Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand
+25
Highway
TGR
Raindrop
Bliss
Beachgirl
Tania
Melis_je
girli
Minx
Sorella
Atelier Madame
Phileine
mzcharlotte
Gizmo
JoyceVL
Paper Crown
Guus
Susan
Dolphinne
Krullebol
Fearie
Antibes
TNMN
Arwyn
Rush
29 plaatsers
Pagina 6 van 9
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Stelling: Overgewicht heb je zelf in de hand
Antibes schreef:Bazinga schreef:Tea-Leaf schreef:Bazinga schreef:Wow ik kan me daar echt niks bij voorstellen, terwijl ik .. veel te zwaar ben.. Ik haal rustig alleen máár vreterijen in de supermarkt. Maar goed, gezien mijn conditie zou ik wel 's moeten beginnen met druk maken...
Nou, ik vind het juist knap dat je je daar niet druk om maakt. Ik bedoel, wat de cassiére van je zou denken.
Dat je veel te zwaar bent, daar kan ik me wel van indenken dat je dat zorgen zou moeten baren. Is het echt zo dramatisch dan?
Neuh vind ik niet maar komt voornamelijk omdat ik 1mtr81 ben Ik vind mezelf oprecht heel leuk... Te dik, maar wel heel leuk. Sterker nog; ik maak me eerder druk om dat puistje op m'n neus dan om 't feit dat m'n bovenbenen zo groot zijn...
Mag ik vragen hoeveel jij weegt Bazinga? Hebben wij eenzelfde postuur (ben ook 1.81)? Wauw, wilde dat ik wat van jouw zelfverzekerdheid had wat figuur betreft, haha!
Nouja, zelfverzekerd is een groot woord hoor, ik hobbel niet vol enthousiamse in bikini rond of zo, dat niet. Maar dat komt ook doordat ik zo wit ben dat ik licht geef Als ik bruiner zou zijn, zou ik een bikini nog wel overwegen, zij het een tankini of een shorts oid.
Ik weeg 105 kilo Laatste keer dat ik woog tenminste, 't schommelt nogal...
Oh en trouwens; volgens mij verwacht bijna niemand van 't forum van mij dat ik overgewicht heb. Ik vraag me ook wel 's af of ik niet gewoon een skinny attitude heb haha
Gast- Gast
Ik ben 1.80 en rond de 100 kilo. Te dik dus, wat andere mensen daarvan vinden zal me een zorg zijn. Ik weet hoe het zit en waar het doorkomt en daar heeft toch niemand wat mee te maken. Ik heb nooit het idee dat mensen heel erg naar me kijken ofzo, dus ik zal er dan wel niet genoeg opletten denk ik. Terwijl ik met andere dingen juist heel snel heb dat ik het gevoel heb dat mensen iets stom of raar vinden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tea-Leaf schreef:Maple, ik heb respect voor je bekentenis. Lijkt me echt zwaar als je zo diep bent gegaan, en dan ook nog eens zelf eruit gekomen. Petje af.
Dank je! Ik heb er hier op het forum trouwens het laatste jaar, jaren niet echt een geheim van gemaakt. Alleen in het echt vertel ik het liever niet aan mensen, ben bang dat mensen me dan in de gaten gaan houden als het om eten gaat enzo.
Overigens had ik dat ook, als ik dingen te snaaien kocht. Ik woonde toen nog thuis en schaamde me verschrikkelijk in de supermarkt, maar ik moest en zou het hebben. Ik wisselde dan ook dagelijks van supermarkt. Ik heb ook periodes gahd dat ik 3-4x in de week patat móést (en dan 's avonds nog braaf m'n bordje leeg eten) en daar wisselde ik ook continu van snackbar van. Ik schaamde me dood in die periode maar ik móést gewoon eten.
Gast- Gast
Dat ook.. Ik schrok ook al van het aantal mensen met depressies, angsten en therapie.Antibes schreef:Smikkell schreef:Wat zijn er eigenlijk veel mensen met een eetstoornis.
Ach, ons forum is gewoon een labiele selectie..
Gast- Gast
Bazinga schreef:
Nouja, zelfverzekerd is een groot woord hoor, ik hobbel niet vol enthousiamse in bikini rond of zo, dat niet. Maar dat komt ook doordat ik zo wit ben dat ik licht geef Als ik bruiner zou zijn, zou ik een bikini nog wel overwegen, zij het een tankini of een shorts oid.
Ik weeg 105 kilo Laatste keer dat ik woog tenminste, 't schommelt nogal...
Oh en trouwens; volgens mij verwacht bijna niemand van 't forum van mij dat ik overgewicht heb. Ik vraag me ook wel 's af of ik niet gewoon een skinny attitude heb haha
Wel een beetje hetzelfde postuur dus, iets zwaarder zelfs. Oeff, wilde dat ik wat van jouw zelfvertrouwen had dan haha. Ik vind het verschrikkelijk, vanmiddag met mijn mam de stad in geweest, nou ik paste niets, maat 44/XL was te klein. En ben een keer bij grote maten winkel geweest, maar daar was alles soepjurk-model waardoor ik nog dikker leek en/of te kort qua pijpen/mouwen. WAT een ramp.
Ik moet maar meer jurkjes gaan kopen ofzo, die kan ik tenminste in een normale winkel halen (mits ze uitlopen). Bah, dat soort dingen zijn gewoon momenten dat ik er écht van baal. Zwemmen heb ik ook al jaren niet gedaan, idd ook mede doordat ik wit ben. Dik en bruin is altijd al veel minder lelijk, zo oneerlijk, haha!
Laatst aangepast door Antibes op di 19 jul 2011 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
zegmaar_ schreef:
Serieus, je hebt echt helemaal gelijk. Ik heb het nergens anders mee, behalve hiermee. Om het eruit te krijgen is echt heel lastig en ik weet niet of dat ooit nog gaat lukken.
Natuurlijk . Ik kan het me heel goed voorstellen. Maar je voelt je alleen onzeker als je eigenlijk al onzeker bent. Wie zijn anderen om iets te vinden van wat jij met jouw geld in jouw tijd in jouw mandje stopt? En stel dat je met je mand vol wortels naar de kassa loopt, wil je dan dat zo'n bemoeial denkt: "Goed bezig!"? Word je dan blij? Complimentjes van die mensen komen toch ook niet aan. Hun goedkeuring is niet oprecht en niet prettig, hun afkeuring is niet prettig en ze gaan nooit niets over je denken.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Sproet schreef:Zooo herkenbaar Maple.
Het ergste vind ik nog dat de drang om te eten het altijd van de schaamte won.
Gast- Gast
Ik heb maat 48. Ik heb 't heel lang ontkend hoor, damn wat zag ik er belachelijk uit... Stug in te kleine maten blijven proppen, of van die rechttoe-rechtaan spijkerbroeken dragen... Eigenlijk heeft 't best een tijd geduurd eer ik voor mezelf ook durfde toe te geven dat ik te dik was, vooral omdat mijn vriendinnen allemaal skinny zijn.
Maar goed, uiteindelijk dacht ik.. Hmm óf overstappen op (niet überhippe) grotematen kleding en kans lopen daar niet zo 'cool' in uit te zien, maar wel netjes... Of me als een idioot in kleine kleding blijven proppen, wat overduidelijk klein is...
Dus ik ben overgestapt op goedzittende spijkerbroeken, soms zelfs maat groter nog (want dan lijk je slanker ) en verder.. Ik draag geen tuniekjes, want dan lijk ik zwanger en ik heb niet goede verhoudingen qua romp en benen Ik haal veel kleding bij C&A en M&S. Totááál niet hip, maar m'n kleding past goed, sluit mooi aan en ik voel me er goed in. 't Is volgens mij een soort drempel waar je over heen moet; voor jezelf moeten toegeven dat je grote maten moet dragen.. Maar daarna winkelt 't wel prettiger en je bent echt niet de enige Ze kijken je in ieder geval niet vreemd aan op zo'n afdeling/in zo'n winkel.
Maar goed, uiteindelijk dacht ik.. Hmm óf overstappen op (niet überhippe) grotematen kleding en kans lopen daar niet zo 'cool' in uit te zien, maar wel netjes... Of me als een idioot in kleine kleding blijven proppen, wat overduidelijk klein is...
Dus ik ben overgestapt op goedzittende spijkerbroeken, soms zelfs maat groter nog (want dan lijk je slanker ) en verder.. Ik draag geen tuniekjes, want dan lijk ik zwanger en ik heb niet goede verhoudingen qua romp en benen Ik haal veel kleding bij C&A en M&S. Totááál niet hip, maar m'n kleding past goed, sluit mooi aan en ik voel me er goed in. 't Is volgens mij een soort drempel waar je over heen moet; voor jezelf moeten toegeven dat je grote maten moet dragen.. Maar daarna winkelt 't wel prettiger en je bent echt niet de enige Ze kijken je in ieder geval niet vreemd aan op zo'n afdeling/in zo'n winkel.
Gast- Gast
Ja maar waar dan? Als ik bij de C&A ga kijken gaan ze idd tot 46 en dat pas ik dan ook wel, maar dan is vooral bij winterkleding alles te kort.. Broeken heb ik lengte 36 nodig, dus draag ik eigenlijk alleen maar jeans en dat is hell want los van dat ze vaak niet voorbij maat 42/44 gaan, gaan ze al helemaaaaaal bijna nooit voorbij lengte 34..
Jurkjes passen alleen als het van die modellen zijn die bovenaan strak zitten en daarna uitwaaieren, want bovenaan ben ik maat 40/42 en onderaan 44/46 ofzo.. Hopeloos!
Ik heb ook echt een grondige hekel aan winkelen. Schoenen maat 42 zijn ook bijna nergens te vinden..
Jurkjes passen alleen als het van die modellen zijn die bovenaan strak zitten en daarna uitwaaieren, want bovenaan ben ik maat 40/42 en onderaan 44/46 ofzo.. Hopeloos!
Ik heb ook echt een grondige hekel aan winkelen. Schoenen maat 42 zijn ook bijna nergens te vinden..
Antibes- Ratel
Het punt is dat mensen, bij een ongezond mandje, wél denken: Zou je dat niet terug leggen? Dat zie je in dit topic ook al, dat verschillende mensen dat denken. En natuurlijk zou het je niets moeten schelen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ga voortaan wel jouw zinnetje denken, thanks .Melis_je schreef:Natuurlijk . Ik kan het me heel goed voorstellen. Maar je voelt je alleen onzeker als je eigenlijk al onzeker bent. Wie zijn anderen om iets te vinden van wat jij met jouw geld in jouw tijd in jouw mandje stopt? En stel dat je met je mand vol wortels naar de kassa loopt, wil je dan dat zo'n bemoeial denkt: "Goed bezig!"? Word je dan blij? Complimentjes van die mensen komen toch ook niet aan. Hun goedkeuring is niet oprecht en niet prettig, hun afkeuring is niet prettig en ze gaan nooit niets over je denken.
Gast- Gast
Antibes schreef:Ja maar waar dan? Als ik bij de C&A ga kijken gaan ze idd tot 46 en dat pas ik dan ook wel, maar dan is vooral bij winterkleding alles te kort.. Broeken heb ik lengte 36 nodig, dus draag ik eigenlijk alleen maar jeans en dat is hell want los van dat ze vaak niet voorbij maat 42/44 gaan, gaan ze al helemaaaaaal bijna nooit voorbij lengte 34..
Bij Miss Etam hebben ze lange mode en die gaat tot en met maat 48. Niet allemaal even hip maar er zitten wel dingen tussen die prima te dragen zijn.
Tania- Ratel
Tania schreef:Antibes schreef:Ja maar waar dan? Als ik bij de C&A ga kijken gaan ze idd tot 46 en dat pas ik dan ook wel, maar dan is vooral bij winterkleding alles te kort.. Broeken heb ik lengte 36 nodig, dus draag ik eigenlijk alleen maar jeans en dat is hell want los van dat ze vaak niet voorbij maat 42/44 gaan, gaan ze al helemaaaaaal bijna nooit voorbij lengte 34..
Bij Miss Etam hebben ze lange mode en die gaat tot en met maat 48. Niet allemaal even hip maar er zitten wel dingen tussen die prima te dragen zijn.
Maar die lange mode daar is niet lang genoeg! Net als bij MEXX, daar hebben ze ook xl lengtematen bij broeken, maar in hun definitie is lang lengte maat 34 en niet 36! =(
Antibes- Ratel
Het is meer het gevoel dat je hebt dat je je moet verdedigen. Mensen kunnen heel erg kijken en een mening over je klaar hebben. Dan denk ik echt je kent me niet. Je weet niet hoe hard ik er voor moet werken. Ik probeer als een gek af te vallen maar op dit moment val ik niets af en mezelf alles ontzeggen wil ik nu dus ook niet meer. Want het werkt niet. Dus wie ben jij dan om er over te oordelen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Nou mijn ervaring met C&A is, dat als je iets van Jessica (? of zo..) koopt, de XL erg groot valt. Ik heb dus eigenlijk een XXL nodig, maar van dat merk een XL. Net als de broeken; daar draag ik maat 46 van en die zakt van m'n kont af! Dus 44 van dat merk pas ik ook... M&S heeft redelijke spijkerbroeken, maar die zitten wel wat laag, wat ik vermijd, want dan zie je teveel
Oh en ehmm Miss Etam (of Etan?) die's totáál niet hip Maar die heeft wel speciale selectie voor lange benen zeg maar
Oh en ehmm Miss Etam (of Etan?) die's totáál niet hip Maar die heeft wel speciale selectie voor lange benen zeg maar
Gast- Gast
Haha, laag gaat fout inderdaad! Ik koop nu wel eens broeken bij duurdere dameszaken, daar gaan ze ook vaak tot maat 46 en dat lukt dan net wel. Maar ook daar heb ik het lengte probleem. Heb jij ook lengte 36 of red je het net met 34?
Antibes- Ratel
Maple schreef:Sproet schreef:Zooo herkenbaar Maple.
even weggehaald
ja stom hè? En dan voor even had je een geluksmomentje om vervolgens als alles op is weer heel diep te zinken...
Gast- Gast
miss etam heeft nog best wel eens mooie broeken. Mijn moeder haalt ze daar ook altijd. Je moet niet de meest modieuze verwachten maar een mooie basic broek meot je daar kunnen vinden. Ook vind ik de basic shirts van daar wel mooi. Ik heb er nooit een stap binnen gezet voor mezelf. Heb namelijk afgesproken met mezelf dat ik pas daar naar binnen stap als ik ooit zwanger ben haha.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Antibes schreef:Haha, laag gaat fout inderdaad! Ik koop nu wel eens broeken bij duurdere dameszaken, daar gaan ze ook vaak tot maat 46 en dat lukt dan net wel. Maar ook daar heb ik het lengte probleem. Heb jij ook lengte 36 of red je het net met 34?
Euh... Geen idee? Ik heb een hekel aan shoppen, altijd al gehad.. Leaf noemt me ook altijd een halve dude Ik heb echt geen verstand van
Gast- Gast
Maar ben ik dan gek, het is écht allemaal hoogwater daar bij mij hoor...
Antibes- Ratel
+ 1Fairytale schreef:Het is meer het gevoel dat je hebt dat je je moet verdedigen. Mensen kunnen heel erg kijken en een mening over je klaar hebben. Dan denk ik echt je kent me niet. Je weet niet hoe hard ik er voor moet werken. Ik probeer als een gek af te vallen maar op dit moment val ik niets af en mezelf alles ontzeggen wil ik nu dus ook niet meer. Want het werkt niet. Dus wie ben jij dan om er over te oordelen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Antibes schreef:Tania schreef:Antibes schreef:Ja maar waar dan? Als ik bij de C&A ga kijken gaan ze idd tot 46 en dat pas ik dan ook wel, maar dan is vooral bij winterkleding alles te kort.. Broeken heb ik lengte 36 nodig, dus draag ik eigenlijk alleen maar jeans en dat is hell want los van dat ze vaak niet voorbij maat 42/44 gaan, gaan ze al helemaaaaaal bijna nooit voorbij lengte 34..
Maar die lange mode daar is niet lang genoeg! Net als bij MEXX, daar hebben ze ook xl lengtematen bij broeken, maar in hun definitie is lang lengte maat 34 en niet 36! =(
Oh dan wordt het wel lastig inderdaad. Dan heb je lange benen (en ik korte ), als ik een spijkerbroek van die lange mode aantrek is hij nog wel iets van 8-10 cm. te lang.
Tania- Ratel
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Mwah, ik ervaarde het niet eens als geluksmomentje eigenlijk. Ik vond het op den duur niet eens lekker meer ofzo.Sproet schreef:Maple schreef:Sproet schreef:Zooo herkenbaar Maple.
even weggehaald
ja stom hè? En dan voor even had je een geluksmomentje om vervolgens als alles op is weer heel diep te zinken...
Gast- Gast
Ja, het is echt hopeloos. Kleding is te klein óf te kort, schoenen altijd te klein, accessoires heb ik geen gevoel voor, sieraden draag ik altijd mijn eigen goud. Tassen, dat is het enige dat leuk is om te kopen, haha! En de drogist..
Ik winkel echt alleen als de gaten in mijn andere kleding vallen, of als ik echt voor iets iets nodig heb.. Bah! Haat shoppen!
Ik winkel echt alleen als de gaten in mijn andere kleding vallen, of als ik echt voor iets iets nodig heb.. Bah! Haat shoppen!
Antibes- Ratel
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Stelling: overgewicht en verzekeringspremie
» Stelling: overgewicht heb je aan jezelf te danken.
» lopen jullie (nog) vaak hand in hand?
» Ik heb overgewicht..
» zwanger en overgewicht
» Stelling: overgewicht heb je aan jezelf te danken.
» lopen jullie (nog) vaak hand in hand?
» Ik heb overgewicht..
» zwanger en overgewicht
Pagina 6 van 9
Permissies van dit forum: