Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten: wie betaalt?

+20
Lady1984
Niekske
Benthe
Caulfield
Caramba
Twellie
Sugarfall
loura
Tinus
Yare
Mermaid
mzcharlotte
Feline
Susan
Caroow
ijsjemeisje
Reeza
Beachgirl
ellibre
Rovine
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Daten: wie betaalt? Empty Daten: wie betaalt?

Bericht  Rovine zo 5 aug 2012 - 0:58

Als je op een date gaat, bijvoorbeeld uit eten, wie betaalt er?

Ik vind het een mooi gebaar als de man de 1e date betaalt, maar daarna is er geloof ik niet echt een "etiquette" meer voor? Bij meerdere dates vind ik het ook een mooi gebaar als de man betaalt, maar krijg er toch een beetje het gevoel bij alsof ik op zijn zak teer. Soms betaal ik de helft, maar weet niet zo goed of dat eigenlijk wel gepast is, maar wil er ook geen groter ding van maken dan het is.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten: wie betaalt? Empty Re: Daten: wie betaalt?

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 1:00

Ik sta erop zelf te betalen. Zie ook niet wat er mooi aan is?

Gast
Gast

Bericht  Rovine zo 5 aug 2012 - 1:03

Wat dat betreft misschien toch een tikje ouderwets, het gevoel in de watten gelegd te worden. Feit is dat ik mezelf prima kan bedruipen, dus dan zit dat "zorgen voor" toch in die kleine gebaren. Het is verder geen must voor mij dat de man betaalt en ik bied ook altijd aan de helft te betalen, maar onlangs zei een vriendin dat ik daar juist ook iemand mee kan beledigen. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie erover denken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  ellibre zo 5 aug 2012 - 1:09

Als de man er al op staat dat hij de eerste date betaalt, dan is de tweede date op mijn kosten. Ik zou me er heel ongemakkelijk bij voelen om alles op zijn kosten te doen.

En die opmerking van die vriendin vind ik nergens op slaan. Ik vind het een heel normaal aanbod, en het geeft je date ook alle ruimte om je aanbod af te slaan als hij dat zou willen. Ik zie niet in hoe dat beledigend zou kunnen zijn.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Beachgirl zo 5 aug 2012 - 1:11

Zou het heel erg waarderen als de eerste date op zijn kosten is, maar de kosten delen zou ik ook geen probleem vinden.

Eventuele vervolgdates zou ik gewoon meebetalen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Reeza zo 5 aug 2012 - 1:50

Voor de eerste date vind ik 50/50 juist wel mooi, anders wordt daten een dure hobby voor de man :P Volgens mij heb ik de eerste date met mn vriend ook 50/50 gedaan, maar dat weet ik niet meer precies. Tweede date heeft hij iig betaald en dat vond ik erg lief.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  ijsjemeisje zo 5 aug 2012 - 4:04

Op de eerste date ga ik nooit uiteten.
Ik vind dat niks.Embarassed
Ik vind het niet fijn vind dat een jongen alles voor mij betaald.
Daarom betaal ik ook wel veel.
Een jongen hoeft op de eerste date niet mijn helft te betalen. Maar als hij het niet aanbied kan het mij soms wel aan het twijfelen brengen. Meestal ga ik de eerste keer ergens wat drinken of naar de bios.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849

Bericht  Caroow zo 5 aug 2012 - 4:07

In de jaren dat ik hem ken heb ik nooit (mee) betaald aan etentjes. We gingen in het begin ook vaak dagjes weg, dan betaalde hij de entree en ik de lunch bijv.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan zo 5 aug 2012 - 4:07

Ik vond het wel leuk dat Dion het eten betaalde tijdens onze eerste date. Sowieso dat hij nooit een zeikerd is geweest met geld, het was in het begin al zo dat hij gewoon de ene keer betaalde voor iets en ik de andere keer, zonder het tot op de euro uit te rekenen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan zo 5 aug 2012 - 4:08

Overigens was het bij onze eerste date al wel vrij duidelijk dat het daar niet bij zou blijven. Als het een meer oriënterende eerste date is, waar misschien geen vervolg meer op komt, kan ik me wel voorstellen dat het anders is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Feline zo 5 aug 2012 - 4:11

Ik ga ook niet snel wat eten op een eerste date.. Maar als we bijvoorbeeld naar de bios gaan dan betaalt hij de film en ik de drankjes o.i.d. Voel me er prettiger bij om het een beetje om en om te doen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  mzcharlotte zo 5 aug 2012 - 4:15

Nog steeds betaalt mijn man, al is de pas die hij gebruikt van onze gezamelijke rekening haha! Ik weet niet meer hoe het met de eerste date is gegaan.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Mermaid zo 5 aug 2012 - 5:33

Echt gedate hebben mijn vriend en ik niet. maar in de bar gingen de drankjes meestal wel op zijn rekening in het begin. Nu betaald hij vaak het duurdere en ik het goedkopere, gewoon omdat hij meer geld heeft als ik.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 5:54

Ik vind het prettig om 50/50 te doen. Ik betaal voor mijn deel en ben dan ook niemand iets 'verschuldigd', zo voelt het voor mij dan.

Gast
Gast

Bericht  Yare zo 5 aug 2012 - 5:57

Ik vind dat ook altijd lastig hoor, ik had vrijdag een date en hij betaalde de bios, ik de drankjes bij de film, het uiteten hebben we gesplitst, en in het café hebben we ook om beurten drinken gehaald. Voelde prima, ik wil echt niet dat hij alles betaalt, dat vind ik ouderwets hoor!
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Bericht  Tinus zo 5 aug 2012 - 6:04

Ik vind het vrij normaal om het 50/50 te doen, en daar voel ik me ook het prettigst bij. Neemt niet weg dat het wel een heel lief gebaar is als de date erop staat om alles te betalen. (heb ik tot nu toe nog maar 1 x meegemaakt)
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 8:40

Er is een tijd geweest dat ik het wilde splitsen of dat ik wilde betalen maar ik ben veranderd van gedachten. De 1e date moet de man betalen, als een echte man. Als een man niet wilt betalen is hij er niet op uit om indruk te maken in mijn ogen. Als hij weinig geld heeft kan hij ook iets goedkoops voorstellen smile

Gast
Gast

Bericht  loura zo 5 aug 2012 - 8:43

Als het de eerste date is en ik word gevraagd? Dan zou ik er wel vanuit gaan dat hij betaald... Ik zou het ook wel een afknapper vinden als hij ervan uit gaat dat ik de helft zou betalen. Voor de rest ben ik voor 50/50 na die eerste date.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 9:03

Héél eerlijk: ik ben misschien vrij ouderwets, maar ik zou het toch zeer waarderen als de man de 1e date betaald. Dan zou hij zeker extra punten scoren bij mij smile Hij hoeft uiteraard niet alle dates te betalen.

Ik zou het een vreselijke afknapper vinden als je iemand treft die alles tot op de cent uitsplitst laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 9:05

Mijn vriend denkt er zo hetzelfde over, hij rekent alles zelf af, ook al is het ons geld. Ik weet niet waarom eigenlijk, hij is altijd de eerste die naar de bar loopt om te betalen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 5 aug 2012 - 9:23

Zelda schreef:Héél eerlijk: ik ben misschien vrij ouderwets, maar ik zou het toch zeer waarderen als de man de 1e date betaald. Dan zou hij zeker extra punten scoren bij mij smile Hij hoeft uiteraard niet alle dates te betalen.

Ik zou het een vreselijke afknapper vinden als je iemand treft die alles tot op de cent uitsplitst laughcry

Ja, dat lijkt me ook erg. Op het Vivaforum is een topic genaamd 'Hilarische gierige acties' en wat je daar af en toe leest...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 9:29

Eigenlijk wil ik altijd voor mezelf betalen.

De laatste keer dat ik een date had, gingen we naar de bioscoop. We wilden beiden mijn kaartje afrekenen en beiden voor het drinken e.d. betalen. Na wat morrelen mocht ik het drinken e.d. betalen, zolang hij de kaartjes beiden maar mocht afrekenen. Als iemand erop staat om alles te betalen, dan vind ik dat niet eens charmant. Ik vind het eerder irritant, want ik kan het ook heus zelf wel betalen.

Ik hou dan ook niet echt van daten. Daten: wie betaalt? 394967

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall zo 5 aug 2012 - 9:36

Ik vind dat de man sowieso op de eerste date hoort te betalen, dat zou ik ook het leukste vinden. Daarna 50/50.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  ellibre zo 5 aug 2012 - 10:13

loura schreef:Als het de eerste date is en ik word gevraagd? Dan zou ik er wel vanuit gaan dat hij betaald... Ik zou het ook wel een afknapper vinden als hij ervan uit gaat dat ik de helft zou betalen. Voor de rest ben ik voor 50/50 na die eerste date.
En als een vrouw een man op date vraagt moet zij betalen? Of werkt dat maar 1 kant op?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 12:04

ellibre schreef:
loura schreef:Als het de eerste date is en ik word gevraagd? Dan zou ik er wel vanuit gaan dat hij betaald... Ik zou het ook wel een afknapper vinden als hij ervan uit gaat dat ik de helft zou betalen. Voor de rest ben ik voor 50/50 na die eerste date.
En als een vrouw een man op date vraagt moet zij betalen? Of werkt dat maar 1 kant op?

Daar ben ik ook even benieuwd naar. Ik vind het veel te ver gaan om de mannelijkheid van een date af te meten aan of hij al dan niet betaalt op de eerste date. Ik hou er niet van om op die manier naar mannen te kijken/met ze om te gaan. Het kan btw dan idd een dure hobby worden voor hem. Ik heb niet zo vaak dates, eigenlijk haast nooit op die manier. Aantal jaren geleden wel een keer gehad en toen wilde hij betalen, maar dat ging ook heel natuurlijk. Ik was net afgestudeerd en dat wist hij, maar ik voelde me er niet heel prettig bij. Vond het wel heel lief, want het was toen toch sneller gegaan qua drankjes dan ik had verwacht en een paar tientjes was toen voor mij best veel geld op geen inkomen, zegmaar.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: