Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen en borstvoeding geven

+9
Teddyaapje
Thunder
Wennes
Happydobby
CCC
Rouge
snoezel
blondje1313
Fearie
13 plaatsers

Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 9:28

Er moeten hier echt nodig was kilootjes af..
Nu geef ik volledig bv maar ik val hierdoor echt geen grammetje af (dacht dat dat een van de voordelen was van bv geven? Rolling Eyes )

Nu wil ik toch wat gaan afvallen, wie deed dit ook tijdens de bv periode? En hoe?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Fearie vr 22 jun 2012 - 9:33

Het duurde hier ook een half jaar voordat er wat van mijn gewicht af ging, en toen tussen de 6 en 9 maanden ben ik alle kilo's en extra kwijtgeraakt. Heb niet gelijnd of andere dingen ondernomen om af te vallen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  blondje1313 vr 22 jun 2012 - 9:37

Ik ben ook niet afgevallen tijdens de borstvoeding.
Niet snoepen misschien? (of doe je dat al niet?)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  snoezel vr 22 jun 2012 - 9:52

Ik heb een jaar bv gegeven.
Bij mij duurde het ook echt lang voor er eindelijk wat vanaf ging (en was in totaal 20kg aangekomen en er heeft lang een kilo of 8 nog aangeplakt gezeten). En toen woog ik ineens 5kg lichter.
Je kan niet echt lijnen als je bv geeft. Wat ik gedaan heb ik weinig snoepen, water/thee drinken in plaats van iets anders en ben gaan sporten...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Rouge vr 22 jun 2012 - 9:56

Ik ben in 8 weken meer dan 15 kilo afgevallen, hier moeten er nog 8 af en dan weeg ik wat ik wil wegen. Hier gaat het met een halve kilo per week ongeveer (nu dan), maar heb ook gelezen dat het ook niet goed is te snel af te vallen. Ik wandel bijna elke dag een uur, ik ben vorige week begonnen met hardlopen (heel kort stukje) verder drink ik 2 liter water en eet ik gewoon normaal 3 maaltijden op een dag, en snoep tussendoor weinig. Gelukkig heb ik geen honger dus ik heb niet het idee dat ik aan het lijnen ben. Wel vervelend dat er nu niks af lijkt te gaan, maar het kan soms opeens gebeuren...sta je weken stil en dan ben je opeens een paar kilo lichter.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  CCC vr 22 jun 2012 - 10:06

Ik zou gewoon gezond en vooral gevarieerd eten en alle slechte tussendoortjes laten staan, misschien kun je frisdranken/ sapjes vervangen door water en wat meer fruit... Je hebt wel meer nodig met BV dus zou niks gaan schrappen maar gewoon opletten en meer bewegen... Ik ben alle kilo's alweer kwijt, maar voordat ik zwanger was ben ik wel 5 kilo aangekomen nog... Die wil ik er ook graag vanaf hebben... Ik hoop dat de BV een beetje wonderen doet smile Maar ga er maar niet vanuit, hier loop ik dus lekker veel met N. en vanaf nu begin ik ook weer op te letten met eten, heb me de laatste weken stiekem een beetje misdragen Embarassed

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Happydobby vr 22 jun 2012 - 12:22

Ik viel ook niks meer af met bv geven, ben nu gestopt en probeer af te vallen.



Meer bewegen en gezond eten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Wennes vr 22 jun 2012 - 22:09

Meid, jij hoeft toch helemaal niet af te vallen? Je ziet er super goed uit!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 22:57

Dank je Wennes, maar ik heb echt nog wel een behoorlijke buik en flinke lovehandles Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Thunder vr 22 jun 2012 - 23:00

Ik viel ook niet af door de bv. Strak lijnen mag niet met bv.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 23:05

Ik viel heel erg af in het begin van de borstvoeding. Zelfs veel te hard, zag er op een gegeven moment echt niet meer uit in mijn gezicht. Echt grauwig. Ik was een maand na de bevalling 25 kilo kwijt, 13 kilo meer dan mijn startgewicht van voor de zwangerschap.

Maar nu ik nog maar 1x per dag geef, groei ik helaas weer. Echt afvallen mag idd niet, maar ik probeer gewoon goed op te letten met snaaien. Alleen wil dat nog niet echt zo lukken helaas. Ik heb nog steeds vaak trek in eten, en ipv iets gezonds pak ik dan weer een koek, of een snoepje. Heel fout.Afvallen en borstvoeding geven 1270000679

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 23:33

Dat heb ik ook mamarosa, ik heb ook continu honger en dan vooral ook in ongezonde dingen.. Embarassed

Ik heb toevallig vanmorgen een zumba set besteld, verschillende dvd's met workouts.
Ik deed hiervoor ook aan zumba maar nu ik voorlopig nog niet zo makkelijk weg kan probeer ik t zo thuis weer even op te pakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Teddyaapje za 23 jun 2012 - 0:04

Bij mij gingen de kilo's er pas na een paar maanden af. Ik had met mezelf afgesproken er niks speciaals voor te doen of laten totdat T. 9mnd was. Zolang moet je ontzwangeren zeggen ze. Een week na de geboorte was ik nog iets van 11kg te zwaar (boven het gewicht voor de zwangerschap), toen T. 6 maand was nog 3 of 4kg en dacht ik dat het hierop bleef steken. Maar toen T. 9 mnd was zat ik zelfs 2 kg onder het startgewicht. Nu zelfs 7! Zonder er iets voor te doen of laten dus. Ik was trouwens +/- 21kg aangekomen tijdens de zwangerschap.

Wat je evt. zou kunnen doen is water drinken ipv frisdrank en fruit of iets gezonds ipv snoep/ chips oid. Gun jezelf ook gewoon de tijd om het eraf te krijgen. Het komt wel goed schatje Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Smaragdje za 23 jun 2012 - 0:25

Bij mij schoot het in het begin ook niet op met afvallen tijdens de bostvoeding. Na een maand of 3 begon het wat succes te hebben en sinds hij (ik denk) 10 maanden is blijf ik steeds op het zelfde gewicht. Ik heb heel die periode ongeveer hetzelfde gegeten, dus misschien komt het nog bij je!

(Nu zit ik trouwens ook 5 kg onder mijn startgewicht en dat terwijl ik een kilo of 22 was aangekomen na de zwangerschap)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 0:31

Ik zit wel op het goede gewicht, maar heb ook een slappe buik, ik denk niet dat je dat door dieten weg kunt krijgen. Kijk ook uit met bepaalde oefeningen met sporten he, je mag niet alles doen vanwege de bv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 0:32

lelie schreef:Ik zit wel op het goede gewicht, maar heb ook een slappe buik, ik denk niet dat je dat door dieten weg kunt krijgen. Kijk ook uit met bepaalde oefeningen met sporten he, je mag niet alles doen vanwege de bv.
Is dat zo ja? Dat wist ik niet.. Wat bijv niet dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 0:34

Laurientje85 schreef:
lelie schreef:Ik zit wel op het goede gewicht, maar heb ook een slappe buik, ik denk niet dat je dat door dieten weg kunt krijgen. Kijk ook uit met bepaalde oefeningen met sporten he, je mag niet alles doen vanwege de bv.
Is dat zo ja? Dat wist ik niet.. Wat bijv niet dan?

Daar heb ik ook nog nooit van gehoord..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Citroentje za 23 jun 2012 - 1:08

ik heb de oudste tot twee jaar borstvoeding gegeven maar ben daardoor niet afgevallen volgens mij.

en volgens mij is het een fabeltje dat je niet kunt sporten als je borstvoeding geeft.
Citroentje
Citroentje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 7
Registratiedatum : 23-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Sanne za 23 jun 2012 - 3:04

Volgens mij is dat onzin dat je niet alle oefeningen mag doen als je bostvoeding geeft. Wel heb ik eens gelezen dat je melk bij zeer intensief sporten kan veranderen wat betreft de zuurgraad en dat je dan beter eerst kan afkolven. Maar bij gewoon normaal sporten, is er niets aan de hand. Ik heb zelf wel een hele stevige sportbh gekocht, omdat het anders zeer deed, dat hopsen Very Happy

OT, Laurientje, ik zou niet gaan diëten of iets dergelijks. Je lichaam heeft ook energie nodig om borstvoeding aan te maken. Volgens mij kun je het beste een gezond eetpatroon aanhouden en wat meer bewegen. Eigenlijk hetzelfde wat ik zou adviseren als je wilt afvallen en geen borstvoeding geeft.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Linda za 23 jun 2012 - 3:21

Qua sport mag je gewoon alles doen hoor. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat je iets niet zou mogen.

Wat afvallen betreft. Je mag wel afvallen, maar niet in extreme mate. 500 gram per week is een mooi streven, dat kan prima. Dat is sowieso gezonder, ook als je geen bv geeft.
Ik heb ook wel eens gelezen dat er in het vet wat er het laatste bij is gekomen dat daar weinig afvalstoffen in zit, als je dat snel kwijt raakt. Het gaat met name om de vetten die er al langere tijd aanzitten.

De eerste maanden viel ik weinig af, maar na 9 maanden zat ik weer op het gewicht van voor de zwangerschap. Nu zit ik op 5 kg minder, dat was nog meer, maar ik ben aangekomen sinds ik alles weer mag eten (ik volgde een dieet ivm allergie van dochter).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 3:52

Eens met bovenstaande. Sanne: volgens mij wordt dat qua zuurgraad ook weer tegengesproken hoor. Ach er wordt zoveel gezegd. Maar je kan je baby wel direct na het sporten voeden, de smaak kan alleen iets anders zijn.

Laurientje: val je echt niets af of wel een beetje? Ik dacht na een paar weken ook stil te staan qua afvallen. Toen heb ik een week gewoon gegeten waar ik zin in had (ontbijt/lunch/avondeten, fruit tussendoor en af en toe wat lekkers) en ik val toch elke week nog wel een paar honderd gram af. Oké het gaat niet heel snel, maar op de lange termijn is dat toch beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 3:59

Ik deed voorheen altijd fitness en werd daarbij begeleid door een soort persoonlijke trainer. Van hem mocht ik bepaalde oefeningen (buikspieroefeningen, oefeningen waarbij het bekken getraind werd) niet doen omdat het bij iemand die bv geeft langer duurt voordat alles hersteld is. Heb altijd aangenomen dat dit waar is, maar nu ik google kan ik er ook niets over vinden Afvallen en borstvoeding geven 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 4:09

lelie schreef:Ik deed voorheen altijd fitness en werd daarbij begeleid door een soort persoonlijke trainer. Van hem mocht ik bepaalde oefeningen (buikspieroefeningen, oefeningen waarbij het bekken getraind werd) niet doen omdat het bij iemand die bv geeft langer duurt voordat alles hersteld is. Heb altijd aangenomen dat dit waar is, maar nu ik google kan ik er ook niets over vinden Afvallen en borstvoeding geven 827601

Ja, oke. Maar dat gaat erom dat je buikspieren weer op hun plek moeten zijn voor je begint met buikspieroefeningen. Dat kan inderdaad vrij lang duren (wist niet dat dat vooral langer duurde bij borstvoeders). Hier zaten ze pas na 14 weken weer op hun plek. Maar dat betekent niet dat je uberhaupt die oefeningen niet mag doen zolang je borstvoeding geeft. Alleen pas wanneer je bekkenbodemspieren en buikspieren weer een beetje van je bevalling hersteld zijn.Afvallen en borstvoeding geven 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 4:10

Lelie dat van het bekken vind ik aannemelijk klinken, toen ik BI had bij de 2e zei de fysio ook dat mijn lichaam door het voeden (langer dan een jaar) langer herstel nodig heeft gehad.

Ik val nu ook niet meer af, schommel een beetje tussen mijn oude gewicht en 2 kilo hoger. Maar ik was nu vrijwel direct alles kwijt en paste na een paar weken alles weer. Heel bizar, had het niet verwacht omdat dat bij 1 en 2 veel langer duurde, vooral bij de 2e. Ik ben ook nooit heel erg afgevallen tijdens de BV en wat er wel af is gegaan is vanzelf gegaan, heb ik niets voor gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen en borstvoeding geven Empty Re: Afvallen en borstvoeding geven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum