Borstvoeding in het openbaar geven.
+38
Sorella
Tazz
Fearie
RYW
blondje1313
Blond
Filoria
Thunder
Didi
woezel
Susan
Tania
Mermaid
Aimee
Marsy28
Parisienne
Bolleke
Ilargi
Lejow
Liadan
juffie001
bolus26
krabbekeklijn
Lima
Vanilla Queen
Twellie
Alex
CCC
Roza
TukTuk
Makamba
Flip Fluitketel
Shy
Stuiterbal
Vlegel
Minx
SoGood
Caribbeanlover
42 plaatsers
Pagina 5 van 10
Pagina 5 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Borstvoeding in het openbaar geven.
Ik snap ook echt die ophef niet.. Ok een vrouw hoeft niet zo in een restaurant te gaan zitten:
Maar dan nog, als je er last van hebt concentreer je je toch gewoon op je eigen gezelschap waarmee je bent? Sowieso vind ik het een beetje onbeschoft om er naar te kijken, en te blijven kijken..
- Spoiler:
Maar dan nog, als je er last van hebt concentreer je je toch gewoon op je eigen gezelschap waarmee je bent? Sowieso vind ik het een beetje onbeschoft om er naar te kijken, en te blijven kijken..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Te bizar voor woorden om je kind op het toilet te voeden omdat anderen zich er weleens aan zouden storen. Kom op zeg, wat mij betreft verkassen zij met hun broodje gezond en kop thee naar het toilet van de V&D.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind jouw reacties anders ook behoorlijk kinderachtig hoor, een borst in je gezicht gooien en een tiet bij je varkenshaas? Sorry, maar dan kan ik ook niet meer serieus blijven.Marsy28 schreef:Even serieus, ik probeer me staande te houden in een topic waar ik een mening over heb als enige hier me te verdedigen. Maar dan heb ik niet zo heel erg veel aan mensen die boehoe gaan zeggen of echt kinderachtig reageren omdat ZIJ een andere mening hebben. Ik wil best hierover in discussie, ik wil me best laten overtuigen. Op deze manier raak ik alleen erg geirriteerd en heb ik niet zoveel in meer over erover te praten. Zo moeilijk is het niet op volwassen hierover te praten toch? Ik doe ook mijn best.
Gast- Gast
Haha charming AN
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik vind het geen gezicht als mensen aan zo'n hoog bierblik zitten te lurken, maar dat doen ze toch ook gewoon voor mijn neus.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Sogood schreef:Te bizar voor woorden om je kind op het toilet te voeden omdat anderen zich er weleens aan zouden storen. Kom op zeg, wat mij betreft verkassen zij met hun broodje gezond en kop thee naar het toilet van de V&D.
+1! En totaal onhygiënisch! Je vraagt iemand die naast je zit, en die vlees eet toch ook niet op de wc te gaan zitten eten als je zelf veganist bent?
TukTuk- Ratel
Marsy28 schreef:Even serieus, ik probeer me staande te houden in een topic waar ik een mening over heb als enige hier me te verdedigen. Maar dan heb ik niet zo heel erg veel aan mensen die boehoe gaan zeggen of echt kinderachtig reageren omdat ZIJ een andere mening hebben. Ik wil best hierover in discussie, ik wil me best laten overtuigen. Op deze manier raak ik alleen erg geirriteerd en heb ik niet zoveel in meer over erover te praten. Zo moeilijk is het niet op volwassen hierover te praten toch? Ik doe ook mijn best.
Maar marsy, we hebben het hier over dat discreet voeden zou moeten kunnen, iedereen is het er over eens dat het niet nodig is om je borst een tijd lang ontbloot te laten als je je kindje niet aanlegt bijvoorbeeld. Dat er in een restaurant een kindje aangelegd wordt wat misschien 3 seconden zal duren en vervolgens eigenlijk niets meer te zien is, dan moet dat toch gewoon kunnen? Vind je het werkelijk nodig dat borstvoeding achter gesloten deuren gegeven moet worden? Daarmee maak je het toch alleen maar aparter? Dat jij een borst als iets intiems ziet, oké, maar om dan maar te stellen dat je je kind niet in het openbaar eten mag geven vind ik heel ver gaan.
Gast- Gast
Iedereen moet doen wat hij/zij wil, dat vind ik ook absoluut. Maar ik vind het wel goed aan dit topic dat de mensen die zich hier niks van aantrekken nu wel weten dat het niet voor iedereen maar heel normaal is. Jullie doen er niks mee, is jullie keus. Ik daarentegen heb weer geleerd dat het grootste gedeelte hier op het forum (wel voor het merendeel moeder) het heel natuurlijk en doodnormaal vindt, dus zal proberen iets toleranter te zijn.
Maar ik blijf erbij dat er een groot verschil is tussen je kind aan de borst leggen zonder dat er iets te zien is of echt je borst bloot leggen en je hele hebben en houden (want er zijn me toch melkborsten) midden in een openbare gelegenheid laten zien.
Maar ik blijf erbij dat er een groot verschil is tussen je kind aan de borst leggen zonder dat er iets te zien is of echt je borst bloot leggen en je hele hebben en houden (want er zijn me toch melkborsten) midden in een openbare gelegenheid laten zien.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Maar Marsy zegt toch nergens dat borstvoedende moeders maar op de wc moeten gaan zitten?
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Zelda schreef:Ik vind jouw reacties anders ook behoorlijk kinderachtig hoor, een borst in je gezicht gooien en een tiet bij je varkenshaas? Sorry, maar dan kan ik ook niet meer serieus blijven.Marsy28 schreef:Even serieus, ik probeer me staande te houden in een topic waar ik een mening over heb als enige hier me te verdedigen. Maar dan heb ik niet zo heel erg veel aan mensen die boehoe gaan zeggen of echt kinderachtig reageren omdat ZIJ een andere mening hebben. Ik wil best hierover in discussie, ik wil me best laten overtuigen. Op deze manier raak ik alleen erg geirriteerd en heb ik niet zoveel in meer over erover te praten. Zo moeilijk is het niet op volwassen hierover te praten toch? Ik doe ook mijn best.
Ok ok, ik probeerde het een beetje luchtig te houden hierdoor, was niet kinderachtig bedoeld. Maar het is wel waar, ik ben de enige tegen ik weet niet hoe veel nu, mijn toetsenbord vat bijna vlam, zo snel typ ik.
Marsy28- Prater
Je bent niet de enige Marsy
Mermaid- Kletskop
Lizardje schreef:Maar Marsy zegt toch nergens dat borstvoedende moeders maar op de wc moeten gaan zitten?
nee, dat zeg ik ook nergens. Dank je wel. Dat plaatje op de vorige pagina, daar is het hele bloesje open. En misschien doen jullie het niet zo, misschien heel discreet. Maar helaas helaas loop ik regelmatig tegen hele borsten aan terwijl ze zitten te voeden in het openbaar. En DAT is wat ik zeg, dat snap ik oprecht niet.
Marsy28- Prater
Ik heb trouwens wel eens gehad dat mijn beste vriendin ging kolven terwijl we in de auto zaten. We waren een dagje wezen shoppen en ze moest echt even kolven toen. Echt totaal geen problemen mee. Ze vroeg het wel aan me of ik het een probleem vond, maar had het ook niet raar gevonden als ze het gewoon had mee gedeeld dat ze dat ging doen.
Ik vind BV echt iets moois, en heb alleen maar respect er voor als vrouwen BV geven (niks negatiefs t.o.v. flesvoeding overigs)
Ik vind BV echt iets moois, en heb alleen maar respect er voor als vrouwen BV geven (niks negatiefs t.o.v. flesvoeding overigs)
TukTuk- Ratel
Ik heb er in ieder geval hard om moeten lachenMarsy28 schreef:Zelda schreef:Ik vind jouw reacties anders ook behoorlijk kinderachtig hoor, een borst in je gezicht gooien en een tiet bij je varkenshaas? Sorry, maar dan kan ik ook niet meer serieus blijven.Marsy28 schreef:Even serieus, ik probeer me staande te houden in een topic waar ik een mening over heb als enige hier me te verdedigen. Maar dan heb ik niet zo heel erg veel aan mensen die boehoe gaan zeggen of echt kinderachtig reageren omdat ZIJ een andere mening hebben. Ik wil best hierover in discussie, ik wil me best laten overtuigen. Op deze manier raak ik alleen erg geirriteerd en heb ik niet zoveel in meer over erover te praten. Zo moeilijk is het niet op volwassen hierover te praten toch? Ik doe ook mijn best.
Ok ok, ik probeerde het een beetje luchtig te houden hierdoor, was niet kinderachtig bedoeld. Maar het is wel waar, ik ben de enige tegen ik weet niet hoe veel nu, mijn toetsenbord vat bijna vlam, zo snel typ ik.
Oke, nou serieus. Ik snap dat je er moeite mee hebt als een vrouw in een grote groep haar borst vol ontbloot en gaat zitten voeden. Maar als mensen het discreet doen, en je ziet het toevallig, heb je daar dan ook moeite mee?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Marsy28 schreef:Even serieus, ik probeer me staande te houden in een topic waar ik een mening over heb als enige hier me te verdedigen. Maar dan heb ik niet zo heel erg veel aan mensen die boehoe gaan zeggen of echt kinderachtig reageren omdat ZIJ een andere mening hebben. Ik wil best hierover in discussie, ik wil me best laten overtuigen. Op deze manier raak ik alleen erg geirriteerd en heb ik niet zoveel in meer over erover te praten. Zo moeilijk is het niet op volwassen hierover te praten toch? Ik doe ook mijn best.
Maar marsy, we hebben het hier over dat discreet voeden zou moeten kunnen, iedereen is het er over eens dat het niet nodig is om je borst een tijd lang ontbloot te laten als je je kindje niet aanlegt bijvoorbeeld. Dat er in een restaurant een kindje aangelegd wordt wat misschien 3 seconden zal duren en vervolgens eigenlijk niets meer te zien is, dan moet dat toch gewoon kunnen? Vind je het werkelijk nodig dat borstvoeding achter gesloten deuren gegeven moet worden? Daarmee maak je het toch alleen maar aparter? Dat jij een borst als iets intiems ziet, oké, maar om dan maar te stellen dat je je kind niet in het openbaar eten mag geven vind ik heel ver gaan.
Nee, niet iedereen heeft het over dicreet voeden. Er wordt gezegd dat het natuurlijk is en mooi en dat iedereen dit maar moet accepteren. Maar ik vind het in gradaties. Ik vind het dus niet normaal als mensen niet discreet voeden, dus als er in het openbaar een borst bloot ligt. En dat gebeurd helaas echt heel erg vaak.
Marsy28- Prater
Maar zie je dat dan echt zo vaak? Ik kan me dat haast niet voorstellen, volgens mij heb ik vrijwel nog nooit een vrouw in het openbaar zien voeden.Marsy28 schreef:Lizardje schreef:Maar Marsy zegt toch nergens dat borstvoedende moeders maar op de wc moeten gaan zitten?
nee, dat zeg ik ook nergens. Dank je wel. Dat plaatje op de vorige pagina, daar is het hele bloesje open. En misschien doen jullie het niet zo, misschien heel discreet. Maar helaas helaas loop ik regelmatig tegen hele borsten aan terwijl ze zitten te voeden in het openbaar. En DAT is wat ik zeg, dat snap ik oprecht niet.
Zelf voed ik ook in het openbaar als het nodig is, ik doe dat zo discreet mogelijk. Maar als mijn zoon honger heeft, dan krijgt hij een voeding, ik ga dan niet apart zitten.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Zelda schreef:Ik heb er in ieder geval hard om moeten lachenMarsy28 schreef:Zelda schreef:Ik vind jouw reacties anders ook behoorlijk kinderachtig hoor, een borst in je gezicht gooien en een tiet bij je varkenshaas? Sorry, maar dan kan ik ook niet meer serieus blijven.Marsy28 schreef:Even serieus, ik probeer me staande te houden in een topic waar ik een mening over heb als enige hier me te verdedigen. Maar dan heb ik niet zo heel erg veel aan mensen die boehoe gaan zeggen of echt kinderachtig reageren omdat ZIJ een andere mening hebben. Ik wil best hierover in discussie, ik wil me best laten overtuigen. Op deze manier raak ik alleen erg geirriteerd en heb ik niet zoveel in meer over erover te praten. Zo moeilijk is het niet op volwassen hierover te praten toch? Ik doe ook mijn best.
Oke, nou serieus. Ik snap dat je er moeite mee hebt als een vrouw in een grote groep haar borst vol ontbloot en gaat zitten voeden. Maar als mensen het discreet doen, en je ziet het toevallig, heb je daar dan ook moeite mee?
Nee, dan heb ik er geen moeite mee.
Marsy28- Prater
Werk je in de LaPlace Marsy? Want daar is het heel normaal om baby's borstvoeding te geven hoor. Daar worden ook borstvoedings bijeenkomsten gehouden.
Gast- Gast
Liadan! Wat doet het kindje op jouw avater? Pas maar op!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Nee, ik werk in een a la carte restaurant (best wel luxe) dat elke dag vol zit. En maak het echt regelmatig mee.
Marsy28- Prater
Borstvoeding geven zal vast heel mooi zijn, maar juist omdat hij mij toch iets intiems lijkt zou ik het niet snel zo publiekelijk doen denk ik. tenzij het echt niet anders kan natuurlijk. Denk dat het er meer om gaat dat iemand in t openbaar haar borst tevoorschijn haalt, want dat is niet zo natuurlijk lijkt mij en dat dat is wat de weerstand oproept. Dus idd gebeurd het heel discreet is t voor niemand een probleem denk ik.
Mermaid- Kletskop
Er zullen misschien altijd wel van die vrouwen zijn die helemaal doorgeslagen zijn en inderdaad alles open en bloot gooien, maar krijg wel het idee dat daardoor het hele BV in openbaar afgekeurd wordt.. En dat is echt heel zonde, want het is eigenlijk van de zotte dat we iets als BV als onnatuurlijk zien en dat FV als de standaard/normaal/natuurlijk wordt gezien.. Niks tegen FV, en snap heel goed als mensen daar voor kiezen, maar als je het over natuurlijk hebt, dan staat BV toch ruim boven aan?
Of mag ik daar niet over oordelen als niet moeder?
Of mag ik daar niet over oordelen als niet moeder?
TukTuk- Ratel
God, ik dacht niet dat ik me op het forum alleenstaande zou kunnen voelen maar Lizardje, bedankt, jij verwoord inderdaad precies wat ik ook denk.
Marsy28- Prater
Marsy28 schreef:Nee, ik werk in een a la carte restaurant (best wel luxe) dat elke dag vol zit. En maak het echt regelmatig mee.
Heb je dan liever dat die mensen maar thuis blijven, omdat ze dan wel hun kindje kunnen voeden? Hebben jullie een mooie ruimte beschikbaar waar vrouwen eventueel zouden KUNNEN voeden? Nee? Nou wees blij dat je klanten hebt en dus werk!
Als ik ergens kwam eten en het personeel zou mij duidelijk maken dat voeden niet gewenst is, zou ik er ook niet meer terug komen.
Heb een soort gelijk iets gehad een tijdje terug, toen het zo sneeuwde, was ik in de stad met vriendin, haar dochtertje in de kinderwagen. We wilden lunchen en gingen een leuk klein restaurantje binnen, en voordat we een stap binnen konden zetten (er was eerst een overdekt terrasje, en dan de ingang naar het restaurantje), zei de serveerster gelijk "ja die kinderwagen kan hier niet naar binnen hoor!" super kattig, niet eens even "goedemiddag, zou u het erg vinden om de kinderwagen buiten te laten staan want we hebben te weinig ruimte?". We zijn gelijk omgedraaid, en naar het restaurantje er naast binnen gegaan waar we wel vriendelijk ontvangen werden.
Laatst aangepast door AngelNyn op za 14 apr 2012 - 22:30; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
Pagina 5 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Soortgelijke onderwerpen
» Borstvoeding met/bij anderen - in het openbaar
» Borstvoeding geven beu!
» n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?
» Geen borstvoeding geven.
» Afvallen en borstvoeding geven
» Borstvoeding geven beu!
» n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?
» Geen borstvoeding geven.
» Afvallen en borstvoeding geven
Pagina 5 van 10
Permissies van dit forum: