Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

+22
minoessepoes
Rush
Gizmo
Ambivalence
Xanna
Bolleke
Blond
Melis_je
Arwyn
TukTuk
Tabbert
Lenthe
Atelier Madame
Zininzon
Antibes
NerdChic
Ugly Betty
Toet
Niekske
Lady4
Effie_O
Angela_1986
26 plaatsers

Pagina 4 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Bolleke ma 20 jun 2011 - 19:12

Ik vind het geen kutopmerking, het is gewoon hoe Marin op mij overkomt, en ze komt op mij niet over als hoogopgeleid. Guattari juit dan weer wel, maar goed, ik heb er vast geen verstand van.
Ik vond de opmerking van niet verder kijken dan je eigen tuin juist denigrerend en daar valt niemand over. Niet alleen hoogopgeleiden hebben verstand van de wereld.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 19:22

Melis_je schreef:
Guattari schreef:
@Twellie: ik vind denkniveau samenvallen met humor, omdat sarcasme bijvoorbeeld iets is waar ik erg van hou en dat doe je vaak dusdanig verkapt, dat het ook een bepaald denkniveau vereist.

O jee, ik merk nooit dat jij sarcastische grapjes maakt!
Ik heb het net als Ambivalence: ik zoek goed gezelschap. Discussies bewaar ik voor vrienden (en ook niet te vaak). In een relatie zoek ik vooral ontspanning. Het is een heel andere insteek.

Jij bent een van de weinigen waar ik gewoon meteen eerlijk tegen ben, behalve dan over mijn vermeende kwaliteiten in je beroepsgroep.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 19:25

kruimelje schreef:Ik vind het geen kutopmerking, het is gewoon hoe Marin op mij overkomt, en ze komt op mij niet over als hoogopgeleid. Guattari juit dan weer wel, maar goed, ik heb er vast geen verstand van.
Ik vond de opmerking van niet verder kijken dan je eigen tuin juist denigrerend en daar valt niemand over. Niet alleen hoogopgeleiden hebben verstand van de wereld.

Een heel goede vriendin van mij is na de MAVO gestopt, na talloze keren geprobeerd te hebben de HAVO af te ronden, wat niet lukte wegens omstandigheden in de privésfeer. Ik leer echter ontzettend veel van haar en ik vind haar enorm wijs. Het is dus wat mij betreft ook absoluut niet zo dat je per definitie hooggeschoold moet zijn om verstand te hebben van de wereld (wat dat ook mag betekenen). Wel vind ik het voor mezelf een voorwaarde dat ik kan leren van een ander en in relaties heb ik dat tot dusver maar bij 2 mannen gekund en dat had domweg te maken met het denkniveau en niet zozeer met opleidingsniveau. Sterker nog: de meest serieuze relatie van deze 2 mannen was met iemand die mij echt vond grenzen aan domheid en dat ook met enige regelmaat tegen me zei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Atelier Madame ma 20 jun 2011 - 19:29

@Kruimeltje: het is wel een vervelende opmerking, je had hem best iets genuanceerder kunnen neerzetten.

Ik vind het altijd zo typisch dat hoger opgeleiden zich altijd moeten verantwoorden waarom zij zich gewoon graag in kringen van hogeropgeleiden begeven.

Ook zon voorbeeld. Zoals ik aangaf is mijn vriend dus opgeklommen vanaf de mavo naar het HBO. Hij is verschrikkelijk ambitieus en serieus. Hij zou wel universiteit aankunnen qua exacte vakken, maar dat academische begrip weet ik niet (+het vele engelse lezen). In zijn vriendengroep zitten een aantal mensen die hij kent van de mavo. Het zijn aardige jongens hoor, stuk voor stuk, maar ik mis ontzettend veel ambitie. Ze wonen al 25 jaar in hetzelfde dorp, zijn of na de mavo begonnen met werken of hebben een niveau3 opleiding afgerond. Voor de rest geen ambitie om door te leren of iets verders te bereiken in het leven dan de huidige situatie. Als ik vervolgens een gesprek met ze wil voeren is het gewoon heel lastig om daar enig niveau in te brengen. Beredeneren, logische argumentatie en interesse in de ander zijn mening zijn er niet. Hun mening is vaak kortzichtig (a la SP/PVV- extreem en slecht onderbouwd). En wanneer je een discussie aangaat is het na een paar zinnen al doodgelopen omdat er van hen kant dus ook echt 0.00 interesse is.

Ik snap dus heel erg goed wat o.a. Marin bedoeld. Ik vind ambitie heel belangrijk, evenals interesse en denkniveau.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  TukTuk ma 20 jun 2011 - 19:46

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik zou wel graag een relatie willen met iemand die HBO of WO heeft. Anders hebben we toch te weinig raakvlakken denk ik.

Vind dat echt een rare opmerking.. bestaat jou leven en je interesses alleen maar uit je opleiding? Stel je vindt een leuk jongen die "alleen maar" mbo gedaan heeft, maar die heeft net zoveel passie als jij voor fotografie bijvoorbeeld, en je hebt het verder ook leuk met hem, dan maakt een papiertje toch niks uit? Of andersom kan ook, iemand die HBO of WO gedaan heeft heeft niet automatisch de zelfde interesses en raakvlakken als jij..


Ik hoef niet iemand te hebben met dezelfde passies, maar vind opleidingsniveau wel belangrijk, zodat je een beetje een indicatie van intelligentie en/of educatieve achtergrond hebt. Daarmee bedoel ik dus niet dat WO afgestudeerden perse intelligenter hoeven te zijn dan MBO opgeleiden, maar over 't algemeen geeft het natuurlijk wel een indicatie. Ik vind die persoonlijke ontwikkeling die je (met name door een echte WO studie) hebt opgedaan heel belangrijk. Bovendien zijn dergelijke mensen over het algemeen meer werelds georiënteerd en hebben een soort intrinsieke interesse in de wereld om hun heen (denk aan de krant lezen, journaal kijken, etcetera). Ik vind dat wel belangrijk in een partner, dat de wereld groter is dan de achtertuin. Nou heeft dat niet direct met opleidingsniveau te maken, maar het is wel een indicatie. Tot slot geeft dat ook de nodige gespreksstof op een wat meer gelijkwaardig niveau. Dat vind ik veel belangrijker dan dat een man bijvoorbeeld ook gek is van fotografie. Dat hoef ik niet perse gemeen te hebben, iemand kan prima andere hobbies hebben om interessant te zijn voor mij.

Mijn ex en ik hadden amper raakvlakken, maar waren hele gelijkwaardige gesprekspartners. Hij heeft HBO gedaan. Ik hoef geen uitermate intelligent persoon, maar ik ben er wel bijna van overtuigd dat ik minder snel een interessante relatie kan hebben met iemand die MBO heeft. Ik heb verder helemaal niets tegen MBO opgeleiden (want waarom zou ik, ik voel me ook niet verheven daarboven ofzo, iedereen is goed in iets), maar ik denk niet dat zo iemand een geschikte partner voor mij zou zijn. En daarom zit ik ook op een datingsite voor hoogopgeleiden.

Maar horen die 2 dingen niet een beetje ook samen te vallen zeg maar? Natuurlijk snap ik wel dat als iemand echt gewoon een "simpele ziel" is, die niet verder kijkt dan zijn eigen achtertuin (die mensen vind je ook genoeg op het HBO of WO, van die nerds waar hun hele leven alleen om hun studieboeken draait en amper een sociaal leven hebben of nooit buiten NL geweest zijn bijvoorbeeld), ik snap dat het dan niet werkt, maar als je totaal helemaal verder niks gemeen hebt samen, behalve je opleidingsniveau, dan werkt dat toch ook niet in een relatie? Dan zouden het hebben van dezelfde passies etc voor mij veel belangrijker zijn dan een papiertje van iemand. Leuk als je met iemand kan praten over de effecten van de opwarming van de aarde of over de toestand in Afghanistan, maar als je verder totaal niks gemeen hebt houden de gesprekken op een gegeven moment echt op of het wordt wel een hele serieuze saaie relatie waarin je nooit iets samen kan doen want je hobby's en passies zijn totaal verschillend..

Mijn vriend bijvoorbeeld heeft alleen MBO afgemaakt, wel HBO begonnen maar helaas moeten stoppen er mee paar jaar geleden, (vroeger VWO gedaan maar daar omstandigheden niet kunnen afmaken). Ik doe HBO, maar echt niet dat ik nou verschil merk tussen ons. Ik ben blij dat we samen dezelfde passie hebben: reizen.
Daarnaast hebben we ieder onze eigen hobby's, maar het is toch wel heel fijn dat iemand gewoon dezelfde passie heeft.
Hij weet van bepaalde dingen weer juist veel meer af dan ik, en andersom ook. Zo vul je elkaar toch ook mooi aan en kan je elkaar nog wat leren, en onze gesprekken hoeven echt niet altijd op hoog wetenschappelijk niveau te zijn hoor..
Ik vindt het overigs wel belangrijk dat iemand ambities heeft of in ieder geval streeft naar een baan/situatie waar hij zich prettig bij voelt. En of dat nou timmerman is of een 1 of andere advocaat, dat maakt mij echt niet uit. Mijn vriend is bijvoorbeeld een eigen bedrijf aan het opstarten, dat is zijn droom, en die probeert hij te realiseren. Andersom zit ik nu in België om mijn droom te realiseren. Dat vind ik veel belangrijker dan het papiertje uiteindelijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 19:59

Dit gaat waarschijnlijk arrogant overkomen en zo is het oprecht niet bedoeld, dus ik hoop dat jullie dat kunnen laten gaan en proberen mijn punt te begrijpen.. Het gaat puur over mijzelf en mijn behoeften en ik wil niet zeggen dat dat correleert met intelligentie. Er zullen vast mensen zijn die een stuk slimmer zijn dan ik, maar denken 'kind, waaaar maak je je drúk om?'.

Maar ik denk dat het vooral heel veel aan jezelf en je eigen niveau en vooral behoeften ligt. Ik ga eigenlijk alleen maar met WOers om (in mijn dagelijks leven door studie/vereniging, zus doet wel HBO en paar vriendinnen die ik minder vaak zie ook) en zelfs daar mis ik vaak aansluiting. Je wilt niet weten hoe verschrikkelijk blij ik ben eindelijk iemand gevonden te hebben op mijn opleiding die een beetje op dezelfde lijn zit qua snelheid van associaties/gedachten. Op het HBO was dat verschil tov mensen om me heen simpelweg nog groter. En ik vind dat niet fijn, dat ligt aan mijn behoeften.

Ben niet voor niets bij de Mensa gaan kijken, maar daar vond ik ook weer voornamelijk ultra-intelligente mensen die sociaal anders waren en daarin elkaar opzochten. Terwijl ik daarmee ook weer niet écht matchte.

Al met al ben ik enorm veel waarde gaan hechten aan op hetzelfde niveau zitten. Ik ben al zo lang ik me kan heugen 'de slimste van de klas', dat is niet leuk en dat wil ik zeker niet in een relatie!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gizmo ma 20 jun 2011 - 20:06

AngelNyn schreef: Mijn vriend bijvoorbeeld heeft alleen MBO afgemaakt, wel HBO begonnen maar helaas moeten stoppen er mee paar jaar geleden, (vroeger VWO gedaan maar daar omstandigheden niet kunnen afmaken). Ik doe HBO, maar echt niet dat ik nou verschil merk tussen ons. Ik ben blij dat we samen dezelfde passie hebben: reizen.

Vindt je dit al een groot verschil? Ik zie het juist als beide hetzelfde niveau hebben....

Daarnaast vind ik opleidingsniveau niet gelijk aan intelligentieniveau.
Ik heb een MBO opleiding gedaan, puur om de opleiding zelf, en omdat het vak (een ambacht) er niet op een hoger niveau is in Nederland. Dus het staat niet altijd gelijk aan wat je kan.

Toen ik op het VWO zat (in laatste jaar wel naar Havo overstapt door omstandigheden), had een vriend, iemand die na de Mavo niet wist wat hij moest doen en in een jongerenproject terecht kwam. In die relatie kwamen de verschillen heel duidelijk naar voren na een paar maanden. Grof gezegd; ik vond hem echt dom. Qua schrijftaal, qua denkwijze, qua dingen niet kunnen onthouden.... Daar is het dus ook op gestrand.
Nu heb ik een vriend die een MBO-achtergrond heeft, hij heeft ook nog tijdje HBO thuisstudie gedaan, maar niet afgemaakt. Met hem merk ik echt totaal geen verschil. Ik denk ook dat wij op hetzelfde 'niveau' zitten.


Laatst aangepast door Gizmo op ma 20 jun 2011 - 20:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:07

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel prettig vind als iemand een beetje op hetzelfde denkniveau zit als ik, maar ik denk wel dat je moet uitkijken dat je er niet van tevoren al waardeoordelen aan het naamkaartje hangt. Wie zegt dat je nooit gelukkig kan worden met iemand die MBO doet, of lager? Door omstandigheden kan er veel gebeuren.

Ik bedoel maar te zeggen, een relatie is meer als discussies op hetzelfde niveau, dezelfde interesses in kunst en cultuur, dezelfde hobby's of ongeveer hetzelfde opleidingsniveau. Het is een samenspel van zoveel verschillende factoren. Ik begrijp echt wel dat sommige mensen op zoek zijn naar een hoogopgeleide vriend (en meer: wat jullie daarmee bedoelen en dat het niet alleen door het woordje WO komt) met dezelfde interesses als hen, maar ik zou wel uitkijken dat je niet mensen afschrijft omdat je je daar blind op staart. Dezelfde interesses, dezelfde studie, het geeft geen garanties en andersom loop je misschien wel je prince charming straal voorbij.


Laatst aangepast door Fauve op ma 20 jun 2011 - 20:40; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Arwyn ma 20 jun 2011 - 20:11

Ik snap heel goed dat je een relatie wil met iemand die op hetzelfde niveau zit als jij en waar je wat van kan leren, dat zoek ik ook in een relatie.
Ik snap alleen niet dat het kaartje wat aan iemand hangt zo belangrijk is. Ik zit op WO niveau en een vriend van ons is niet verder gekomen dan MBO. Toch kan hij mij er in discussies soms uit lullen hoor, geen probleem. Ik heb soms ook trouwens, maar dat terzijde Wink
Punt is: de opleiding die iemand heeft gedaan, zegt niet alles over zijn/haar niveau en ook niet over waar die persoon in geïnteresseerd is. Ik ken genoeg mensen op mijn opleiding die totaal niet geïnteresseerd zijn in het nieuws en genoeg op MBO niveau die wel dagelijks het journaal kijken. Ik vind het gewoon vrij kortzichtig om iemand bij voorbaat af te wijzen omdat hij dat papiertje niet gehaald heeft, terwijl hij in heel veel punten minstens zo slim is als jij. Als je niet verder kijkt dan dat papiertje, zul je daar nooit achterkomen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 20:13

Oh, maar het is totaal niet dat je iemand erop afschrijft. Ja, op een datingsite misschien waar je het kaf en het koren nog moet scheiden. Maar in het echte leven is dat papiertje natuurlijk nooit doorslaggevend. Echter, zeker als je het combineert met ambitie, is een hogere opleiding wel degelijk een goede indicatie. Er zullen écht niet duizenden mannen rondlopen die heeeeeel intelligent en ambitieus zijn, maar toch mbo zijn gaan doen.

Het is meer ervaring die op den duur toont met wat voor mensen het klikt, waar jij jezelf bij kunt zijn en wat jij belangrijk vindt.

Ik wijs iemand niet bij voorbaat af omdat hij geen WO heeft gedaan, maar negen van de tien keer ben ik wél snel op hem uitgekeken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:54

Hm iemand vinden met een lager opleidingsniveau als ik heb.... Dan kom ik uit op pubers van 13..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Rush ma 20 jun 2011 - 20:58

Bazinga schreef:Hm iemand vinden met een lager opleidingsniveau als ik heb.... Dan kom ik uit op pubers van 13..
lol!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 20:59

Kruimeltje, dat ik op het forum niet over kom als hoogopgeleid zegt niets over het feit dat ik wel hoogopgeleid ben. Ik hoef niet constant intelligente berichten te plaatsen om te weten dat ik binnen mijn vakgebied erg slim ben en heel veel weet. Ik vind het prima dat ik zo op jou over kom, want ik hoef helemaal niet de ultra slimme hoogopgeleide forummer uit te hangen, maar je opmerking was wel heel erg laag geformeerd en dat stoort me. Dat vind ik zacht gezegd gewoonweg lullig.

Overigens ben ik ook zo'n type dat opgeklommen is. Eerst twee jaar atheneum plus gedaan (=vwo met 5 extra vakken), toen 1,5 jaar gewoon vwo, en uiteindelijk eindexamen havo omdat ik op die manier nog niet te oud was voor een highschoolyear en ik wilde toch niet naar de universiteit. Toen twee jaar hbo journalistiek maar dit was t niet, dus daarna een studie wat in NL vier jaar hbo was en in Engeland drie jaar universteit, bijzondere combi. En daarna dus mn wo master.
Ook totaal opgeklommen dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:03

Mijn vriend (mbo) is iemand die met elke bevolkingslaag kan praten, ongeacht opleidingsniveau. Eerlijk gezegd vind ik dát juist getuigen van intelligentie. Open staan voor de wereld en niet alleen denken in je eigen opleidingsniveau. Ik bewonder dat echt aan mijn vriend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:04

Trouwens... Er staat 'daten'.. Maken jullie onderscheid tussen daten en een relatie? En 'moet' het dan nog je eigen opleidingsniveau hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:06

Kruimelje ik vind je opmerking ook ongepast trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:15

Marin schreef:
Guattari schreef:
Marin schreef:En alsof hoogopgeleiden de hele dag alleen maar diepgaande discussies voeren. Guattari drinkt toch ook wijn, en SuperGrover gaat feesten in Calella.

Haha, wat een briljante analyse!:-D Die neem ik als onderschrift. Maar idd, je hebt gelijk. Record gevestigd van 15 uur afgelopen wknd en ik heb precies nog 4 dagen om te revalideren voordat er een wknd vol nieuw vertier op het programma staat!;-)


Hahaha cool dat je m als onderschrift hebt :-) en oh boy kan jij zuup'n! Mooie diepzinnige analyse van me ja :-)
Haha, ik ook. Zag niet dat zij hem ook al had. G die wijn drinkt is zoooo leuk ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:17

James schreef:Kruimelje ik vind je opmerking ook ongepast trouwens.
Inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:22

Francaise_ schreef:
Marin schreef:
Guattari schreef:
Marin schreef:En alsof hoogopgeleiden de hele dag alleen maar diepgaande discussies voeren. Guattari drinkt toch ook wijn, en SuperGrover gaat feesten in Calella.

Haha, wat een briljante analyse!:-D Die neem ik als onderschrift. Maar idd, je hebt gelijk. Record gevestigd van 15 uur afgelopen wknd en ik heb precies nog 4 dagen om te revalideren voordat er een wknd vol nieuw vertier op het programma staat!;-)


Hahaha cool dat je m als onderschrift hebt :-) en oh boy kan jij zuup'n! Mooie diepzinnige analyse van me ja :-)
Haha, ik ook. Zag niet dat zij hem ook al had. G die wijn drinkt is zoooo leuk ;-)

Mooie tekst, Francaise!;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Bolleke ma 20 jun 2011 - 21:24

Marin schreef:Kruimeltje, dat ik op het forum niet over kom als hoogopgeleid zegt niets over het feit dat ik wel hoogopgeleid ben. Ik hoef niet constant intelligente berichten te plaatsen om te weten dat ik binnen mijn vakgebied erg slim ben en heel veel weet. Ik vind het prima dat ik zo op jou over kom, want ik hoef helemaal niet de ultra slimme hoogopgeleide forummer uit te hangen, maar je opmerking was wel heel erg laag geformeerd en dat stoort me. Dat vind ik zacht gezegd gewoonweg lullig.

Overigens ben ik ook zo'n type dat opgeklommen is. Eerst twee jaar atheneum plus gedaan (=vwo met 5 extra vakken), toen 1,5 jaar gewoon vwo, en uiteindelijk eindexamen havo omdat ik op die manier nog niet te oud was voor een highschoolyear en ik wilde toch niet naar de universiteit. Toen twee jaar hbo journalistiek maar dit was t niet, dus daarna een studie wat in NL vier jaar hbo was en in Engeland drie jaar universteit, bijzondere combi. En daarna dus mn wo master.
Ook totaal opgeklommen dus!

Het stoorde mij vooral dat je zei veel liever te daten met iemand die hoogopgeleid is omdat die verder kijkt dan zijn achtertuin, de krant leest, en naar het journaal kijkt. Ik snap dat je bedoelt dat je iemand zoekt met ambities, en zich in dingen interesseert, en niet iemand die het wel goed vind zo. En dat zei je niet, jij vertelde het heel kort door de bocht, en daar reageerde ik (wellicht) ook kort door de bocht op.
Was was een lullige opmerking nu ik hem zo terug lees, ik bedoelde het niet helemaal rottig.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 21:31

Mijn ouders hebben van huis uit nooit de kans gehad om te studeren en zijn dus gewoon de huishoudschool en praktijkgericht "vmbo" gaan doen. Toch is mijn ouders 1 van de slimste mensen die ik ken. Zo kan mijn moeder alles verbouwen, klussen en naaien. Ze maakt het de mooiste dingen en heeft al veel huizen gebouwd en verbouwd. Ze is nu bezig met het huis van mijn zus en het wordt echt prachtig. Mijn pa is gelijk gaan werken na school (mijn ma trouwens ook totdat wij, de kinderen, kwamen) en heeft zichzelf zo opgewerkt dat hij nu zijn eigen grote zaak heeft. Daarvoor moet hij voor zijn beroep regelmatig worden weer opkomen om te bevestigen dat hij het papiertje nog waard is. En hij haalt altijd 10-en. Ik ben dan ook ontzettend trots daarop. En zo wonen we ook in een alleenstaandhuis met mooie spullen en reizen we ook vaak. Een papiertje vind ik duidelijk niet garant staan voor financiele zekerheid of ambitie. Ik ben echter ook uitermate blij dat ik wel de kans heb gekregen om te studeren, al is het om met mijn papiertje thuis te zitten.

Voor mij maakt diploma niet uit, als hij echter niet weet wat werken is en zelfontwikkeling... dat vind ik een afknapper. Ook omdat ik carriere wil maken en nu 40+uur niet ongewoon is. Als hij het vreemd vindt om overuren te maken of op zaterdag te werken of de wereld niet wilt zien.. exit
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:34

Maar ik heb al die dingen constant gezegd met het woordje waarschijnlijk, en ook het woordje generaliserend zelf gebruikt. Het lijkt me toch meer dan logisch dat hoogopgeleide mensen over het algemeen een bredere interesse in de wereld hebben, uitzonderingen aan beide kanten daar gelaten. Ik hoef mijn vmbo leerlingen echt niet te vragen wat de Wiki Leaks kwestie in hield,of wie de president van Frankrijk is. Misschien weet een aantal het wel, en het gaat me ook niet om het féit of iemand dat wel of niet weet, maar meer om het feit hoe groot iemands wereld is, en wat diegene er aan doet om die te verbreden. En als voor iemand dat op mbo niveau de auto branche in gaan is, prima, moet ie lekker doen, maar ik raak daar niet geprikkeld door. (even losstaand van het feit dat zijn exacte baan er weinig toe doet, maar meer het denk en leef niveau).
Nou waren mijn leerlingen schatten van kinderen (sommigen dan, anderen waren draken), en ik veroordeel hen daar helemaal niet op, gezien zij weer vaardigheden hebben die ik nooit zal hebben, maar ik mag toch aannemen dat je wel begrijpt dat ik in een partner een iets meer gelijkwaardig uitdagingsniveau zoek, en voor mij persoonlijk zit dat in een wat hoger niveau. Ik denk dat zo iemand eerder verder dan z'n achtertuin zal kijken op de manier waarop ik bedoel, dan een lager opgeleid iemand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Rush ma 20 jun 2011 - 21:41

Marin schreef: Het lijkt me toch meer dan logisch dat hoogopgeleide mensen over het algemeen een bredere interesse in de wereld hebben, uitzonderingen aan beide kanten daar gelaten. Ik hoef mijn vmbo leerlingen echt niet te vragen wat de Wiki Leaks kwestie in hield,of wie de president van Frankrijk is. Misschien weet een aantal het wel, en het gaat me ook niet om het féit of iemand dat wel of niet weet, maar meer om het feit hoe groot iemands wereld is, en wat diegene er aan doet om die te verbreden.
Ik merk dat juist heel veel andersom. De meeste hoog opgeleide mensen die ik ken weten echt een hele hoop, maar vooral (of soms alleen maar) van hun vakgebied/studie en juist niets van 'de wereld' .
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 21:42

Ik begreep ook al lang wat je wilde zeggen, Marin. Ik denk echter dat academische kennis niet gelijk staat met de karaktereigenschappen die ik zoek. We zoeken gewoon iets anders in een relatie. Dit omdat ik denk juist niet een relatie te kunnen hebben met veel WO-ers. Op een enkeling na, welke vooral meer beroepsgerichte of dezelfde studie als mij, heb ik vaak het gevoel dat deze met hun kin omhoog lopen en juist niet precies weten wat er echt toe doet. Ik ben ook meerdere keren praktisch genoemd ipv wetenschappelijk door mijn professoren. En ja, ik heb ook het aanbod gehad om te promoveren, maar zie het gewoon niet zitten om 4 jaar met mijn neus in de boeken te zitten en zoveel te schrijven. Komt misschien door mijn achtergrond dat ik een werkverslaafd ben. Ik werk nu tijdelijk in de horeca. Totaal makkelijk werk, maar erg sociaal. Dat vind ik dan ook weer belangrijk,iemands EQ.

Al zou ik zeker geen nee zeggen tegen Sheldon!



edit: kan me dus goed vinden in het punt van Rush
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:44

Rush schreef:
Ik merk dat juist heel veel andersom. De meeste hoog opgeleide mensen die ik ken weten echt een hele hoop, maar vooral (of soms alleen maar) van hun vakgebied/studie en juist niets van 'de wereld' .


Dat is wel een heel goed punt. Dat merkte ik afgelopen weekend bij m'n oom, die hoogleraar is, maar totaal wereldvreemd. En zie ik wel bij meerdere mensen.

Maar goed, het topic gaat om wat iemand in een relatie zou zoeken, en ik zoek dus in die zin een soort gulden middenweg: Hoger opgeleid, maar niet wereldvreemd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 4 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum