Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen borstvoeding geven.

+26
Annie24
Coco
joyce0606
xxjojootjexx
Flip Fluitketel
*Troela*
moepie
Bruintje Beer
Mamsie
PiP
maiadebij
Tania
vickie
Liadan
Famke
sheila123
Monnie
PapillonRose
miss22
Laced
Lavendel
Flower_L
Susan
meisjesmama
Wennes
Annemie
30 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Geen borstvoeding geven.

Bericht  Annemie vr 29 jul 2011 - 7:18

Zijn hier meiden die geen borstvoeding hebben gegeven bij hun eerste kindje? En heb je wel borstvoeding gegeven bij je 2e kindje (als je die hebt) of ook niet? en waarom wel/niet?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Wennes vr 29 jul 2011 - 7:20

Ik heb geen bv gegeven bij onze zoon ivm medicijnen die ik had en omdat ik me er niet fijn bij voelde. Achteraf heb ik enorm veel spijt gehad omdat onze zoon veel last had van maag/darmen/huilen. Bij een volgend kindje zou ik heel graag bv willen geven.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  meisjesmama vr 29 jul 2011 - 7:28

Ja ik heb bij de 1ste geen borstvoeding gegeven en bij de 2de wel.

De reden was dat de oudste erg veel last heeft van allergie, eczeem en kma. Dus hoopte ik dat bij de 2de te voorkomen.
Maar met 4 weken had ik bij de 2de ook de keuze of zelf koemelkvrij gaan eten of over op Pepti voeding ivm kma.

Ik heb toen nog 1 week afgekolfd in de hoop dat het geen kma was maar helaas was na 1,5 dag al duidelijk dat ik een heel ander kind in huis had. Niet meer constant huilen!!

Toch ben ik blij dat ik het gegeven heb zodat ik heb kunnen ervaren hoe dat is.
En heb ik daardoor heel veel respect gekregen voor vrouwen die heel lang borstvoeding geven of een tweeling voeden.

meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 7:28

Ik heb geen bv gegeven, vanwege de pijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 7:30

meisjesmama schreef:
En heb ik daardoor heel veel respect gekregen voor vrouwen die heel lang borstvoeding geven of een tweeling voeden.


Als je niet met allergieën of andere problemen te maken hebt dan is het natuurlijk lang niet zo zwaar als hoe jij het hebt ervaren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  meisjesmama vr 29 jul 2011 - 7:33

Susan schreef:
meisjesmama schreef:
En heb ik daardoor heel veel respect gekregen voor vrouwen die heel lang borstvoeding geven of een tweeling voeden.


Als je niet met allergieën of andere problemen te maken hebt dan is het natuurlijk lang niet zo zwaar als hoe jij het hebt ervaren.

Dat snap ik maar dan nog vind ik het best intensief, zeker als er nog een 2de bij loopt. Maar goed dat is mijn gevoel hoe ik het heb ervaren.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 7:53

Ik heb onze dochter maar 3 weken borstvoeding gegeven, daarna gestopt doordat ik veel pijn had en zij niet goed uit de borst dronk. Hier heb ik ontzettend veel spijt van gehad en ik heb achteraf veel moeite gehad met deze beslissing, zoveel moeite dat ik relacteren heb overwogen, maar ze was toen al vier maanden en huilde heel veel, waardoor ik dat uiteindelijk niet heb gedaan. Mocht hier ooit een tweede komen, dan zet ik de borstvoeding hoe dan ook door en wil ik zo lang voeden tot het kindje zelf aangeeft dat het niet meer hoeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Flower_L vr 29 jul 2011 - 7:56

Dromertje schreef:Ik heb onze dochter maar 3 weken borstvoeding gegeven, daarna gestopt doordat ik veel pijn had en zij niet goed uit de borst dronk. Hier heb ik ontzettend veel spijt van gehad en ik heb achteraf veel moeite gehad met deze beslissing, zoveel moeite dat ik relacteren heb overwogen, maar ze was toen al vier maanden en huilde heel veel, waardoor ik dat uiteindelijk niet heb gedaan. Mocht hier ooit een tweede komen, dan zet ik de borstvoeding hoe dan ook door en wil ik zo lang voeden tot het kindje zelf aangeeft dat het niet meer hoeft.

+1

Toen leek het de beste keuze, maar nu ik eraan terug denk. Zo'n spijt. Voel me soms zo'n opgever. Ben na anderhalve week gestopt. Huilde bij elke voeding, en er kwam gewoon niets meer uit, omdat ik mentaal |"de kraan dicht had gedraaid".
Bij een eventueel tweede kindje, ga ik er voor 200% voor.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:01

Ik zie het gewoon niet zitten, heb er helemaal geen fijn gevoel bij.
Daarom ga ik ook geen borstvoeding geven.

Absoluut respect en bewonderenswaardigheid voor iedereen die het wel doet en ook doorzet, maar aan mij is het niet besteed. Moet wel zeggen dat er niemand in mijn nabije omgeving (dus moeder, zus) borstvoeding heeft gegeven dus ik het mede daardoor ook niet als 'normaal' ben gaan beschouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 8:04

Maar waarom vinden sommigen hier die geen borstvoeding hebben gegeven dat zo erg? Ik kan me dat niet zo goed voorstellen. Ik ben zelf ook niet met borstvoeding grootgebracht en kan nou niet zeggen dat ik er niet groot door geworden ben. (Nouja 'groot'). De aanmaakvoeding is tegenwoordig toch hardstikke goed dat je kindje niks tekort komt? En je hebt toch alsnog je kindje dicht tegen je aan tijdens het voeden?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Laced vr 29 jul 2011 - 8:10

Parels schreef:Ik zie het gewoon niet zitten, heb er helemaal geen fijn gevoel bij.
Daarom ga ik ook geen borstvoeding geven.

Absoluut respect en bewonderenswaardigheid voor iedereen die het wel doet en ook doorzet, maar aan mij is het niet besteed. Moet wel zeggen dat er niemand in mijn nabije omgeving (dus moeder, zus) borstvoeding heeft gegeven dus ik het mede daardoor ook niet als 'normaal' ben gaan beschouwen.

+1 merk wel dat ik dit soort onderwerpen vermijd. Puur om de vragen te voorkomen "waarom niet? " ik sta er zelf 100% achter om fv te gaan geven, al heb ik het gevoel mezelf continu te moeten verdedigen naar anderen toe. Net of dit op voorhand mij al een slechte moeder maakt.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Flower_L vr 29 jul 2011 - 8:11

Lavendel schreef:Maar waarom vinden sommigen hier die geen borstvoeding hebben gegeven dat zo erg? Ik kan me dat niet zo goed voorstellen. Ik ben zelf ook niet met borstvoeding grootgebracht en kan nou niet zeggen dat ik er niet groot door geworden ben. (Nouja 'groot'). De aanmaakvoeding is tegenwoordig toch hardstikke goed dat je kindje niks tekort komt? En je hebt toch alsnog je kindje dicht tegen je aan tijdens het voeden?

omdat ik zelf wel het idee heb, dat moedermelk gewoon het beste is.
En L. doet het prima hoor, maar het is een gevoel...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:14

Laced schreef:
Parels schreef:Ik zie het gewoon niet zitten, heb er helemaal geen fijn gevoel bij.
Daarom ga ik ook geen borstvoeding geven.

Absoluut respect en bewonderenswaardigheid voor iedereen die het wel doet en ook doorzet, maar aan mij is het niet besteed. Moet wel zeggen dat er niemand in mijn nabije omgeving (dus moeder, zus) borstvoeding heeft gegeven dus ik het mede daardoor ook niet als 'normaal' ben gaan beschouwen.

+1 merk wel dat ik dit soort onderwerpen vermijd. Puur om de vragen te voorkomen "waarom niet? " ik sta er zelf 100% achter om fv te gaan geven, al heb ik het gevoel mezelf continu te moeten verdedigen naar anderen toe. Net of dit op voorhand mij al een slechte moeder maakt.

+1.

Al ben ik er bij H. wel mee begonnen.
Maar zij snapte er niets van, ik werd niet geholpen (waardoor het waarschijnlijk ook zo moeilijk gegaan is) en ik kreeg er een borstontsteking bij na 3 dagen... Toen was ik het helemaal beu.

Ik heb het er nu met mijn man over gehad, maar we staan er beide niet achter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:15

Stiekem vind ik het ook altijd wel 'raar' (okee dit is een verkeerd woord maar kan het niet beter formuleren) als mensen geen borstvoeding gaan geven. (begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ieder zijn mening hoor!)

In mijn ogen wordt het niet voor niets aangemaakt. Dat is sowieso al de reden dat ik later borstvoeding wil geven. Als we het niet nodig gehad zouden hebben zou ons lichaam het niet aanmaken.


Laatst aangepast door Punk'd op vr 29 jul 2011 - 8:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  miss22 vr 29 jul 2011 - 8:15

Ik heb ook geen borstvoeding gegeven,
Alleen het idee al daar kreeg ik de kriebels van en dat is de reden waarom ik dus geen borstvoeding heb gegeven
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:17

Punk'd schreef:Stiekem vind ik het ook altijd wel 'raar' (okee die is een verkeerd woord maar kan het niet beter formuleren) als mensen geen borstvoeding gaan geven. (begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ieder zijn mening hoor!)

In mijn ogen wordt het niet voor niets aangemaakt. Dat is sowieso al de reden dat ik later borstvoeding wil geven. Als we het niet nodig gehad zouden hebben zou ons lichaam het niet aanmaken.

Het lukt natuurlijk niet in alle gevallen.
Dat was voor mij de reden om ermee te stoppen en het niet koste wat kost door te zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  meisjesmama vr 29 jul 2011 - 8:20

Hazeltje schreef:
Punk'd schreef:Stiekem vind ik het ook altijd wel 'raar' (okee die is een verkeerd woord maar kan het niet beter formuleren) als mensen geen borstvoeding gaan geven. (begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ieder zijn mening hoor!)

In mijn ogen wordt het niet voor niets aangemaakt. Dat is sowieso al de reden dat ik later borstvoeding wil geven. Als we het niet nodig gehad zouden hebben zou ons lichaam het niet aanmaken.

Het lukt natuurlijk niet in alle gevallen.
Dat was voor mij de reden om ermee te stoppen en het niet koste wat kost door te zetten.

Of zoals in mijn geval dat ik een keuze had tot heel beperkt eten voor mij of een fles voor mijn dochter.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:20

Hazeltje schreef:
Punk'd schreef:Stiekem vind ik het ook altijd wel 'raar' (okee die is een verkeerd woord maar kan het niet beter formuleren) als mensen geen borstvoeding gaan geven. (begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ieder zijn mening hoor!)

In mijn ogen wordt het niet voor niets aangemaakt. Dat is sowieso al de reden dat ik later borstvoeding wil geven. Als we het niet nodig gehad zouden hebben zou ons lichaam het niet aanmaken.

Het lukt natuurlijk niet in alle gevallen.
Dat was voor mij de reden om ermee te stoppen en het niet koste wat kost door te zetten.

Inderdaad, daar kan ik verder niet over oordelen. Maar zoals ik er nu tegenaan kijk zou ik het in iedergeval willen proberen en niet al bij voorbaat nee zeggen.. (puur omdat dit mijn gevoel tegenstaat). Mijn zus heeft bij de eerste borstvoeding gegeven en bij de tweede wilde ze dit weer en kwam er bijna geen melk uit.. (terwijl ze er eigenlijk vanuit ging dat het weer als een tierelier ging lopen). Nu is ze ook overgestapt op FV..

Het kan dus altijd anders gaan dan je 'hoopt'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 8:22

Ik denk dat ik het ook niet zou willen. Het lijkt me zo'n enorm gedoe met kolven en alles, het duurt zo lang en ik zou het niet fijn vinden om het in gezelschap te doen. (Niet omdat ik preuts ben hoor)
Ik zou trouwens ook wel flesvoeding willen geven omdat het me ook leuk lijkt voor de vader. Dan kan hij zijn kind ook voeden.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:23

Lavendel schreef:Ik denk dat ik het ook niet zou willen. Het lijkt me zo'n enorm gedoe met kolven en alles, het duurt zo lang en ik zou het niet fijn vinden om het in gezelschap te doen. (Niet omdat ik preuts ben hoor)
Ik zou trouwens ook wel flesvoeding willen geven omdat het me ook leuk lijkt voor de vader. Dan kan hij zijn kind ook voeden.

haha wel grappig. Mijn vriend die is helemaal niet met kinderen bezig maar ik 'moet' later wel borstvoeding van hem gaan geven. Dat is het beste klaar uit.. (ik mag ook niet in discussie gaan :P ).. Help ik zit onder de plak Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 8:24

Flesvoeding lijkt mij juist veel meer een gedoe. Als ik al die topics lees over dagschema's, al die vragen over wat voor speen, hoeveel flessen, hoeveel schepjes voeding, wat voor soort voeding, et cetera, dan lijkt me dat juist heel lastig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:26

Susan schreef:Flesvoeding lijkt mij juist veel meer een gedoe. Als ik al die topics lees over dagschema's, al die vragen over wat voor speen, hoeveel flessen, hoeveel schepjes voeding, wat voor soort voeding, et cetera, dan lijkt me dat juist heel lastig.

Maar dat ligt ook een beetje aan de moeders...
Over het algemeen staat alles op de verpakking uitgelegd en als je goed naar je kindje kijkt geeft het zelf zijn schema aan.

Ik heb het helemaal niet als lastig ervaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:26

Lavendel schreef:Ik denk dat ik het ook niet zou willen. Het lijkt me zo'n enorm gedoe met kolven en alles, het duurt zo lang en ik zou het niet fijn vinden om het in gezelschap te doen. (Niet omdat ik preuts ben hoor)
Ik zou trouwens ook wel flesvoeding willen geven omdat het me ook leuk lijkt voor de vader. Dan kan hij zijn kind ook voeden.

Het is juist zoveel makkelijker, als je op een gegeven moment door de pijn heen bent. En ik deed het overal gewoon hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  PapillonRose vr 29 jul 2011 - 8:28

Ik heb geen borstvoeding gegeven, vanwege mijn medicatie. Dat is mij aangeraden door de artsen in het ziekenhuis, en met veel pijn en moeite heb ik dit advies opgevolgd. Het was het beste voor haar, dus was de keuze gauw gemaakt.

Mocht er een tweede komen en ik zou dan van de medicatie af zijn, dan ga ik zeker borstvoeding proberen. Heb ik nog steeds dezelfde medicatie, dan wordt het flesvoeding. Ondanks dat er wel mensen zijn die met deze medicatie borstvoeding geven. Ik vertrouw toch maar op de artsen hier in het ziekenhuis.

En flesvoeding heb ik gelukkig niet als vervelend ervaren. Het was heel makkelijk en ook als je ergens anders bent kun je het gewoon klaarmaken. Plus dat ook iemand anders eens een flesje kan geven als ze dat leuk vinden, vooral mijn familie vond dat erg leuk om af en toe eens te doen. En gelukkig heb ik hier niet echt veel problemen gehad met schema's, spenen, etc. Dat scheelt wel denk ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 8:28

Dat zal die van mij geloof ik ook wel zeggen hoor haha maar toch lijkt het met niks. Maar gelukkig heb ik nog een paar jaar om erover na te denken Wink

Ik denk trouwens ook dat ik het niet wil omdat ik zelf ook geen borstvoeding heb gehad en daarom een beetje bewust er tegenin ga ofzo.. Omdat inderdaad heel veel mensen denken dat je gelijk een slechte moeder bent.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum