Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

+22
minoessepoes
Rush
Gizmo
Ambivalence
Xanna
Bolleke
Blond
Melis_je
Arwyn
TukTuk
Tabbert
Lenthe
Atelier Madame
Zininzon
Antibes
NerdChic
Ugly Betty
Toet
Niekske
Lady4
Effie_O
Angela_1986
26 plaatsers

Pagina 5 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Rush ma 20 jun 2011 - 21:45

Dan ga ik voor lager opgeleid en wereldwijs :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:45

Tabbert schreef:

Al zou ik zeker geen nee zeggen tegen Sheldon!

Hahaha maar da's gewoon een halve autist joh. Als er iemand wereldvreemd doch briljant is Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:46

Hahaha, Francaise. Ik zie nu pas dat je het als onderschrift hebt genomen.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:53

Ehh behalve dat Sheldon hoogstwaarschijnlijk wel "nee" zou zeggen tegen jullie Very Happy Being gay and all.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 21:55

James schreef:Mijn vriend (mbo) is iemand die met elke bevolkingslaag kan praten, ongeacht opleidingsniveau. Eerlijk gezegd vind ik dát juist getuigen van intelligentie. Open staan voor de wereld en niet alleen denken in je eigen opleidingsniveau. Ik bewonder dat echt aan mijn vriend.
Ik vind dat getuigen van groot aanpassingsvermogen of ruimdenkendheid, maar niet van intelligentie.

Ik denk dat intelligentie zo'n taboebegrip is dat als iemand het niet is, maar wel creatief/ambitieus/whatever dat ook maar onder intelligentie wordt weggeschreven. Zo erg is het niet om niet intelligent te zijn. Slechts de helft van de bevolking hoort bij de intelligente helft. Het is geen voorwaarde voor succes of geluk. Ik vind dat er wat minder waarde aan toegekend zou moeten worden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 21:56

Guattari schreef:
Melis_je schreef:
Guattari schreef:
@Twellie: ik vind denkniveau samenvallen met humor, omdat sarcasme bijvoorbeeld iets is waar ik erg van hou en dat doe je vaak dusdanig verkapt, dat het ook een bepaald denkniveau vereist.
O jee, ik merk nooit dat jij sarcastische grapjes maakt!
Jij bent een van de weinigen waar ik gewoon meteen eerlijk tegen ben,

Eufemistisch ding!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:57

Fauve schreef:Ehh behalve dat Sheldon hoogstwaarschijnlijk wel "nee" zou zeggen tegen jullie Very Happy Being gay and all.

Neee, da's Jim Parsons. Niet fictie en realiteit door elkaar halen he Fauve, daar heb ik al een andere vriendin voor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:00

Marin schreef:
Fauve schreef:Ehh behalve dat Sheldon hoogstwaarschijnlijk wel "nee" zou zeggen tegen jullie Very Happy Being gay and all.

Neee, da's Jim Parsons. Niet fictie en realiteit door elkaar halen he Fauve, daar heb ik al een andere vriendin voor smile

Technisch gezien zou Sheldon ook nog best homo kunnen zijn, het is toch nooit established dat hij dat niet was? Hij is totaal niet geïnteresseerd in coïtus voor hemzelf maar daar kan je geen conclusies uit trekken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 22:01

Antibes schreef:Terwijl ik daarmee ook weer niet écht matchte.
Even verkleind hoor. Stel je voor dat je ieder woord in je tekst zou vervangen door 'domste'/'traagste', dan zou iedereen zeggen: "Maar dat is toch niet erg? Iedereen is ergens anders goed in/jij hebt andere kwaliteiten/zo belangrijk is het niet.". Jij kunt er ook niets aan doen dus ik vind het niet minder 'zielig'. Het lijkt me het fijnst om tot de meute te behoren. Wel jammer dat je het bij de Mensa ook niet hebt gevonden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:01

Dat is waar. En zijn relatie met Amy Farrah Fowler was ook niet echt een groot succes (alhoewel voor Sheldon's doen..)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:02

Marin schreef:Dat is waar. En zijn relatie met Amy Farrah Fowler was ook niet echt een groot succes (alhoewel voor Sheldon's doen..)

Hij vond het wel interessant toen ze hem kuste, maar volgens mij meer uit een scientific point of view. Okee we gaan off-topic hmm :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  minoessepoes ma 20 jun 2011 - 22:17

Op zich zoek ik mensen niet uit op hun opleidingsniveau, maar op de 1 of andere manier heb ik alleen maar vrienden die HBO of universiteit hebben gedaan. Mijn vriend en ik hebben beide een master. Het is niet dat ik hem daar op uitgezocht heb maar ik merk dat ik in veel gevallen meer een klik heb met hoger opgeleide mensen.

Zo zijn al mijn vrienden uit mijn oude woonplaatst hoogopgeleid, terwijl ik er een aantal al vanaf de basisschool van ken, ik dacht dat dat toeval was maar sinds ik verhuisd ben naar Amsterdam heb ik een heleboel mensen leren kennen van allerlei niveau's en ik kan het met de meeste heel goed vinden, maar de mensen waar we meer mee omgaan en waar we echt die klik mee hebben, die zijn allemaal WO of HBO opgeleid. Op de 1 of andere manier heb ik met die mensen gewoon meer een klik, zitten we meer op 1 lijn enz.

Ik zou wel gewoon gaan daten met iemand die lager opgeleid is, waarom niet, maar ik denk dat je inderdaad wel een soort van zelfde denk niveau moet hebben om echt die klik met iemand te hebben.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 22:19

Oke, Sheldon is misschien briljant en wereldvreemd, maar hij is zo extreem wereldvreemd dat het weer prikkelend is, vanuit een scientific point of view.

Hij is eerder aseksueel dan homo. Toch, die niet bedoelde humor. I love him!

On topic: dat hij mijn humor begrijpt, dat vind ik ook belangrijk. En tja daar moet je ook bepaalde kennis voor hebben haha
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 22:23

Melis_je schreef:
James schreef:Mijn vriend (mbo) is iemand die met elke bevolkingslaag kan praten, ongeacht opleidingsniveau. Eerlijk gezegd vind ik dát juist getuigen van intelligentie. Open staan voor de wereld en niet alleen denken in je eigen opleidingsniveau. Ik bewonder dat echt aan mijn vriend.
Ik vind dat getuigen van groot aanpassingsvermogen of ruimdenkendheid, maar niet van intelligentie.

Ik denk dat intelligentie zo'n taboebegrip is dat als iemand het niet is, maar wel creatief/ambitieus/whatever dat ook maar onder intelligentie wordt weggeschreven. Zo erg is het niet om niet intelligent te zijn. Slechts de helft van de bevolking hoort bij de intelligente helft. Het is geen voorwaarde voor succes of geluk. Ik vind dat er wat minder waarde aan toegekend zou moeten worden.

Eens, er zijn meer kwaliteiten dan intelligentie.

Wat betreft dat taboe, volgens mij hebben mensen sowieso moeite om toe te geven dat er mensen zijn die beter zijn in dingen. Ik heb ook zo'n vriendin die alles goed doet, hoge cijfers, sportief, slank, sociaal populair, goed in de keuken, creatief, knappe vriend etc. etc. Die mensen ZIJN er nu eenmaal!

Ik word er af en toe zo spuugziek van dat mensen gelijk op zoek gaan naar een factor die het allemaal weer naar gemiddeld niveau zou kunnen trekken. Wat is er mis mee om te zeggen: Jij bent slimmer dan ik, punt. En niet: Jij bent slimmer dan ik, maaaaaaaaaaaaaar...........
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:25

Soms vind ik hele intelligente mensen maar vervelend :P Ik ken iemand die (in mijn ogen) express moeilijke woorden gaat gebruiken in zinnen (maar dan ook echt woorden uit het oud Nederlands volgens mij haha) en dan moet ik soms echt een teiltje hebben om in te kotsen Wink

Plus dat ik spontaniteit erg belangrijk vind en ergens merk ik (persoonlijk!) dat dit niet altijd even goed ontwikkeld is bij intelligente mensen. Daarom denk ik dat een HBO-er helemaal geschikt voor mij is. "Leergierig, toch praktijk gericht en een flinke dosis spontaniteit" (de perfecte hbo-er Wink )


Edit: Ik heb er trouwens totaal geen moeite mee om te zeggen dat er mensen slimmer zijn dan ik.. Persoonlijk vind ik mijn EQ belangrijker dan mijn IQ. Ik maak eigenlijk al mijn keuzes op basis van gevoel en heb het niet zo op feiten Embarassed .. Nee, ik durf toe te geven dat ik niet bij de groep intelligente mensen hoor van dit forum Wink


Laatst aangepast door Punk'd op ma 20 jun 2011 - 22:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:26

Ik moet eerlijk zijn, dat ik wel altijd selecteerde op niveau en ambities. Ik heb zelf HBO en een master gedaan en had altijd voor ogen een vriend te bemachtigen die ook dergelijke niveaus had behaald.

Mijn vriend zat in het laatste MBO-jaar, toen we wat met elkaar kregen en hij twijfelde over het vervolg: óf aan het werk of toch HBO? Hij heeft toen toch op zijn gemak het HBO doorlopen en heeft nu een goede baan als soft- én hardware engineer.

Ik ben blij dat hij verder is gaan leren, maar qua niveau zaten wij meteen al aardig gelijk; dus of hij nu wel of niet verder leerde, die klik was er al. Een studie is, voor mij, slechts een toegevoegde waarde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 22:27

Melis_je schreef:
Antibes schreef:Terwijl ik daarmee ook weer niet écht matchte.
Even verkleind hoor. Stel je voor dat je ieder woord in je tekst zou vervangen door 'domste'/'traagste', dan zou iedereen zeggen: "Maar dat is toch niet erg? Iedereen is ergens anders goed in/jij hebt andere kwaliteiten/zo belangrijk is het niet.". Jij kunt er ook niets aan doen dus ik vind het niet minder 'zielig'. Het lijkt me het fijnst om tot de meute te behoren. Wel jammer dat je het bij de Mensa ook niet hebt gevonden.

Daarom. Het gaat me er niet om om zielig gevonden te worden, want ik vind mezelf ook totaal niet zielig en ik ben blij met mijn hersenen. Maar af en toe zou ik toch wel graag iets minder met mijn kop boven het maaiveld uitsteken.

Ik denk wel dat ik een beetje geaccepteerd heb dat wat ik zoek, waarschijnlijk gewoon niet veel voorkomt. Ik heb nu twee meiden leren kennen waarmee ik wel op één lijn zit, één binnen en één buiten mijn studie. En meer heb ik in principe ook niet nodig, want ik kan ook gewoon normaal, leuk, sociaal omgaan met mensen van de vereniging. Alleen is het net iets minder bevredigend. Maar misschien moet ik ophouden met zoeken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:31

Rush schreef:Dan ga ik voor lager opgeleid en wereldwijs :P

Ik ga voor hoger opgeleid en wereldwijs. Oh hij moet trouwens ook van reizen houden en om mijn sarcastische grappen kunnen lachen. Lucky me I love you, ik heb 'm gevonden Wink.

Ik wil iemand die intelligent is, omdat ik een stuk ongeduld ben. Ik ben gewoon te beroerd om dingen drie keer uit te leggen aan mijn partner. Niet als het om dingen gaat waar hij niets van kan weten (taalkunde bijvoorbeeld I love you), maar wel als het om simpele zaken gaat. Wat ik vaak merk bij mensen in mijn omgeving die lager opgeleid zijn, is dat ik met hen heel lastig een discussie kan voeren. Dingen 'zijn nou eenmaal zo' en vaak gaan ze ook helemaal niet in op mijn argumenten. Ik ben echt niet dol op discussies en ruzies, maar als het dan toch zo is, dan wel graag op een fatsoenlijke manier waarin mijn partner tenminste begrijpt wat ik bedoel, ongeacht of hij het daarmee eens is.

Ik wil niet zeggen dat élke lager opgeleide en iedereen met een lagere intelligentie daar niet toe in staat is, maar ik denk wel dat ik dat over het algemeen heb opgemerkt in mijn omgeving. Ik heb geen wetenschappelijk onderzoek waarin dat aangetoond is en als ik iemand tegenkom op wie ik smoorverliefd word en die me het tegendeel bewijst, dan ben ik de laatste om het tegen te houden, maar ik ben zo iemand nog nooit tegengekomen. Het zijn gewoon heel veel dingen die me aantrekken in iemand. Ik vind intelligentie ontzettend aantrekkelijk, helemaal als iemand daarnaast ambitieus en geïnteresseerd is.

Het lijkt in mijn ogen veel meer geaccepteerd om te zeggen dat je geen seks kunt hebben met iemand die je lelijk vindt, nou ik kan geen relatie hebben met iemand van wie ik het gevoel heb dat ik alles drie keer uit moet leggen en dat discussies lang duren, omdat hij niet begrijpt hoe het werkt.

Ik vind het uiterlijk dan weer minder belangrijk. So be it. We vallen nou eenmaal allemaal op iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 22:31

Punk'd schreef:Soms vind ik hele intelligente mensen maar vervelend :P Ik ken iemand die (in mijn ogen) express moeilijke woorden gaat gebruiken in zinnen (maar dan ook echt woorden uit het oud Nederlands volgens mij haha) en dan moet ik soms echt een teiltje hebben om in te kotsen Wink

Plus dat ik spontaniteit erg belangrijk vind en ergens merk ik (persoonlijk!) dat dit niet altijd even goed ontwikkeld is bij intelligente mensen. Daarom denk ik dat een HBO-er helemaal geschikt voor mij is. "Leergierig, toch praktijk gericht en een flinke dosis spontaniteit" (de perfecte hbo-er Wink )


Maar ik denk dat de meesten dat echt niet expres doen (hoewel sommigen vast wel ja). Ik gebruik ook woorden waar ik af en toe om uitgelachen word, maar dat doe ik dan niet bewust, die woorden heb ik ooit uit een boek gehaald of dat zeiden mijn ouders altijd ofzo. Ik weet niet eens waar ze vandaan komen en of ze moeilijk zijn. Voor mij zijn het gewoon normale woorden.

Edit: voorbeeld! Laatst zei ik dat 'ik er geen fiducie in had'. En toen werd ik ook flink geplaagd. Tuurlijk, ik had ook vertrouwen kunnen zeggen, maar DAT kwam niet in me op en "ik heb er geen fiducie in" is een normaal gebruikte zin binnen mijn gezin.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:34

Antibes schreef:
Punk'd schreef:Soms vind ik hele intelligente mensen maar vervelend :P Ik ken iemand die (in mijn ogen) express moeilijke woorden gaat gebruiken in zinnen (maar dan ook echt woorden uit het oud Nederlands volgens mij haha) en dan moet ik soms echt een teiltje hebben om in te kotsen Wink

Plus dat ik spontaniteit erg belangrijk vind en ergens merk ik (persoonlijk!) dat dit niet altijd even goed ontwikkeld is bij intelligente mensen. Daarom denk ik dat een HBO-er helemaal geschikt voor mij is. "Leergierig, toch praktijk gericht en een flinke dosis spontaniteit" (de perfecte hbo-er Wink )


Maar ik denk dat de meesten dat echt niet expres doen (hoewel sommigen vast wel ja). Ik gebruik ook woorden waar ik af en toe om uitgelachen word, maar dat doe ik dan niet bewust, die woorden heb ik ooit uit een boek gehaald of dat zeiden mijn ouders altijd ofzo. Ik weet niet eens waar ze vandaan komen en of ze moeilijk zijn. Voor mij zijn het gewoon normale woorden.

Edit: voorbeeld! Laatst zei ik dat 'ik er geen fiducie in had'. En tuurlijk, ik had ook vertrouwen kunnen zeggen, maar DAT kwam niet in me op en "ik heb er geen fiducie in" is een normaal gebruikte zin binnen mijn gezin.

Stiekem had ik dan staan kijken.. "Waar heeft zij het nou over" Suspect .. Bedankt, ik heb weer wat geleerd vandaag! Leuk een nieuw woord voor mijn vocabulaire Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 22:36

Ruimdenkendheid en open staan voor de wereld vind ik juist 1 van de aspecten van de algehele intelligentie. Dat zie je ook vaak bij mensen met een laag denkniveau: die kunnen dat niet of nauwelijks (communiceren met alle lagen). Ik
vind zulke aspecten belangrijker om rond te komen in deze wereld dan het goed kunnen leren. Dat is maar 1 aspect van.

Overigens ben ik niet bang om te zeggen dat de 1 'slimmer' is dan de ander Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 22:36

Haha, volgens mij is dat ook een ouderwets woord hoor. Maar mijn moeder zei het altijd en dat heb ik nou 'van huis uit meegekregen' ipv. Peijnenburg! Mijn opa's en oma's hebben allevier beide wereldoorlogen meegemaakt en ik denk dat er daardoor nog wel wat ouderwetse woorden in mijn vocabulaire ronddwarrelen die ik via mijn ouders heb opgepikt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 22:37

Punk'd schreef:Soms vind ik hele intelligente mensen maar vervelend :P Ik ken iemand die (in mijn ogen) express moeilijke woorden gaat gebruiken in zinnen (maar dan ook echt woorden uit het oud Nederlands volgens mij haha) en dan moet ik soms echt een teiltje hebben om in te kotsen Wink

Mensen met een kleine woordenschat gebruiken toch ook niet expres simpele woorden? Je gebruikt de woorden die je het meest normaal vindt. Ik heb ook vaak te horen gekregen dat ik moeilijke woorden/zinnen gebruik, dat ik dat 1. vast expres doe 2. doe om intelligent over te komen 3. dat ik vast arrogant ben. Nou, geef mij dat teiltje dan ook maar even, want wat pretentieus (dat woord geeft het meest precies aan wat ik bedoel) om dat voor een ander te willen bepalen. Als het zo makkelijk is om je aan te passen aan andermans taalgebruik, waarom passen de zeurende kotsers zich dan niet aan?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 22:44

Ach, ik heb mijn taalgebruik flink moeten aanpassen toen ik naar de stad verhuisden. De helft kon mijn brabantse woorden niet begrijpen. En om dan telkens uit te leggen wat je bedoeld is ook niet alles. Maar dat is gewoon ook een deel van de opvoeding niet van het intellect.

Verder moet je hogeropgeleiden ook vaak wat uitleggen: ik heb weleens meegemaakt dat een stel WO-ers een tapijt om een heel onlogische manier in een kamer wilde leggen (zodat ze moesten snijden en plakken, terwijl die tapijt er ook in 1 keer precies inpaste) daar heb ik echt een kwartier lang op moeten inpraten dat het ook anders kon. Pff. Dat was vermoeiend, juist omdat ze eerst argumenten en bewijs wilde. Ik zei als laatste: leg het nu maar hoe ik het zeg en dan zie je dat ik gelijk heb.
Ruimtelijk inzicht heeft duidelijk ook niet iedereen.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Guus ma 20 jun 2011 - 22:45

ik ben ook een sarcastisch mormel, en heel veel mensen snappen mijn humor niet... maar volgens mij heeft dat niet altijd alles te maken met opleiding... een vriendinnetje die MBO doet heeft precies dezelfde humor terwijl bijvoorbeeld Marin (oooit eens in een verleden tot die conclusie gekomen hier) zelden mijn sarcasme oppikt, en die is vet slim Wink

Ik ben slimmer dan mijn vriend, maar hij heeft gewoon netjes zijn HBO afgemaakt en heeft van bepaalde dingen zoveel meer verstand en kennis dan ik. Niet dat ik nou gepromoveerd ben, maar dat is wat we wel merken in het dagelijks leven. Ik ben wat sneller en onthoud dingen beter. Maar ik heb er oprecht helemaal geen last van want hij is weer op andere vlakken beter.

Ik denk wel dat als ik nou echt iemand tegen was gekomen die mij gewoon niet snapt, humor niet en waar ik het over heb niet dat het me wel zou gaan irriteren. Maar dat heeft de broer van mijn vriend ook (die mist echt aaaaaaaaalles waar ik het over heb, en gaat soms ook wel eens een kwartier later lachen omdat hij dan mijn grapje pas snapt haha hij is wel echt schattig) en dat is echt juist weer een voorbeeld van misschien wel te slim, vertrooide professor achtig...

ach, laat ik het zo zeggen: zolang je er geen last van hebt in de dagelijkse omgang lijkt mij niks aan de hand. Ook denk ik dat je dat aan opleidingsniveau niet altijd vantevoren kan zeggen. Sommige mensen kunnen echt wel op de hoogte, bij de tijd en slim zijn maar niet heel goed zijn in leren.


Laatst aangepast door Goochempie op ma 20 jun 2011 - 22:56; in totaal 1 keer bewerkt
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 5 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum