Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

+22
minoessepoes
Rush
Gizmo
Ambivalence
Xanna
Bolleke
Blond
Melis_je
Arwyn
TukTuk
Tabbert
Lenthe
Atelier Madame
Zininzon
Antibes
NerdChic
Ugly Betty
Toet
Niekske
Lady4
Effie_O
Angela_1986
26 plaatsers

Pagina 3 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 9:19

Opleiding is bij mij geen issue in partnerkeuze, ik geef er werkelijk helemaal niks om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 9:20

En alsof hoogopgeleiden de hele dag alleen maar diepgaande discussies voeren. Guattari drinkt toch ook wijn, en SuperGrover gaat feesten in Calella. Je hoeft niet de hele dag slim te doen om slim te zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Xanna ma 20 jun 2011 - 9:29

Mijn vriend heeft 4 keer zijn mavo examen moet maken om te slagen, heeft een jaar langer gedaan over zijn MBO, maar is vervolgens met vlag en wimpel in drie jaar voor zijn HBO opleiding geslaagd en heeft nu een mooie uitdagende baan met een nog mooier salaris.
Ik begin na de zomer aan mijn master op de universiteit, nadat ik het HBO heb afgerond en de bachelor aan de universiteit. Maar wat hij verdient zal ik de eerste jaren met mijn master diploma niet verdienen.

Dus tjsa, ik vind opleidingsniveau geen eikpunt. Mijn vriend heeft in eerste instantie ook maar met moeite het MBO afgemaakt. Ik vind het veel belangrijker dat iemand ergens passie voor heeft en zijn ambities nastreeft, bekwaam en bedreven is in zijn werk. Verder vind ik algemene ontwikkeling erg belangrijk.

Dat mijn vriend de ballen verstand heeft hoe mijn opleiding in elkaar steekt en wat ik inhoudelijk in mijn verslagen noteer, daar kan ik niet wakker van liggen. Hij weet in grote lijnen wat mijn studie en toekomstig beroep inhoudt, hetzelfde geldt andersom voor zijn functie en dat is wat mij betreft voldoende. Ik vind het veel belangrijker dat we op één 'lijn' met elkaar zitten, kunnen lachen en kunnen huilen en alles met elkaar kunnen delen. Dat alles hangt naar mijn idee niet samen met het kaartje HBO of WO.


Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 9:39

Marin schreef:
Antibes schreef:Overigens mis ik intelligentie OOK vrij snel in normale gesprekken. Het hoeft niet altijd diepgaand wetenschappelijk/filosoferend te zijn, maar ik merk wel vrij snel verschil in verbanden leggen, argumentatie, associaties etc.. Ook bij koetjes-kalfjes-gesprekken.

Exactly. Die dingen miste ik ook nog in m'n uitleg over academische achtergrond. Ik vind dat prettig wanneer mensen dat kunnen en die vaardigheden hebben opgedaan. Ik heb dat zelf heel bewust geleerd in de afgelopen jaren, en dat vind ik een goede eigenschap van mezelf. Dan hoeft een onderwerp helemaal niet altijd politiek of wetenschappelijk van aard te zijn, maar het is wel prettig wanneer iemand die vaardigheden bezit.

Zo kon ik me af en toe ook wel ergeren aan mijn ex, die dan veel te simplistisch dacht over mijn master thesis. Hij wist gewoon niet wat het allemaal in hield, omdat hij gewend is kortbondige financiele verslagen te maken. Nou weet ik daar weer de ballen van, maar ik merkte dat ik het gewoon irritant vond als hij niet begreep dat ik nog niets concreets geproduceerd had, maar wel een hele dag bezig was geweest. Dan vond hij dat ik een dag niets had gedaan en lui was geweest, terwijl ik in werkelijkheid de hele dag journals had doorgeplozen en in m'n hoofd verbanden aan het leggen was en aan het verwerken was wat ik had gelezen. Nou heeft dat misschien ook met zijn karakter te maken, maar ik vond het wel irritant, en ik merkte hoe prettig ik het vond om met studiegenootjes dit soort dingen wél te kunnen delen.

Begin al meer te snappen wat je bedoeld. Het is enkel zo dat ik overtuigd ben dat wat iemand op school of werk doet, niet ook zo hoeft te zijn in het prive leven. Zo ben ik extreem georganiseerd in mijn werk en mijn app. is een troep. Dat kan uiteraard ook zo zijn bij een hoogopgeleide man; hij kan misschien goed schrijven en verbanden leggen, maar kan daarbij ook misschien wel niet medelevend zijn, omdat hij jouw argumenten weerlegt.

PS> korte financiele verslagen schrijven is echt heel lastig! Gelukkig hebben ze daar in mijn studie ook nog een vak aan besteed. smile
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 9:41

Nu associaties is genoemd door Antibes:

mijn ex (dus WO master niveau) had geen flauw benul wanneer ik refereerde naar "Friends" de tv serie. Dat vond ik pas wereldvreemd haha
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 9:44

Tabbert schreef:Nu associaties is genoemd door Antibes:

mijn ex (dus WO master niveau) had geen flauw benul wanneer ik refereerde naar "Friends" de tv serie. Dat vond ik pas wereldvreemd haha

Haha, is het ook! Ik ben een tijdje terug op een Mensa borrel geweest en daar ben ik ook heel snel van genezen (dat ik daar wellicht meer aansluiting zou vinden)... Wink

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 9:45

Tabbert schreef:Nu associaties is genoemd door Antibes:

mijn ex (dus WO master niveau) had geen flauw benul wanneer ik refereerde naar "Friends" de tv serie. Dat vond ik pas wereldvreemd haha

Hahahaha geweldig! Mijn zus en ik zijn zodanig erg dat we maar een paar woorden hoeven te noemen en we direct weten waar het over gaat bij friends. Maar wat je nu zegt doet me denken aan de Big Bang Theory, weet niet of je dat kent. Dat vind ik dus sowieso al een geweldige serie, maar met name omdat het zo de academische wereld weergeeft vol humor. Mn ex snapte dus echt niet wat daar grappig aan was, maar dat komt dan omdat hij het niet kende. En dat vond ik dan toch wel jammer. Had het leuk gevonden als hij die insinuaties ook had begrepen en leuk had gevonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 9:50

Ik ken zeker the Big Bang Theory! Ik vind Sheldon geweldig!! Hij verdient echt zoveel golden globes! Maar toch voel ik me dan ook weleens het domme blondje hoor. Heb ook een vriend die filosofie en natuurwetenschappen studeert, maar hij zei laatst van dat hij eerst dacht dat ik een laag niveau had totdat hij een discussie met me begon. Nu is hij overtuigd dat ik een geweldige filosoof zou zijn en vind hij mijn "frisse" blik erg prikkelend haha.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 9:56

Marin schreef:En alsof hoogopgeleiden de hele dag alleen maar diepgaande discussies voeren. Guattari drinkt toch ook wijn, en SuperGrover gaat feesten in Calella.

Haha, wat een briljante analyse!:-D Die neem ik als onderschrift. Maar idd, je hebt gelijk. Record gevestigd van 15 uur afgelopen wknd en ik heb precies nog 4 dagen om te revalideren voordat er een wknd vol nieuw vertier op het programma staat!;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 9:59

Ik heb relaties gehad met lager opgeleide vriendjes en uiteindelijk werkte het niet, ook niet in de vorm van daten. Iemand van mij echt niet aantoonbaar WO-niveau te hebben middels een diploma, maar ik zou het wel erg fijn vinden als iemand wel kan tonen dat hij dat denkniveau wel bevat en daarop kan inspelen. Dit is overigens wel de dealbreaker geweest bij mijn laatste date. Het gaat me er vooral om dat er de mogelijkheid is om de diepte in te gaan en als dat ontbreekt haak ik na verloop van tijd af.

Kruimeltje: wat een kutopmerking. Bah!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:02

Haha dat is een leuk compliment tabbert! Ik vind sheldon ook geweldig! Maar het leukste stukje vind ik wanneer Dr Gablehouser de vier jongens groet en zegt: Dr Cooper, Dr Koothrapalli, Dr Hofstadter, MISTER Wolowitz!
Dat is zo typerend grappig vind ik en ik werd in cambridge ook altijd zo raar aangekeken dat ik GEEN PhD wilde gaan doen maar t bij mn master hield, lol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:04

Waarom is dat denkniveau dan zo belangrijk in een relatie eigenlijk? Ik ben eigenlijk helemaal niet op zoek naar een bepaald denkniveau in een relatie (en kan me er daarom ook niks bij voorstellen denk ik), ik vind andere dingen veel belangrijker, zoals:
- Zelfde humor
- Dat hij wat voor je over heeft
- Elkaar vrij kunnen laten
- Samen dingen kunnen ondernemen / gedeelde hobby's
Ik ben zelf WO opgeleid en heb een baan die veel van me vergt, ik heb helemaal geen zin om in mijn vrije tijd hard na te gaan denken of ingewikkelde gesprekken te voeren met mijn partner.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:05

Guattari schreef:
Marin schreef:En alsof hoogopgeleiden de hele dag alleen maar diepgaande discussies voeren. Guattari drinkt toch ook wijn, en SuperGrover gaat feesten in Calella.

Haha, wat een briljante analyse!:-D Die neem ik als onderschrift. Maar idd, je hebt gelijk. Record gevestigd van 15 uur afgelopen wknd en ik heb precies nog 4 dagen om te revalideren voordat er een wknd vol nieuw vertier op het programma staat!;-)


Hahaha cool dat je m als onderschrift hebt :-) en oh boy kan jij zuup'n! Mooie diepzinnige analyse van me ja :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 10:08

Twellie schreef:Waarom is dat denkniveau dan zo belangrijk in een relatie eigenlijk? Ik ben eigenlijk helemaal niet op zoek naar een bepaald denkniveau in een relatie (en kan me er daarom ook niks bij voorstellen denk ik), ik vind andere dingen veel belangrijker, zoals:
- Zelfde humor
- Dat hij wat voor je over heeft
- Elkaar vrij kunnen laten
- Samen dingen kunnen ondernemen / gedeelde hobby's
Ik ben zelf WO opgeleid en heb een baan die veel van me vergt, ik heb helemaal geen zin om in mijn vrije tijd hard na te gaan denken of ingewikkelde gesprekken te voeren met mijn partner.

Met het dikgedrukte geef je al een belangrijk verschil weer. Daarnaast merk ik dat zelfde humor OOK vaak samenvalt met bepaalde ad rem-heid (mooi gefabriceerd woord) en dat die vaak samenvalt met een zelfde snelle gedachtengang (verbanden/associaties) die ik eerder noemde...

En die andere drie dingen hoeven niet per se uitgesloten te worden natuurlijk, maar ik hecht wel meer waarde aan hetzelfde niveau, dan of hij met me mee gaat golfen. Daar vind ik dan wel iemand anders voor. Ik deel liever in gesprekken meer met mijn geliefde, dan in activiteiten.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 10:13

Antibes schreef: Daar vind ik dan wel iemand anders voor. Ik deel liever in gesprekken meer met mijn geliefde, dan in activiteiten.

Ik deel toch liever activiteiten met mijn geliefde, als in bedactiviteiten.

Laughing
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 10:15

Tabbert schreef:
Antibes schreef: Daar vind ik dan wel iemand anders voor. Ik deel liever in gesprekken meer met mijn geliefde, dan in activiteiten.

Ik deel toch liever activiteiten met mijn geliefde, als in bedactiviteiten.

Laughing

Och, daar vind ik ook wel iemand voor.. Laughing
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:22

Tabbert schreef:
Antibes schreef: Daar vind ik dan wel iemand anders voor. Ik deel liever in gesprekken meer met mijn geliefde, dan in activiteiten.

Ik deel toch liever activiteiten met mijn geliefde, als in bedactiviteiten.

Laughing


Laughing Denk dat een combinatie van die twee het beste is, maar dan het liefst niet tegelijk Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:24

Marin schreef:
Guattari schreef:
Marin schreef:En alsof hoogopgeleiden de hele dag alleen maar diepgaande discussies voeren. Guattari drinkt toch ook wijn, en SuperGrover gaat feesten in Calella.

Haha, wat een briljante analyse!:-D Die neem ik als onderschrift. Maar idd, je hebt gelijk. Record gevestigd van 15 uur afgelopen wknd en ik heb precies nog 4 dagen om te revalideren voordat er een wknd vol nieuw vertier op het programma staat!;-)


Hahaha cool dat je m als onderschrift hebt :-) en oh boy kan jij zuup'n! Mooie diepzinnige analyse van me ja :-)

Ja laiverd, ik kan wel niet wies wees'n!;-) Maar idd, dit was wel weer de uitspatting van 2011. Was erg leuk, mr voel me nu nog brak.

@Twellie: ik vind denkniveau samenvallen met humor, omdat sarcasme bijvoorbeeld iets is waar ik erg van hou en dat doe je vaak dusdanig verkapt, dat het ook een bepaald denkniveau vereist. Verder vind ik humor an sich heel belangrijk, maar minstens zo belangrijk vind ik het switchen daarin. Elkaar vrij laten link ik ook niet per se aan denkniveau, maar ik denk dat het wel lastig wordt als een man mij beperkt in mijn carrière op dit punt in mijn leven. Ik wil daarin optimaal investeren, wat lange weken maken betekent. Als ik een vriend zou hebben die netjes z'n 8 uur volmaakt per dag en werkt omdat het moet, sta je heel verschillend in het leven, vrees ik. Ik investeer nu om daar later de vruchten van te plukken. Zo zie ik het voor mezelf meer.

Edit: als ik dit nalees merk ik dat het vrij moeilijk is om genuanceerd te verwoorden waarom daten/relaties met een lager opgeleide man bij mij tot dusver niet heeft gewerkt.


Laatst aangepast door Guattari op ma 20 jun 2011 - 10:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:33

Twellie schreef:Waarom is dat denkniveau dan zo belangrijk in een relatie eigenlijk? Ik ben eigenlijk helemaal niet op zoek naar een bepaald denkniveau in een relatie (en kan me er daarom ook niks bij voorstellen denk ik), ik vind andere dingen veel belangrijker, zoals:
- Zelfde humor
- Dat hij wat voor je over heeft
- Elkaar vrij kunnen laten
- Samen dingen kunnen ondernemen / gedeelde hobby's
Ik ben zelf WO opgeleid en heb een baan die veel van me vergt, ik heb helemaal geen zin om in mijn vrije tijd hard na te gaan denken of ingewikkelde gesprekken te voeren met mijn partner.


Ik vind met name die belangrijk, en dan niet zozeer in de zin van dat je elk maar je eigen gang moet gaan en dat hij mag gaan stappen met vrienden en ik met mijn vriendinnen (ook belangrijk), maar dat er ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. Ik vind zelf mijn persoonlijke ontwikkeling het allerbelangrijkste in m'n leven en probeer zo veel mogelijk daar aan terug te koppelen. En daar kan een relatie ideaal gezien ook aan bijdragen. Iemand met een hoog opleidingsniveau zal mij daarin waarschijnlijk eerder uitdagen, en die drang naar ontwikkeling begrijpen. Dus in die zin heeft het er wel mee te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Ambivalence ma 20 jun 2011 - 10:41

Ik vind opleidingsniveau totaal niet belangrijk en ook denkniveau eigenlijk niet. Ik doe nu HBO, zou volgens mijn omgeving WO aankunnen, dus ben redelijk intelligent, maar ik koppel dat totaal niet aan de eigenschappen die jullie hier noemen (analytisch, ambitieus etc). Ik ben dat zelf bijvoorbeeld totaal niet ambitieus en zou dat bij een man zelfs best storend kunnen vinden. Ik wil een man die er voor me is, die humor en EQ heeft en fijn gezelschap is en dat hangt voor mij niet specifiek samen met opleidings- of denkniveau.
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 10:45

Ambivalence schreef:Ik vind opleidingsniveau totaal niet belangrijk en ook denkniveau eigenlijk niet. Ik doe nu HBO, zou volgens mijn omgeving WO aankunnen, dus ben redelijk intelligent, maar ik koppel dat totaal niet aan de eigenschappen die jullie hier noemen (analytisch, ambitieus etc). Ik ben dat zelf bijvoorbeeld totaal niet ambitieus en zou dat bij een man zelfs best storend kunnen vinden. Ik wil een man die er voor me is, die humor en EQ heeft en fijn gezelschap is en dat hangt voor mij niet specifiek samen met opleidings- of denkniveau.

Ik denk dat je het ook niet om kunt draaien. En ik geloof ook niet dat iemand van ons het op die manier bedoelt. Maar be fair: als je een intelligente, ambitieuze jongen hebt is de kans wel vrij groot dat hij gaat studeren en zich ontwikkelt tot een ambitieuze en intelligente man.

Ik heb ook echt niets met van die jongens die studeren 'omdat je toch iets moet doen' of nog erger 'omdat iedereen het doet'..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Ambivalence ma 20 jun 2011 - 10:57

Antibes schreef:
Ik heb ook echt niets met van die jongens die studeren 'omdat je toch iets moet doen' of nog erger 'omdat iedereen het doet'..

Dat is weer het andere uiterste, maar ik zou niet graag een hele ambitieuze man willen, dat staat heel ver van mij af. Ik vind het belangrijk dat hij werk doet dat hij leuk vindt en waar hij zijn ei in kwijt kan, maar zou heel moe als hij erg carrière-gericht zou zijn.

Eens met Twellie trouwens, niet teveel discussies en eindeloos ge-analyseer a.u.b. Wink

Edit: hier laat ik het even bij. Ik reageer half-wakker vanaf mijn mobiel en dat komt mijn Nederlands en interactiestijl niet ten goede. Staat zo dom anders laughcry
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 11:02

Nee zeg, laten we het alsjeblieft een beetje simpel houden smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Toet ma 20 jun 2011 - 11:23

Tea-Leaf schreef:
toetje_ schreef:Ik denk dat je snel genoeg merkt of iemand anders echt onder jouw niveau is en of je daar mee om kan gaan. Dat gaat dan vooral om denkniveau/algemene kennis. Ik had eens een scharrel die vrij dom was. Een laag denkniveau en totaal geen algemene kennis. Hij was ook heel erg dyslectisch. Hij kon daar natuurlijk allemaal niks aan doen, maar voor mij was de lol er gauw af.

Maar dyslectie heeft niks met intelligentieniveau te maken hoor.

Dat je scharrel een laag denkniveau en geen algemene kennis had, en dat dat een dealbreaker was snap ik dan wel heel goed.

Dat weet ik, ik ben zelf ook dyslectisch. Maar het was op de een of andere manier toch een beetje een afknapper, bij hem was het zo extreem.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 17:50

Guattari schreef:
@Twellie: ik vind denkniveau samenvallen met humor, omdat sarcasme bijvoorbeeld iets is waar ik erg van hou en dat doe je vaak dusdanig verkapt, dat het ook een bepaald denkniveau vereist.

O jee, ik merk nooit dat jij sarcastische grapjes maakt!
Ik heb het net als Ambivalence: ik zoek goed gezelschap. Discussies bewaar ik voor vrienden (en ook niet te vaak). In een relatie zoek ik vooral ontspanning. Het is een heel andere insteek.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 3 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum