Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding in het openbaar geven.

+38
Sorella
Tazz
Fearie
RYW
blondje1313
Blond
Filoria
Thunder
Didi
woezel
Susan
Tania
Mermaid
Aimee
Marsy28
Parisienne
Bolleke
Ilargi
Lejow
Liadan
juffie001
bolus26
krabbekeklijn
Lima
Vanilla Queen
Twellie
Alex
CCC
Roza
TukTuk
Makamba
Flip Fluitketel
Shy
Stuiterbal
Vlegel
Minx
SoGood
Caribbeanlover
42 plaatsers

Pagina 3 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Vanilla Queen za 14 apr 2012 - 12:59

Caribbeanlover schreef:

M'n schoonzus ging altijd netjes even in een andere kamer zitten en zo hoort het ook.

Nee, jij vind dat dat zo hoort. Dat is iets heel anders. Misschien zou je ermee kunnen gaan leren leven dat niet alles raar is als het anders gaat dan volgens jouw manier zoals het hoort te gaan. Dan is het is het leven ook niet zo moeilijk, voor jou. Kom op zeg!
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  bolus26 za 14 apr 2012 - 17:57

ik zou me er ook niet aan kunnen storen hoor en mocht ik er last van hebben zou ik de andere kant op kijken. get over it!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  juffie001 za 14 apr 2012 - 19:06

Ik stoor me er niet aan als andere vrouwen het doen, maar zelf ging ik wel altijd even apart zitten. Nou heb ik het ook maar 1 maand gegeven, kan me voorstellen dat je niet maanden altijd maar ergens alleen gaat zitten.
Vind dat iedereen het zelf moet weten, als zij zich daar prima bij voelde dan is het toch helemaal oke.
En idd ik hoef het ook niet allemaal te zien maar kijk dan gewoon altijd even de andere kant op of praat met degene naar het gezicht. Dan zie je ook niks.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Liadan za 14 apr 2012 - 19:08

Caribbeanlover schreef:
Fairytale schreef:
Caribbeanlover schreef:Je laat toch een blote tiet zien en niet iedereen is daarvan gediend. Vind dat ze best ergens anders heen had kunnen gaan, dat kind kan best ff wachten.

Les 1: kinderen krijgen vaak op verzoek voeding
Les 2: het is een borst geen tiet
Les 3: een borst is gemaakt om kinderen mee te voeden niet als mannen speelgoed
Les 4: je had ook zelf ergens anders heen kunnen gaan
Les 5: als ze haar kind niet te eten had gegeven was het kindje gaan huilen en had je je daar aan lopen ergeren
Les 6: kijk eens wat verder dan je neus lang is
Les 7: een baby is geen tamagotchi die je weg kan leggen omdat het even niet uit komt

Niemand, maar dan ook echt niemand gaat mij de les leren, ook jij niet! Dat ik ''tiet'' zegt maakt geen hol uit, dat woord gebruikt iedereen zowat, jij ook denk ik. Het is een heel normaal woord onderhand hoor. Ik vind het onzin om ergens anders te gaan zitten, want zij was de enige die borstvoeding gaf dus had zij weg kunnen gaan.

M'n schoonzus ging altijd netjes even in een andere kamer zitten en zo hoort het ook.
Dan is het maar goed dat wij geen bekenden van elkaar zijn, dan zou je je vaak ergeren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Lejow za 14 apr 2012 - 19:27

Vanilla Queen schreef:
Caribbeanlover schreef:

M'n schoonzus ging altijd netjes even in een andere kamer zitten en zo hoort het ook.

Nee, jij vind dat dat zo hoort. Dat is iets heel anders. Misschien zou je ermee kunnen gaan leren leven dat niet alles raar is als het anders gaat dan volgens jouw manier zoals het hoort te gaan. Dan is het is het leven ook niet zo moeilijk, voor jou. Kom op zeg!

Hier sluit ik me bij aan. Kijk eens verder dan je neus lang is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Ilargi za 14 apr 2012 - 19:39

Ik vind het helemaal goed als moeders borstvoeding willen geven, maar ik hoef het ook echt niet te zien. En als ik later zelf kinderen heb, zou ik ook helemaal niet willen dat mensen zouden zien hoe ik mijn kind borstvoeding geef. Ik ga zelf ook wel even apart zitten. Dat vind ik gewoon echt een privè-ding.
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Bolleke za 14 apr 2012 - 19:51

Dat mensen borstvoeding willen geven is ieders goed recht maar ik hoef er ook niet zo open en bloot mee geconfronteert te worden. En de andere kant op kijken lijt een goed idee maar als zo' n voeding een half uur tot 3 kwartier duurt wil ik niet al die tijd een andere kant op hoeven kijken als ik op een verjaardag ben.
Ik vind dus dat je je best kunt aanpassen als je naar een verjaardag gaat, dus even terug trekken zodat het voor andere mensen niet ongemakkelijk voelt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Makamba za 14 apr 2012 - 20:19

Shygirl85 schreef:
Makamba schreef:
Shygirl85 schreef:Ik denk dat ik mij daar straks helemaal niks van aantrek. Mijn kind moet eten en dat is dan het belangrijkste.

Tuurlijk is dat belangrijk, maar dat neemt nog steeds niet weg dat je geen rekening hoeft te/kunt houden met je omgeving!
Nee dat is zo, ik zeg het ook maar als mama to be hoe ik er nu over denk.
Misschien pak ik het zelf straks wel anders aan, maar ik kan mij nu voorstellen dat ik dan denk hij heeft nu honger hij moet nu zijn voeding hebben.

Het is ook en beetje per situatie afhankelijk denk ik!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  TukTuk za 14 apr 2012 - 20:47

kruimelje schreef:Dat mensen borstvoeding willen geven is ieders goed recht maar ik hoef er ook niet zo open en bloot mee geconfronteert te worden. En de andere kant op kijken lijt een goed idee maar als zo' n voeding een half uur tot 3 kwartier duurt wil ik niet al die tijd een andere kant op hoeven kijken als ik op een verjaardag ben.
Ik vind dus dat je je best kunt aanpassen als je naar een verjaardag gaat, dus even terug trekken zodat het voor andere mensen niet ongemakkelijk voelt.

Maar als een kindje eenmaal aangelegd is zie je toch niet zoveel borst?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Parisienne za 14 apr 2012 - 20:57

Blijkbaar voelde zij zich bij familie genoeg op haar gemak om het wel te doen. Dat is heel normaal hoor, ieder zijn keuze. Zelf deed ik dit niet en koos voor wat rust voor mij en mijn dochter, maar heb geen problemen met mensen die dit wel doen. Het is iets natuurlijks, jij maakt er met dit topic iets ontzettend ranzigs van :shock: Jammer!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 21:35

waar zien we meer 'tiet' en bij welk plaatje voelen 'we' de meeste weerstand. Gek genoeg is dat vaak niet hetzelfde plaatje.

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Borstvoeden-met-undercover-mama-200x300

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Ditatumb

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Marsy28 za 14 apr 2012 - 21:46

Ik vind het ook iets prive's. Ik had laatste ook een meisje dat, midden in het restaurant waar ik werk, helemaal vol met etende mensen, zo hup, haar tiet te voorschijn haalde en haar kind voeding gaf. Ik vind de fles wat anders maar dat kun je ook best even ergens anders doen. Ik zou het zelf nooit doen, ik vind het nogal ongepast eigenlijk. De mensen erom heen werden ook beetje onpasselijk, ze zat er toch met een blote tiet.
Ik denk, voor het eerst in jaren, voor het aller allereerst en waarschijnlijk de laatste keer, ben ik het met CBL eens..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Aimee za 14 apr 2012 - 21:47

Vanilla Queen schreef:Als het gewoon bij iemand thuis in gezelschap is en je kent elkaar, kan ik me er niet aan storen als een moeder haar kind laat tietofonen. In een openbare gelegenheid als restaurant e.d. vind ik dat moeders best ff een flesje kon afkolven van te voren.
Dat zou kunnen ja, maar mijn zoontje weigert de fles als ik erbij ben. Hij weet dat hij bij mij verse melk kan krijgen op de perfecte tempratuur, waarom zou hij dan zo'n koude plastic speen pakken? Daarnaast weet je niet altijd wanneer je kind honger krijgt,dus kan het zijn dat hij voordat we weg gingen nog gegeten heeft en als we ergens zijn hij bedenkt dat hij nog wel wat lust.
Kolven is niet altijd zo makkelijk als je denkt.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 21:49

Ik sta echt versteld van sommige reacties. Ieder mag vinden wat ie wil hoor, maar wat gebeurt er in godsnaam met leven en laten leven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 21:51

Marsy28 schreef:Ik vind het ook iets prive's. Ik had laatste ook een meisje dat, midden in het restaurant waar ik werk, helemaal vol met etende mensen, zo hup, haar tiet te voorschijn haalde en haar kind voeding gaf. Ik vind de fles wat anders maar dat kun je ook best even ergens anders doen. Ik zou het zelf nooit doen, ik vind het nogal ongepast eigenlijk. De mensen erom heen werden ook beetje onpasselijk, ze zat er toch met een blote tiet.
Ik denk, voor het eerst in jaren, voor het aller allereerst en waarschijnlijk de laatste keer, ben ik het met CBL eens..
Wat een ramp, een blote tiet. Jezus, het lijkt Amerika wel zeg, sommige reacties....een borst is op dat moment bedoelt om een kindje te eten te geven, niet als sekssymbool.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Mermaid za 14 apr 2012 - 21:52

Ik voel me er ook ongemakkelijk bij, soms zelfs als mn eigen zus het doet. Vind het iets intiems, hoeft niet iedereen te zien. Dus ja in drukker gezelschap zoals een verjaardag vind ik het ook fijner als iemand even apart gaat zitten, uit de drukte.
Maar goed heb zelf geen kinderen, wie weet denk ik er dan ook wel anders over.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  SoGood za 14 apr 2012 - 21:55

Woeee, shocking hoor een blote borst en een hongerige baby..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Marsy28 za 14 apr 2012 - 21:56

Charlie schreef:Ik sta echt versteld van sommige reacties. Ieder mag vinden wat ie wil hoor, maar wat gebeurt er in godsnaam met leven en laten leven?

Hele goede opmerking. Maar wel beetje lastig. In mijn restaurantverhaal van net geef ik al aan dat het een ongemakkelijke situatie is. We hebben wel plekken waar ze een beetje afzijdig zit en dat wist ze ook. De moeders hier reageren w.s. heel negatief hierop en willen graag dat 'mensen zoals ik' leven en laten leven. Maar ik word er ongemakkelijk van. Poepluiers verschoon je toch ook niet midden op tafel? Er zijn gewoon normen en waarden, je houdt nou eenmaal rekening met elkaar.

Zo zijn er tig voorbeelden van sociaal gewenst gedrag. Ik vind, zolang je niet thuis bent, dat je rekening kunt houden met elkaar. Kan het nog zo natuurlijk zijn en misschien zelfs mooi voor velen, niet iedereen vindt dat (ik vind het overigens wel mooi, maar niet in openbare gelegenheden of als de hele familie erbij zit, je wordt namelijk gedwongen naar iets te kijken wat je misschien niet wilt, je hebt echter geen keus want deze moeders vinden het normaal, dus heb je het maar te accepteren). Poepen is heel natuurlijk (niet echt mooi maar toch) maar dat doe je ook ergens anders. Nagels knippen ook. Achterlijke voorbeelden, snap ik ook. Snap ook dat de baby honger heeft. Maar ik snap ook dat het ook ergens anders kan, dat HOEFT namelijk niet altijd in gezelschap.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Tania za 14 apr 2012 - 21:56

Marsy28 schreef:Ik vind het ook iets prive's. Ik had laatste ook een meisje dat, midden in het restaurant waar ik werk, helemaal vol met etende mensen, zo hup, haar tiet te voorschijn haalde en haar kind voeding gaf. Ik vind de fles wat anders maar dat kun je ook best even ergens anders doen. Ik zou het zelf nooit doen, ik vind het nogal ongepast eigenlijk. De mensen erom heen werden ook beetje onpasselijk, ze zat er toch met een blote tiet.
Ik denk, voor het eerst in jaren, voor het aller allereerst en waarschijnlijk de laatste keer, ben ik het met CBL eens..

Waarom? Ik heb er nou nog nooit over nagedacht om ergens anders te gaan zitten om de fles te geven.

Borstvoeding vind ik trouwens ook gewoon kunnen, ik zou niet weten waarom baby's apart moeten eten. Dat mensen daar een raar gevoel bij krijgen is meer hun probleem dan die van de borstvoedende moeder.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Marsy28 za 14 apr 2012 - 21:57

Sogood schreef:Woeee, shocking hoor een blote borst en een hongerige baby..

Waarom zo'n opmerking? Is toch helemaal niet nodig. Als je een mening hebt prima, maar je hoeft niet honend over andere opmerkingen te doen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  SoGood za 14 apr 2012 - 21:57

Marsy28 schreef:
Sogood schreef:Woeee, shocking hoor een blote borst en een hongerige baby..

Waarom zo'n opmerking? Is toch helemaal niet nodig. Als je een mening hebt prima, maar je hoeft niet honend over andere opmerkingen te doen.

Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Aimee za 14 apr 2012 - 21:58

Ik vind het ook echt schokkend dat veel het geven van een fles tegenwoordig zien als normaal, terwijl het geven van borstvoeding word gezien als ongepast en aanstootgevend. Kom op zeg, waarom denk je dat die borsten aan je lichaam zitten? Ze zijn niet gemaakt voor je vriend/man om aan te frunniken tijdens de sex. Bij de meeste vrouwen die bv geven in het openbaar zie je minder borst dan wanneer ze een bikini aan zou hebben, of gewoon een shirtje met diep decoloté.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Susan za 14 apr 2012 - 21:58

Ik heb ook regelmatig in het openbaar gevoed. Niet in chique restaurants maar wel bij V&D La Place, op rustige terrasjes, et cetera. Ik heb in al die tijd nooit een boze blik of vervelende opmerking gehad, ik lees altijd alleen negatieve reacties op internetfora.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 21:59

Marsy28 schreef:
Sogood schreef:Woeee, shocking hoor een blote borst en een hongerige baby..

Waarom zo'n opmerking? Is toch helemaal niet nodig. Als je een mening hebt prima, maar je hoeft niet honend over andere opmerkingen te doen.
Tsja, ik vind ook dat er overdreven wordt gedaan over borstvoeding in het openbaar. Wat is er precies zo raar aan vraag ik me af? In jouw verhaal heb je het over 'onpasselijk worden van' en 'sociaal gewenst gedrag' nou kom op zeg...borstvoeding is iets heel natuurlijks en dat andere mensen daar moeite mee hebben, zegt meer over die andere mensen dan over de moeder die borstvoeding geeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Marsy28 za 14 apr 2012 - 21:59

Nee, jij hebt er nooit over nagedacht. Maar dus tig mensen worden ermee geconfronteerd en vinden dit niet prettig. Maar dat schijnt niet te mogen. Het is tenslotte natuurlijk en bla bla. JIJ hebt een baby en is voor jou het mooiste en leukste op aarde. Ik heb (nog) geen kinderen en wil er gewoon niet ongewenst mee te maken krijgen. Maar die keus heb ik niet, als ik in een vol restaurant een borst in mijn gezicht krijg. En ja, die zie je regelmatig wel helemaal. Als het ECHT discreet is, vind ik het wat anders. Maar sommige zijn de schaamte echt wel voorbij. Ik wil geen tiet bij mijn varkenshaas.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum