Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oppas irritaties

+43
Feline
Zora
M@niek
Luce
Caroow
Twellie
Annie24
Thunder
Bimbam
Steep
Liadan
Lady4
Sea of Trees
Razz
Creabea_28
Filoria
xxjojootjexx
Aoi
Bolleke
meisjesmama
Aardbei
Slakje
Artemis
Laurientje
Minx
bolus26
Sanne
Supertalentje
snoezel
Blair
Tania
Elliot
SarahKey
Susan
Sun88
Sterrin_
Parisienne
Printje
Jezzie
Flower_L
munk
Happydobby
Parel
47 plaatsers

Pagina 6 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  meisjesmama wo 29 mei 2013 - 5:20

Er was inderdaad eerst een meisje lees het verkeerd. wel lees ik dat er wel meer was dan dit verhaal op pagina 2.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:19

Ik heb ook duidelijk gezegd dat bepaalde dingen natuurlijk belangrijk zijn om door te geven. Bepaalde allergieën, wanneer je kind een bepaalde stoornis heeft, ergens écht niet tegen kan, etc. maar voor de rest kun je niet eisen dat oma de hele middag met mooi weer binnen gaat zitten, omdat JIJ zo nodig wilt dat ze van precies 2 tot 3 een middagslaapje doet. Laat oma toch lekker zelf beslissen dat ze even naar de stad wilt wandelen met de buggy, een klein ommetje wilt maken, etc. Kom op zeg... die vrouw heeft zelf haar halve leven kinderen opgevoed, ze heeft niet alleen de babytijd meegemaakt, maar ook de peuter, de kleuter, de pubertijd van haar kinderen. Je mag best wat aan haar inzichten overlaten. Het lijkt wel alsof veel moeders hier stikken van wantrouwen, het moet allemaal precies op hún manier, want anders ... ja, wat eigenliijk anders? Denk je dat je kind echt direct iets oploopt als het een keer iéts anders loopt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Lady4 wo 29 mei 2013 - 8:21

Best wel eens met Kim. Ik hoop van harte dat ik het mezelf en anderen niet moeilijk ga maken als ik moeder mag worden. Volgens maakt het kinderen juist flexibel wanneer dingen soms anders lopen dan dat ze gewend zijn.


Laatst aangepast door Lady4 op wo 29 mei 2013 - 8:26; in totaal 2 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  SarahKey wo 29 mei 2013 - 8:25

Parisienne schreef:Ik begreep ook uit SarahKey's tweede post dat er eerst een meisje kwam (dus voordat SarahKey's zoon kwam) en oma voor de komst van kleindochter alles in het roze had gekocht.

klopt, deze oma heeft eerst een kleindochter gekregen. Maar meisjesmama heeft ook een beetje gelijk want ze was zwaar teleurgesteld dat S een jongen was (tijdens de zwangerschap waren hun de enige die wisten dat wij een zoon zouden krijgen) en S word erg achtergesteld en nichtje heel erg voorgetrokken. Dus er zit wel meer dwars dan alleen de roze spullen.
ze koopt nu nog geregeld speelgoed voor haar kleinkinderen en dat is natuurlijk heel lief, maar nu S er is word er zelfs alleen meisjes speelgoed gekocht. Tja ik vind dat raar... waarom bv prinsessenduplo als je ook het circus kunt kopen?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:30

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat de oppas zich gewoon houdt aan de dingen die thuis ook zo gaan. Wat is de moeite van een kind gewoon twee keer in bed leggen? Als je dat niet wil, dan moet je gewoon lekker niet gaan oppassen. Kind heeft er niks aan om meegesleept te worden op een tijd dat het anders zou slapen. Heeft niks met hysterische, veeleisende of overbezorgde ouders te maken, dat vind ik echt omgekeerde wereld. Ik kan er niks anders van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:32

Lady4 schreef:Best wel eens met Kim. Ik hoop van harte dat ik het mezelf en anderen niet moeilijk ga maken als ik moeder mag worden. Volgens maakt het kinderen juist flexibel wanneer dingen soms anders lopen dan dat ze gewend zijn.
Ik hoop inderdaad ook dat ik het leven van anderen niet zuur ga maken wanneer ik moeder wordt, haha, maar je weet het nooit, getuige de verhalen op dit forum Very Happy Ik ben het helemaal met je eens, dat het juist goed is voor kinderen wanneer ze zich realiseren dat het bij een anders, soms anders gaat en dat het leven niet altijd loopt, zoals zij gewend zijn.

Mijn beste vriendin is moeder geworden het afgelopen jaar en zij zegt ook dat haar kind juist makkelijk is ómdat ze al die regeltjes niet zo strikt hanteert. Vaak geldt wel: een makkelijke moeder maakt een makkelijk kind. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, voordat ik t halve forum weer over me heen krijg).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:34

SarahKey schreef:
Parisienne schreef:Ik begreep ook uit SarahKey's tweede post dat er eerst een meisje kwam (dus voordat SarahKey's zoon kwam) en oma voor de komst van kleindochter alles in het roze had gekocht.

klopt, deze oma heeft eerst een kleindochter gekregen. Maar meisjesmama heeft ook een beetje gelijk want ze was zwaar teleurgesteld dat S een jongen was (tijdens de zwangerschap waren hun de enige die wisten dat wij een zoon zouden krijgen) en S word erg achtergesteld en nichtje heel erg voorgetrokken. Dus er zit wel meer dwars dan alleen de roze spullen.
ze koopt nu nog geregeld speelgoed voor haar kleinkinderen en dat is natuurlijk heel lief, maar nu S er is word er zelfs alleen meisjes speelgoed gekocht. Tja ik vind dat raar... waarom bv prinsessenduplo als je ook het circus kunt kopen?
Waarom zou een meisje alleen leuk met meisjesspeelgoed kunnen spelen en een jongetje alleen met jongetjes speelgoed, vind dat zo'n rare gedachte. Ze houdt zelf vast van lekker kneuteren met roze en daardoor vindt ze het leuk om meisjesdingetjes te kopen, lekker roze enzo, nouja, laat haar lekker, een jongetje kan daar ook leuk mee spelen, zeker op deze leuke leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:35

Lady4 schreef:Best wel eens met Kim. Ik hoop van harte dat ik het mezelf en anderen niet moeilijk ga maken als ik moeder mag worden. Volgens maakt het kinderen juist flexibel wanneer dingen soms anders lopen dan dat ze gewend zijn.

Kinderen máák je niet flexibel. Ze zijn het of ze zijn het niet. Wellicht kun je wat versterken of afzwakken, maar denken dat je zo'n groot aandeel hebt in het flexibel maken lijkt me een groot misverstand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Printje wo 29 mei 2013 - 8:36

Lady4 schreef:Best wel eens met Kim. Ik hoop van harte dat ik het mezelf en anderen niet moeilijk ga maken als ik moeder mag worden. Volgens maakt het kinderen juist flexibel wanneer dingen soms anders lopen dan dat ze gewend zijn.

Met dit stuk ben ik het ook eens met Kim. Ik denk/vind dat mijn kinderen ook flexibel zijn/worden doordat we juist niet zo'n strak ritme hebben. Bij ons lopen dingen regelmatig anders dan anders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Printje wo 29 mei 2013 - 8:37

KimRosenberg85 schreef:
Lady4 schreef:Best wel eens met Kim. Ik hoop van harte dat ik het mezelf en anderen niet moeilijk ga maken als ik moeder mag worden. Volgens maakt het kinderen juist flexibel wanneer dingen soms anders lopen dan dat ze gewend zijn.
Ik hoop inderdaad ook dat ik het leven van anderen niet zuur ga maken wanneer ik moeder wordt, haha, maar je weet het nooit, getuige de verhalen op dit forum Very Happy Ik ben het helemaal met je eens, dat het juist goed is voor kinderen wanneer ze zich realiseren dat het bij een anders, soms anders gaat en dat het leven niet altijd loopt, zoals zij gewend zijn.

Mijn beste vriendin is moeder geworden het afgelopen jaar en zij zegt ook dat haar kind juist makkelijk is ómdat ze al die regeltjes niet zo strikt hanteert. Vaak geldt wel: een makkelijke moeder maakt een makkelijk kind. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, voordat ik t halve forum weer over me heen krijg).

Ook hier ben ik het wel mee eens, deels omdat ik het ook zie van kinderen uit de klas. Kinderen van 'makkelijkere' ouders zijn over het algemeen zelf ook makkelijker, kinderen met autisme/adhd etc daargelaten natuurlijk. Ze groeien toch op hoe wij het doen en dat is bij de ene flexibeler als bij de ander.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:40

Dan vraag ik me toch af hoe je kunt verklaren dat de oudste wat dat betreft zo moeilijk is als wat. Als er eentje niet flexibel is, is zij het wel. Zij is nog dagen van de leg als iets anders gaat dan ze gewend is en onverwachte/onbekende situaties leveren een woede-aanval op. De jongste ís het woord flexibel. Ik ken weinig kinderen die zo flexibel zijn als haar. Toch hebben ze echt dezelfde ouders en dezelfde opvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 8:42

Ik geloof daar niet in, dat makkelijke ouders makkelijke kinderen maken. Heb ook vaak genoeg gehoord over ouders met een heel makkelijk eerste kind die vervolgens een veel minder makkelijk tweede kind kregen, waardoor ze van hun zelfgecreëerde voetstuk donderden. Natuurlijk is er wel wat invloed die je kunt hebben en help je je kind niet als je al te krampachtig bent, maar ik geloof niet dat het karakter van een kind zo maakbaar is. Dan geef je jezelf echt teveel credits.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Printje wo 29 mei 2013 - 8:44

Misschien is flexibel dan niet het beste woord daarvoor en misschien heb ik dan wel geluk met twee makkelijke kinderen maar toch vind ik hoe je er zelf in staat ook meespelen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 8:44

KimRosenberg85 schreef:
SarahKey schreef:
Parisienne schreef:Ik begreep ook uit SarahKey's tweede post dat er eerst een meisje kwam (dus voordat SarahKey's zoon kwam) en oma voor de komst van kleindochter alles in het roze had gekocht.

klopt, deze oma heeft eerst een kleindochter gekregen. Maar meisjesmama heeft ook een beetje gelijk want ze was zwaar teleurgesteld dat S een jongen was (tijdens de zwangerschap waren hun de enige die wisten dat wij een zoon zouden krijgen) en S word erg achtergesteld en nichtje heel erg voorgetrokken. Dus er zit wel meer dwars dan alleen de roze spullen.
ze koopt nu nog geregeld speelgoed voor haar kleinkinderen en dat is natuurlijk heel lief, maar nu S er is word er zelfs alleen meisjes speelgoed gekocht. Tja ik vind dat raar... waarom bv prinsessenduplo als je ook het circus kunt kopen?
Waarom zou een meisje alleen leuk met meisjesspeelgoed kunnen spelen en een jongetje alleen met jongetjes speelgoed, vind dat zo'n rare gedachte. Ze houdt zelf vast van lekker kneuteren met roze en daardoor vindt ze het leuk om meisjesdingetjes te kopen, lekker roze enzo, nouja, laat haar lekker, een jongetje kan daar ook leuk mee spelen, zeker op deze leuke leeftijd.

Nou ja, ik kan me op zich wel voorstellen dat dit steekt, hoor. Als het er puur om gaat dat je kind onder roze dekentjes ligt omdat oma die gewoon nog had liggen, omdat de eerste baby toevallig een meisje is en ze toen lekker los is gegaan met het kopen van meisjesspul, dan zou ik daar niet over zeuren en dat gedeelte vond ik inderdaad wat overdreven, maar ik vind het wel raar als er eenmaal twee kinderen zijn en je richt je als oma alleen maar op het meisje. Natuurlijk kan een jongetje ook met meisjesspeelgoed spelen en andersom, maar het gaat er ook om welke indruk je daarmee wekt als oma. Dat SarahKey dat niet echt leuk vindt kan ik wel snappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Laurientje wo 29 mei 2013 - 8:47

Susan schreef:Ik geloof daar niet in, dat makkelijke ouders makkelijke kinderen maken. Heb ook vaak genoeg gehoord over ouders met een heel makkelijk eerste kind die vervolgens een veel minder makkelijk tweede kind kregen, waardoor ze van hun zelfgecreëerde voetstuk donderden. Natuurlijk is er wel wat invloed die je kunt hebben en help je je kind niet als je al te krampachtig bent, maar ik geloof niet dat het karakter van een kind zo maakbaar is. Dan geef je jezelf echt teveel credits.

Absoluut mee eens!!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:47

Ik geloof daar zeker wel in, als ik zie hoe mijn beste vriendin omgaat met haar kindje, dan is dat voor mij echt een lichtend voorbeeld. Héél, héél anders dan de overbezorgde moeders in dit topic... en ja, ik ben ervan overtuigd dat bepaalde stress/angsten van de moeder, gemakkelijk invloed kunnen hebben op het kind. Kinderen zijn zó gevoelig, ze voelen vaak een hoop meer aan, dan je verwacht, die invloed wordt nogal eens onderschat. Ik zou trouwens ook panisch worden van zo'n angstige moeder, want als je moeder bang is voor elke invloed die mogelijk negatief zou kunnen zijn en de wereld ziet als een vijandige toestand, dan ga je als kind vanzelf ook de wereld op die manier waarnemen, want meer referentiekader héb je simpelweg nog niet... Lijkt me erg schadelijk voor de ontwikkeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Liadan wo 29 mei 2013 - 8:48

Ik ben toch blij dat mijn moeder wel rekening houdt met de slaaptijden van mijn zoon en dat ze de kinderen niet alleen laten huilen en dat ze ze geen suiker en zo min mogelijk zout gegeven hebben voor het eerste jaar. Ik vind het eigenlijk ook wel normaal dat degene die oppast met dat soort dingen rekening houdt (en dan bedoel ik dus dingen die voor mij en mijn man belangrijk zijn). Ik zou het niet fijn vinden als er gewandeld gaat worden op een moment dat mijn kinderen duidelijk naar bed moeten. Tijden zeggen mij op zich niet zoveel maar ik verwacht wel dat degene die oppast kijkt naar de behoeften van mijn kinderen (en dan doel ik vooral op eten/slapen). En het maakt dan niet uit of het om oma, de buurvrouw of het kdv gaat.
Ik heb er helemaal geen problemen mee dat mijn kinderen bijv. meer snoepen als ze bij opa/oma zijn, maar sommige dingen zijn voor mij wel heel belangrijk en als ze dat naast zich neer zouden leggen dan zou dat voor mij wel een probleem zijn.

En ik ben het helemaal eens met Rejoy dat je kinderen niet flexibel maakt, maar dat ze het zijn of niet. Ik heb zelf ervaren dat dat niet zo is. De oudste was hier als baby veel flexibeler dan de jongste, ook nu nog kan de jongste het veel moeilijker verwerken als een dag anders is verlopen dan anders.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:50

KimRosenberg85 schreef:Ik geloof daar zeker wel in, als ik zie hoe mijn beste vriendin omgaat met haar kindje, dan is dat voor mij echt een lichtend voorbeeld. Héél, héél anders dan de overbezorgde moeders in dit topic... en ja, ik ben ervan overtuigd dat bepaalde stress/angsten van de moeder, gemakkelijk invloed kunnen hebben op het kind. Kinderen zijn zó gevoelig, ze voelen vaak een hoop meer aan, dan je verwacht, die invloed wordt nogal eens onderschat. Ik zou trouwens ook panisch worden van zo'n angstige moeder, want als je moeder bang is voor elke invloed die mogelijk negatief zou kunnen zijn en de wereld ziet als een vijandige toestand, dan ga je als kind vanzelf ook de wereld op die manier waarnemen, want meer referentiekader héb je simpelweg nog niet... Lijkt me erg schadelijk voor de ontwikkeling.

Kim, hoe zie jij het verschil in mijn kinderen dan? Dat ik een hysterische, overbezorgde moeder ben voor de oudste en me heel flexibel en vrij opstel naar de jongste ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 8:50

KimRosenberg85 schreef:Ik geloof daar zeker wel in, als ik zie hoe mijn beste vriendin omgaat met haar kindje, dan is dat voor mij echt een lichtend voorbeeld. Héél, héél anders dan de overbezorgde moeders in dit topic... en ja, ik ben ervan overtuigd dat bepaalde stress/angsten van de moeder, gemakkelijk invloed kunnen hebben op het kind. Kinderen zijn zó gevoelig, ze voelen vaak een hoop meer aan, dan je verwacht, die invloed wordt nogal eens onderschat. Ik zou trouwens ook panisch worden van zo'n angstige moeder, want als je moeder bang is voor elke invloed die mogelijk negatief zou kunnen zijn en de wereld ziet als een vijandige toestand, dan ga je als kind vanzelf ook de wereld op die manier waarnemen, want meer referentiekader héb je simpelweg nog niet... Lijkt me erg schadelijk voor de ontwikkeling.

Het lijkt me ook niet heel gunstig voor de ontwikkeling als je een moeder hebt die zo veroordelend is en alles zo op de spits drijft. Man, wat kan jij chargeren zeg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Steep wo 29 mei 2013 - 8:51

Aaaaaah ik wil er zooooooooo graag een cliché ingooien....
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:53

Steep schreef:Aaaaaah ik wil er zooooooooo graag een cliché ingooien....

'Wacht maar tot je zelf kinderen hebt...' Laughing?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:53

Steep schreef:Aaaaaah ik wil er zooooooooo graag een cliché ingooien....


iets met wachten? haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  meisjesmama wo 29 mei 2013 - 8:54

Als je kind naar een kinderdagverblijf gaat word er toch ook rekening gehouden met de slaapjes, voeding enz. Dus waarom moet dat op een ander adres niet.
Kijk als ze af en toe bij opa en oma zijn en die dat dan anders gaat geen probleem. Maar als er structureel opgepast word vind ik wel dat je afspraken kunt maken dat er wel rekening gehouden word met de wensen van de ouders.

En over dat flexibel zijn is een flexibel kind hebben. Ja als ze zo denk en je kind is zo zou ik dat ook lekker roepen. Helaas heb ik hier ook 2 totaal verschillende kinderen de oudste kan niet snel tegen veranderingen de jongste is zo makkelijk als wat.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Parel wo 29 mei 2013 - 8:54

Steep schreef:Aaaaaah ik wil er zooooooooo graag een cliché ingooien....
Doe maar Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:58

Ik kan echt wel iets zeggen over kinderen. Spreek puur over de belevingen van mijn eigen moeder, mijn beste vriendin. Twee vrouwen die ik door en door ken, waarvan ik weet hoe zij bepaalde zaken aanpakken, hoe zij erin staan. Daarvoor hoef ik niet zelf moeder te zijn. Ik ben zélf kind geweest, dat ook nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oppas irritaties - Pagina 6 Empty Re: Oppas irritaties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum