Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding in het openbaar geven.

+38
Sorella
Tazz
Fearie
RYW
blondje1313
Blond
Filoria
Thunder
Didi
woezel
Susan
Tania
Mermaid
Aimee
Marsy28
Parisienne
Bolleke
Ilargi
Lejow
Liadan
juffie001
bolus26
krabbekeklijn
Lima
Vanilla Queen
Twellie
Alex
CCC
Roza
TukTuk
Makamba
Flip Fluitketel
Shy
Stuiterbal
Vlegel
Minx
SoGood
Caribbeanlover
42 plaatsers

Pagina 7 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Parisienne za 14 apr 2012 - 22:58

@ Zelda: ik ook niet meer hoor!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Aimee za 14 apr 2012 - 22:59

Marsy28 schreef:Ja, sommigen deden dat. Maar ik weet zeker dat hier ook vrouwen zijn die het zo normaal vinden dat alles wel gewoon open en bloot kan. Want anders zou ik niet zo regelmatig tegen dit soort vrouwen aanlopen. Ze zijn er en vinden het doodnormaal. Dus wellicht ook hier op het forum. Misschien dat deze vrouwen hier nu wel wat meer over nadenken. Die vrouwen die wel discreet borstvoeding geven, dat vind ik alleen maar super.

Maar het ís ook doodnormaal. Borsten worden als aanstootgevend gezien door de associatie die je er zelf mee maakt (vaak wel iets sexueels). Die borsten, die zitten er speciaal om je kindje van voeding te voorzien. Daarom zijn er vrouwen die ze open en bloot op tafel leggen (zoals jij dat formuleert), omdat zij nog wel de primaire functie van hun borsten zien, en geen rekening houden met de associatie die andere mensen er misschien wel mee hebben.

Ik geef discreet borstvoeding omdat ik wel op een bepaalde manier rekening wil houden met de mensen om mij heen. Maar ik ga me niet afzonderen, of me heel erg schamen als er bij het aanleggen of afkoppelen er wel een keer een stukje borst/tepel te zien is.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Marsy28 za 14 apr 2012 - 23:02

als jullie het niet erg vinden stop ik nu met deze discussie. Mensen zoals beschreven door Rejoy is een andere discussie. Ik heb mijn mening gegeven, probeer anderen in hun waarde te laten. Er is werkelijk niks meer wat ik kan toevoegen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Vanilla Queen za 14 apr 2012 - 23:06

Aimee schreef:
Vanilla Queen schreef:Als het gewoon bij iemand thuis in gezelschap is en je kent elkaar, kan ik me er niet aan storen als een moeder haar kind laat tietofonen. In een openbare gelegenheid als restaurant e.d. vind ik dat moeders best ff een flesje kon afkolven van te voren.
Dat zou kunnen ja, maar mijn zoontje weigert de fles als ik erbij ben. Hij weet dat hij bij mij verse melk kan krijgen op de perfecte temperatuur, waarom zou hij dan zo'n koude plastic speen pakken? Daarnaast weet je niet altijd wanneer je kind honger krijgt,dus kan het zijn dat hij voordat we weg gingen nog gegeten heeft en als we ergens zijn hij bedenkt dat hij nog wel wat lust.
Kolven is niet altijd zo makkelijk als je denkt.

Nee oké, daar heb je inderdaad ook een punt.
Ook wel mee eens.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 23:08

Wanneer een vrouw gaat voeden in mijn bijzijn, dan voel ik me altijd heel ongemakkelijk.
Ik wéét dat het natuurlijk is, maar je ziet het niet dagelijks en daarom voelt het 'apart'.

Voeden in het openbaar moet kunnen, vind ik, mits het discreet gebeurt.

Trouwens, tussen een druk gezelschap of in een restaurant zou ik het zelf sowieso nooit doen. Dan voel ik me teveel bekeken. Ik zou een kind liever in rust willen voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Liadan za 14 apr 2012 - 23:13

Sogood schreef:Liadan! Wat doet het kindje op jouw avater? Pas maar op! Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 394967
Laughing

(maar hij ligt gewoon tegen me te slapen hoor, haha).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Liadan za 14 apr 2012 - 23:16

Joan schreef:
Rejoy. schreef:
Marsy28 schreef:Joan, dat bedoel ik. Dan is het toch geen probleem. Kan die vrouw blijven zitten EN heeft niemand anders er last van. Daar heb ik het over, de hele tijd al. Ik zeg niet dat mensen met kinderen niet welkom zijn, ik zeg niet dat ze op het toilet moeten zitten, ik vraag discretie met het oog op andere mensen. Maar dat schijnt echt teveel gevraagd te zijn.


maar het gáát hier toch over discreet voeden? De hele tijd al!

Ja, alleen de ene persoon vindt het al discreet genoeg als het kindje voor de borst ligt, terwijl een ander (waaronder ik) het pas discreet genoeg vind als er een doek overheen ligt.

Als ik een doek over mijn zoontje zou leggen dan zou ik daarmee het tegenovergestelde bereiken. Hij vindt dat namelijk maar wat grappig en laat dan los en gaat aan die doek trekken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Didi za 14 apr 2012 - 23:29

Ik vind het geen probleem op welke plaats dan ook.
Ik vind het eigenlijk wel aandoenlijk om te zien, en denk niet ieuw een tiet ofzo.

Wat ik wel een beetje gek vind is een nicht van me, zij geeft haar zoontje van bijna 3 nog borstvoeding. Nou vind ik dat ook niet eens zo raar maar als ze bij me is dan graait hij zo haar borst uit haar trui en houd het met beide handjes vast en staat zo te drinken.
Ik kan het niet precies uitleggen maar dat vind ik wel gek.




Laatst aangepast door Didi op za 14 apr 2012 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Susan za 14 apr 2012 - 23:30

Ik vind helemaal niet dat moeders best even een flesje kunnen kolven. Hoe zie je dat voor je, dat je een flesje moedermelk meegeeft aan de ober met het verzoek of ze dat in de keuken even au bain marie kunnen opwarmen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Liadan za 14 apr 2012 - 23:33

Susan schreef:Ik vind helemaal niet dat moeders best even een flesje kunnen kolven. Hoe zie je dat voor je, dat je een flesje moedermelk meegeeft aan de ober met het verzoek of ze dat in de keuken even au bain marie kunnen opwarmen?
+1

En daarbij ga ik echt niet kolven als ik mijn kind gewoon zelf kan voeden, hoe omslachtig is dat. Kan je ook nog een koeltasje meenemen om de voeding in koel te houden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Susan za 14 apr 2012 - 23:34

Liadan schreef:
Joan schreef:
Rejoy. schreef:
Marsy28 schreef:Joan, dat bedoel ik. Dan is het toch geen probleem. Kan die vrouw blijven zitten EN heeft niemand anders er last van. Daar heb ik het over, de hele tijd al. Ik zeg niet dat mensen met kinderen niet welkom zijn, ik zeg niet dat ze op het toilet moeten zitten, ik vraag discretie met het oog op andere mensen. Maar dat schijnt echt teveel gevraagd te zijn.


maar het gáát hier toch over discreet voeden? De hele tijd al!

Ja, alleen de ene persoon vindt het al discreet genoeg als het kindje voor de borst ligt, terwijl een ander (waaronder ik) het pas discreet genoeg vind als er een doek overheen ligt.

Als ik een doek over mijn zoontje zou leggen dan zou ik daarmee het tegenovergestelde bereiken. Hij vindt dat namelijk maar wat grappig en laat dan los en gaat aan die doek trekken.

Eens, ik vind dat alleen maar onhandig, ik denk dat het dan juist meer zou opvallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Thunder za 14 apr 2012 - 23:46

Ik heb er geen probleem mee. Als het nodig was deed ik het zelf ook.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 1:54

Ik voel me er ook ontzettend ongemakkelijk bij als een moeder borstvoeding zit te geven. Ik heb geen probleem met blote borsten (prachtige dingen) en geen probleem met etende kinderen (over het algemeen, als de spaghetti tegen de muur zit wordt het een ander verhaal). Maar een kind wat bij de moeder drinkt vind ik zo intiem dat ik het een soort van ongepast vind om daar naar te kijken.

De grote vraag is dan natuurlijk: wie gaat zich aan wie aanpassen? Houdt de 'kijker' rekening met de moeder en kijkt dan maar even de andere kant op of houdt de moeder rekening met de kijker en zoekt even een ander plekje (nee, geen wc natuurlijk) als dat mogelijk is?

Ik vind het fijn als moeders in openbare gelegenheden in een ander zaaltje gaan zitten bijvoorbeeld ja, of in een rustig hoekje of wat dan ook. Zelf zou ik ook never nooit mijn kind, als dat er ooit mocht komen, gaan zitten voeden voor een aantal toeschouwers, tenzij het écht écht écht niet anders kan. Hoe mooi en natuurlijk ook, en hoe fantastisch mijn borsten er ook uit zouden zien. Het gaat mij om het intieme van het gebeuren. Wat overigens niet wil zeggen dat ik het nodig vind om vrouwen te verbieden hun kind borstvoeding te geven in het openbaar. Maar als er van beide kanten nou een beetje rekening met elkaar kan worden gehouden.... Dus óók van de moeder naar de omgeving, en niet alleen andersom. Want dat gevoel krijg ik wel een beetje van dit topic: jullie kinderlozen/tegenstanders, zoek het maar lekker uit, wij doen toch lekker ons o zo natuurlijke ding. Alles moet altijd maar getolereerd en geaccepteerd worden. Zo werkt het in een samenleving niet, mijns inziens dan.

*oh en ik weet dat ik mosterd na de maaltijd ben hoor, maar ik zou wat meer reageren dus bij dezen Wink *

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Caribbeanlover zo 15 apr 2012 - 1:58

Wat ik bedoelde is dat dit meisje zeer gelovig is opgevoed en dus ook niet topless zou zonnen. Veel vrouwen zien hun borsten als iets prive's wat het ook eigenlijk is en dat ook graag zo houden. Dus het verbaasde me het heel erg dat zij haar borst zo in het openbaar liet zien. Normaal gesproken laat je die niet gauw zien neem ik aan en bij je schoonfamilie minder gauw dan die van jezelf (wat nu ook het geval was). Ze moet het zelf weten, maar ik blijf erbij dat ze rekening had kunnen houden met anderen die er wellicht niet van gediend zijn.

Als er vrouwen op het strand topless zijn, dan vind ik dat geen probleem tenslotte maak ik de keuze om ook op het strand te zijn en kan ik weggaan. Nu was het een totaal ander geval.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Filoria zo 15 apr 2012 - 2:03

Je maakt de keuze om bij mensen te zijn. Mensen geven borstvoeding. Al eeuwen lang en overal ter wereld. Als je dat niet wilt zien moet je misschien maar kluizenaar worden?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 2:03

Maar Kenya, er wordt toch al door vrijwel elke moeder aangegeven dat het zo subtiel en discreet mogelijk gebeurt? In een aparte ruimte gaan zitten, thuisblijven, afkolven, dat vind ik allemaal te ver gaan, maar ik heb wel altijd een tafeltje in een rustig hoekje gekozen, liefst een plekje met mijn rug naar de rest, kleding gedragen waarmee je onopvallend kunt voeden. Meer dan dat vind ik niet dat ik hoefde te doen (even gesteld dat de mensen met wie ik was er geen probleem mee hadden).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 2:04

Nou Kenya, goed dat je wat vaker reageert. Ik vind het een fijne reactie. +1 dus smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Caribbeanlover zo 15 apr 2012 - 2:04

Susan schreef:Maar Kenya, er wordt toch al door vrijwel elke moeder aangegeven dat het zo subtiel en discreet mogelijk gebeurt? In een aparte ruimte gaan zitten, thuisblijven, afkolven, dat vind ik allemaal te ver gaan, maar ik heb wel altijd een tafeltje in een rustig hoekje gekozen, liefst een plekje met mijn rug naar de rest, kleding gedragen waarmee je onopvallend kunt voeden. Meer dan dat vind ik niet dat ik hoefde te doen (even gesteld dat de mensen met wie ik was er geen probleem mee hadden).

Kijk zo hoort het 8)

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 2:07

Susan schreef:...maar ik heb wel altijd een tafeltje in een rustig hoekje gekozen, liefst een plekje met mijn rug naar de rest, kleding gedragen waarmee je onopvallend kunt voeden. Meer dan dat vind ik niet dat ik hoefde te doen (even gesteld dat de mensen met wie ik was er geen probleem mee hadden).
Eens. Maar dat is dus al dat stukje (bluh, rotwoord) rekening houden met anderen waar de 'tegenstanders' om vragen. Meer hoeft het voor de meeste mensen ook echt niet te zijn, schat ik in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Parisienne zo 15 apr 2012 - 2:09

Maar het gaat hier niet om een openbare ruimte, het gaat hier om een verjaardag, een familieaangelegenheid. Niet een restaurant of café ofzo. En ze staat toch niet op, doet haar shirt omhoog om even haar borst te showen en daarna vervolgens haar kindje aan te leggen. Ze zal heus niet met een volledig ontbloot bovenlichaam zitten te voeden. Dat er een stukje borst te zien is, tsja.. dan kijk je even de andere kant op. Je zal vast niet een half uur lang tegen blote borsten aan hebben zitten kijken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 2:11

Rood schreef:
Susan schreef:...maar ik heb wel altijd een tafeltje in een rustig hoekje gekozen, liefst een plekje met mijn rug naar de rest, kleding gedragen waarmee je onopvallend kunt voeden. Meer dan dat vind ik niet dat ik hoefde te doen (even gesteld dat de mensen met wie ik was er geen probleem mee hadden).
Eens. Maar dat is dus al dat stukje (bluh, rotwoord) rekening houden met anderen waar de 'tegenstanders' om vragen. Meer hoeft het voor de meeste mensen ook echt niet te zijn, schat ik in.

Ik heb de hele discussie gevolgd en ik ben het hier mee eens. Het is niet zo dat ik vind dat de moeders maar in een anders hokje moeten gaan zitten, maar zoals Susan het omschrijft vind ik helemaal niks mis mee. Heb je er wel last van? Kijk dan de andere kant op.

CBL de vergelijking die jij maakt met het geloof en borstvoeding raakt kant nog wal..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 3:19

Yoyo schreef:

CBL de vergelijking die jij maakt met het geloof en borstvoeding raakt kant nog wal..

Ik zie de vergelijking wél, eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Blond zo 15 apr 2012 - 3:35

Van mij mogen moeders overal borstvoeding geven, wel krijg ik er een beetje een ongemakkelijk gevoel bij. Ik zou er zelf ook niet voor kiezen, tenzij het echt niet anders kan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  blondje1313 zo 15 apr 2012 - 3:38

Ik ga ook echt niet topless op het strand liggen (vind daar mijn borsten dan ook weer niet mooi genoeg voor Embarassed), maar borstvoeding geven is toch heel wat anders.
Misschien dat juist gelovige mensen eerder van borstvoeding zijn (als in daar zijn borsten van oorsprong voor bedoeld), en borsten ook minder als iets seksueels maar als functioneels zien.
Op het strand is het eerder seksueel, daar ligt men toch topless om te showen (voor mijn gevoel dan, streeploos bruin worden is voor mij een vreemd argument).
Dus ik vind het ook een rare vergelijking. (En als ik naar het strand ga zit ik ook niet op topless vrouwen (of dikke mannen in een te klein zwembroekje) te wachten, waarom zou ik dat wel normaal moeten vinden?)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  RYW zo 15 apr 2012 - 3:39

Ik vind ook dat borstvoeding in het openbaar, mits discreet (dus niet zoals in Lejow's plaatje) moet kunnen. Zelf zou ik het liever niet doen en heb het in intieme setting prettiger gevonden zolang als het duurde, maar als lang voedt kan ik me voorstellen dat je niet telkens een andere ruimte gaat zoeken. Susan heeft goede oplossingen aangedragen, denk ik. Dat zie ik vaker gebeuren en ik vind daar eigenlijk niks van. Ik sta er niet bij te zwijmelen van 'oooh wat mooi en natuurlijk', maar ik vind er niks mis mee.

Wel vind ik dat met name Marsy hard wordt aangepakt. Je kan het oneens zijn, maar dingen als 'boehoe' en 'oooh een tiet, help' dragen natuurlijk inhoudelijk niets bij, maken haar mening alleen maar belachelijk en ik vind dat niet echt getuigen van respect, terwijl ik vind dat Marsy zich juist heel netjes heeft uitgedrukt. Gelukkig is die discussie wel op nette wijze afgesloten. Ik hoop dat mensen vaker op een nette manier een 'agree to disagree'-houding kunnen aannemen zonder andermans mening te kakken te zetten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding in het openbaar geven. - Pagina 7 Empty Re: Borstvoeding in het openbaar geven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum