Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand
+25
Highway
TGR
Raindrop
Bliss
Beachgirl
Tania
Melis_je
girli
Minx
Sorella
Atelier Madame
Phileine
mzcharlotte
Gizmo
JoyceVL
Paper Crown
Guus
Susan
Dolphinne
Krullebol
Fearie
Antibes
TNMN
Arwyn
Rush
29 plaatsers
Pagina 5 van 9
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand
Bazinga schreef:zegmaar_ schreef:Ik weet niet of ik die blikken krijg, ik vind het te genant om om me heen te kijken als ik wat lekkers uit een schap pak, wetend dat er altijd mensen zijn die dergelijke gedachtes hebben of blikken werpen... Vreselijk. Oh ja, en dat lekkers ligt echt bijna nooit in mijn mandje.
Echt? Doe je dan ooit ontspannen boodschappen of zo?
Boodschappen doen is een hel (vond ik dan). Ik ging op een gegeven moment steeds naar een andere supermarkt om niet 'herkent' te worden dat ik steeds ongezonde dingen kocht. Soms deed ik er voor de vorm wat groente bij maar die belandde thuis in de prullenbak. Of toch de langste rij nemen want bij de kortere rij zit de cassiere waar je al vaker bent geweest en wat zal ze dan wel niet denken...
Gast- Gast
Bazinga schreef:Echt? Doe je dan ooit ontspannen boodschappen of zo?
Tot drie weken geleden deed mijn vriend altijd de boodschappen, omdat zijn tijd het toeliet. Ik vind het echt vreselijk. Ik pak het liefst alleen de gezonde dingen, de ongezondere dingen laat ik aan hem over.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Dudes serieus? Wat zou het uitmaken wat de cassiere denkt?
Gast- Gast
Toen ik op het hoogtepunt van mijn eetproblemen was maakte ik een rondje van een kwartier fietsen langs zeg 2 supermarkten, de videotheek, drie benzinepomps en twee snackbars ofzo.. Om dan met een tas vol materiaal me thuis in bed met de deur op slot misselijk te eten.
Inderdaad, no way dat ik meer dan twee dingen haalde bij één winkel.
Die schaamte zit er inderdaad nog steeds in als ik nu bij de supermarkt op een gewone mand boodschappen koekjes én een toetje haal bijvoorbeeld. Daar moet dan wel een hoop groente voor compenseren, anders durf ik het nauwelijks af te rekenen.
Die schaamte zit er inderdaad nog steeds in als ik nu bij de supermarkt op een gewone mand boodschappen koekjes én een toetje haal bijvoorbeeld. Daar moet dan wel een hoop groente voor compenseren, anders durf ik het nauwelijks af te rekenen.
Laatst aangepast door Antibes op di 19 jul 2011 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het feit dat je je daar druk over maakt is wel een kenmerk van een eetstoornis.Bazinga schreef:Dudes serieus? Wat zou het uitmaken wat de cassiere denkt?
Gast- Gast
Mee oneens. Er zijn medische aandoeningen waardoor iemand gewoon aanleg heeft voor dik worden. Bijvoorbeeld een verstoorde suikerhuishouding of PCO.
Gast- Gast
Sproet schreef:Boodschappen doen is een hel (vond ik dan). Ik ging op een gegeven moment steeds naar een andere supermarkt om niet 'herkent' te worden dat ik steeds ongezonde dingen kocht. Soms deed ik er voor de vorm wat groente bij maar die belandde thuis in de prullenbak. Of toch de langste rij nemen want bij de kortere rij zit de cassiere waar je al vaker bent geweest en wat zal ze dan wel niet denken...
Wat dat betreft is die self check-out echt ideaal. Over het algemeen ziet onze boodschappenwagen of -mandje er veel gezonder uit dan menigeen om ons heen, dus het afrekenen is geen probleem. Maar als we visite krijgen en we willen toch wat lekkers kunnen geven, dan vind ik dat heel ongemakkelijk om te kopen.
mzcharlotte- Ratel
Bazinga schreef:Dudes serieus? Wat zou het uitmaken wat de cassiere denkt?
Ik snap dat wel, in je eigen belevenis maak je het zo groot dat het wel degelijk uitmaakt. Je denkt dat iedereen op je let, of aan de inhoud van je mandje ziet hoe jij leeft. Ik denk dat het met schaamte en onzekerheid te maken heeft. Ook al weet je dat de cassiére op een dag zoveel mensen aan de kassa heeft dat ze jou alweer is vergeten voordat je de deur uit bent, dat gevoel kun je niet zomaar uitwissen.
Laatst aangepast door Tea-Leaf op di 19 jul 2011 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Bij een deel van de mensen zal het inderdaad het eetpatroon zijn.
Zo was mijn eetpatroon ook helemaal verkeerd. 5 jaar terug ben ik 15 kg afgevallen. Ik was eigenlijk iets te dun voor wat bij mij pastte toen. Dus maar een paar kg aangekomen om wat meer in model te komen om het zo maar te zeggen. Nu ben ik vorig jaar in kortte tijd 12 kg aangekomen zonder er wat bijzonders voor te doen. Ik ben op dit moment zwaarder als dat ik ooit was. Ik probeer dit er nu al sinds januari af te krijgen. Ik ben echt nog geen kg afgevallen. Op dit moment blijf ik stabiel op een dieet waar mensen normaal gesproken mee afvallen. Iets wat echt niet goed is.
Die blikken zijn zo pijnlijk die je krijgt als je eens wat lekkers koopt. Heel vaak is het niet eens voor mezelf. Natuurlijk zie ik ook wel eens mensen waarvan ik denk, een beetje gezonder eetpatroon en wat meer beweging dat zou al heel veel voor je doen. Als iemand mij dan verteld dat ze alles met de auto doet. En alleen de fiets pakt om 1 keer in de week de boodschappen te doen en dat dat 5 minuten fietsen is. Dus 1 keer per week 10 minuten fietsen dan denk ik ook. Een klein beetje meer beweging en het zou je leven al zo veel makkelijker maken. Maar dan weet ik nog niets over de reden waarom. En die zal er zeker zijn.
Ik denk dat deze stelling procentueel gezien op meer mensen van toepassing is die maar een klein beetje overgewicht hebben (max 5kg) dan mensen met meer overgewicht.
Zo was mijn eetpatroon ook helemaal verkeerd. 5 jaar terug ben ik 15 kg afgevallen. Ik was eigenlijk iets te dun voor wat bij mij pastte toen. Dus maar een paar kg aangekomen om wat meer in model te komen om het zo maar te zeggen. Nu ben ik vorig jaar in kortte tijd 12 kg aangekomen zonder er wat bijzonders voor te doen. Ik ben op dit moment zwaarder als dat ik ooit was. Ik probeer dit er nu al sinds januari af te krijgen. Ik ben echt nog geen kg afgevallen. Op dit moment blijf ik stabiel op een dieet waar mensen normaal gesproken mee afvallen. Iets wat echt niet goed is.
Die blikken zijn zo pijnlijk die je krijgt als je eens wat lekkers koopt. Heel vaak is het niet eens voor mezelf. Natuurlijk zie ik ook wel eens mensen waarvan ik denk, een beetje gezonder eetpatroon en wat meer beweging dat zou al heel veel voor je doen. Als iemand mij dan verteld dat ze alles met de auto doet. En alleen de fiets pakt om 1 keer in de week de boodschappen te doen en dat dat 5 minuten fietsen is. Dus 1 keer per week 10 minuten fietsen dan denk ik ook. Een klein beetje meer beweging en het zou je leven al zo veel makkelijker maken. Maar dan weet ik nog niets over de reden waarom. En die zal er zeker zijn.
Ik denk dat deze stelling procentueel gezien op meer mensen van toepassing is die maar een klein beetje overgewicht hebben (max 5kg) dan mensen met meer overgewicht.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Antibes schreef:Toen ik op het hoogtepunt van mijn eetproblemen was maakte ik een rondje van een kwartier fietsen langs zeg 2 supermarkten, de videotheek, drie benzinepomps en twee snackbars ofzo.. Om dan met een tas vol materiaal me thuis in bed met de deur op slot misselijk te eten.
Hier hetzelfde..
Gast- Gast
Ik zou mensen zoals jij toch eens graag een week ofzo in een dikmaakpak stoppen en kijken hoe je je dan voelt als mensen met een verwijtende blik naar je kijken als je een ijsje/frietje/whatever eet. Misschien eet die persoon voor het eerst in weken een ijsje. Daar weet je helemaal niets van. Omdat een persoon overgewicht heeft, betekent dat niet dat hij/zij elke dag bij de macdonals (of soortgelijke tent) eet.Atelier Madame schreef:En dit klinkt mss heel erg fout maar ik hou niet van dikke mensen en ik vind vet vies . En ik kan ook echt verwijtend kijken als dikke mensen lopen te snacken, dan denk ik zou je dat nou wel doen?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Gast- Gast
Bazinga schreef:Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Nou, ik vind het juist knap dat je je daar niet druk om maakt. Ik bedoel, wat de cassiére van je zou denken.
Dat je veel te zwaar bent, daar kan ik me wel van indenken dat je dat zorgen zou moeten baren. Is het echt zo dramatisch dan?
Gast- Gast
Supermarkt vind ik ook lastig inderdaad. Ik zorg er altijd voor dat het aantal gezonde producten zwaar overheerst. Aan de andere kant, zoveel snoep ik helemaal niet.
Dat vind ik misschien nog wel het ergste. Ik weet niet waarom ik overgewicht heb. Ondanks dat ik meer kan sporten, doe ik alles met de fiets. Dus ik krijg genoeg beweging. Ik snoep niet overmatig, probeer goed en gezond te eten. Ik moet wel regelmatiger eten.
Dat vind ik misschien nog wel het ergste. Ik weet niet waarom ik overgewicht heb. Ondanks dat ik meer kan sporten, doe ik alles met de fiets. Dus ik krijg genoeg beweging. Ik snoep niet overmatig, probeer goed en gezond te eten. Ik moet wel regelmatiger eten.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Bazinga schreef:Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Zolang je je maar niks aan gaat trekken van de cassiere want dat is een slecht teken.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Bazinga schreef:Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Nou, ik vind het juist knap dat je je daar niet druk om maakt. Ik bedoel, wat de cassiére van je zou denken.
Dat je veel te zwaar bent, daar kan ik me wel van indenken dat je dat zorgen zou moeten baren. Is het echt zo dramatisch dan?
Neuh vind ik niet maar komt voornamelijk omdat ik 1mtr81 ben Ik vind mezelf oprecht heel leuk... Te dik, maar wel heel leuk. Sterker nog; ik maak me eerder druk om dat puistje op m'n neus dan om 't feit dat m'n bovenbenen zo groot zijn...
Gast- Gast
zegmaar_ schreef:Ik weet niet of ik die blikken krijg, ik vind het te genant om om me heen te kijken als ik wat lekkers uit een schap pak, wetend dat er altijd mensen zijn die dergelijke gedachtes hebben of blikken werpen... Vreselijk. Oh ja, en dat lekkers ligt echt bijna nooit in mijn mandje.
Als je met díe mensen rekening moet gaan houden, dan kan je jezelf wel opsluiten. Die mensen vinden het gewoon leuk om zich te irriteren. Als ik al merk dat ze naar me kijken, denk ik: "Fijn, jij hebt je weer lekker geïrriteerd, ik heb gedaan wat ik wilde, nu zijn we beide gelukkig." en dan voel ik me heel tevreden.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Sproet schreef:Bazinga schreef:Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Zolang je je maar niks aan gaat trekken van de cassiere want dat is een slecht teken.
Ja dat zou ik zeker een slecht teken vinden.. Uberhaupt als je iemand in je weg laat staan, als je je door iemand anders rot gaat voelen over jezelf..
Gast- Gast
Bazinga schreef:Tea-Leaf schreef:Bazinga schreef:Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Neuh vind ik niet maar komt voornamelijk omdat ik 1mtr81 ben Ik vind mezelf oprecht heel leuk... Te dik, maar wel heel leuk. Sterker nog; ik maak me eerder druk om dat puistje op m'n neus dan om 't feit dat m'n bovenbenen zo groot zijn...
Mag ik vragen hoeveel jij weegt Bazinga? Hebben wij eenzelfde postuur (ben ook 1.81)? Wauw, wilde dat ik wat van jouw zelfverzekerdheid had wat figuur betreft, haha!
Antibes- Ratel
Wat zijn er eigenlijk veel mensen met een eetstoornis.
Gast- Gast
Bazinga schreef:Tea-Leaf schreef:Bazinga schreef:Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Dat lijkt me echt zo fijn, om tevreden te zijn met wie en hoe je bent!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Smikkell schreef:Wat zijn er eigenlijk veel mensen met een eetstoornis.
Ach, ons forum is gewoon een labiele selectie..
Antibes- Ratel
Sorella schreef:Bazinga schreef:Tea-Leaf schreef:Bazinga schreef:Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Dat lijkt me echt zo fijn, om tevreden te zijn met wie en hoe je bent!
+1
Gast- Gast
Dan zal t nog best wel meevallen allemaal. Ik geloof dat ik wel eens een foto van je heb gezien, en ik heb niet opgemerkt dat je dik/te dik zou zijn.
Bovendien, wat je voelt van binnen straal je uit naar buiten, dus dat zit wel goed bij jou!
Gast- Gast
Melis_je schreef:zegmaar_ schreef:Ik weet niet of ik die blikken krijg, ik vind het te genant om om me heen te kijken als ik wat lekkers uit een schap pak, wetend dat er altijd mensen zijn die dergelijke gedachtes hebben of blikken werpen... Vreselijk. Oh ja, en dat lekkers ligt echt bijna nooit in mijn mandje.
Als je met díe mensen rekening moet gaan houden, dan kan je jezelf wel opsluiten. Die mensen vinden het gewoon leuk om zich te irriteren. Als ik al merk dat ze naar me kijken, denk ik: "Fijn, jij hebt je weer lekker geïrriteerd, ik heb gedaan wat ik wilde, nu zijn we beide gelukkig." en dan voel ik me heel tevreden.
Serieus, je hebt echt helemaal gelijk. Ik heb het nergens anders mee, behalve hiermee. Om het eruit te krijgen is echt heel lastig en ik weet niet of dat ooit nog gaat lukken.
mzcharlotte- Ratel
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Stelling: overgewicht en verzekeringspremie
» Stelling: overgewicht heb je aan jezelf te danken.
» lopen jullie (nog) vaak hand in hand?
» Ik heb overgewicht..
» zwanger en overgewicht
» Stelling: overgewicht heb je aan jezelf te danken.
» lopen jullie (nog) vaak hand in hand?
» Ik heb overgewicht..
» zwanger en overgewicht
Pagina 5 van 9
Permissies van dit forum: