Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

+22
minoessepoes
Rush
Gizmo
Ambivalence
Xanna
Bolleke
Blond
Melis_je
Arwyn
TukTuk
Tabbert
Lenthe
Atelier Madame
Zininzon
Antibes
NerdChic
Ugly Betty
Toet
Niekske
Lady4
Effie_O
Angela_1986
26 plaatsers

Pagina 6 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:47

Melis_je schreef:
Mensen met een kleine woordenschat gebruiken toch ook niet expres simpele woorden? Je gebruikt de woorden die je het meest normaal vindt. Ik heb ook vaak te horen gekregen dat ik moeilijke woorden/zinnen gebruik, dat ik dat 1. vast expres doe 2. doe om intelligent over te komen 3. dat ik vast arrogant ben. Nou, geef mij dat teiltje dan ook maar even, want wat pretentieus (dat woord geeft het meest precies aan wat ik bedoel) om dat voor een ander te willen bepalen. Als het zo makkelijk is om je aan te passen aan andermans taalgebruik, waarom passen de zeurende kotsers zich dan niet aan?


Hier ben ik het heel erg mee eens. Je gebruikt de woorden die je kent, iets anders kun je toch niet doen. Nou is mijn Nederlandse woordenschat bedroevend slecht, omdat ik nooit Nederlands lees (behalve op het forum). Maar meer woorden dan je kent, kun je toch niet gebruiken? En de een heeft nou eenmaal een grotere woordenschat dan de ander, en dat is veelal een gevolg van intelligentie. En dat houdt niet in dat diegene dan hele woordenboeken zit door te lezen (alhoewel, je hebt gekken Wink), maar meer dat diegene wereldverbredend denkt, en dus o.a. de krant of literatuur leest. Dáár krijg je een grotere woordenschat van.

Ik krijg hier hetzelfde gevoel bij als de geld discussie van een paar dagen geleden. Degenen die weinig geld hebben en koopjes kunnen scoren mogen trots zijn, maar oh wee als je laat zien dat je te veel geld hebt. Zelfde geldt voor dit argument: Je mag vol trots zeggen dat je een mbo opleiding hebt gedaan en vanuit daar carriere hebt gemaakt, maar oh wee als je jezelf te intelligent profileert, want dan ben je arrogant of pretentieus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:47

Tabbert schreef:Ach, ik heb mijn taalgebruik flink moeten aanpassen toen ik naar de stad verhuisden. De helft kon mijn brabantse woorden niet begrijpen. En om dan telkens uit te leggen wat je bedoeld is ook niet alles. Maar dat is gewoon ook een deel van de opvoeding niet van het intellect.

Verder moet je hogeropgeleiden ook vaak wat uitleggen: ik heb weleens meegemaakt dat een stel WO-ers een tapijt om een heel onlogische manier in een kamer wilde leggen (zodat ze moesten snijden en plakken, terwijl die tapijt er ook in 1 keer precies inpaste) daar heb ik echt een kwartier lang op moeten inpraten dat het ook anders kon. Pff. Dat was vermoeiend, juist omdat ze eerst argumenten en bewijs wilde. Ik zei als laatste: leg het nu maar hoe ik het zeg en dan zie je dat ik gelijk heb.
Ruimtelijk inzicht heeft duidelijk ook niet iedereen.

Je moet mij ook echt geen tapijt laten leggen. Ik denk inderdaad altijd veel te moeilijk en ik ben al moe als ik eraan denk dat ik dat moet gaan doen :P. Ik kan niet eens recht knippen/snijden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:49

Goochempie schreef:....terwijl bijvoorbeeld Marin (oooit eens in een verleden tot die conclusie gekomen hier) zelden mijn sarcasme oppikt, en die is vet slim Wink

Muhahaha ha, sarcasme pik ik echt heel erg slecht op! Ik ben dan echt zo eentje die eerst er serieus op in gaat, en dan achteraf denkt: Sarcasm? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 22:50

June schreef:
Tabbert schreef:Ach, ik heb mijn taalgebruik flink moeten aanpassen toen ik naar de stad verhuisden. De helft kon mijn brabantse woorden niet begrijpen. En om dan telkens uit te leggen wat je bedoeld is ook niet alles. Maar dat is gewoon ook een deel van de opvoeding niet van het intellect.

Verder moet je hogeropgeleiden ook vaak wat uitleggen: ik heb weleens meegemaakt dat een stel WO-ers een tapijt om een heel onlogische manier in een kamer wilde leggen (zodat ze moesten snijden en plakken, terwijl die tapijt er ook in 1 keer precies inpaste) daar heb ik echt een kwartier lang op moeten inpraten dat het ook anders kon. Pff. Dat was vermoeiend, juist omdat ze eerst argumenten en bewijs wilde. Ik zei als laatste: leg het nu maar hoe ik het zeg en dan zie je dat ik gelijk heb.
Ruimtelijk inzicht heeft duidelijk ook niet iedereen.

Je moet mij ook echt geen tapijt laten leggen. Ik denk inderdaad altijd veel te moeilijk en ik ben al moe als ik eraan denk dat ik dat moet gaan doen :P. Ik kan niet eens recht knippen/snijden Very Happy

Ik ook niet! Laughing Dat zijn nou de gevolgen van nog geen jaar kleuteren! Laughing

Doe mij maar een prikpen! Cool
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:51

Ik kan ook niet recht knippen!

Dat wordt dus overduidelijk dé nieuwe IQ test: Recht knippen of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 22:51

Antibes schreef:
Ik word er af en toe zo spuugziek van dat mensen gelijk op zoek gaan naar een factor die het allemaal weer naar gemiddeld niveau zou kunnen trekken. Wat is er mis mee om te zeggen: Jij bent slimmer dan ik, punt. En niet: Jij bent slimmer dan ik, maaaaaaaaaaaaaar...........
Inderdaad. Het is niet eerlijk verdeeld.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 22:51

Haha, ik heb vroeger weleens het woordenboek doorgespit. Ik ben gek! Maar ik wilde gewoon het woord trut en hork opzoeken en dergelijke.

O en mijn o zoveel slimmere vriend is in zijn nederlandse woordenschat erg breed en "duur", maar met engelse boeken vraagt hij regelmatig aan mij wat die of die zin/woord betekend.

Je mag zeker trots zijn op je opleiding en je eigen competenties. Echter wil ik duidelijk benadrukken dat niemand kortzichtig moet zijn. Het is niet zwart wit.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  nisavi ma 20 jun 2011 - 22:54

Altijd een leuk onderwerp dit, elke keer weer dezelfde reacties wanneer deze vraag wordt gesteld.

Ik kijk niet naar het opleidingsniveau van mensen, maar naar de mensen zelf. Dan merk ik vanzelf ook wel of er een klik is of niet, zowel in de liefde als bij vriendschap.

Mijn man en ik hebben een diverse vriendengroep, de één heeft als hoogste opleiding MBO gedaan en de ander heeft tot op universitair niveau gestudeerd. En ik kan met ze allemaal even goed praten en omgaan, daarom zie ik ze ook als vrienden.

Ik heb wel regelmatig de ervaring bij mensen met een hoger opleidingsniveau dat ik geen behoefte heb aan verder contact. Maar dat zat hem in de arrogantie en het uit de hoogte doen. Daar kan ik mezelf enorm aan ergeren, dus dan heb ik al geen behoefte meer aan contact.


nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 22:55

James schreef:Ruimdenkendheid en open staan voor de wereld vind ik juist 1 van de aspecten van de algehele intelligentie. Dat zie je ook vaak bij mensen met een laag denkniveau: die kunnen dat niet of nauwelijks (communiceren met alle lagen). Ik vind zulke aspecten belangrijker om rond te komen in deze wereld dan het goed kunnen leren. Dat is maar 1 aspect van.
Ik denk dat we hetzelfde vinden, maar een ander label plakken. Ik schaar ruimdenkendheid wel onder 'slim' en kortzichtigheid onder 'dom', maar intelligentie zie ik alleen als wat gemeten wordt (zou moeten worden) met een IQ-test. Kortzichtigheid vind ik een ander type domheid dan lage intelligentie. Een type domheid waarvan ik denk dat het normaal verdeeld is over de bevolking.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 22:56

Marin schreef:Ik kan ook niet recht knippen!

Dat wordt dus overduidelijk dé nieuwe IQ test: Recht knippen of niet.

Het punt was, dat als je kamer 3 bij 4 is, je ook tapijt koopt van 3 bij 4. En dan moet je deze niet als 4 bij 3 neerleggen, zodat je 1 bij 3 moet snijden (TAPIJT SNIJ JE MENSEN tegen de kant aan, dan weet je zeker dat je niet opeens een vreemd gat heb, DIE KNIP JE NIET!) en deze dan op de overige 3 bij 1 moet leggen. Snap je?? Ach ik teken het wel een keer voor jullie.

Ik zelf: lesje klussen.

Weten jullie tenminste hoe je een lamp hoger moet hangen? Laughing

Zie je, een vriendje die makkelijk denkt is ook handig! Die kan je nog dingen leren.

Ik vind het zelf prettig om alle niveaus in mijn omgeving te hebben. Dus verbreed ik mijn kennis des te meer.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:57

Antibes schreef:

Ik ook niet! Laughing Dat zijn nou de gevolgen van nog geen jaar kleuteren! Laughing

Doe mij maar een prikpen! Cool

Trekpen. Ik had te weinig geduld dus ik probeerde altijd sneller te gaan door af en toe door te trekken. Dat was blijkbaar niet de bedoeling laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 22:58

Tabbert schreef:
Marin schreef:Ik kan ook niet recht knippen!

Dat wordt dus overduidelijk dé nieuwe IQ test: Recht knippen of niet.

Het punt was, dat als je kamer 3 bij 4 is, je ook tapijt koopt van 3 bij 4. En dan moet je deze niet als 4 bij 3 neerleggen, zodat je 1 bij 3 moet snijden (TAPIJT SNIJ JE MENSEN tegen de kant aan, dan weet je zeker dat je niet opeens een vreemd gat heb, DIE KNIP JE NIET!) en deze dan op de overige 3 bij 1 moet leggen. Snap je?? Ach ik teken het wel een keer voor jullie.

Ik zelf: lesje klussen.

Weten jullie tenminste hoe je een lamp hoger moet hangen? Laughing

Zie je, een vriendje die makkelijk denkt is ook handig! Die kan je nog dingen leren.

Ik vind het zelf prettig om alle niveaus in mijn omgeving te hebben. Dus verbreed ik mijn kennis des te meer.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, heel veel IQ testen testen JUIST ook ruimtelijk inzicht.. Wink En ik denk dat het gros van de intelligente mensen (en dan intelligent net als hierboven gedefinieerd als iets dat meetbaar is) ook wel een redelijk ruimtelijk inzicht heeft..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 22:58

June schreef:
Antibes schreef:

Ik ook niet! Laughing Dat zijn nou de gevolgen van nog geen jaar kleuteren! Laughing

Doe mij maar een prikpen! Cool

Trekpen. Ik had te weinig geduld dus ik probeerde altijd sneller te gaan door af en toe door te trekken. Dat was blijkbaar niet de bedoeling laughcry

Laughing

Dat deed ik ook ja!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:59


Ik zou willen zeggen; boeien, als ie maar geld verdient.
Maar ik zou het wel waarderen als hij op z'n minst een beroepsopleiding heeft gedaan.
Als zijn ambitie is om de oudste vakkenvuller te worden dan raak ik daar niet opgewonden van...

Maar ja, als het echt een hete bliksem is die verder op hetzelfde denkniveau zit als ik maar alleen geen ambitie heeft... och.
Dan ben ik wel de kostverdiener. Lagere opleiding zegt niet dat iemand minder slim is. Ik heb HBO gedaan en ik ben NIET slim.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:59

Melis_je schreef:
Punk'd schreef:Soms vind ik hele intelligente mensen maar vervelend :P Ik ken iemand die (in mijn ogen) express moeilijke woorden gaat gebruiken in zinnen (maar dan ook echt woorden uit het oud Nederlands volgens mij haha) en dan moet ik soms echt een teiltje hebben om in te kotsen Wink

Mensen met een kleine woordenschat gebruiken toch ook niet expres simpele woorden? Je gebruikt de woorden die je het meest normaal vindt. Ik heb ook vaak te horen gekregen dat ik moeilijke woorden/zinnen gebruik, dat ik dat 1. vast expres doe 2. doe om intelligent over te komen 3. dat ik vast arrogant ben. Nou, geef mij dat teiltje dan ook maar even, want wat pretentieus (dat woord geeft het meest precies aan wat ik bedoel) om dat voor een ander te willen bepalen. Als het zo makkelijk is om je aan te passen aan andermans taalgebruik, waarom passen de zeurende kotsers zich dan niet aan?

Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen simpele woorden of getolereerde woorden. Waarom het woord domicilie (even opgezocht via synoniemen.net haha) gebruiken als heel Nederland het woord huis of woning gebruikt.

Nou niet vallen over het feit dat ik zeg dat heel Nederland het gebruikt. Natuurijk mag iedereen zelf weten welk woord hij wilt gebruiken. Maar ik vraag mij gewoon af waarom. (En als er een voorbeeld wordt gegeven "Zo wordt er bij ons thuis gesproken" dan denk ik - Oh okee! daardoor kan het dus ook.) Het komt op mij alleen niet altijd even vanzelfsprekend over.

En natuurlijk hoeven dingen niet altijd vanzelfsprekend te zijn.. Maar goed haha.. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan (Oh help, haha ik zoek meestal wel de makkelijke weg bij onderwerpen die mij niet aanspreken Wink )


Laatst aangepast door Punk'd op ma 20 jun 2011 - 23:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:59

Tabbert: hé, hé, ik noemde snijden ook hè Wink.

Antibes: ach ja, wij hebben weer andere kwaliteiten Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 23:01

Overigens kan ik ook mijn band plakken, in de muur boren, een lamp hoger hangen, een stekker vervangen etc. En ik dénk dat ik ook wel tapijt zou kunnen snijden, maar ik houd meer van laminaat.. nerd

Ik ben daarentegen weer zo creatief als een baksteen en ik vind het taartentopic jaloersmakend. Waarom is dat eigenlijk niet opschepperig? Iedere keer die foto's van wat ze gemaakt hebben, kijk eens hoe knap ik ben en hoe trots ik erop ben? Wink


Laatst aangepast door Antibes op ma 20 jun 2011 - 23:03; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 23:03

Punk'd schreef:
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen simpele woorden of getolereerde woorden. Waarom het woord domicilie (even opgezocht via synoniemen.net haha) gebruiken als heel Nederland het woord huis of woning gebruikt.

Ik snap je punt, maar die twee woorden betekenen iets anders. Voor de meeste mensen niet, maar voor de uitzonderingen kan je met dat woord wel heel precies aangeven wat je bedoelt. Als je het vertaalt naar 'simpel' Nederlands, heb je daar een lange zin voor nodig.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:03

Punk'd schreef:

Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen simpele woorden of getolereerde woorden. Waarom het woord domicilie (even opgezocht via synoniemen.net haha) gebruiken als heel Nederland het woord huis of woning gebruikt.

Er kunnen contexten zijn waarin zo'n synoniem beter de lading dekt. In zo'n geval gebruik ik zo'n woord.

Oh en ik ben ook goed in ruimtelijk inzicht, en kan kaartlezen als de beste, maar heb wel dyscalculie en kan voor de rest dus niets rekenkundigs :P

(alhoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat mijn hersenen eindelijk goed genoeg gerijpt zijn om mathematische logica te begrijpen. En dat komt door de academische vaardigheden die ik heb gekregen de afgelopen jaren)



Laatst aangepast door Marin op ma 20 jun 2011 - 23:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:04

Antibes schreef:Overigens kan ik ook mijn band plakken, in de muur boren, een lamp hoger hangen, een stekker vervangen etc. En ik dénk dat ik ook wel tapijt zou kunnen snijden, maar ik houd meer van laminaat.. nerd

Ik ben daarentegen weer zo creatief als een baksteen en ik vind het taartentopic jaloersmakend. Waarom is dat eigenlijk niet opschepperig?

Haha omdat mensen denken dat taartbaksters huismoeders zijn die de hele dag koekjes eten en koffie drinken. Waarschijnlijk hebben ze ook nog allemaal overgewicht en zitten ze bij een breiclubje Wink

Hoezo vooroordelen.

Volgens mij bestaat er geen 'groep' mensen waarover geen vooroordelen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 23:05

Antibes schreef:
Tabbert schreef:
Marin schreef:Ik kan ook niet recht knippen!

Dat wordt dus overduidelijk dé nieuwe IQ test: Recht knippen of niet.

Het punt was, dat als je kamer 3 bij 4 is, je ook tapijt koopt van 3 bij 4. En dan moet je deze niet als 4 bij 3 neerleggen, zodat je 1 bij 3 moet snijden (TAPIJT SNIJ JE MENSEN tegen de kant aan, dan weet je zeker dat je niet opeens een vreemd gat heb, DIE KNIP JE NIET!) en deze dan op de overige 3 bij 1 moet leggen. Snap je?? Ach ik teken het wel een keer voor jullie.

Ik zelf: lesje klussen.

Weten jullie tenminste hoe je een lamp hoger moet hangen? Laughing

Zie je, een vriendje die makkelijk denkt is ook handig! Die kan je nog dingen leren.

Ik vind het zelf prettig om alle niveaus in mijn omgeving te hebben. Dus verbreed ik mijn kennis des te meer.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, heel veel IQ testen testen JUIST ook ruimtelijk inzicht.. Wink En ik denk dat het gros van de intelligente mensen (en dan intelligent net als hierboven gedefinieerd als iets dat meetbaar is) ook wel een redelijk ruimtelijk inzicht heeft..

Duidelijk niet dus. Ach mijn ruimtelijk inzicht is ook het enige waarin ik slim ben. Althans volgens die IQ testen.

Ach, de enige reden dat ik VWO deed, was om naar griekenland te gaan. Laughing

en June: ja ik zie het. Jij verdraaide mijn woorden gelukkig niet smile

en Antibes: goed zeg!!
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:06

Antibes schreef:Overigens kan ik ook mijn band plakken, in de muur boren, een lamp hoger hangen, een stekker vervangen etc. En ik dénk dat ik ook wel tapijt zou kunnen snijden, maar ik houd meer van laminaat.. nerd

Ik ben daarentegen weer zo creatief als een baksteen en ik vind het taartentopic jaloersmakend. Waarom is dat eigenlijk niet opschepperig?

Ik heb inderdaad ook best ruimtelijk inzicht, maar ik ben ook echt niet creatief. Bovendien dus ook een stuk ongeduld. Een normale taart zou ik wel kunnen bakken, maar je moet mij echt niet vragen of ik misschien bloemetjes van marsepein wil maken..

Ik vind die topics ook opschepperig :P. Alles wat je over jezelf zegt wat positief is, is opschepperig. O ja en je mag ook niet negatief over jezelf praten, want dat is aandachttrekkerij en dan wil je alleen maar het tegenovergestelde horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 23:07

Tabbert schreef:
Antibes schreef:
Tabbert schreef:
Marin schreef:Ik kan ook niet recht knippen!

Dat wordt dus overduidelijk dé nieuwe IQ test: Recht knippen of niet.

Het punt was, dat als je kamer 3 bij 4 is, je ook tapijt koopt van 3 bij 4. En dan moet je deze niet als 4 bij 3 neerleggen, zodat je 1 bij 3 moet snijden (TAPIJT SNIJ JE MENSEN tegen de kant aan, dan weet je zeker dat je niet opeens een vreemd gat heb, DIE KNIP JE NIET!) en deze dan op de overige 3 bij 1 moet leggen. Snap je?? Ach ik teken het wel een keer voor jullie.

Ik zelf: lesje klussen.

Weten jullie tenminste hoe je een lamp hoger moet hangen? Laughing

Zie je, een vriendje die makkelijk denkt is ook handig! Die kan je nog dingen leren.

Ik vind het zelf prettig om alle niveaus in mijn omgeving te hebben. Dus verbreed ik mijn kennis des te meer.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, heel veel IQ testen testen JUIST ook ruimtelijk inzicht.. Wink En ik denk dat het gros van de intelligente mensen (en dan intelligent net als hierboven gedefinieerd als iets dat meetbaar is) ook wel een redelijk ruimtelijk inzicht heeft..

Duidelijk niet dus. Ach mijn ruimtelijk inzicht is ook het enige waarin ik slim ben. Althans volgens die IQ testen.

Ach, de enige reden dat ik VWO deed, was om naar griekenland te gaan. Laughing

en Antibes: goed zeg!!

Er staat 'het gros'.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:07

Melis_je schreef:
Punk'd schreef:
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen simpele woorden of getolereerde woorden. Waarom het woord domicilie (even opgezocht via synoniemen.net haha) gebruiken als heel Nederland het woord huis of woning gebruikt.

Ik snap je punt, maar die twee woorden betekenen iets anders. Voor de meeste mensen niet, maar voor de uitzonderingen kan je met dat woord wel heel precies aangeven wat je bedoelt. Als je het vertaalt naar 'simpel' Nederlands, heb je daar een lange zin voor nodig.

Okee. Dat wist ik dus niet. Wink

Dames, ik leer echt iedere minuut bij hier in dit topic!

Dat is nou weer een pluspunt wat ik met mij meedraag. Ik ben geintereseerd in een breed publiek Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 23:08

En Marin, ik zei ook niet dat jij geen ruimtelijk inzicht zou hebben. Ik kan gewoon slecht tegen het "hokjes denken".

Ik ben weer slecht in taal (ondanks mijn studie aan de letteren faculteit) en kan goed rekenen. Dus wij, beide hoogopgeleid, zijn duidelijk ook verschillend. Dat is niet erg, enkel een waarneming.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 6 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum