Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

+12
Pink!
teletascha
Happydobby
Caroow
Vixen
Slakje
Teddyaapje
CCC
Susan
Linda
MADDIE
Coco
16 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 4:41

 Voor de dames die borstvoeding geven, geef je dat ook met anderen erbij, of in het openbaar?

Ik was namelijk vanmiddag even bij de onderburen bij hun baby kijken, en kleintje begon te huilen omdat hij honger had, dus ze deed haar t-shirt omhoog & begon kleintje te voeden. Het maakt mij verder niet uit hoor, ik vind het iets natuurlijks en eigenlijk mooi om te zien hoe rustig hij werd tijdens het drinken bij zijn mama maar de vorige keer had ze dat ook bij mijn vriend gedaan, en die voelde zich toch een beetje ongemakkelijk, hoe mooi hij het idee van borstvoeding ook vindt en zag dat het mannetje honger had, hij vond het gek om de borst van zijn onderbuurvrouw te zien.

Dus ik ben wel benieuwd hoe andere mensen dat vinden/doen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Coco za 29 jun 2013 - 4:47

Ik deed het wel in bij zijn maar dan wel bedekt. Ik ben voor bv maar hoef niet andermans borsten te zien.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  MADDIE za 29 jun 2013 - 4:49

Tijdens mijn kraamtijd ging ik in het begin elke keer naar boven en later niet  meer naar boven bij familie en schoonfamilie die dichterbij stond. Verder voedde ik wel in het openbaar, maar achteraf en zo veel mogelijk uit het zicht.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 4:51

Toen ik m'n dochter alleen nog had zonderde ik me meestal even af. Dat vond ik zelf ook prettiger. Maar nu met twee kinderen gaat dat niet, dus voed ik overal.
Ik probeer het zo discreet mogelijk te doen, maar dat lukt niet altijd (als ik bijvoorbeeld een mega toeschietreflex heb, dan laat zoon even los en moet ik het in een doek weg laten lopen).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 5:09

Ik ging ook apart zitten als er visite was. Discreet voeden lukte ook niet, want mijn dochter was alles behalve rustig aan de borst. Ik voelde me ook onzeker over de borstvoeding, dus wou ook daarom niet dat een ander het kon zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Susan za 29 jun 2013 - 5:12

Net als Coco, ik ging in mijn eigen huis niet apart zitten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  CCC za 29 jun 2013 - 5:29

Ik ging naar boven met N. maar dit was vooral in de eerste periode, toen liep de bv nog niet zo vlekkeloos en vond ik het heerlijk me even terug te trekken met haar. Als er mensen waren gaf ik haar gekolfde melk. Mijn vriend voelt zich vaak ook ongemakkelijk bv. gevende vrouwen. Wat ik ook begrijp, want dat heb ik zelf ook. Het voelt voor ons iets wat toch best intiem is en dat het dan niet gebruikelijk is om te kijken, kan het niet beter uitleggen. Ga hier vast heel veel commentaar op krijgen smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Teddyaapje za 29 jun 2013 - 5:30

Bij T. ging ik meestal even naar boven, nu ben ik dat echt niet van plan. Vond t niet echt gezellig om steeds weg te lopen. Ik denk wel dat ik (vooral met aanhappen) even weg draai of aan de keukentafel ga zitten, die is wel in dezelfde ruimte maar een paar meter verder zodat niemand er met de neus bovenop zit. Zodra ik (en de baby) het discreet voeden onder de knie hebben hoop ik gewoon te kunnen blijven zitten zonder dat er iets zichtbaar is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Slakje za 29 jun 2013 - 5:38

In het ziekenhuis deed ik het terwijl ik kraambezoek had en ze dus uitgebreid de kleine kwamen inspecteren terwijl ze lag te drinken. Ook voor de jongens/mannen. Ik vond het toen echt helemaal niet gek, maar toen ik nadien in het openbaar moest gaan voeden voelde ik mij erg ongemakkelijk, geen idee waarom...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Vixen za 29 jun 2013 - 5:44

Toen ik in de kraamweek nog niet discreet kon voeden, ging ik even aan de hoge tafel zitten, maar later heb ik altijd in het openbaar gevoed. Als ik voed is er ook niets te zien, behalve de rug en het achterhoofd van mijn kind. Zelfs met aanleggen is er niets te zien, omdat mijn kind ervoor ligt.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Caroow za 29 jun 2013 - 7:09

Ik voed overal. Wel zonder gelijk een show weg te geven, ik houd zo veel mogelijk bedekt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Happydobby za 29 jun 2013 - 7:35

Toen het goed ging voede ik overal. Maar ik zei het vaak wel even dat ik ging voeden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  teletascha za 29 jun 2013 - 7:36

Ik voed wel als ouders, schoonouders, broers, schoonzussen etc er zijn of bijv een nichtje. Bij anderen loop ik even naar boven of geeft een fles (tegenwoordig ook wel poeder, maar voorheen alleen gekolfde melk)
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Pink! za 29 jun 2013 - 7:48

Ik voed overal, buiten huis doe ik t wel discreet je ziet er dan niks van, in huis let ik daar minder op tenzij er vreemde bij zijn. 
In de kraamweek dan vind ik t al helemaal logisch dat ze zo voed.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Twellie za 29 jun 2013 - 10:11

Ik zonderde me altijd af met voeden, alleen mijn vriend of andere dochter waren erbij.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Sanne za 29 jun 2013 - 10:18

Voor mijn dochter geboren was, dacht ik altijd afgezonderd te gaan voeden. Toen dochter 12 keer dronk op een dag ben ik daarvan afgestapt. In het begin zonderde ik me wel even af om dochter goed aan te leggen, dat ging toen nog niet zo soepel. Als ze dan goed dronk, dan bedekte ik haar met een dekentje en dan zag je niets.

Inmiddels voed ik eigenlijk wel overal, al heb ik er wel altijd voor gezorgd om niet in het midden van de kamer te zitten, maar wel een beetje uit het zicht. En ik ga nu ook wel eens toch ergens anders zitten, omdat mijn dochter ruim 15 maanden is en het dan gewoon minder gebruikelijk is om borstvoeding te geven. Dat hoeft niet iedereen te zien. Al heb ik vorige week wel bij de Trevifontein in Rome gevoed (niet pontificaal op de rand van de fontein, maar op de grond aan de zijkant).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 10:29

Caroow schreef:Ik voed overal. Wel zonder gelijk een show weg te geven, ik houd zo veel mogelijk bedekt.

 Ik kreeg een volledige show Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Susan za 29 jun 2013 - 10:34

Mijn schoonzusje ging gewoon kolven met een dubbele kolf waar wij bij waren, maar ik vond dat niet raar, het was haar huis en het moest gewoon gebeuren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Esmee zo 30 jun 2013 - 6:38

In het begin zonderde ik mij wel even af, maar meestal ging ik dan aan de zithoek zitten als de visite op de bank zat. Als ze dan goed lag, liep ik weer terug. Toen ik het discreet kon bleef ik meestal wel gewoon zitten, wel met hydrofieldoek of sjaal over mijn dochtertje heen.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Silke zo 30 jun 2013 - 6:42

Bij de eerste ging ik bij kraamvisite even naar boven om daar te voeden. Bij de tweede ging dat niet omdat ik de oudste rond had lopen, dus dan deed ik het wel waar de visite bij zat, maar wel bedekt en geen show.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar Empty Re: Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum