Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb overgewicht..

+8
Minx
Blond
Beachgirl
silly-one
Kqip
Gizmo
Rovine
Feline
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb overgewicht.. Empty Ik heb overgewicht..

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 7:31

Ik stond zojuist in de sportschool op zo'n supersonische weegschaal en mijn bmi is te hoog.. (25.1) en ik weeg 9 kilo te veel. Hiervan wil ik er echt 5 kwijt raken. Ik weeg nu 66.8 bij 1.63m..

En het drijft me tot wanhoop dat ik op geen enkele manier afval. Terwijl ik dus makkelijk 5 kilo (zelfs 10) kwijt zou moeten kunnen raken. Kan iemand me asjeblieft helpen met m'n eetgedrag? (Punk'd?) Want ik zie door de bomen het bos niet meer..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb overgewicht.. Empty Re: Ik heb overgewicht..

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:31

Misschien kun je plaatsen wat je zoal eet op een dag?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:33

Weet je dat zeker? 66 kilo en een bmi van 25 is toch helemaal niet zo hoog?

Gast
Gast

Bericht  Rovine wo 28 maa 2012 - 7:34

Misschien is het ook een ideetje om eens een paar weken een eetdagboek bij te houden om zelf inzicht te krijgen wat je eet. Vaak is dat veel meer dan je zou denken. Iemand die ik ken houdt dat nu bij via een app, eet 1900 kcal op een dag en valt tot dusver prima af.
Ik doe het dus via Weight Watchers, eigenlijk zelfde systeem, maar dan versimpeld.

Overigens zou ik nu niet af gaan vallen door een BMI-cijfertje als je verder wel tevreden zou zijn. Een aantal jaar geleden viel een BMI van 27 nog onder gezond gewicht, maar is dat naar beneden bijgesteld omdat er toendertijd een aantal directeuren van dieetclubjes een flinke vinger in de pap hadden. Zou dus niet al te veel aan dat cijfertje gaan hangen.

Laatst aangepast door Rovine op wo 28 maa 2012 - 7:35; in totaal 1 keer bewerkt
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gizmo wo 28 maa 2012 - 7:34

Tot 25 heb je gezond gewicht, dus dan heb je toch niet persé 9 kilo overgewicht? Dat lijkt me meer je eigen beeld in combi met een streefgewicht.

Wat heb je al allemaal geprobeerd tot nu toe? En als je eerlijk bent, hoe lang hield je de pogingen vol?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kqip wo 28 maa 2012 - 7:36

Ik zie even niet waarom je 9 kilo minder zou moeten wegen?
Maar wat eet je zoal en nog een vraag hoe sport je?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 7:39

Ja, ik hou ook amper iets vol inderdaad omdat ik nooit ergens resultaat in zie.

Maar goed, even eetlijstje van gemiddelde dag:

8u: 2 volkorencrackers met gekookt eitje
10u: (als ik tijd heb op werk) half bakje magere kwark (soms met theelepel jam/honing)
12.30u: 2 speltboterhammen (dat zijn hele kleine) met rosbief/filet/kip + avocado
15u: appel of 2 kiwi's
17u: 1 of 2 speltboterhammen met zelfde beleg of beetje pindakaas
19.30u: salade/vis met groente/soep/vlees met groente

Ik drink 1 a 2 cappucino's per dag en thee + karaf water. En loop vrij veel op m'n werk. Sport 2 keer per week met Personal Trainer + oefeningen thuis..

Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:40

http://bmi.hartstichting.nl/ Als je hem hier invult, kom je op een gezond BMI uit. Als je daar invult dat je 9 kilo minder weegt, dan kom op je op een BMI van 21 uit, dat hoeft niet perse hoor. Misschien dat je lichaam aangeeft dat je zo goed bent, en dat je daarom niet afvalt?

Gast
Gast

Bericht  Kqip wo 28 maa 2012 - 7:44

Er zijn een hoop mensen die sporten om af te vallen. Ze hebben alleen geen idee waar ze mee bezig zijn dus vandaar dat ik er naar vraag. 2x per week met personal trainer. Hoelang? Welke hartslagzone? Sporten om af te vallen met een hartslag van bijvoorbeeld 180 werkt namelijk niet.

Laatst aangepast door Kqip op wo 28 maa 2012 - 7:44; in totaal 1 keer bewerkt
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 7:44

Ja, maar ik ben gewoon niet gelukkig zo.. Ik probeer het constant te accepteren maar ik kan wel janken als ik aan het sporten ben en mezelf in de spiegel zie. Of als ik mezelf in een etalage zie lopen.. dat plofferige.. Alsof ik opgeblazen ben.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 7:45

Ik sport niet om af te vallen.. Ik heb een ernstige blessure die hard aangepakt wordt. Maar train wel mijn hele lichaam, veel krachttraining.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  silly-one wo 28 maa 2012 - 7:47

Dan heb ik met een BMI van 28 obesitas of zo? Echt maar ik vind nog niet dat jij met zo een BMI overgewicht hebt. Misschien moet je ook gaan kijken naar hoe je bouw is. Ga naar een diëtiste en laat het een keer goed meten inclusief je spiermassa.

Verder vind ik wat jij op een gemiddelde dag daarvan zou ik een honger gevoel over houden. Terwijl ik toch echt niet te dik ben. Een sportschool doet dit in mijn ogen ook om geld te verdienen, heel slecht maar in mijn ogen komt het nu zo over.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:48

Hebben ze behalve gewicht en bmi ook gemeten wat jouw vetpercentage is? Want spieren wegen meer dan vet. En trouwens, je zit 0,1 boven 'een gezond bmi'. Dan zou ik niet willen spreken over overgewicht. Want dat vind ik voor 0,1 toch te zwaar klinken.

Gast
Gast

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 7:50

Ik ben een keer naar een dietiste geweest Silly-One.. expres gevraagd om iemand die verstand heeft van een ziek lichaam. Het gesprek sloeg al nergens op maar ik was er helemaal klaar mee toen ik thuis in m'n mail een eetvoorschrift voor mevrouw de Vries uit 1967 vond.. Lekker persoonlijk! Not!

Mensen zullen hun hoofd ook niet omdraaien als ik voorbij loop.. maar ik voel me hier niet lekker bij. Zit altijd met een kussen op m'n buik of m'n handen ervoor etc..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 7:51

Ik heb geloof ik 30% vet.. Dat was op zich wel goed. Ik ben nooit slank geweest, als kind al flink gebouwd. Maar ik haat die bobbels..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Beachgirl wo 28 maa 2012 - 7:52

Ik denk zelf dat je te weinig eet.

EDIT:

8u: 2 volkorencrackers met gekookt eitje
Ik zou hier 2 volkoren boterhammen van maken en een glas melk

10u: (als ik tijd heb op werk) half bakje magere kwark (soms met theelepel jam/honing)
Hoeveel is een half bakje? Lijkt me prima, maar je kunt ook een boterham nemen en je kwark naar de avond verplaatsen.

12.30u: 2 speltboterhammen (dat zijn hele kleine) met rosbief/filet/kip + avocado
Ik zou hier minstens 3 normale boterhammen van maken en ik mis de zuivel. Drink je melk bij je lunch of niet?

15u: appel of 2 kiwi's
Lijkt me prima

17u: 1 of 2 speltboterhammen met zelfde beleg of beetje pindakaas
Waarom nu weer brood en pas zo laat warm eten? Kan dit misschien anders? Anders zou ik hier 1 cracker nemen en misschien nog iets van fruit. Bijv. je fruit splitsen, om 3 uur een appel en nu je 2 kiwi's.

19.30u: salade/vis met groente/soep/vlees met groente
Ik zou gewoon gaan voor aardappelen/pasta/rijst met voldoende groenten en max. 100 gram mager vlees.

Dit is puur mijn advies op basis van wat ik van mijn diëtiste geleerd heb. Ik at te weinig waardoor mijn stofwisseling te langzaam ging. Ik moest meer brood (vezels) eten en meer zuivel en meer groenten. Een volwassen vrouw met een normaal beroep zou 4-8 boterhammen op 1 dag moeten eten.

Laatst aangepast door Beachgirl_24 op wo 28 maa 2012 - 8:15; in totaal 3 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:52

Beachgirl_24 schreef:Ik denk zelf dat je te weinig eet.

Dan kan je lichaam er ook voor kiezen om juist niet af te vallen. Je eet ook bijna geen koolhydraten volgens mij, of wel?

Gast
Gast

Bericht  silly-one wo 28 maa 2012 - 7:53

Misschien iets anders proberen, jij bent niet happy met je lichaam maar dat heeft in mijn ogen niks te maken met te weinig sporten of ongezond eten. Zoals ik het lees ben je gewoon goed bezig. Misschien eet je zelfs te weinig waardoor je lichaam op een reserve stand gaat en zo buikvet gaat aanmaken omdat je te weinig binnen krijgt. Het is maar een idee.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 7:55

Eet inderdaad bewust weinig koolhydraten.. Heb 't idee dat ik nu al zoveel naar binnen prop alhoewel ik nu wel meer hoofdpijn heb sinds ik meer loop (heb sinds 2 weken nieuwe baan, daarvoor zat ik de hele dag).

Maar dat is dus het hele probleem bij mij. Ik eet of te veel, of te weinig.. omdat ik nooit ergens resultaat bij zie.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Beachgirl wo 28 maa 2012 - 7:59

Feline schreef:Eet inderdaad bewust weinig koolhydraten.. Heb 't idee dat ik nu al zoveel naar binnen prop alhoewel ik nu wel meer hoofdpijn heb sinds ik meer loop (heb sinds 2 weken nieuwe baan, daarvoor zat ik de hele dag).

Maar dat is dus het hele probleem bij mij. Ik eet of te veel, of te weinig.. omdat ik nooit ergens resultaat bij zie.

Misschien eens advies gaan vragen bij een dietiste?? Kan je personal trainer je geen voedingsadvies geven?

Ik zou me eerlijk gezegd niet zo druk maken om een BMI van 25.1 maargoed ik heb makkelijk praten met mijn BMI van 34 :P (nu gelukkig inmiddels gedaald tot 30) Ik kan alleen maar dromen van een BMI van 25!

Speltbrood bevat trouwens niet minder koolhydraten dan volkorenbrood he? Soms zelfs meer!! Gewoon bruin volkorenbrood is nog het gezondst.

Laatst aangepast door Beachgirl_24 op wo 28 maa 2012 - 8:05; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Feline wo 28 maa 2012 - 8:01

Knap van je beachgirl. Ik denk ook altijd bij slankere meisjes, waar maak je je druk om. Maar ik snap 't wel. Iedereen heeft een gewicht waar hij/zij zich lekker bij voelt en de één is tevreden met maat 34.. de ander met 40.. ik met 36/38 (denk ik)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Beachgirl wo 28 maa 2012 - 8:04

Feline schreef:Knap van je beachgirl. Ik denk ook altijd bij slankere meisjes, waar maak je je druk om. Maar ik snap 't wel. Iedereen heeft een gewicht waar hij/zij zich lekker bij voelt en de één is tevreden met maat 34.. de ander met 40.. ik met 36/38 (denk ik)

Helemaal mee eens hoor!

Ik voel me nu echt top met mijn huidige gewicht en figuur (maar dat is meer omdat ik zo trots op mezelf ben dat het afvallen nu wél een keer lukt) maar ik weet dat ik voor een goede gezondheid nog heel wat meer kilo's kwijt moet!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Blond wo 28 maa 2012 - 8:18

Oh zo herkenbaar Sad

Ik ben sinds drie maanden 5 kilo aangekomen. Dat is geleidelijk gegaan, zonder dat ik eigenlijk weet hoe ze eraan zijn gekomen (Okee, 1 kilo kwam door vakantie Curaçao). Sinds ik terug ben eet ik minder en gezonder, ik fiets vier keer per week een uur, en ik sport anderhalf uur per week. Neem altijd de trap op mijn werk, drink alleen thee en water en 1 kopje koffie met halfvolle koffiemelk per dag, en ik val niets af. Nee, in plaats daarvan was ik afgelopen weekend weer een kilo zwaarder.

Net als jij voel ik me opgeblazen. Heb nu nog maat 40, maar dat wordt weer 42 binnenkort. (eigenlijk moet ik gewoon even een buikgriepje krijgen, ben ik zo weer 3 kilo kwijt).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:55

Ik kan hier nu wel Sonja Bakker gaan promoten, maar ik denk dat jij het meeste baat hebt om langs een diëtiste te gaan om te kijken wat er precies mis is met jouw eetpatroon. Misschien eet je te weinig?
Ik ben gewoon gestart met Sonja Bakker een paar maanden geleden, omdat ik echt overgewicht had. Nu laat ik me niet zo leiden door het BMI omdat ik liever kijk naar wat bij mijn lichaam past. Met mijn lengte en een BMI van 21 zou ik 70 kilo moeten wegen. Iets wat totaal niet bij mijn lichaam klopt. Dat ga ik dus ook niet doen.

Mijn advies is dan ook om te kijken wat bij je lichaam past, en je niet te laten leiden door die BMI cijfers.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 9:59

Ik zou geen melk gaan drinken, melk heb je helemaal niet nodig en zitten ook wel wat calorien in.
Snap heel erg dat je baalt hoor. Maar je ziet er absoluut niet plofferig uit ofzo, en ik geloof dat mannen zich juist wel omdraaien voor jou als je over straat loopt!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: