de kdv, als je er wat van zegt en er verandert niets, dan benader je toch de oudercommissie. Dan pakken zij het op.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 6:37

Ik denk dat je dat echt moet aangeven bij je gastouder of op het kinderdagverblijf. Als je niets zegt, verbetert er ook niets!
Heb je geen overdrachtschriftje? Als je het echt heel lastig vindt om het face to face te zeggen, zou ik het in het overdrachtschriftje schrijven.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  CCC wo 24 apr 2013 - 6:37

Star007 schreef:
chococupcake schreef:Star, waarom ermee wachten? Dan stapelen irritaties zich alleen maar op. Ik heb zelf liever dat een ouder direct wat aangeeft bij mij of mijn collega dan dat er irritaties zich opstapelen en het probleem alleen maar groter word. Daarbij zijn 10 minuten gesprekken ook voor andere zaken bedoeld zoals de ontwikkeling van het kind, en tien min. is al zo kort. Zou zelf echt overwegen het eerder te melden, kan ook best op een luchtige manier of maak een aparte afspraak hierover.
Daar heb je gelijk in, maar ik voel me zo snel een zeur en ik zelf ben best overdreven poetserig wat betreft snot, vieze handjes enzo Wink Maargoed of het nou met een 10 minuten gesprek is, of eerder , maakt dan inderdaad ook geen verschil .
Je geeft een keer iets aan, en vraagt of ze daar op willen letten. Dat is niet zeuren hoor. Ik zou het niet zo opvatten in elk geval smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Clapperdie wo 24 apr 2013 - 6:37

Star007 schreef:
Clapperdie schreef:Ik zou daar wel wat van zeggen. Voor zo'n kleintje is dat echt niet tof om verbrand te zijn.

Ik ga binnenkort ook een gesprek aanvragen. T. Is steeds zo vies als ik hem ophaal. Zijn kleding snap ik maar dat zijn gezicht en handjes ook vies zijn en aangekoekt vind ik niet prettig. Hier ben ik al eerder over in gesprek geweest trouwens. Maar geen verbetering helaas.
D. is ook vaak zo vies als ze van het kdv afkomt. Opgedroogd snot , opgedroogde koekresten, vieze kleding met stroopvlekken. Ik zag laatst toen ik haar kwam halen dat ze zonder slabber zat te lunchen. Geen wonder dat ze vaak zo'n vieze kleding heeft. Het is trouwens wel een beetje afhankelijk van welke leidsters er werken. Ik vind het lastig om het zo face to face aan te geven dat ik me er aan irriteer. Maar de eerst volgende keer 10 minuten gesprek, ga ik me inschrijven en er toch echt iets van zeggen.

edit: Als ik haar schoentjes aan doe op het aankleedkussen, pak ik vaak een oliedoekje en maak ik haar daar schoon. Vaak zeg ik er dan bij ( zo hard dat een leidster die in de buurt loopt het hoort ) ' Zo, zal mama jouw gezichtje maar even poetsen' kleine irritaties gastouder/kdv 394967

Ik vind het zo vies.. Toen we gingen kijken bij de opvang toen ik nog zwanger was toen had ik dat al gevraagd hoe ze met hygiëne zijn, opgedroogd snot enzo. En ik moest me geen zorgen maken alle kinderen worden fris afgeleverd. Na 3 maanden aangegeven dat ik hem vaak vies vnd en weer.

Wel deden ze vaak zijn kleding die ik aangaf uit en kreeg hij zijn reserve kleding aan zodat zijn kleren schoon bleven... Uhmm dat mag best een beetje vies worden heb ik laatst gezegd dus nu krijg ik ook vieze kleding haha.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Joli86 wo 24 apr 2013 - 6:40

Ik zou het de volgende keer even aangeven en je hoeft er niet meteen een drama van te maken. Je kan gewoon zeggen, 'heb even een tube crème in zijn tas gedaan, vorige keer waren zijn wangetjes behoorlijk rood' gewoon netjes even melden, niks mis mee.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  chipa wo 24 apr 2013 - 6:53

Verbranden zou ik wel erg pissig om worden en ook zeker wat van zeggen. Zonverbranding is niet alleen pijnlijk maar ook gevaarlijk. Vind ik echt heel erg slordig van een gastouder of kdv. Daar horen ze goed op te letten.

Viezigheid vind ik niet zo erg, wassen wel weer. Wel paar keer gevraagd of ze hem vaker een schone luier willen geven. Hij had zo vaak uitslag als hij naar het kdv was geweest. Kreeg hem ook vaak mee met een overvolle plasluier. Ook vaak dat ik hem dus verschoon als ik hem kom halen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Parel wo 24 apr 2013 - 6:56

Zijn het geen hele droge wangen? L heeft het namelijk ook al weken, smeer het nu steeds in met witte vaseline.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Aimee wo 24 apr 2013 - 7:01

chipa schreef:Verbranden zou ik wel erg pissig om worden en ook zeker wat van zeggen. Zonverbranding is niet alleen pijnlijk maar ook gevaarlijk. Vind ik echt heel erg slordig van een gastouder of kdv. Daar horen ze goed op te letten.

Viezigheid vind ik niet zo erg, wassen wel weer. Wel paar keer gevraagd of ze hem vaker een schone luier willen geven. Hij had zo vaak uitslag als hij naar het kdv was geweest. Kreeg hem ook vaak mee met een overvolle plasluier. Ook vaak dat ik hem dus verschoon als ik hem kom halen.

Ja, dat met die luiers heb ik ook vaak. Regelmatig zijn zijn billen zelfs helemaal kapot.
Ook heeft hij vaak enorme dorst als ik hem ophaal. Drinkt hij thuis zo 2 volle rietjesbekers leeg.

Verder heeft hij het enorm naar zijn zin, dus mag ik wat dat betreft niet klagen. Maar door dit soort dingetjes steeds, ga ik het toch steeds iets vervelender vinden om hem te brengen. Misschien idd volgende keer gewoon die tube in zijn tas en dan zeg ik wel dat hij wat gevoelig reageert op haar zonnebrand ofzo Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Laurientje wo 24 apr 2013 - 7:03

He bah Aimee ik zou daar ook niet blij van worden.. :S

Ook het verhaal van andere trouwens.. Volle luiers, open rode billen.. :O
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Supertalentje wo 24 apr 2013 - 7:06

Ik zou er geen serieus gesprek van maken van een half uur. Wel een tube in zn tas stoppen en zeggen; 'ik neem aan dat je gesmeerd hebt, maar zn wangetjes waren toch wat verbrand. Ik heb ff zelf spul meegegeven, werkt heel goed' oid.

Ik voel me ook al snel een zeikerd, dus ik zeg het altijd maar een beetje luchtig.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Tania wo 24 apr 2013 - 7:07

Aimee ik vind dat alles bij mekaar toch best wel veel dingen waar ik niet blij van zou worden. Ik zou dat wel een keertje duidelijk aangeven, het is wel fijn dat hij naar zijn zin heeft maar het is natuurlijk ook wel prettig als hij goed verzorgd wordt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  chipa wo 24 apr 2013 - 7:10

Ook Inderdaad dorst soms. Ze doen op het kdv alles op vaste momenten. Eten, drinken. Luiers verschonen....als je kind dan net niet snel genoeg of niet gelijk drinkt is het beurt voorbij. Gelukkig kan f tegenwoordig heel goed aangeven wanneer hij wil drinken Very Happy


Snap echt wel dat de leidsters het druk hebben en doen wat ze kunnen, maar geeft dit soort dingen wel altijd( op een aardige manier en vragen) aan
Zo van, f heeft best veel last van uitslag, zouden jullie hem wat vaker willen verschonen?
En f drinkt soms te weinig op een dag, zouden jullie er op willen letten dat hij wel voldoende drinkt?
Geen verwijten oid, maar wel je doel bereiken zeg maar Very Happy
Qua zonnebrand ben ik wel echt een zeikerd. Dat vind ik gewoon echt kwalijk. Maar goed is gebeurd, maar dat zou ik echt wel even heel duidelijk maken.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Supertalentje wo 24 apr 2013 - 7:13

Meestal krijg ik 'm schoon en met een schone luier terug. Vorige week was ie verkouden en het snot zat overal (haren, wangen, voorhoofd). Als ik aanbel vragen ze 'wie komt u ophalen?' En dan zeg ik 'het knapste jongetje van het kdv'. Toen ik hem zag zei ik 'deze is niet van mij, ik kom de knapste ophalen' smile Wel lachend, maar ik heb 'm niet meer zo vies terug gekregen Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 7:14

chococupcake schreef:
Star007 schreef:
chococupcake schreef:Star, waarom ermee wachten? Dan stapelen irritaties zich alleen maar op. Ik heb zelf liever dat een ouder direct wat aangeeft bij mij of mijn collega dan dat er irritaties zich opstapelen en het probleem alleen maar groter word. Daarbij zijn 10 minuten gesprekken ook voor andere zaken bedoeld zoals de ontwikkeling van het kind, en tien min. is al zo kort. Zou zelf echt overwegen het eerder te melden, kan ook best op een luchtige manier of maak een aparte afspraak hierover.
Daar heb je gelijk in, maar ik voel me zo snel een zeur en ik zelf ben best overdreven poetserig wat betreft snot, vieze handjes enzo Wink Maargoed of het nou met een 10 minuten gesprek is, of eerder , maakt dan inderdaad ook geen verschil .
Je geeft een keer iets aan, en vraagt of ze daar op willen letten. Dat is niet zeuren hoor. Ik zou het niet zo opvatten in elk geval smile
Ik ook niet. Ik zou het vervelender vinden om zoiets tijdens een tien-minutengesprek te horen. Onze 10-minutengesprekken gaan over de ontwikkeling, en natuurlijk mag je zulke dingen ook wel melden, maar waarom wachten en het zo beladen maken? Wink

Ik vraag ouders of ze dingen waar ze tegenaan lopen ten allen tijde willen melden, want wat ik niet weet, kan ik ook niet veranderen, natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 7:15

Supertalentje schreef:Meestal krijg ik 'm schoon en met een schone luier terug. Vorige week was ie verkouden en het snot zat overal (haren, wangen, voorhoofd). Als ik aanbel vragen ze 'wie komt u ophalen?' En dan zeg ik 'het knapste jongetje van het kdv'. Toen ik hem zag zei ik 'deze is niet van mij, ik kom de knapste ophalen' smile Wel lachend, maar ik heb 'm niet meer zo vies terug gekregen Wink

Hahaha! Ik hou wel van ouders met zulke humor. Hier lach je als leidster zelf inderdaad ook om, en jij als moeder hebt je punt ook meteen gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Flower_L wo 24 apr 2013 - 7:16

ik zou eerst subtiel vragen, gaat het weer 'fout', zeker wat van zeggen.

hier deelde een leidster op vrijdagen vaak rond half zes nog tucjes uit....dubbel fout als je het mij vraagt.
iets van gezegd en ik was nr 7..... vind het fijn dat andere ouders ook hun issues doorgeven.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kleine irritaties gastouder/kdv Empty Re: kleine irritaties gastouder/kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum