Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger en overgewicht

+11
Thunder
yes1984
TukTuk
piene1983
Tania
CCC
SarahKey
Twellie
PiP
Viva
bolus26
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty zwanger en overgewicht

Bericht  bolus26 vr 13 apr 2012 - 19:28

zijn hier meiden die ook overgwicht hebben? en gaf dat extra problemen/complicaties tijdens de zwangerschap?

zelf heb ik een BMI van 31 (door medische redenene zo gekomen) maar ben nu voor de rest volledig gezond( pas nog gecheckt voor levensverzekering) en maak me er stiekem best een beetje zorgen over.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Viva vr 13 apr 2012 - 19:34

Toevallig heeft Mas gister getypt in het zwanger tot 12 wkn topic dat zij in het ziekenhuis moet bevallen vanwege haar bmi, dus wie weet kun je haar wat vragen?zwanger en overgewicht 561177
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  PiP vr 13 apr 2012 - 19:46

Net even gekeken en mijn bmi was 30,3.
Bij de eerste mocht ik gewoon thuis bevallen, ben ook maar 5 kilo aangekomen tijdens die zwangerschap.

Nu gaan de kilo`s iets harder tegenover dezelfde periode bij de eerste, maar ben nog maar 2/3 kilo aangekomen.

Denk dat je toch wel wat meer overgewicht moet hebben om je ergens zorgen om te gaan maken.
Het enige is volgens mij dat je rond de 27/28 weken moet bloedprikken om te kijken of je geen suiker hebt.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  bolus26 vr 13 apr 2012 - 19:51

bedankt voor de reacties, ik denk toch ook dat het allemaal wel mee zal vallen zeker omdat ik voor de rest gewoon gezond ben qua bloeddruk en suiker cholestrol etc. maar goed als je dan dingen op internet leest krijg je t toch een beetje warm!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Viva vr 13 apr 2012 - 19:57

Ja maar op internet staan de meest enge dingen Wink

Het lijkt mij, als je verder helemaal gezond bent, je niet veel meer complicaties zal hebben.
Maar goed, een super gezond, goed bmi persoon kan ook van alles krijgen natuurlijk...
Niet te veel meer lezen, er zijn genoeg vrouwen je voor gegaan!I love you
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  bolus26 vr 13 apr 2012 - 19:58

dat is waar!Very Happy
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 21:06

Ik ben afgevallen juist omdat ik toendertijd een kinderwens had. Met overgewicht is de kans ook veel groter dat zwanger worden via de natuurlijke weg veel moeilijker is. Mocht je de medische molen in moeten, zullen ze ook eerst van je verlangen dat je afvalt. Kun je dat maar beter voor zijn Wink

Lijkt mij ook dat zwanger zijn én het gewicht dat je van jezelf al meedraagt een enorme belasting is voor je lichaam, je gewrichten, rug, bekken, conditie en je lichamelijke gesteldheid. Da's ook de reden dat ik jaren terug af ben gaan vallen, mijn BMI was ook 30+.

Maar als ik me niet vergis en de juiste persoon voor me heb, ben jij ook al wat ouder, of niet? Overgewicht en al wat meer 'op leeftijd' zijn zijn beiden al wat meer risicofactoren tijdens een zwangerschap. Nu kun je aan je leeftijd weinig meer veranderen, maar je gewicht zou ik dan wel wat naar beneden proberen te krijgen, om zo min mogelijk risico te lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Twellie vr 13 apr 2012 - 21:14

Maple, ze is al zwanger en dat is afvallen niet aan te raden in verband met het vrijkomen van afvalstoffen uit vetcellen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  SarahKey vr 13 apr 2012 - 21:23

Ik ben ook te zwaar en zat net op het randje van in het ziekenhuis blijven of niet. Als ik erg aandrong zou ik naar de vk mochten. Niet gedaan Cool

Maar ik heb nergens last van gehad! Niet last van de rug, bekken ofzo. Heb een normale goede zwangerschap gehad met elke keer een normale bloeddruk en een snelle bevalling. Door de gyn werd me wel verteld dat je als zwaardere vrouw meer kans had om een moeilijkere bevalling te krijgen.
enige wat ik wel heb gekregen is zwangerschapssuiker. Maar suiker komt sowieso voor in mijn familie dus moest sowieso al testen. Ik ben in totaal 7 kg aangekomen waarvan de laatste 4 echt door het vocht kwam.

Ik hoefde trouwens echt niet persé af te vallen toen ik in de mmm kwam. Ze geven je het advies pas als je ivf gaat doen moet je een bepaalde bmi hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  CCC vr 13 apr 2012 - 21:32

Gefeliciteerd Bolus!

Ik heb zelf vroeger ook behoorlijk overgewicht gehad, woog ruim over de 100 kilo met een lengte van 1.75m. Ik ben 6 jaar geleden 30 kilo afgevallen, niet met het idee zwanger te worden maar omdat ik er zoveel last van had. Mijn conditie ed. waren gewoon echt niet goed en voelde me ook niet goed. Achteraf gezien, ben ik zo blij dat ik die stap heb genomen, maar het betekend wel dat ik altijd moet opletten om mijn gewicht op pijl te houden zeg maar. Zo ben ik vorig jaar januari tot juli weer extra alert geworden op mijn voeding, zodat ik weer iets afviel zodat ik een marge overhield mocht ik zwanger worden. Toen wisten we trouwens nog niet wanneer we er nou werkelijk voor gingen, maar in september zijn we er dan uiteindelijk voor gegaan en was blij dat ik dit heb gedaan. Het gaf mij een fijner gevoel om zwanger te zijn/ raken terwijl ik wat lager op gewicht zat. Er zijn natuurlijk risico's met overgewicht en zwangerschap, maar daar ben je nu niet mee geholpen. En daarbij las ik in je post dat je door medicatie overgewicht hebt gekregen. Misschien kun je een afspraak maken met de VK om dit soort dingen even rustig te bespreken en op internet blijft het een feit dat je meer negativiteit leest dan positieve verhalen. Ik had zelf het risico niet genomen, had eerst gezorgd dat ik wat was afgevallen maar aan de andere kant denk ik ook, er zijn ook mensen die bepaalde ziektebeelden hebben en daar zitten ook risico's tijdens een zwangerschap aan verbonden. Enige wat je nu kunt doen is gewoon goed gezond eten en opletten denk ik, zodat je kindje alle goede voedingsstoffen binnen krijgt.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Tania vr 13 apr 2012 - 21:43

Ik ben ook te zwaar, ik had beide keren een bmi van 31 toen ik zwanger werd. Van mijn gewicht heb ik geen last gehad tijdens de zwangerschappen. Met 27 weken een suikertest gehad maar verder niet. De verloskundigen hebben wel gevraagd of naar een dietiste wilde maar daar had ik geen behoefte aan.
In de tweede zwangerschap had ik wel last van m'n bekken maar dat had ook niks met m'n gewicht te maken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  piene1983 vr 13 apr 2012 - 21:45

Gefeliciteerd! Geniet van het heerlijke gevoel!

Hier ook zwanger met overgewicht. Voor de zwangerschap geen problemen met bloeddruk/bloedsuiker etc. Nu helaas wel, het is niet anders. Sta onder controle van gynaecoloog en met het kindje gaat alles goed. Weet je wat het is, op het moment dat je zwaar bent loopt je meer risico's en daar moet je je van bewust zijn en op de juiste manier mee omspringen. Mensen om je heen zullen eventuele klachten gemakkelijk wijten aan "Tjsa, dat was te verwachten hé", wees daar ook op voorbereid. Niet altijd slecht bedoeld maar wel pijnlijk op sommige momenten. Vriendinnen/collega's zonder overgewicht hebben ook dergelijke zwangerschapsklachten, daar hoort het natuurlijk wel bij de zwangerschap...

Het fijnst vond ik de opmerking van mijn huisarts "Als je lijf het niet met je aandurft om zwanger te raken, dan gebeurt het niet. De risico's zijn bekend en je bent oud en wijs genoeg om daarop te anticiperen en niet je kop in het zand te steken. We gaan ervoor jongedame." Hulp om zwanger te worden heb ik niet gehad, ik was binnen no-time zwanger terwijl ik daar niet op rekende en eigenlijk eerst wilde afvallen. Inmiddels ben ik wat verder in de zwangerschap en wat meer door de wol geverfd, als je vragen hebt stel je ze maar!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 21:49

Mijn zus had/heeft ook overgewicht toen ze zwanger werd. Het enige was dat ze verplicht in het ziekenhuis moest bevallen en ze kreeg vaker echo's. Zij viel juist af tijdens de zwangerschap (volgens mij was ze rond de 30 weken rond de 5 kilo afgevallen en dan was het vruchtwater etc er nog niet bij opgeteld, dus eigenlijk was ze meer afgevallen), en dat was ook geen enkel probleem volgens de VK. Wel moest ze regelmatig bloed laten prikken, bloeddruk controleren etc, maar die waren eigenlijk allemaal constant perfect in orde en de verloskundige was altijd zeer tevreden.
Alleen toen ze eenmaal over tijd liep en bij de VK toen toch een hoge bloeddruk had, werd ze doorgestuurd naar het ziekenhuis en een dag later ingeleid. En daar was ook het protocol dat als je ingestuurd was met hoge bloeddruk, dat je na de bevalling nog 24 uur in het ziekenhuis moest blijven.

Verder heeft ze best een soepele zwangerschap gehad smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  bolus26 vr 13 apr 2012 - 22:22

Bedankt voor jullie reacties en ervaringen

Even als reactie op het eerst afvallen: ik ben al afgevalken maar door verschillende (medische) redenen gaat dit heel langzaam heb nu maat 44 .ik eet verantwoord end sport 3 x per week. Ik heb van te voren overlegd met mn huisarts en acupuncturist en die voorzag en geen problemen, hoogstens dat t langer kon duren. Dit blijkt dus niet t geval. Ik wil toch even aangeven nav jullie reacties dat ik zeker wel heb nagedacht hierover end gezonder leef als mn bmi aangeeft.
Na aanleiding van dingen die ik op t internet las stelde ik mn vraag.jullie hebben zeker gelijk maar voor mij ligt t niet zo eenvoudig....

Ben nog maar 26 trouwens.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  CCC vr 13 apr 2012 - 22:28

Zoals Piene zegt, zorg gewoon dat je goed bewust bent van bepaalde dingen en er goed mee omgaat... Met de juiste begeleiding komt het vast wel goed! smile Lekker genieten van je zwangerschap! smile En als je nu traint, geen buikspieren meer he, althans mag nog wel, maar je moet ff uitkijken met overbelasting... Op de sportschool kunnen ze je daar ook wel verder in begeleiden.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  bolus26 vr 13 apr 2012 - 22:34

Ga ik zeker doen, het is gewoon niet anders en ik heb t overlegd met mn arts dus ik moet er maar op vertrouwen dat t goed komt. Thanks!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  yes1984 vr 13 apr 2012 - 22:37

Ik was ook te zwaar. (Hoger BMI dan jij hebt) Was wel in de tweede ronde zwanger. Ik heb een extra groeiecho gehad. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, dus hier is verder geen discussie over geweest. Verder heb ik geen vervelende complicaties ondervonden. Bleef ook onder controle van de verloskundige. Toen ik overtijd was werd ik overgedragen aan de gynocoloog. Tijdens de zwangerschap ben ik slechts 4 kilo aangekomen. Mijn glucose en cholestorol was goed. Mijn bloeddruk laag (maar dat is normaal bij mij). Inmiddels ben ik ruim 25 kilo kwijt (ook door omstandigheden met gezondheid). Mocht je nog vragen hebben mag je altijd PMen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Thunder vr 13 apr 2012 - 23:00

Ik was bij de tweede ook te zwaar, had ook een BMI van 30+. Ik moest van de gyn toen eerst afvallen voor ik met Clomid mocht beginnen. Er moest minimaal 10 kg af toen en dat is ook gelukt. Ik woog 75 kg bij 1.65 m toen ik zwanger werd. Ik ben verder alleen maar op controle bij de VK geweest en ben ook thuis bevallen, ondanks dat ik ruim 20 kilo aankwam tijdens de zwangerschap. Ik had wel redelijk wat kwalen, maar die waren niet te linken aan overgewicht.

Gefeliciteerd trouwens!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Tania vr 13 apr 2012 - 23:15

Vanaf wanneer 'mag' je dan niet meer thuis bevallen? Ik heb de verloskundigen daar nooit over gehoord.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Annemie vr 13 apr 2012 - 23:37

Mijn ex collega is rond de 1.70 en weegt rond de 140 kilo,als het niet meer was. Ze was 3 keer snel zwanger en ze is 3 keer gewoon thuis bevallen. Ze is altijd al zo dik geweest.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Thunder vr 13 apr 2012 - 23:50

Tania schreef:Vanaf wanneer 'mag' je dan niet meer thuis bevallen? Ik heb de verloskundigen daar nooit over gehoord.
Bij ons geldt een BMI van 30 of boven de 100 kilo.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Tania za 14 apr 2012 - 0:32

Rataplan schreef:
Tania schreef:Vanaf wanneer 'mag' je dan niet meer thuis bevallen? Ik heb de verloskundigen daar nooit over gehoord.
Bij ons geldt een BMI van 30 of boven de 100 kilo.

Oh dan had ik ook niet thuis mogen bevallen volgens die regel. Het enige wat me verteld is, is dat je door het raam moet als je boven ligt en de ambulance komt omdat ze niet te zwaar mogen tillen. Gek dat dat overal anders is eigenlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Barbabella za 14 apr 2012 - 1:01

Ik was ook te zwaar. Ik mocht gewoon kiezen tussen ziekenhuis of thuis en ze hebben het eigelijk nooit over mijn gewicht gehad. Ik had wel zwangerschapsdiabetes maar verder nergens last van. Oja tijdens mijn bevalling zat zijn schouder klem en kon hij er niet zelf uit en las later op internet dat dat bij overgewicht vaker voorkomt dan een gezond gewicht
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  yes1984 za 14 apr 2012 - 2:34

Bij de verloskundige waar ik kwam werd je standaard iedere keer gewogen. In mijn omgeving heb ik gehoord dat dat echt niet overal zo is. Dus de ene verloskudige is blijkbaar meer met gewicht bezig dan de andere.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Viva za 14 apr 2012 - 4:48

Hé, maar ik had niet door dat je dus al zwanger bent??
Zo ja, Gefeliciteerd!! (Maar ik weet nu niet zeker of het klopt)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger en overgewicht Empty Re: zwanger en overgewicht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum