Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand
+25
Highway
TGR
Raindrop
Bliss
Beachgirl
Tania
Melis_je
girli
Minx
Sorella
Atelier Madame
Phileine
mzcharlotte
Gizmo
JoyceVL
Paper Crown
Guus
Susan
Dolphinne
Krullebol
Fearie
Antibes
TNMN
Arwyn
Rush
29 plaatsers
Pagina 7 van 9
Pagina 7 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand
Atelier Madame schreef:
En dit klinkt mss heel erg fout maar ik hou niet van dikke mensen en ik vind vet vies . En ik kan ook echt verwijtend kijken als dikke mensen lopen te snacken, dan denk ik zou je dat nou wel doen?
Wat een nare houding heb jij, gatver. En verwijtend kijken naar dikke mensen die snacken? Waar denk je in godsnaam het recht vandaan te halen om mensen te verwijten hoe ze met hun eigen lichaam omgaan? Wat gaat jou dat aan?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Antibes, ik weet niet waar je vandaan komt, maar in mijn woonplaats zit een mooie, grote plus-size winkel.
Volgens mij hebben ze daar best leuke kleding!
Volgens mij hebben ze daar best leuke kleding!
Gast- Gast
Oh die geluksmomentjes had ik wel. Even voelde ik me niet meer eenzaam en veilig en had ik rust. Niet van het genot van het eten, maar ik kon mijn hoofd en gevoel even stilzetten. Dat zijn natuurlijk geen geluksmomenten waar ik nu mijn geluk uit zou halen, maar in die periode wel.
Gast- Gast
Susan, ik ben het opvallend vaak met je eens dit topic .
Gast- Gast
Sproet, in het allereerste begin had ik het wel hoor, maar later was het gewoon het snaaien om het snaaien. Gelukkig kan ik nu wel genieten van eten. Mara ik merk wel dat eten gewoon een zwak punt blijft.
Gast- Gast
Ik heb al zo vaak gedacht om maar gewoon te stoppen met eten. Dan word ik vanzelf wel lichter.
Het is jammer dat dat niet gaat.
Het is jammer dat dat niet gaat.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Pff, ik vind dit een heftig én confronterend topic. Ik herken de verhalen van Maple, Sproet en Antibes heel erg, al had ik het in iets mindere mate. Ik ging niet allerlei winkels af, maar had zeker wel vreetbuien en heb ze nog steeds af en toe. Ik heb echt een verstoorde verhouding met eten en in mijn geval ligt het wel voornamelijk aan mezelf dat ik wat te zwaar ben. Ik heb geen ernstig overgewicht, maar tien kilo mag er zeker wel af. Begin dit jaar was in goed op weg, maar de laatste tijd is t weer drie keer niks en zijn mn afgevallen kilo's er weer aan gekomen.
In mijn geval gaat de stelling dus wel op, denk ik, hoewel het wel iets psychisch is. Het is niet zo dat ik alleen maar op mn kont zit en van alles naar binnen werk. Ik heb op zich genoeg beweging; doe praktisch alles op de fiets en sport doorgaans één of twee keer per week (nu ff niet ivm zomerstop). Maar als ik een avond alleen thuis op de bank zit (eigenlijk vooral in t weekend), dan hoort daar iets lekkers bij. Waarom? Ik weet het gewoon niet. Ik ben twee keer depressief geweest en hoewel ik altijd wel een beetje labiel zal blijven, zit ik de laatste tijd best goed in mn vel. Ik kan ook goed alleen zijn, dus eenzaamheid is het ook niet echt. Ik kom niet verder dan dat ik eet uit 'verveling' ofzo, dat ik iets te doen wil hebben terwijl ik bijv. tv zit te kijken. Als iemand hier een andere kijk op heeft of tips heeft, hoor ik het graag.
Oh en Bazinga, ik wil ook jouw zelfvertrouwen. Lijkt me heerlijk!
Ik zeg dit nooit, maar: niet quoten a.u.b.
In mijn geval gaat de stelling dus wel op, denk ik, hoewel het wel iets psychisch is. Het is niet zo dat ik alleen maar op mn kont zit en van alles naar binnen werk. Ik heb op zich genoeg beweging; doe praktisch alles op de fiets en sport doorgaans één of twee keer per week (nu ff niet ivm zomerstop). Maar als ik een avond alleen thuis op de bank zit (eigenlijk vooral in t weekend), dan hoort daar iets lekkers bij. Waarom? Ik weet het gewoon niet. Ik ben twee keer depressief geweest en hoewel ik altijd wel een beetje labiel zal blijven, zit ik de laatste tijd best goed in mn vel. Ik kan ook goed alleen zijn, dus eenzaamheid is het ook niet echt. Ik kom niet verder dan dat ik eet uit 'verveling' ofzo, dat ik iets te doen wil hebben terwijl ik bijv. tv zit te kijken. Als iemand hier een andere kijk op heeft of tips heeft, hoor ik het graag.
Oh en Bazinga, ik wil ook jouw zelfvertrouwen. Lijkt me heerlijk!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
+1, behalve dan het depressief zijn, aangezien ik mijn zwaarmoedigheid in mijn pubertijd niet als depressie wil omschrijven.Bliss schreef:*verhaal*
Edit: oja en ik heb wel ernstig overgewicht.
Gast- Gast
Ik las die opmerking ook met verbazing, mijn God..Susan schreef:Atelier Madame schreef:
En dit klinkt mss heel erg fout maar ik hou niet van dikke mensen en ik vind vet vies . En ik kan ook echt verwijtend kijken als dikke mensen lopen te snacken, dan denk ik zou je dat nou wel doen?
Wat een nare houding heb jij, gatver. En verwijtend kijken naar dikke mensen die snacken? Waar denk je in godsnaam het recht vandaan te halen om mensen te verwijten hoe ze met hun eigen lichaam omgaan? Wat gaat jou dat aan?
Gast- Gast
En toch weet ik 100% zeker dat er meer mensen zijn die zo denken. Ik trouwens niet, ik ben altijd gepest mede omdat ik te dun ben dus het kan mij echt geen reet schelen hoe een ander eruit ziet.Storm schreef:Ik las die opmerking ook met verbazing, mijn God..Susan schreef:Atelier Madame schreef:
Gast- Gast
Het stomme is dat ik zelf ook zo denk. Als in dat ik dikke mensen 'vies' vind en dat ik zoiets heb van zou je dat nou wel eten. Alleen geef ik niet die verwijtende blik, omdat ik me heel goed realiseer dat bovenstaande gedachtes puur een reflectie zijn van hoe ik over mezelf denk.Francaise_ schreef:En toch weet ik 100% zeker dat er meer mensen zijn die zo denken. Ik trouwens niet, ik ben altijd gepest mede omdat ik te dun ben dus het kan mij echt geen reet schelen hoe een ander eruit ziet.Storm schreef:Ik las die opmerking ook met verbazing, mijn God..Susan schreef:Atelier Madame schreef:
Niet quoten svp.
Gast- Gast
Eens met Francaise, ieder z`n eigen lichaam.
Natuurlijk denk ik wel eens in de Mac 'goh, die komt hier vast vaker' maar dat spreek ik niet uit en ik zet al helemaal geen vreemde blik op naar zo iemand.
Natuurlijk denk ik wel eens in de Mac 'goh, die komt hier vast vaker' maar dat spreek ik niet uit en ik zet al helemaal geen vreemde blik op naar zo iemand.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
O dat zal best, ik durf in ieder geval wel toe te geven dat ik dat zeker niet denk. Het zal nooit in mij opkomen om een verwijtende blik naar een fors iemand te geven omdat diegene toevallig snackt, dat vind ik echt het respectloze voorbij gaan.Francaise_ schreef:
En toch weet ik 100% zeker dat er meer mensen zijn die zo denken. Ik trouwens niet, ik ben altijd gepest mede omdat ik te dun ben dus het kan mij echt geen reet schelen hoe een ander eruit ziet.
Edit: daarmee wil ik niet ontkennen dat ik nooit denk dat iemand echt te dik is. Maar ik zal nooit met walging kijken of denken.
Gast- Gast
Vooral die blik. Dat je je gedachten niet tegen kunt houden is tot daar aan toe maar hoe kun je nou iemand met een verwijtende blik aankijken terwijl je niet eens weet hoe het komt. Ik vind dat zo ontzettend dom.Storm schreef:O dat zal best, ik durf in ieder geval wel toe te geven dat ik dat zeker niet denk. Het zal nooit in mij opkomen om een verwijtende blik naar een fors iemand te geven omdat diegene toevallig snackt, dat vind ik echt het respectloze voorbij gaan.Francaise_ schreef:
En toch weet ik 100% zeker dat er meer mensen zijn die zo denken. Ik trouwens niet, ik ben altijd gepest mede omdat ik te dunbenwas dus het kan mij echt geen reet schelen hoe een ander eruit ziet.
Gast- Gast
Nee, het punt is juist dat ze het nooit écht goedkeuren. Zij genieten van het gevoel dat anderen minder zijn, dus wat ze over je denken is nóóit oprecht. "Goed bezig!" is net zoveel waard als "Succes idioot!". Ze zullen het altijd in het negatieve draaien, je kunt het niet van ze winnen. Als ik langsloop denken ze misschien niets over mijn mandje, maar dan zijn mijn schoenen de lul. Het kan je alleen schelen als je zelf denkt dat je het niet zou moeten eten (ook al haal je het voor visite). Je bent het zelf die op jouzelf neerkijkt.Gloria schreef:Het punt is dat mensen, bij een ongezond mandje, wél denken: Zou je dat niet terug leggen? Dat zie je in dit topic ook al, dat verschillende mensen dat denken. En natuurlijk zou het je niets moeten schelen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ga voortaan wel jouw zinnetje denken, thanks .Melis_je schreef:Natuurlijk . Ik kan het me heel goed voorstellen. Maar je voelt je alleen onzeker als je eigenlijk al onzeker bent. Wie zijn anderen om iets te vinden van wat jij met jouw geld in jouw tijd in jouw mandje stopt? En stel dat je met je mand vol wortels naar de kassa loopt, wil je dan dat zo'n bemoeial denkt: "Goed bezig!"? Word je dan blij? Complimentjes van die mensen komen toch ook niet aan. Hun goedkeuring is niet oprecht en niet prettig, hun afkeuring is niet prettig en ze gaan nooit niets over je denken.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Susan schreef:Atelier Madame schreef:
Nou idd zeg! Naast ontzettend respectloos, arrogant en naar is deze reactie ook gewoon ontzettend DOM en kortzichtig. Je zou je moeten schamen.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Vooral die blik. Dat je je gedachten niet tegen kunt houden is tot daar aan toe maar hoe kun je nou iemand met een verwijtende blik aankijken terwijl je niet eens weet hoe het komt. Ik vind dat zo ontzettend dom.Storm schreef:O dat zal best, ik durf in ieder geval wel toe te geven dat ik dat zeker niet denk. Het zal nooit in mij opkomen om een verwijtende blik naar een fors iemand te geven omdat diegene toevallig snackt, dat vind ik echt het respectloze voorbij gaan.Francaise_ schreef:
En toch weet ik 100% zeker dat er meer mensen zijn die zo denken. Ik trouwens niet, ik ben altijd gepest mede omdat ik te dunbenwas dus het kan mij echt geen reet schelen hoe een ander eruit ziet.
Het is een keuze om je gedachten te uiten of voor je te houden en doordat het nu op een non-verbale manier wordt gedaan, vind ik dat enorm triest. Ben dan overigens wel erg benieuwd of je dit alleen doet bij mensen die in jouw ogen 'vies vet' zijn of ook bij mensen die 'eng dun' zijn etc etc. Je veroordelende houding heb je in the end alleen jezelf mee, maar je kan een ander wel zwaar ongemakkelijk laten voelen en ik snap werkelijk niet waarom je dat nastreeft. Dat is namelijk wat je doet, jouw verwijtende blik moet die ander aan het denken zetten en z'n/d'r hoofd in schaamte laten hangen, toch? Ik vind het erg misplaatst en heb meteen een heel ander beeld van je; voor mij heb je afgedaan, simpele ziel.
Gast- Gast
Guattari schreef:Francaise_ schreef:Vooral die blik. Dat je je gedachten niet tegen kunt houden is tot daar aan toe maar hoe kun je nou iemand met een verwijtende blik aankijken terwijl je niet eens weet hoe het komt. Ik vind dat zo ontzettend dom.Storm schreef:O dat zal best, ik durf in ieder geval wel toe te geven dat ik dat zeker niet denk. Het zal nooit in mij opkomen om een verwijtende blik naar een fors iemand te geven omdat diegene toevallig snackt, dat vind ik echt het respectloze voorbij gaan.Francaise_ schreef:
Het is een keuze om je gedachten te uiten of voor je te houden en doordat het nu op een non-verbale manier wordt gedaan, vind ik dat enorm triest. Ben dan overigens wel erg benieuwd of je dit alleen doet bij mensen die in jouw ogen 'vies vet' zijn of ook bij mensen die 'eng dun' zijn etc etc. Je veroordelende houding heb je in the end alleen jezelf mee, maar je kan een ander wel zwaar ongemakkelijk laten voelen en ik snap werkelijk niet waarom je dat nastreeft. Dat is namelijk wat je doet, jouw verwijtende blik moet die ander aan het denken zetten en z'n/d'r hoofd in schaamte laten hangen, toch? Ik vind het erg misplaatst en heb meteen een heel ander beeld van je; voor mij heb je afgedaan, simpele ziel.
Helemaal mee eens. Ik krijg de kriebels van die reactie.
Gast- Gast
Susan schreef:Atelier Madame schreef:
Helemaal met Susan eens! Ik zou me schamen met zo'n houding. Laat iedereen toch lekker in zijn waarde en bemoei je met jezelf..
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik schrik eigenlijk heel erg van de reacties hier zeg op mijn post.. sorry maar het is mijn eerlijke mening, hij had inderdaad wat genuanceerder neergezet kunnen worden, maar jullie kennen mijn achtergrond verder ook niet. Mensen oordelen altijd over andere mensen. Ik schrik eigenlijk heel erg van de reacties hier zeg op mijn post.. sorry maar het is mijn eerlijke mening, hij had inderdaad wat genuanceerder neergezet kunnen worden, maar jullie kennen mijn achtergrond verder ook niet. Mensen oordelen altijd over andere mensen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Waarom schrik je ervan? Had je verwacht dat mensen massaal +1 erbij zouden zetten of je zouden prijzen om je ongenuanceerde geblaat?
Laatst aangepast door Guattari op di 19 jul 2011 - 21:12; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Je kan niet aan komen zetten met je achtergrond terwijl jij net zomin je bezighoudt met de achtergrond van anderen... .
Gast- Gast
Ben ook wel benieuwd waarom je ervan schrikt.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Overgewicht is niet alleen het gevolg van veel eten, ook weinig/niet bewegen speelt mee. Dus als je aan bed of een rolstoel gebonden bent, dan word je gemakkelijk te zwaar en daar is weinig aan te doen. Maar de meeste mensen hebben er zelf wel een aandeel in denk ik.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
mozzarella schreef:Susan schreef:Atelier Madame schreef:
Nou idd zeg! Naast ontzettend respectloos, arrogant en naar is deze reactie ook gewoon ontzettend DOM en kortzichtig. Je zou je moeten schamen.
Ze is zelf nog aan het afvallen ook, dat vette varken.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 7 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Stelling: overgewicht en verzekeringspremie
» Stelling: overgewicht heb je aan jezelf te danken.
» lopen jullie (nog) vaak hand in hand?
» Ik heb overgewicht..
» zwanger en overgewicht
» Stelling: overgewicht heb je aan jezelf te danken.
» lopen jullie (nog) vaak hand in hand?
» Ik heb overgewicht..
» zwanger en overgewicht
Pagina 7 van 9
Permissies van dit forum: