Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gierige acties

+54
Stuiterbal
mzcharlotte
Shisha
Silver
Lejow
Snoes
Suusie
blondje1313
Jeanette
Toet
VeryCherry
Lady1984
Atelier Madame
Lenthe
SoGood
litllejoy
Melis_je
Elliot
TukTuk
Minx
Bliss
Tania
luenca
Gympie
Sanne
Noortje
Rebecca
Angela_1986
Bosjesvrouw
_Lacey_
Joss1
Paper Crown
Clapperdie
RYW
Guus
Zininzon
Phileine
SarahKey
Niekske
June
luisa
Blond
Marin
Magenta
Susan
Lavendel
Mari
Sugarfall
Sterre
Arwyn
Sarah1985
Alex
Rush
Petteflet
58 plaatsers

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  luenca wo 15 aug 2012 - 22:47

Atelier Madame schreef:Klinkt zo bekend altijd die problemen met rondjes halen en potten.

Een oud huisgenoot van mijn vriend had er ook een handje van om altijd bij iedereen wat te bedelen. Dan zaten we te eten en hadden we nog een broodje shoarma over oid. Pakt hij zonder te vragen of we al klaar zijn met eten, dat laatste broodje vult hem met vlees en begint hem op te eten :shock: .. mn vriend ontplote echt. Diezelfde huisgenoot flikte het bij een ander huisgenootje om zonder te vragen terwijl zij met een vriendin wijn zat te drinken, gelijk een glas voor zichzelf in te schenken. Daarbij verdween er altijd eten uit de diepvries en koelkasten maar we zagen meneer nooit boodschappen doen. Met stappen was hij ook altijd degene die precies een rondje haalde als er een paar mensen op het toilet zaten. Dat jong is echt zo asociaal, blij dat mijn vriend er niet meer woont..

Ook wel eens hele discussies gehad met onze vriendengroep over het drinken uit de pot. Dan hadden sommige 1 colatje gehad terwijl de mannen flink aan het doortanken waren geweest met bier. Uiteindelijk was dat dan een duur colaatje, maar weigerden de mannen om vervolgens extra in te leggen. Uiteindelijk na ellenlange discussies maar besloten dat we geen potten meer doen en geen rondjes meer geven :P.

goed van je vriend dat hij ontplofte, zou ik ook doen! hoe reageerde hij dan?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Lady1984 wo 15 aug 2012 - 23:06

Ik erger me ook aan mensen die nooit rondjes halen terwijl ze altijd vooraan staan als een ander een rondje geeft. Denken die mensen echt dat anderen gek zijn of blind ofzo? Het meest trieste hieraan vind ik dat ik niet meer kan genieten van de leuke avond maar ga letten op die ene loser met zijn asociale gedrag.

Het topic op viva is echt een aanrader trouwens, ik vind het alleen niet hilarisch maar eerder erg verbazingwekkend dat er mensen zijn die zo durven omgaan met anderen. Ik kon het niet laten om alle 113 pagina's te lezen. :shock:

http://forum.viva.nl/forum/Geld_Recht/Hilarische_gierige_acties/list_messages/161276

Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Paper Crown wo 15 aug 2012 - 23:16

Het meest gierige is toch wel dat mijn beste vriendin 2 jaar geleden zonder kado op mijn bruiloft is gekomen. Ook geen kaartje niets. We zijn inmiddels 2 jaar en 10 dagen getrouwd, nog altijd geen kado/kaartje. Ze zei: 'Ik wilde niet met een lullige €20.- aankomen..' 3 dagen na onze bruiloft vertrok ze voor een shopvakantie in Barcelona met een vriendin. Ik vind dat nog steeds jammer.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Susan wo 15 aug 2012 - 23:18

Paper Crown schreef:Het meest gierige is toch wel dat mijn beste vriendin 2 jaar geleden zonder kado op mijn bruiloft is gekomen. Ook geen kaartje niets. We zijn inmiddels 2 jaar en 10 dagen getrouwd, nog altijd geen kado/kaartje. Ze zei: 'Ik wilde niet met een lullige €20.- aankomen..' 3 dagen na onze bruiloft vertrok ze voor een shopvakantie in Barcelona met een vriendin. Ik vind dat nog steeds jammer.

Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk een dagje sauna of zo had gegeven, maar dat was dus niet zo?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:18

Paper Crown schreef:Het meest gierige is toch wel dat mijn beste vriendin 2 jaar geleden zonder kado op mijn bruiloft is gekomen. Ook geen kaartje niets. We zijn inmiddels 2 jaar en 10 dagen getrouwd, nog altijd geen kado/kaartje. Ze zei: 'Ik wilde niet met een lullige €20.- aankomen..' 3 dagen na onze bruiloft vertrok ze voor een shopvakantie in Barcelona met een vriendin. Ik vind dat nog steeds jammer.

Dan liever die 20 euro dan helemaal niks. Vind het ronduit onbeschoft om met legen handen op een bruiloft aan te komen en daarna ook nog eens doodleuk op shopvakantie te gaan. :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:29

Lady1984 schreef:Ik erger me ook aan mensen die nooit rondjes halen terwijl ze altijd vooraan staan als een ander een rondje geeft. Denken die mensen echt dat anderen gek zijn of blind ofzo? Het meest trieste hieraan vind ik dat ik niet meer kan genieten van de leuke avond maar ga letten op die ene loser met zijn asociale gedrag.

Het topic op viva is echt een aanrader trouwens, ik vind het alleen niet hilarisch maar eerder erg verbazingwekkend dat er mensen zijn die zo durven omgaan met anderen. Ik kon het niet laten om alle 113 pagina's te lezen. :shock:

http://forum.viva.nl/forum/Geld_Recht/Hilarische_gierige_acties/list_messages/161276

Ik verbaas me echt zo enorm dat er blijkbaar mensen zijn die zó op de centen zitten zoals in die verhalen op het VIVA forum....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Paper Crown wo 15 aug 2012 - 23:34

Susan schreef:
Paper Crown schreef:Het meest gierige is toch wel dat mijn beste vriendin 2 jaar geleden zonder kado op mijn bruiloft is gekomen. Ook geen kaartje niets. We zijn inmiddels 2 jaar en 10 dagen getrouwd, nog altijd geen kado/kaartje. Ze zei: 'Ik wilde niet met een lullige €20.- aankomen..' 3 dagen na onze bruiloft vertrok ze voor een shopvakantie in Barcelona met een vriendin. Ik vind dat nog steeds jammer.

Oh, ik dacht dat ze uiteindelijk een dagje sauna of zo had gegeven, maar dat was dus niet zo?

We zijn nooit meer geweest. Ze had een soort van tegoedbon gemaakt, maar ja.. ik heb het naast me neergelegd. Inmiddels is zij 2x jarig geweest maar heb ook niets gegeven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:34

Er schiet me er nog 1 te binnen.

Wij werden een paar jaar geleden uitgenodigd bij iemand voor een kerstdiner. Alles was al geregeld, maar een dag van te voren belde die persoon waar we zouden gaan eten op, dat ze toch wel een bijdrage wilde hebben want het was allemaal wat duurder uitgevallen. 30 euro per persoon.....

Ik vond dat echt heel raar, nodig dan geen mensen uit óf maak van te voren duidelijk dat je een bijdrage wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Rush wo 15 aug 2012 - 23:36

Wow €30 per persoon, dat vind ik ook nogal iets anders dan een bijdrage. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:36

Rush schreef:Wow €30 per persoon, dat vind ik ook nogal iets anders dan een bijdrage. :O
Ik was eerlijk gezegd not amused, het was allemaal al duur zat allemaal en ik dacht echt, heeft ze goud vlees gekocht ofzo?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Atelier Madame wo 15 aug 2012 - 23:50

@Shygril: die persoon stamelde vervolgens oh ik dacht dat jullie al klaar waren met eten.. gewoon onopgevoed dat jong..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Niekske wo 15 aug 2012 - 23:51

Zelda schreef:
Rush schreef:Wow €30 per persoon, dat vind ik ook nogal iets anders dan een bijdrage. :O
Ik was eerlijk gezegd not amused, het was allemaal al duur zat allemaal en ik dacht echt, heeft ze goud vlees gekocht ofzo?!

Pfff dat is echt veel geld! Ik doe dit elk jaar met vriendinnen: uitgebreid koken, wijntjes erbij, vier/vijf gangen en uitgebreid dessert. Maar dan zijn we voor max 10 euro pp echt wel klaar!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:53

Nog eentje van de andere kant:

Ik heb vorige week gekookt voor een vriendin, best wel goedkope producten maar het was super lekker. Vroeg ze wat het eten heeft gekost en wilde ze daar de helft van geven laughcry ik heb gezegd, doe normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  VeryCherry wo 15 aug 2012 - 23:59

Vorige week ging ik met mijn vriend barbecueën bij mijn oude buurvrouw en ik weet dat ze het absoluut niet breed heeft. Toen ik voorstelde of dat ik de boodschappen zou betalen keek ze me aan alsof ik debiel was "want zij had ons toch uitgenodigd?!" Ergens voelde ik me daar wel ongemakkelijk bij, want ik weet dat ze niet veel te besteden heeft.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Toet do 16 aug 2012 - 0:04

Mijn moeder kreeg voor haar verjaardag (ze werd 50, feest met BBQ en alles erbij) een fles rode wijn van haar zusje + man + kind. Mijn moeder drinkt NOOIT wijn, ze lust het niet eens.. Was mijn neefje hier pas slapen, zegt ie: '' hee, zijn jullie ook bij de chinees geweest? Daar hebben wij die fles wijn met kerst gekregen!'' Gierige acties - Pagina 6 394967
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:07

Toet schreef:Mijn moeder kreeg voor haar verjaardag (ze werd 50, feest met BBQ en alles erbij) een fles rode wijn van haar zusje + man + kind. Mijn moeder drinkt NOOIT wijn, ze lust het niet eens.. Was mijn neefje hier pas slapen, zegt ie: '' hee, zijn jullie ook bij de chinees geweest? Daar hebben wij die fles wijn met kerst gekregen!'' Gierige acties - Pagina 6 394967
Schaamteloos.... laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  June do 16 aug 2012 - 0:15

Zelda schreef:
Toet schreef:Mijn moeder kreeg voor haar verjaardag (ze werd 50, feest met BBQ en alles erbij) een fles rode wijn van haar zusje + man + kind. Mijn moeder drinkt NOOIT wijn, ze lust het niet eens.. Was mijn neefje hier pas slapen, zegt ie: '' hee, zijn jullie ook bij de chinees geweest? Daar hebben wij die fles wijn met kerst gekregen!'' Gierige acties - Pagina 6 394967
Schaamteloos.... Gierige acties - Pagina 6 394967

lol!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Toet do 16 aug 2012 - 0:16

Zelda schreef:
Toet schreef:Mijn moeder kreeg voor haar verjaardag (ze werd 50, feest met BBQ en alles erbij) een fles rode wijn van haar zusje + man + kind. Mijn moeder drinkt NOOIT wijn, ze lust het niet eens.. Was mijn neefje hier pas slapen, zegt ie: '' hee, zijn jullie ook bij de chinees geweest? Daar hebben wij die fles wijn met kerst gekregen!'' Gierige acties - Pagina 6 394967
Schaamteloos.... Gierige acties - Pagina 6 394967

Haha ja mijn neefje heeft PDD-NOS en het niveau van een 4/5 jarige clown
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Toet do 16 aug 2012 - 0:20

Verder heb ik ook gewoon een hekel aan mensen die moelijk doen over de rekening na het eten, die afwachten met rondjes geven e.d. Ik heb vooral een hekel aan gierige mensen die dan ineens niet meer gierig zijn als zij nog iemand iets verschuldigd zijn.

Maar wat ik me wel afvraag, ik zie hier verschillende verhalen waar bij het om een beste/goede vriendin gaat.. Zeggen jullie daar niks van dan? Bij mij hoef je die onzin echt niet te flikken. Ik had ook één vriendin die afwachtte met een rondje geven, zelfs toen er al mensen 2 keer aan de beurd waren geweest, maar ik heb haar daar wel direct op aangesproken.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  RYW do 16 aug 2012 - 0:21

Atelier Madame schreef:@Shygril: die persoon stamelde vervolgens oh ik dacht dat jullie al klaar waren met eten.. gewoon onopgevoed dat jong..

En dan nog... Het is jullie broodje, als je je er bij wijze van je kont mee had willen afvegen, dan had je dat kunnen doen, er zat niks van hem bij. Het lef, zeg.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:22

Ik geef zelf nooit rondjes, ik neem er zelf ook nooit 1 aan eigenlijk. Als ik met een vriendin op stap ben, is het meestal om en om drinken halen voor elkaar, maar ik vind het echt vreselijk om rondjes te geven, omdat ik dan ineens zo'n klap geld kwijt ben Gierige acties - Pagina 6 394967 meestal heb ik maar zo'n 20 euro bij en daar kan ik nooit een paar rondjes van geven.

Dus misschien ben ik ook wel een beetje gierig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 0:25

Ik geef ook nooit rondjes, ik ga ook bijna nooit met zo'n grote groep op stap en de keren dat ik dat wel deed werd er meestal een pot gemaakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Toet do 16 aug 2012 - 0:25

Zelda schreef:Ik geef zelf nooit rondjes, ik neem er zelf ook nooit 1 aan eigenlijk. Als ik met een vriendin op stap ben, is het meestal om en om drinken halen voor elkaar, maar ik vind het echt vreselijk om rondjes te geven, omdat ik dan ineens zo'n klap geld kwijt ben Gierige acties - Pagina 6 394967 meestal heb ik maar zo'n 20 euro bij en daar kan ik nooit een paar rondjes van geven.

Dus misschien ben ik ook wel een beetje gierig Very Happy

Als jij dan gewoon je eigen drinken betaald is er niks aan de hand toch?

Wij lappen meestal, de bier/wijndrinkers leggen dan bijvoorbeeld 20 euro in en de gene die mix/sterke drank drinken 25/30.. De bob hoeft nooit in te leggen bij ons. Als we echt met een grote groep gaan doen we vaak ook ieder voor zich, dan halen de bierdrinkers meestal toch samen om en om en ik met een vriendin drink meestal apfelkorn en dan halen wij ook samen om en om. Soms komen we wel eens thuis en heb ik 30 euro op gemaakt en zij maar 20, ja jammer dan, volgende keer is het weer andersom.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Niekske do 16 aug 2012 - 0:27

Toet schreef:
Maar wat ik me wel afvraag, ik zie hier verschillende verhalen waar bij het om een beste/goede vriendin gaat.. Zeggen jullie daar niks van dan? Bij mij hoef je die onzin echt niet te flikken. Ik had ook één vriendin die afwachtte met een rondje geven, zelfs toen er al mensen 2 keer aan de beurd waren geweest, maar ik heb haar daar wel direct op aangesproken.

Daar zat ik ook al aan te denken. In de kroeg lossen we zoiets meestal op een knipoog, zo van 'hey ... volgens mij ben jij aan de beurt en we hebben dorst!'. In onze vriendengroep komt dit trouwens niet echt voor, dat zou wel uitgesproken worden.

Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Niekske do 16 aug 2012 - 0:32

Bedenk me nu wel weer een verhaal over cadeaus bij bruiloften in onze vriendengroep smile toen de eersten trouwden, waren we aan het overleggen hoeveel geld we wilden geven. We werden het niet eens, sommige hadden gewoon veel minder te besteden dan anderen. Omdat we toch samen een cadeau wilden geven, besloten we dat iedereen zelf kon bepalen hoeveel ze gaven en dat we alles bij elkaar in een envelop met kaart zouden doen. Eén stel wilde er niet aan meedoen, zij wilden apart iets geven. Zo zeiden ze het, dus wij dachten dat ze een cadeau zouden kopen. Kwamen ze ook gewoon met een envelop met geld aan op de bruiloft. Zo van 'wij willen graag even laten zien hoeveel wij geven'.

Bij de volgende bruiloft wilden ze wel weer graag met de hele groep meedoen, maar alleen als iedereen net zoveel zou geven als zij deden. Sommige weigerden, dus kwamen ze weer met een aparte envelop aan. Bij bruiloft nummer drie zijn ze bijegdraaid, maar ja, inmiddels is iedereen op de hoogte van de discussie en weten ze dus wel dat dat stel zoveel euro heeft gegeven laughcry
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gierige acties - Pagina 6 Empty Re: Gierige acties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum