Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gierige acties

+54
Stuiterbal
mzcharlotte
Shisha
Silver
Lejow
Snoes
Suusie
blondje1313
Jeanette
Toet
VeryCherry
Lady1984
Atelier Madame
Lenthe
SoGood
litllejoy
Melis_je
Elliot
TukTuk
Minx
Bliss
Tania
luenca
Gympie
Sanne
Noortje
Rebecca
Angela_1986
Bosjesvrouw
_Lacey_
Joss1
Paper Crown
Clapperdie
RYW
Guus
Zininzon
Phileine
SarahKey
Niekske
June
luisa
Blond
Marin
Magenta
Susan
Lavendel
Mari
Sugarfall
Sterre
Arwyn
Sarah1985
Alex
Rush
Petteflet
58 plaatsers

Pagina 7 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:43

Vorig jaar gingen we op vakantie met 2 mensen (waarvan ik er 1 voor het eerst zag toen we op vakantie gingen) en we hebben in die vakantie natuurlijk ook boodschappen gedaan. Aan het einde van de week waren er nogal wat boodschappen over en die besloten we mee te nemen naar Nederland.

Eenmaal thuis aangekomen zag ik tot mijn verbazing dat 1 van de 2 mensen die boodschappentas zo in zijn auto schuift, zonder te vragen of wij ook nog iets wilden meenemen, niets. Terwijl wij net zo goed hebben meebetaald. Hij is een vrijgezelle man zonder kinderen, en ik kan me zo voorstellen dat hij minder kwijt is aan boodschappen dan wij. Ik vind dat tot vandaag de dag nog steeds zó asociaal, er zaten best dure dingen bij, een grote pot Nutella en drinken enzo.

Niet quoten aub.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 0:47

Ik heb een half jaar in Ecuador gewoond en daar ook een paar maanden Engelse les gegeven aan de universiteit. Het is een arm land, maar de mensen die daar een baantje hadden aan de universiteit, hadden het allemaal prima voor elkaar. Ik verdiende daar niet zoveel als de andere docenten, maar ik kreeg ook redelijk wat geld en dat gaf ik deels dan weer af aan het weeshuis waar ik 's ochtends vrijwilligerswerk deed. Hoe dan ook. Op een gegeven moment was er een 'geheime vriend'-avond georganiseerd rond kerst. Het is eigenlijk gewoon surprise, je trekt een lootje en dan koop je een leuk cadeautje voor de persoon in kwestie. Er was een bedrag afgesproken van 10-15 dollar onder de docenten. Nou prima, hartstikke leuk, ik deed mee. Ik had zelf een ontzettend aardige man die in van alles en nog wat geïnteresseerd was en ik had voor hem een informatief boek gekocht en nog iets (ik weet even niet meer wat) en daardoor zat ik iets boven het bedrag. Ik vond het een aardige man, dus het maakte me verder niet uit en ik was blij dat ik iets leuks had gevonden.
Zelf kreeg ik een mok van Nescafé van zo ongeveer de rijkste man van de universiteit. Toevallig had ik in de supermarkt ook gezien dat je die week die mok gratis kreeg bij twee potten koffie. Dus... Ik snap niet dat iemand dat doet. Je spreekt een bedrag af en komt vervolgens met zoiets karigs aan. Verder had iedereen ook allerlei leuke dingen bedacht en was het gewoon een heel gezellige middag, maar ik vond het gewoon echt niet leuk. Het ging er niet eens zo zeer om dat hij het geld er niet aan uit had gegeven, maar dat je gewoon een mok geeft die je krijgt bij twee potten koffie Gierige acties - Pagina 7 1270000679. Zo onpersoonlijk.

In mijn klas hadden ze het ook georganiseerd, maar ze hadden het samen met een andere docent gedaan van hun studie, dus ik deed bij hen niet mee. Ze vroegen mij echter of ze het laatste uur van een les konden gebruiken voor die cadeautjes. Nou prima, hartstikke gezellig, ik had ook nog voor wat lekkers gezorgd en ik kon wel een uur missen. In die klas was één man die een stuk ouder was dan de rest, 34, de rest zat meer tussen de achttien en 22. Hij had wel gewoon meegedaan. Hij had echter ook bedacht dat het niet leuk was als ik niks zou krijgen en had in zo'n heel leuke winkel met Ecuadoriaanse souvenirs die handgemaakt waren en heel leuk kunstig waren, een t-shirt voor me gekocht. Dat was echt zo lief. Dat maakte die mok ook helemaal goed. Ik stond echt een beetje ongemakkelijk daar en ik vond het zó aardig dat hij iets voor mij had meegenomen en dan ook nog iets wat leuk is voor iemand die daar een half jaar is. Ik voelde me toen wel een beetje bezwaard, maar hij stond er echt op dat ik het aan zou nemen.

Dat t-shirt is uiteindelijk ook mee terug gegaan naar Nederland. De mok staat denk ik nog steeds in de kast bij mijn gastouders Gierige acties - Pagina 7 2474380249.

Nog iets anders.

Een vriendin van mij, oké, een meisje uit mijn vriendinnengroep kan ik beter zeggen, is ONTZETTEND gierig en vertelt wel graag over het feit dat ze 5000 euro op de bank heeft staan, dat ze een volledige aanvullende beurs krijgt en dat haar ouders het zo slim aan hebben gepakt. Haar vader verdient voornamelijk zwart en daardoor krijgt zij gewoon én veel geld van haar ouders die haar studie betalen én veel geld van de IB-groep. Ik krijg dan dus de neiging de belastingdienst te bellen, maar goed. Ze is dus heel rijk, maar ondertussen gaat ze altijd bedelen om drankjes. Ik ben niet zo moeilijk en geef in principe gewoon iedereen een rondje. Op een gegeven moment viel het me wel op dat ik echt nog nooit iets terug had gekregen van haar. Ze is weg als er rondjes gegeven worden en aan het eind van de avond vertelt ze graag dat ze maar vier euro uit heeft gegeven (dat je je dan niet schaamt Gierige acties - Pagina 7 394967). Maar wonderbaarlijk genoeg kwam er een avond dat we toevallig een keer met z'n tweetjes waren en gewoon in een kroeg waar we iedereen kende. Ze bood me direct een biertje aan. Ik stond zo :O. Gelukkig kreeg ze al gauw haar karakter weer terug. We hadden tien minuten gekletst en toen liep ze naar andere meisjes toe om mee te kletsen en ik liep dus ook weg (we hebben voornamelijk vrienden die niet in dezelfde vriendinnengroep zitten). Twintig minuten later stond ze ineens weer achter me. "Ik krijg nog een biertje van je hè?!" Ik was niet verbaasd, maar ik was er wel klaar mee: "Als we het zo gaan doen krijg ik onder de streep denk ik nog zes pitchers en acht cocktails van je. Ik heb nu geen dorst, maar je kunt vast zelf nog wel een biertje betalen? Later lust ik nog wel wat." "Ik had maar voor twee drankjes geld meegenomen, dus nu kan ik niks drinken." Ik heb maar gezegd dat mijn broek afzakte van dat gedrag, maar dat ze best tien euro van me mocht lenen en dat ik niet begreep dat je op stap ging zonder pinpas en met vier euro.
Sinds die avond trakteer ik haar gewoon niet meer. Als ze me per ongeluk een keer een drankje geeft, omdat we met z'n tweeën zijn, dan geef ik er wel één terug, maar verder ben ik er echt klaar mee. Zij is ook het type dat nooit wil splitsen na een etentje, omdat vriendin x een extra spa rood heeft gehad en dat is twintig cent duurder dan haar thee. Met haar ga ik dus ook liever niet uit eten.
Geld teruggeven daar doet ze niet moeilijk over. Zij is de enige persoon bij wie ik een euro terug zou vragen, want zij stuurt rustig een mailtje omdat ze nog vijftig cent van je krijgt. Laatst zei ik dus: "Oh ja ik krijg trouwens nog 2,30 van jou," (ik weet niet eens meer van wat). Dan kijkt ze in d'r portemonnee en zegt rustig: "Ik heb nog maar 1,80, maar dat is ook wel goed hè?!" Onvoorstelbaar dat iemand dat zegt die over vijftig cent mailtjes stuurt.
Het is bij haar ook gewoon de optelsom dat ik moeilijk ga doen over geld. Als er geen hoofdgerecht voor tien euro te krijgen is, dan gaat ze ook gewoon niet uit eten. Bah, ik haat mensen met zoveel geld die zo zuinig zijn.

Het verhaal is nu wel lang genoeg geloof ik Gierige acties - Pagina 7 394967. Sorry, ik ben nogal van de details.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:50

Brr Hadwijch, ik heb ook echt een hekel aan mensen die verkondigen dat ze veel geld hebben en dan hun snor drukken als er een rondje betaald moet worden, maar wel telkens rondjes aanpakken Gierige acties - Pagina 7 1270000679

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 0:52

Zelda schreef:Brr Hadwijch, ik heb ook echt een hekel aan mensen die verkondigen dat ze veel geld hebben en dan hun snor drukken als er een rondje betaald moet worden, maar wel telkens rondjes aanpakken Gierige acties - Pagina 7 1270000679

Ja, ze doet het er gewoon om. Ze kan ook rustig aan het eind van een avond gaan aanwijzen van welke mannen ze allemaal een mixdrankje heeft weten te scoren. Nou, gefeliciteerd.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:53

Hadewijch schreef:
Zelda schreef:Brr Hadwijch, ik heb ook echt een hekel aan mensen die verkondigen dat ze veel geld hebben en dan hun snor drukken als er een rondje betaald moet worden, maar wel telkens rondjes aanpakken Gierige acties - Pagina 7 1270000679

Ja, ze doet het er gewoon om. Ze kan ook rustig aan het eind van een avond gaan aanwijzen van welke mannen ze allemaal een mixdrankje heeft weten te scoren. Nou, gefeliciteerd.
Inderdaad, het is maar waar je trots op bent, hé...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:53

Ik zat vroeger met een vriendin op Jazzballet. Dit was rond 17:00 uur. We gingen altijd eerst langs haar en aten dan 2 boterhammen. Ik wilde er jam op doen, van die light jam. Maar die was van haar (dikkige) moeder. Dus ging ze vragen of ik die jam wel mocht gebruiken. Zei ze "nou vooruit, maar je moet er wel naast gaan staan om te kijken of ze het niet te dik erop smeert"

Ook was mijn toenmalige vriendin 2 weekjes mee met ons op vakantie in een huisje. Door omstandigheden moesten we een week eerder terug komen. Waren haar ouders helemaal beledigd omdat we eerder terug zijn gekomen. Maar haar ouders hebben niks aan die vakantie mee betaald. Er kon geen bedankje vanaf ook.

Mijn moeder had het niet breed, was alleenstaand. Maar bij ons kon ze altijd mee eten, en dus gratis mee op vakantie. Haar ouders hadden beiden een goede baan. Zo typisch vond ik dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 0:55

Wat tenenkrommend, die vriendin. Heel goed dat je er een keer iets van gezegd hebt, veel mensen durven dat volgens mij niet. Ik ook niet echt. Ik weet geloof ik ook niet zulke erge verhalen, ik zit diep na te denken, maar ik weet niks, niet uit mijn eigen omgeving. Maar misschien kom ik nog ergens op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 1:00

Treurig zeg, Carrie, dat die mensen zo zijn. Mijn ouders verbazen zich ook vaak over gierigheid en mijn stiefmoeder zegt ook regelmatig dat ze wel begrijpt dat sommige mensen rijk zijn vanwege hun gedrag. Daardoor bedenk ik nu nog iets Very Happy.

Mijn oom en tante hebben drie huizen en een gezellige bankrekening. Nou hartstikke fijn, maar dat gierige gedrag is echt om uit te kotsen. Laatst vierden een andere oom en tante samen hun vijftigste verjaardag. Mijn vader had een voorstel voor een leuk cadeau en zei: "We kunnen nu misschien ook wel de bedragen samenvoegen en dan één groot cadeau kopen en echt iets heel leuks, in plaats van twee losse." Mijn tante reageerde: "Wat bedoel je? We hebben toch hetzelfde bedrag als normaal? Eén feest, één cadeau. Dan kan iedereen wel zes redenen gaan bedenken om een feest te geven en dan moet je zes cadeaus gaan kopen. -Naam van haar gierige man- en -haar naam- doen niet mee." Uiteindelijk is er besloten dat elk gezin apart een cadeau deed. Mijn vader vindt dat het afgesproken bedrag sowieso treurig is (in principe niks, maar bij bijzondere leeftijden 12,50 per stel geloof ik (drie keer raden wie dat bedacht heeft Wink) Gierige acties - Pagina 7 394967) en heeft mijn oom en tante die een leuk feest georganiseerd hadden en ook niet zuinig zijn een leuk cadeau aangeboden samen met mijn stiefmoeder.
Mijn tante is gewoon zo overheersend. Elk voorstel waar iemand mee komt wordt afgekeurd, want het is te duur en de rest wil er niet tegenin gaan om de lieve vrede te bewaren. Zo gaat het dus met heel veel verjaardagen, maar dat één feest, één cadeau ben ik nooit meer vergeten.


Laatst aangepast door Hadewijch op do 16 aug 2012 - 1:02; in totaal 1 keer bewerkt
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 1:01

Susan schreef:Wat tenenkrommend, die vriendin. Heel goed dat je er een keer iets van gezegd hebt, veel mensen durven dat volgens mij niet. Ik ook niet echt. Ik weet geloof ik ook niet zulke erge verhalen, ik zit diep na te denken, maar ik weet niks, niet uit mijn eigen omgeving. Maar misschien kom ik nog ergens op.

Bij mij heeft het ook lang geduurd en ik heb ook wel meer van dit soort personen in mijn omgeving, maar haar persoonlijkheid vind ik ook nog eens niks, dus dat maakte de drempel om er wat van te zeggen gewoon minder hoog.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 1:03

Bij ons zijn er zo vaak verjaardagen samen gevierd, maar dan kreeg iedere jarige gewoon een eigen cadeau. Inmiddels hebben we dus de cadeaus voor volwassenen afgeschaft, niet uit gierigheid, maar omdat we het heen en weer geschuif eigenlijk onzin vonden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Jeanette do 16 aug 2012 - 1:03

Een vriendin van ons had er ook een handje van. Wilde nooit rijden met stappen i.v.m benzine kosten en gaf amper rondjes, terwijl wij vaak reden en gewoon rondjes geven. Toen heb ik haar er op aangesproken dat we om en om rijden en ook een rondje moet geven en dat ze anders maar zelf met de auto moet komen en geen rondjes moet aan nemen, maar zelf gewoon voor haar eigen moet betalen. Toen is ze er van bij gedraaid.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  blondje1313 do 16 aug 2012 - 1:09

Mijn schoonvader had toen mijn neefje geboren was na een paar maanden uiteindelijk bedacht hoeveel geld hij als cadeautje wilde geven.
Nu kregen wij hetzelfde bedrag toen L geboren was, maar daar moesten we wel op wachten totdat ze bijna 9 maanden oud was omdat hij het niet van de spaarrekening wilde halen maar pas wilde geven als het over was op de lopende rekening.
In de tussentijd heeft mijn man wel een paar keer bij hun kunnen komen helpen omdat er een nieuw hek geplaatst werd of iets anders wat best duur was en waar wel geld voor was.

Vorig jaar zijn we met een groepje een weekendje weg geweest. Na het weekend bleek dat er te veel bier ingekocht was, een van de anders stelletjes heeft toen alle 6 de kratten en de 6 lege mee naar huis genomen, want de meesten kwamen vast nog wel eens bij hen om iets te drinken... (Ik had het logischer gevonden als iedereen er eentje mee gekregen had...)

Ik krijg trouwens wel altijd een beetje een vreemd gevoel bij mensen die een feest geven en er dan meteen 3 of 4 redenen aan hangen (verjaardagen van allebei, jubileum en de verjaardag van de kat ofzo), ik geef dan meestal geen dubbel cadeau.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Blond do 16 aug 2012 - 1:11

Toet schreef:
Maar wat ik me wel afvraag, ik zie hier verschillende verhalen waar bij het om een beste/goede vriendin gaat.. Zeggen jullie daar niks van dan?

Bij mij is de vriendschap inmiddels over. De reden was nog geld ook Neutral.

Ik zou met haar en twee andere vrienden naar de dierentuin gaan. Een van die andere vrienden had kortingsbonnen, maar dan moesten we de dierentuinkaartjes wel van tevoren bestellen, dat had ze duidelijk gezegd. De dag dat we zouden gaan zegt die "vriendin" af. Reden: ze heeft hoofdpijn. En ze weigerde het geld voor dat bestelde dierentuinkaartje te betalen. Want ze wist nergens van (ja, ja..). Die andere vriendin die dat kaartje had voorgeschoten heeft nog een aantal keer gesmst/gemaild voor het geld. Nooit meer wat van gehoord.

Een maand later werden we alledrie van Hyves ontvriend. lol! Ik kan er niet mee zitten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 1:11

Susan schreef:Bij ons zijn er zo vaak verjaardagen samen gevierd, maar dan kreeg iedere jarige gewoon een eigen cadeau. Inmiddels hebben we dus de cadeaus voor volwassenen afgeschaft, niet uit gierigheid, maar omdat we het heen en weer geschuif eigenlijk onzin vonden.

Daarom zijn die verjaardagscadeaus bij hen ook afgeschaft, want er werd eigenlijk alleen nog maar geld gegeven. Ik vind dat op zich niet eens heel gek, maar als je dan iets invoert voor bijzondere verjaardagen, vind ik wel dat je dan best ook echt iets leuks mag doen en niet per se het meest karige cadeau hoeft te geven.

Jeannette: Wat irritant zo'n vriendin, goed dat je daar dan iets van gezegd hebt. Toen ik nog thuis woonde, kon ik eigenlijk nooit de auto mee krijgen. Met mijn moeder is de band niet echt goed en ik moest altijd iets doen om de auto mee te krijgen. "Oké, je mag de auto lenen, maar dan moet je het hele huis poetsen en stofzuigen," om maar een voorbeeld te noemen. Soms deed ik dat wel, maar voor mij was het een stuk meer gedoe om de auto mee te krijgen en omdat we het vaak pas op het laatste moment besloten, zat dat er voor mij helemaal niet in. De auto van mijn vader mocht ik namelijk niet meenemen, omdat het een auto was van de zaak en dat wij daar niet meer in mochten rijden van zijn baas, nadat mijn broer brokken had gemaakt Gierige acties - Pagina 7 1270000679. Ik betaalde dus wel altijd aan de anderen benzinekosten en zij gewoon niet aan elkaar. Wij hebben op een gegeven moment ook bedacht trouwens dat de BOB niet hoeft te potten, maar wel gewoon van de pot meedrinkt om het iets leuker te maken om BOB te zijn.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 1:12

blondje1313 schreef:
Ik krijg trouwens wel altijd een beetje een vreemd gevoel bij mensen die een feest geven en er dan meteen 3 of 4 redenen aan hangen (verjaardagen van allebei, jubileum en de verjaardag van de kat ofzo), ik geef dan meestal geen dubbel cadeau.

Dat hangt er toch echt wel vanaf wat het is. Als twee mensen vijftig worden en een week na elkaar jarig zijn, dan krijgen ze echt wel twee leuke cadeaus van mij.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 1:13

blondje1313 schreef:
Ik krijg trouwens wel altijd een beetje een vreemd gevoel bij mensen die een feest geven en er dan meteen 3 of 4 redenen aan hangen (verjaardagen van allebei, jubileum en de verjaardag van de kat ofzo), ik geef dan meestal geen dubbel cadeau.

Dat snap ik nog wel, als ze die dingen allemaal vlak na mekaar zijn zou ik ook liever een keer een feestje geven voor alles tegelijk. Dan is het ook meteen duidelijk dat het niet de bedoeling is om op die andere momenten weer te komen. Overigens zou ik niet verwachten dat ik dan extra cadeaus zou krijgen (maar sowieso vind ik het ook prima als iemand geen cadeau meeneemt).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 1:14

Toet: Al mijn echt goede vriendinnen zijn niet heel gierig, maar tegen hen zou ik het wel zeggen. Met mijn goede vrienden heb ik overigens altijd 'ruzie' over wie er mag betalen, omdat wij allemaal aan de beurt denken te zijn.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Toet do 16 aug 2012 - 1:14

Jeanette schreef:Een vriendin van ons had er ook een handje van. Wilde nooit rijden met stappen i.v.m benzine kosten en gaf amper rondjes, terwijl wij vaak reden en gewoon rondjes geven. Toen heb ik haar er op aangesproken dat we om en om rijden en ook een rondje moet geven en dat ze anders maar zelf met de auto moet komen en geen rondjes moet aan nemen, maar zelf gewoon voor haar eigen moet betalen. Toen is ze er van bij gedraaid.

Ohja zo'n meisje heb ik ook in mijn groepje, die nooit wil rijden. Zij gaat dan ook zo achterlijk ontwijkend doen, als we smiddags of de dag ervoor aan het overleggen zijn hoe we het doen met stappen reageert ze gewoon de hele dag niet, tot het moment dat er vervoer is. Of dan gaat ze zeuren dat ze 'nu een keer niet wil rijden' en drinkt vervolgens de hele avond cola.. bah zo irritant. Niet dat je per se alcohol moet drinken, maar als je dan toch niks drinkt, rij dan gewoon, dan kan de rest wel drinken en wij betalen gewoon de drankjes voor de bob (of benzinegeld als je dat graag wil)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 1:15

Hadewijch schreef:
Susan schreef:Bij ons zijn er zo vaak verjaardagen samen gevierd, maar dan kreeg iedere jarige gewoon een eigen cadeau. Inmiddels hebben we dus de cadeaus voor volwassenen afgeschaft, niet uit gierigheid, maar omdat we het heen en weer geschuif eigenlijk onzin vonden.

Daarom zijn die verjaardagscadeaus bij hen ook afgeschaft, want er werd eigenlijk alleen nog maar geld gegeven. Ik vind dat op zich niet eens heel gek, maar als je dan iets invoert voor bijzondere verjaardagen, vind ik wel dat je dan best ook echt iets leuks mag doen en niet per se het meest karige cadeau hoeft te geven.


Dat cadeaus afschaffen geldt dan wel alleen binnen de groep familieleden met wie we de verjaardagen altijd samen vieren, als we naar een verjaardag gaan van iemand die geen deel uitmaakt van die groep dan krijgt diegene uiteraard gewoon een cadeau.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 1:16

Als twee mensen samen hun verjaardag vieren krijgen ze wel ieder een cadeau, als het een verjaardag van dezelfde persoon is maar voor meerdere gelegenheden zou ik één cadeau geven. Misschien wel een net wat bijzonderder cadeau.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 1:17

Toet schreef:
Jeanette schreef:Een vriendin van ons had er ook een handje van. Wilde nooit rijden met stappen i.v.m benzine kosten en gaf amper rondjes, terwijl wij vaak reden en gewoon rondjes geven. Toen heb ik haar er op aangesproken dat we om en om rijden en ook een rondje moet geven en dat ze anders maar zelf met de auto moet komen en geen rondjes moet aan nemen, maar zelf gewoon voor haar eigen moet betalen. Toen is ze er van bij gedraaid.

Ohja zo'n meisje heb ik ook in mijn groepje, die nooit wil rijden. Zij gaat dan ook zo achterlijk ontwijkend doen, als we smiddags of de dag ervoor aan het overleggen zijn hoe we het doen met stappen reageert ze gewoon de hele dag niet, tot het moment dat er vervoer is. Of dan gaat ze zeuren dat ze 'nu een keer niet wil rijden' en drinkt vervolgens de hele avond cola.. bah zo irritant. Niet dat je per se alcohol moet drinken, maar als je dan toch niks drinkt, rij dan gewoon, dan kan de rest wel drinken en wij betalen gewoon de drankjes voor de bob (of benzinegeld als je dat graag wil)

Noem me een alcoholist, maar zooo mee eens!!

@ Susan: Zij hebben dat inderdaad ook alleen binnen de groep familieleden afgesproken, mensen daarbuiten hebben daar uiteraard geen 'last' van.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 1:19

Hadewijch schreef:
Toet schreef:
Jeanette schreef:Een vriendin van ons had er ook een handje van. Wilde nooit rijden met stappen i.v.m benzine kosten en gaf amper rondjes, terwijl wij vaak reden en gewoon rondjes geven. Toen heb ik haar er op aangesproken dat we om en om rijden en ook een rondje moet geven en dat ze anders maar zelf met de auto moet komen en geen rondjes moet aan nemen, maar zelf gewoon voor haar eigen moet betalen. Toen is ze er van bij gedraaid.

Ohja zo'n meisje heb ik ook in mijn groepje, die nooit wil rijden. Zij gaat dan ook zo achterlijk ontwijkend doen, als we smiddags of de dag ervoor aan het overleggen zijn hoe we het doen met stappen reageert ze gewoon de hele dag niet, tot het moment dat er vervoer is. Of dan gaat ze zeuren dat ze 'nu een keer niet wil rijden' en drinkt vervolgens de hele avond cola.. bah zo irritant. Niet dat je per se alcohol moet drinken, maar als je dan toch niks drinkt, rij dan gewoon, dan kan de rest wel drinken en wij betalen gewoon de drankjes voor de bob (of benzinegeld als je dat graag wil)

Noem me een alcoholist, maar zooo mee eens!!

Mee eens. Ik drink dus vrijwel nooit waardoor ik bijna altijd rij en dat bied ik zelf aan. Als ik toch geen alcohol ga drinken, kan ik net zo goed rijden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 1:22

Rush, wil je in mijn vriendengroep?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 1:23

Misschien vindt ze het eng om 's nachts te rijden of zo?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 1:25

Hadewijch schreef:Rush, wil je in mijn vriendengroep?
Koop jij dan voor mij een busje? Gierige acties - Pagina 7 1578173417

Logischerwijs heb ik mijn auto natuurlijk ook altijd vol haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 7 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum