Borstvoeding in het openbaar geven.
+38
Sorella
Tazz
Fearie
RYW
blondje1313
Blond
Filoria
Thunder
Didi
woezel
Susan
Tania
Mermaid
Aimee
Marsy28
Parisienne
Bolleke
Ilargi
Lejow
Liadan
juffie001
bolus26
krabbekeklijn
Lima
Vanilla Queen
Twellie
Alex
CCC
Roza
TukTuk
Makamba
Flip Fluitketel
Shy
Stuiterbal
Vlegel
Minx
SoGood
Caribbeanlover
42 plaatsers
Pagina 9 van 10
Pagina 9 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Borstvoeding in het openbaar geven.
Ik geef mijn kind borstvoeding waar en wanneer hij dat nodig heeft..
Als er iemand is die zich eraan stoort, is dat het probleem van diegene en niet van mij of van mijn zoon.
Als er iemand is die zich eraan stoort, is dat het probleem van diegene en niet van mij of van mijn zoon.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe later gewoon een koebel om mijn nek en gooi mijn uiers op tafel
Serieus, wat maakt het uit...
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Tazz schreef:Vanilla Queen schreef:Als het gewoon bij iemand thuis in gezelschap is en je kent elkaar, kan ik me er niet aan storen als een moeder haar kind laat tietofonen. In een openbare gelegenheid als restaurant e.d. vind ik dat moeders best ff een flesje kon afkolven van te voren.
Haha serieus? Het makkelijkste van borstvoeding is dat je geen flesjes, koelelementen, flessenwarmers enzo hoeft mee te sjouwen, maar omdat ik iemand in het openbaar zou kunnen tegenkomen die zich aan zoiets natuurlijks stoort zou ik dat maar wel moeten doen?
[...]
plus dat er gewoon voedingsstoffen verloren gaan als je de melk bewaart en later weer opnieuw op moet warmen.
Plus, dan moet je dus kolven voordat je weggaat, tegen de tijd dat je kind moet drinken zitten je borsten weer vol (die stoppen ook echt niet met melk maken omdat jij toevallig al een flesje gekolfd hebt) en die moeten toch ook weer leeg. Dus dan moet je voordat je weggaat kolven, voeding meeslepen, je kind de fles geven en dan nóg een keer kolven? Alleen omdat mensen het zo vervelend vinden om naar te kijken? Dat gaat misschien als je een uurtje weggaat, maar als je een dag of middag onderweg bent met baby gáát dat gewoon niet, dan ben je de hele middag alleen maar aan het voeden en kolven.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Ik doe later gewoon een koebel om mijn nek en gooi mijn uiers op tafel
Ik moest je post echt serieus 3 keer lezen ik las koebul ipv koe-bel en dacht even.. YOU SAY WHAT?
Maar rock on chick! Wees TROTS op je uiers!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nu ging het zo goed in dit topic met respect naar elkaar enzo. En dan moeten er toch nog even wat spuit elven hun mening doordrukken op de laatste pagina dat het eigenlijk is: ik doe wat ik wil en als er mensen er last van hebben, hun probleem. Egoisme ten top en alleen maar moeders. Wat zou het toch heerlijk zijn als jullie het hier ook normaal over konden hebben ipv jullie mening door te drukken. We hadden met z'n allen al vastgesteld dat niet iedereen op jullie 'uiers' zit te wachten en het discreet ook kan en dat er dan niks mis mee is. Maar nee hoor, dan zijn er mensen op de laatste pagina met dit soort opmerkingen:
"serieus, wat maakt het uit". JOUW mening, lees anders even 15 blz door, dan weet je wat het anderen uitmaakt.
"Ik geef mijn kind borstvoeding waar en wanneer hij dat nodig heeft..
Als er iemand is die zich eraan stoort, is dat het probleem van diegene en niet van mij of van mijn zoon." Zucht, tolerant hoor!
Dus wij moeten ons maar aan iedereen aanpassen dan? Niet zo zeiken, andere kant opkijken, begrip tonen en accepteren maar moeders met kinderen in openbare gelegenheden doen maar gewoon? Want ja, het is niet hun probleem? Kom op zeg! Net als ik al eerder benoemde, dit zijn uitspraken gewoon om uit te lokken. Waarom? Geen idee. Leven en laat leven, net zo goed voor jullie!
"serieus, wat maakt het uit". JOUW mening, lees anders even 15 blz door, dan weet je wat het anderen uitmaakt.
"Ik geef mijn kind borstvoeding waar en wanneer hij dat nodig heeft..
Als er iemand is die zich eraan stoort, is dat het probleem van diegene en niet van mij of van mijn zoon." Zucht, tolerant hoor!
Dus wij moeten ons maar aan iedereen aanpassen dan? Niet zo zeiken, andere kant opkijken, begrip tonen en accepteren maar moeders met kinderen in openbare gelegenheden doen maar gewoon? Want ja, het is niet hun probleem? Kom op zeg! Net als ik al eerder benoemde, dit zijn uitspraken gewoon om uit te lokken. Waarom? Geen idee. Leven en laat leven, net zo goed voor jullie!
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Waarom voel je je zo aangevallen door die opmerkingen op deze pagina? Je zegt 'leven en laat leven', maar dat geldt dan toch ook voor jou?
Gast- Gast
Ik snap ook niet zo goed waarom de toon van je bericht zo vijandig is. Lijkt me ook vrij logisch dat degene die schrijven 'dan kijken ze maar de andere kant op'allemaal moeders zijn, want dat zijn tenslotte ook degene die borstvoeding geven
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Omdat ik pagina's heb volgeschreven, tijd erin heb gestoken om hier serieus op in te gaan. Niet vervelend naar de moeders te zijn, mijn mening te geven, mijn best te doen. En dan komen er nog een paar aan met opmerkingen... (?)
Marsy28- Prater
'de moeders'? Eigenlijk vind ik dat een nare toon aanslaat Marsy. Niet erg sympathiek.
Gast- Gast
Ik snap je heftige reactie eerlijk gezegd ook niet zo, Marsy. Als vrouwen zeggen dat ze hun kind voeden waar en hoe ze willen dan is dat geen persoonlijke aanval op jou. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar het is wel hun goed recht om dat te zeggen. Ik vind dat jij nu net doet alsof jij mag bepalen dat de discussie is afgerond en dat je iedereen die daarna nog iets zegt wat jou niet aanstaat wel even terug kunt fluiten. Als mensen na het voeren van de discussie nog hun mening willen geven dan staat ze dat vrij.
Ik snap dat je bepaalde reacties aan jouw adres wat fel vond, maar ik vind je nu wel erg doordraven.
Ik snap dat je bepaalde reacties aan jouw adres wat fel vond, maar ik vind je nu wel erg doordraven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Eens.Susan schreef:Ik snap je heftige reactie eerlijk gezegd ook niet zo, Marsy. Als vrouwen zeggen dat ze hun kind voeden waar en hoe ze willen dan is dat geen persoonlijke aanval op jou. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar het is wel hun goed recht om dat te zeggen. Ik vind dat jij nu net doet alsof jij mag bepalen dat de discussie is afgerond en dat je iedereen die daarna nog iets zegt wat jou niet aanstaat wel even terug kunt fluiten. Als mensen na het voeren van de discussie nog hun mening willen geven dan staat ze dat vrij.
Gast- Gast
Kan iemand me het verschil uitleggen tussen het wel borstvoeding geven in een V&D (La Place) en niet in een sterrenrestaurant? Ik bedoel dus: waarom is het in de ene openbare gelegenheid geen probleem en in de andere wel, zegmaar. Dat ontgaat me even. Misschien las ik te snel, maar dat vroeg ik me dus ff af...
Gast- Gast
Nour schreef:Kan iemand me het verschil uitleggen tussen het wel borstvoeding geven in een V&D (La Place) en niet in een sterrenrestaurant? Ik bedoel dus: waarom is het in de ene openbare gelegenheid geen probleem en in de andere wel, zegmaar. Dat ontgaat me even. Misschien las ik te snel, maar dat vroeg ik me dus ff af...
Ik denk omdat mensen vinden dat je überhaupt geen baby's en kleine kinderen hoort mee te nemen naar een sterrenrestaurant, terwijl La Place veel laagdrempeliger is en je daar veel sneller tijdens het winkelen even gaat zitten voor een broodje.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja ok, dat snap ik. Het zijn twee uitersten die ik nu schets, maar het ging me meer om het achterliggende idee. Waarom het in de ene setting wel kan (zonder starende blikken of commentaar) en in de andere setting het als 'not done' wordt gezien. Dat hoeft nog niet eens per se een sterrenrestaurant te zijn, maar wel een ander segment dan de V&D; dat bedoelde ik.
Gast- Gast
In de LaPlace worden regelmatig bijeenkomsten gehouden voor moeders die hun kindje borstvoeding geven. Daarom is voor mij de 'setting' al anders en zou ik liever in de LaPlace voeden dan in een sterrenrestaurant.Nour schreef:Ja ok, dat snap ik. Het zijn twee uitersten die ik nu schets, maar het ging me meer om het achterliggende idee. Waarom het in de ene setting wel kan (zonder starende blikken of commentaar) en in de andere setting het als 'not done' wordt gezien. Dat hoeft nog niet eens per se een sterrenrestaurant te zijn, maar wel een ander segment dan de V&D; dat bedoelde ik.
Gast- Gast
Ik weet ook niet waar de grens ligt tussen waar het nog wel kan en waar het niet meer kan, het is ook niet dat je alleen maar kindvriendelijke restaurants en sterrenrestaurants hebt, daar zit best veel tussen.
Susan- Lady Post-a-lot
Daar gaan we weer...
Nooit gedacht eigenlijk dat dit zo'n discussiepunt zou worden. In mijn omgeving word ook borstvoeding gegeven en ik kan mij herinneren dat toen mijn neefje en nichtje nog kein waren mijn tante regelmatig thuis bleef want ze gaf de kinderen bv. Ik dacht dus dat dat vrij normaal is. Ik heb ook bv willen geven en had me ook ingesteld op om toch veel thuis te blijven om die reden. En als je in het openbaar heel discreet kunt voeden in een hoekje vind ik dat geen probleem, maar op een verjaardag is dat toch iets anders, dan zit je gewoon in een kring (lekker hollands), of je moet al apart gaan zitten en dat leek me dan helemaal niks.
Nooit gedacht eigenlijk dat dit zo'n discussiepunt zou worden. In mijn omgeving word ook borstvoeding gegeven en ik kan mij herinneren dat toen mijn neefje en nichtje nog kein waren mijn tante regelmatig thuis bleef want ze gaf de kinderen bv. Ik dacht dus dat dat vrij normaal is. Ik heb ook bv willen geven en had me ook ingesteld op om toch veel thuis te blijven om die reden. En als je in het openbaar heel discreet kunt voeden in een hoekje vind ik dat geen probleem, maar op een verjaardag is dat toch iets anders, dan zit je gewoon in een kring (lekker hollands), of je moet al apart gaan zitten en dat leek me dan helemaal niks.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Naar mijn mening kan het overal, mits discreet. En dat is voor velen hier misschien een heel normaal iets, maar voor velen ook niet. Helaas loop ik daar tegenaan.
En ben moe, dus kan het ook niet goed hebben nu. En dat ik het over moeders heb, waarom is dat naar? Dat was niet zo bedoeld hoor.
En ben moe, dus kan het ook niet goed hebben nu. En dat ik het over moeders heb, waarom is dat naar? Dat was niet zo bedoeld hoor.
Marsy28- Prater
Ik vind het wel raar dat je benoemt dat het egoïsme ten top is en alleen maar moeders. Dat is toch logisch, het zijn toch ook alleen maar moeders die borstvoeding geven? Dat niet-moeders dat niet fel verdedigen lijkt me ook wel te begrijpen. Ik denk dat de meeste vrouwen die nog geen moeder zijn niet zo actief bezig zijn met het standpunt dat je wel gewoon zou mogen voeden in het openbaar. Waarom zouden ze? Jij brengt het nu een beetje alsof moeders specifiek egoïstisch zijn. Het is gewoon een onderwerp gelinkt aan moeders.
Susan- Lady Post-a-lot
Marsy28 schreef:Naar mijn mening kan het overal, mits discreet. En dat is voor velen hier misschien een heel normaal iets, maar voor velen ook niet. Helaas loop ik daar tegenaan.
Omdat ik bijvoorbeeld met het grootste deel van de moeders hier niet meer gemeen heb dan een werkende baarmoeder Dus ik word niet graag onder die groep gegooid.
Volgens mij heeft ook niemand hier gezegd dat ze expres de boel open en bloot op tafel gooien, iedereen vind een beetje netjes voeden logisch lijkt me.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Marsy28 schreef:Naar mijn mening kan het overal, mits discreet. En dat is voor velen hier misschien een heel normaal iets, maar voor velen ook niet. Helaas loop ik daar tegenaan.
Omdat ik bijvoorbeeld met het grootste deel van de moeders hier niet meer gemeen heb dan een werkende baarmoeder Dus ik word niet graag onder die groep gegooid.
Volgens mij heeft ook niemand hier gezegd dat ze expres de boel open en bloot op tafel gooien, iedereen vind een beetje netjes voeden logisch lijkt me.
Marsy28- Prater
Sogood schreef:Ik heb het gevoel dat dit nog eens een heel lang topic kan gaan worden...
Je had gelijk!
Gast- Gast
kruimelje schreef:Daar gaan we weer...
Ik had van te voren ook niet bedacht dat ik in het openbaar zou voeden en zoveel mogelijk afspraken om de voedingen heen plannen. Waar ik geen rekening mee gehouden had is dat mijn zoontje nu met bijna 3 maanden nog steeds om de 2 uur wil eten (dat is dus 2 uur vanaf het begin van de voorafgaande voeding, even voor de niet moeders). Een half uur eten en verschonen, en voordat ik dan een keer de deur uit ben met kind en alle benodigheden ben ik ook een half uur verder.
Ik kan en wil niet thuis blijven omdat ik borstvoeding geef. Ik ben ook een mens en heb net als ieder ander ook behoefte aan sociale contacten. Dat mensen zich dan wel eens storen aan dat ze mij ergens borstvoeding geven vind ik dan idd jammer en ik heb ook de neiging om te denken 'dan kijk je maar de andere kant op', omdat ik anders haast een kluizenaarsbestaan krijg. Dat heeft niets te maken met dat ik geen respect heb voor de mening van anderen, maar wel dat ik mijn eigen welzijn en dat van mijn kind belangrijker vind (welzijn klinkt wel heel zwaar in deze context, maar weet even niet goed hoe het anders te omschrijven).
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:kruimelje schreef:Daar gaan we weer...
Ik had van te voren ook niet bedacht dat ik in het openbaar zou voeden en zoveel mogelijk afspraken om de voedingen heen plannen. Waar ik geen rekening mee gehouden had is dat mijn zoontje nu met bijna 3 maanden nog steeds om de 2 uur wil eten (dat is dus 2 uur vanaf het begin van de voorafgaande voeding, even voor de niet moeders). Een half uur eten en verschonen, en voordat ik dan een keer de deur uit ben met kind en alle benodigheden ben ik ook een half uur verder.
Ik kan en wil niet thuis blijven omdat ik borstvoeding geef. Ik ben ook een mens en heb net als ieder ander ook behoefte aan sociale contacten. Dat mensen zich dan wel eens storen aan dat ze mij ergens borstvoeding geven vind ik dan idd jammer en ik heb ook de neiging om te denken 'dan kijk je maar de andere kant op', omdat ik anders haast een kluizenaarsbestaan krijg. Dat heeft niets te maken met dat ik geen respect heb voor de mening van anderen, maar wel dat ik mijn eigen welzijn en dat van mijn kind belangrijker vind (welzijn klinkt wel heel zwaar in deze context, maar weet even niet goed hoe het anders te omschrijven).
Ik begrijp het, en ik snap ook dat je gaandeweg je mening bijstelt en dus toch lekker weg gaat. Maar ik begrijp ook de kant van de niet voedende mensen. Ik zelf heb juist minder moeite met voeden in een openbare ruimte dan met voeden op een verjaardag bijvoorbeeld, en ik heb dan het voorbeeld van mijn tante, zijzelf vond het al niet fijn, en als ze zich moest terug trekken kon ze net zo goed thuis blijven en dat deed ze dan ook.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Dat was mij denk ik niet in dank afgenomen, als ik was weggebleven van verjaardagen. Dan had mijn familie toch echt liever dat ik op die verjaardag ging voeden.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 9 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Soortgelijke onderwerpen
» Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar
» Borstvoeding geven beu!
» n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?
» Geen borstvoeding geven.
» Afvallen en borstvoeding geven
» Borstvoeding geven beu!
» n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?
» Geen borstvoeding geven.
» Afvallen en borstvoeding geven
Pagina 9 van 10
Permissies van dit forum: