Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand

+25
Highway
TGR
Raindrop
Bliss
Beachgirl
Tania
Melis_je
girli
Minx
Sorella
Atelier Madame
Phileine
mzcharlotte
Gizmo
JoyceVL
Paper Crown
Guus
Susan
Dolphinne
Krullebol
Fearie
Antibes
TNMN
Arwyn
Rush
29 plaatsers

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand - Pagina 8 Empty Re: Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand

Bericht  Atelier Madame di 19 jul 2011 - 21:19

mozzarella schreef:Je kan niet aan komen zetten met je achtergrond terwijl jij net zomin je bezighoudt met de achtergrond van anderen... laughcry .

Ik heb geen zin om hier verder mijn achtergrond mee te delen, maar laat Ik het er op houden dat er ooit een dik persoon is geweest die mij goed gekrenkt heeft.

Ik had verwacht dat mensen zich niet massaal over 1 zinnetje zouden uitlaten. Blijkbaar zijn er in het dagelijks leven meer mensen die verwijtend kijken..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand - Pagina 8 Empty Re: Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 21:19

silent *misprijzende blik*....gatver!

Gast
Gast

Bericht  TGR di 19 jul 2011 - 21:20

Verder maak ik graag van dit topic gebruik om Miss Etam aan te prijzen.

Miss Etam verkoopt kleding voor zwangere, lange, korte en stevigere dames. Maar ook voor de middenmoot zijn er veel leuke kledingstukken. Het heeft een stoffig imago, maar ik durf te beweren dat iedereen hier wel iets kan vinden wat ze leuk vindt smile

Kom vooral eens langs in Leiden en dan laat ik je zien wat we allemaal verkopen Wink

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 21:22

Atelier Madame schreef:
mozzarella schreef:Je kan niet aan komen zetten met je achtergrond terwijl jij net zomin je bezighoudt met de achtergrond van anderen... laughcry .

Ik heb geen zin om hier verder mijn achtergrond mee te delen, maar laat Ik het er op houden dat er ooit een dik persoon is geweest die mij goed gekrenkt heeft.

Ik had verwacht dat mensen zich niet massaal over 1 zinnetje zouden uitlaten. Blijkbaar zijn er in het dagelijks leven meer mensen die verwijtend kijken..

Dus heb jij de switch gemaakt naar generaliserende uitspraken...? Je opmerking over dat er meer mensen zijn die blijkbaar verwijtend kijken slaat in dit geval echt volledig de plank mis. Je beledigt een groep mensen uit de samenleving op een doelbewuste wijze en daar word je nu op aangesproken en daar struikelen forummers over. Je veroordeelt namelijk, naar je eigen zeggen, omdat er ooit een dik persoon is geweest die jou heeft gekrenkt. Vertel mij dan maar eens wat al die andere mensen met overgewicht hieraan kunnen doen?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 21:24

Atelier Madame schreef:

Ik heb geen zin om hier verder mijn achtergrond mee te delen, maar laat Ik het er op houden dat er ooit een dik persoon is geweest die mij goed gekrenkt heeft. Ik had verwacht dat mensen zich niet massaal over 1 zinnetje zouden uitlaten. Blijkbaar zijn er in het dagelijks leven meer mensen die verwijtend kijken..

En nu mag jij dikke mensen dus krenken, omdat 1 persoon dat ooit bij jou heeft gedaan?? Juist ja. :shock:

En mensen oordelen altijd over anderen, dat doe jij dus ook behoorlijk erg nu. Wij kennen jouw achtergrond niet zeg je, dus jij mag zulke dingen wel zeggen..zonder de achtergrond van anderen te kennen??

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op di 19 jul 2011 - 21:30; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Highway di 19 jul 2011 - 21:25

@ Atelier Madame; ik snap wel dat je het denkt;. Maar dat je het laat ziendoor verwijtend te kijken vind ik echt te ver gaan. Jaren terug was ik ook vrij dik (ben intussen een tijd slank geweest en helaas nu weer te zwaar) en toen werd ik aangesproken door iemand of ik dat patatje wel zou eten.
situatie: Ik was toen al weken streng aan het diëten en ongeveer 10 kilo kwijt; ik zat heerlijk in mijn vel en was trots op mijn prestatie en samen met vriendinnen dacht ik; ik neem toch eens een patatje.. even genieten na het harde werk. Op dat moment stond ik met mijn bek vol tanden en voelde me ineens weer zo klein/onzeker..
je moet beseffen dat ook zoiets als verwijtend kijken in zo'n situatie iemand heel veel pijn kan doen. Wie ben jij om een oordeel te vellen over een ander?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494

Bericht  Blair di 19 jul 2011 - 21:25

Hmm, toch wel afhankelijk van de persoon en situatie zelf, kunnen zoveel factoren mee spelen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 19 jul 2011 - 21:25

Dus omdat er een dik persoon is dat jou gekrenkt heeft heb je nu iets tegen dikke mensen in het algemeen? Ik heb nieuws voor je: vrijwel iedereen is wel eens door iemand vreselijk gekrenkt. Het zou wat worden als we dan ook allemaal iets zouden hebben tegen alle andere mensen met dezelfde fysieke kenmerken als diegene die ons heeft gekwetst. Sorry, maar dat is toch gen excuus om zo te denken?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 21:29

Ok dus alle fysieke eigenschappen van mensen die mij gekrenkt hebben mag ik 'verleden' noemen en tot redenen maken mensen met gelijke fysieke eigenschappen respectloos te behandelen? Dat zou me wat worden...krijg jezelf eens in de greep Atelier Madame!

Gast
Gast

Bericht  Rush di 19 jul 2011 - 21:34

mozzarella schreef:Ok dus alle fysieke eigenschappen van mensen die mij gekrenkt hebben mag ik 'verleden' noemen en tot redenen maken mensen met gelijke fysieke eigenschappen respectloos te behandelen? Dat zou me wat worden...krijg jezelf eens in de greep Atelier Madame!
Haha, ik geloof dat ik dan iedereen respectloos kan behandelen.

Mensen met donker haar, rood haar, beugel etc. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 21:45

Excactly!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 22:08

Bliss schreef:

+weg+

Ik zeg dit nooit, maar: niet quoten a.u.b.

Bij het onderste gedeelte van je verhaal is het in mijn ogen toch echt een kwestie van de knop omzetten en doorzetten. Maar wat ik bij mij wel wat helpt is kauwgom in huis hebben. Als ik dan s avonds wil snacken dan pak ik een kaugum of ik poets mijn tanden alvast. Misschien is dat voor jou in het begin ook wel een tip. (eten na het tandenpoesten vind ik echt zo smerig :P )

Het is echter ook vaak zo dat als mensen 's avonds 'honger' krijgen het eetpatroon niet gelijkmatig verdeeld is over de dag. Dus echt een stevig ontbijt, goede lunch en diner en 2/3 tussendoortjes (bijv. fruit of kwark o.i.d.)

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 19 jul 2011 - 22:14

Ja is ook zo hoor. Ik moet die knop ook weer omzetten, maar bij mij is het altijd alles of niks. Als ik goed bezig ben, neem ik ook echt niks van snoep ofzo, want ik kan kennelijk gewoon geen maat houden. Maar ja, na een paar weken/maanden heb ik dan toch weer eens ergens zin in en dan gaat het weer mis. Ik moet leren doseren ofzo. Stom, op veel gebieden ben ik behoorlijk gedisciplineerd, maar met eten is het echt een drama.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  girli di 19 jul 2011 - 22:15

Bliss schreef:Ja is ook zo hoor. Ik moet die knop ook weer omzetten, maar bij mij is het altijd alles of niks. Als ik goed bezig ben, neem ik ook echt niks van snoep ofzo, want ik kan kennelijk gewoon geen maat houden. Maar ja, na een paar weken/maanden heb ik dan toch weer eens ergens zin in en dan gaat het weer mis. Ik moet leren doseren ofzo. Stom, op veel gebieden ben ik behoorlijk gedisciplineerd, maar met eten is het echt een drama.
Is het dan niet beter om zelf meer toe staan waardoor je niet die buien krijgt dat je ergens zin in hebt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  TGR di 19 jul 2011 - 22:16

Tip:
- Maak weekmenu's en haal gewoon voor 1 dag lekkers in huis dat je dan op die dag met een filmpje erbij mag opeten. Koop verder gewoon fruit dat je lekker vindt. Of het nu diepvries is of vers. En eet gewoon avondeten.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bliss di 19 jul 2011 - 22:27

@ girli: dat zou idd beter zijn denk ik, maar weer dat probleem met geen maat kunnen houden. Maar ja, beetje zelfbeheersing is nooit weg natuurlijk Wink
@ TGR: eigenlijk doe ik dat ook wel. Sterker nog, als ik gewoon werk, is er vrij weinig aan de hand. Ik heb dan regelmaat, eet elke dag zo'n beetje exact op dezelfde tijden en na het eten eet ik doorgaans alleen nog fruit. Het 'probleem' is dat ik nogal vaak vakantie heb laughcry Nu dus ook zes weken en dan is de regelmaat ver te zoeken en doe ik maar wat. Ik ga laat naar bed, slaap uit, heb geen regelmaat en eet op de gekste tijden.
Zondag ga ik op vakantie naar Italië, dus van lijnen zal daar ook niet veel terechtkomen natuurlijk. Wil wel proberen een beetje op te letten, maar wil ook gewoon genieten van het land en dus ook het eten. Heb nog totaal geen zin om weer te gaan werken, maar hiervoor zou het wel beter zijn.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TGR di 19 jul 2011 - 22:30

Bliss schreef:
@ TGR: eigenlijk doe ik dat ook wel. Sterker nog, als ik gewoon werk, is er vrij weinig aan de hand. Ik heb dan regelmaat, eet elke dag zo'n beetje exact op dezelfde tijden en na het eten eet ik doorgaans alleen nog fruit. Het 'probleem' is dat ik nogal vaak vakantie heb laughcry Nu dus ook zes weken en dan is de regelmaat ver te zoeken en doe ik maar wat. Ik ga laat naar bed, slaap uit, heb geen regelmaat en eet op de gekste tijden.
Zondag ga ik op vakantie naar Italië, dus van lijnen zal daar ook niet veel terechtkomen natuurlijk. Wil wel proberen een beetje op te letten, maar wil ook gewoon genieten van het land en dus ook het eten. Heb nog totaal geen zin om weer te gaan werken, maar hiervoor zou het wel beter zijn.

Waarom heb je dan geen regelmaat? Je kan toch rekening houden met je eten bij de dingen die je doet?

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 22:54

Ik herken dat wel een beetje hoor Bliss. Ik heb soms ook tijden dat ik alles eet wat los en vast zit. Maar ik ben vorige week begonnen met gezonder eten want het ging echt nergens meer over (elke dag een zak chips, patat als tussendoortje laughcry). Maar nu de knop om is, heb ik echt geen problemen om dingen te laten liggen. Zelfs niet als m'n vriend het voor mijn neus op eet. Totdat het na een tijdje weer mis gaat en dan vreet ik er weer op los :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 22:59

Guattari schreef:
Francaise_ schreef:
Storm schreef:
Francaise_ schreef:
En toch weet ik 100% zeker dat er meer mensen zijn die zo denken. Ik trouwens niet, ik ben altijd gepest mede omdat ik te dun benwas dus het kan mij echt geen reet schelen hoe een ander eruit ziet.
O dat zal best, ik durf in ieder geval wel toe te geven dat ik dat zeker niet denk. Het zal nooit in mij opkomen om een verwijtende blik naar een fors iemand te geven omdat diegene toevallig snackt, dat vind ik echt het respectloze voorbij gaan.
Vooral die blik. Dat je je gedachten niet tegen kunt houden is tot daar aan toe maar hoe kun je nou iemand met een verwijtende blik aankijken terwijl je niet eens weet hoe het komt. Ik vind dat zo ontzettend dom.

Het is een keuze om je gedachten te uiten of voor je te houden en doordat het nu op een non-verbale manier wordt gedaan, vind ik dat enorm triest. Ben dan overigens wel erg benieuwd of je dit alleen doet bij mensen die in jouw ogen 'vies vet' zijn of ook bij mensen die 'eng dun' zijn etc etc. Je veroordelende houding heb je in the end alleen jezelf mee, maar je kan een ander wel zwaar ongemakkelijk laten voelen en ik snap werkelijk niet waarom je dat nastreeft. Dat is namelijk wat je doet, jouw verwijtende blik moet die ander aan het denken zetten en z'n/d'r hoofd in schaamte laten hangen, toch? Ik vind het erg misplaatst en heb meteen een heel ander beeld van je; voor mij heb je afgedaan, simpele ziel.
Huh? Heb je het nou tegen mij? Want ik keur dus haar houding af en ik vind dat je het ook niet kunt uitspreken maar geloof wel dat er genoeg mensen zo denken.

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 19 jul 2011 - 23:05

Atelier Madame schreef:Ik schrik eigenlijk heel erg van de reacties hier zeg op mijn post.. sorry maar het is mijn eerlijke mening, hij had inderdaad wat genuanceerder neergezet kunnen worden, maar jullie kennen mijn achtergrond verder ook niet. Mensen oordelen altijd over andere mensen. Ik schrik eigenlijk heel erg van de reacties hier zeg op mijn post.. sorry maar het is mijn eerlijke mening, hij had inderdaad wat genuanceerder neergezet kunnen worden, maar jullie kennen mijn achtergrond verder ook niet. Mensen oordelen altijd over andere mensen.

Vind je het niet ontzéttend zwak om nu met je eigen achtergrond aan te komen (waar wij inderdaad niets van weten en dus ook geen rekening mee houden), nadat jij iets ZO extreem kwetsends post in een topic waar meerdere meiden al WEL open zijn geweest over HUN achtergrond?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Bliss di 19 jul 2011 - 23:46

Luana schreef:Ik herken dat wel een beetje hoor Bliss. Ik heb soms ook tijden dat ik alles eet wat los en vast zit. Maar ik ben vorige week begonnen met gezonder eten want het ging echt nergens meer over (elke dag een zak chips, patat als tussendoortje laughcry). Maar nu de knop om is, heb ik echt geen problemen om dingen te laten liggen. Zelfs niet als m'n vriend het voor mijn neus op eet. Totdat het na een tijdje weer mis gaat en dan vreet ik er weer op los :P

Hahaha ja precies, ik ben soms ook wekenlang sterk en sla van alles af (en ik werk op een basisschool, dus er komt nogal eens wat voorbij), maar in the end gaat t toch altijd weer een keertje mis.
@ TGR: regelmaat is voor mij elke dag dingen op dezelfde tijden doen. In de vakantie is dat niet zo, want ik ga geen wekker zetten als ik nergens heen hoef en t verschilt dus hoe laat ik wakker wordt en wat ik die dag ga doen enzo. Het is niet zo dat ik hele dagen alleen maar loop te vreten hoor, voordat je dat denkt, maar ik heb gewoon vaker een zwak moment dan ik zou willen en dan goed voor me is.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:47

@Francaise: nee pop, ik had juist jouw stukje gequote, omdat ik het ook behoorlijk IQ-loos vind overkomen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:50

Bliss schreef:

Hahaha ja precies, ik ben soms ook wekenlang sterk en sla van alles af (en ik werk op een basisschool, dus er komt nogal eens wat voorbij), maar in the end gaat t toch altijd weer een keertje mis.
@ TGR: regelmaat is voor mij elke dag dingen op dezelfde tijden doen. In de vakantie is dat niet zo, want ik ga geen wekker zetten als ik nergens heen hoef en t verschilt dus hoe laat ik wakker wordt en wat ik die dag ga doen enzo. Het is niet zo dat ik hele dagen alleen maar loop te vreten hoor, voordat je dat denkt, maar ik heb gewoon vaker een zwak moment dan ik zou willen en dan goed voor me is.

Ik merk dat ook Bliss, dat ik vakantieperioden veel slechter eet dan wanneer ik werk.
Ik eet nu daarom gewoon hetzelfde als wanneer ik aan het werk ben.
M'n ontbijt en lunch zijn dan misschien op een ander tijdstip, maar ik probebeer wel zo veel mogelijk hetzelfde te eten.
En dat gaat nu eigenlijk best goed!

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 19 jul 2011 - 23:55

Bliss schreef:
Luana schreef:Ik herken dat wel een beetje hoor Bliss. Ik heb soms ook tijden dat ik alles eet wat los en vast zit. Maar ik ben vorige week begonnen met gezonder eten want het ging echt nergens meer over (elke dag een zak chips, patat als tussendoortje laughcry). Maar nu de knop om is, heb ik echt geen problemen om dingen te laten liggen. Zelfs niet als m'n vriend het voor mijn neus op eet. Totdat het na een tijdje weer mis gaat en dan vreet ik er weer op los :P

Ik heb daar ook moeite mee hoor (en mijn studentenleven komt neer op veel vrije tijd haha), op zich word ik dan nog wel braaf rond een uur of acht wakker. Maar soms blijf ik ook langer liggen. Alleen het slapen is nog niet eens het grote probleem bij mij, maar de regelmaat. Ik heb eigenljik bijna nooit honger, waardoor ik dus snel gewone maaltijden oversla en dan eerder begin te snacken, qua calorien valt het dan wel mee (ik kom ook niet verder aan, maar ik wil dus afvallen), maar voor je spijsvertering is het niet goed natuurlijk. Ik probeer mezelf wel te dwingen normale maaltijden te eten, maar helemaal als ik vrij ben "vergeet" ik het simpelweg, ik word wakker en ik zet mijn laptop aan, ga een wasje draaien of ik kom een tv programma tegen. Eigenlijk ontbijt ik dan vaak pas als ik de deur uit moet ofzo.

En regelmaat is lastig om (weer) aan te leren, helemaal na jaren depressie waarin je echt terug naar 0 bent gegaan, dat merk ik echt. Als je het gewend bent, is het zóveel makkelijker dan om het weer op te bouwen. Maja, we blijven gewoon proberen! Straks 5 maanden stage, hoewel ik doodsbang ben voor >40 uur per week, kan het haast niet anders dan een goed effect op mijn ritme hebben haha!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:55

Antibes schreef:
Atelier Madame schreef:Ik schrik eigenlijk heel erg van de reacties hier zeg op mijn post.. sorry maar het is mijn eerlijke mening, hij had inderdaad wat genuanceerder neergezet kunnen worden, maar jullie kennen mijn achtergrond verder ook niet. Mensen oordelen altijd over andere mensen. Ik schrik eigenlijk heel erg van de reacties hier zeg op mijn post.. sorry maar het is mijn eerlijke mening, hij had inderdaad wat genuanceerder neergezet kunnen worden, maar jullie kennen mijn achtergrond verder ook niet. Mensen oordelen altijd over andere mensen.

Vind je het niet ontzéttend zwak om nu met je eigen achtergrond aan te komen (waar wij inderdaad niets van weten en dus ook geen rekening mee houden), nadat jij iets ZO extreem kwetsends post in een topic waar meerdere meiden al WEL open zijn geweest over HUN achtergrond?

Nou nou Antibes, wat een grote mond heb je als je de achtergrond van Atelier Madame niet kent.;-)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: