Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

+22
minoessepoes
Rush
Gizmo
Ambivalence
Xanna
Bolleke
Blond
Melis_je
Arwyn
TukTuk
Tabbert
Lenthe
Atelier Madame
Zininzon
Antibes
NerdChic
Ugly Betty
Toet
Niekske
Lady4
Effie_O
Angela_1986
26 plaatsers

Pagina 10 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 10 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 23:54

Wij moesten vorig jaar ook zo'n test doen qua leerstijlen.. Maar vervolgens werd er niets mee gedaan, alleen maar ok jij leert voornamelijk door te lezen/te kijken/het zelf te doen etc..

Ok, fijn om te weten.. nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 10 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:59

Antibes schreef:Wij moesten vorig jaar ook zo'n test doen qua leerstijlen.. Maar vervolgens werd er niets mee gedaan, alleen maar ok jij leert voornamelijk door te lezen/te kijken/het zelf te doen etc..

Ok, fijn om te weten.. nerd

Ja dat is het probleem. De theorie is al jaren bekend en de test instrumenten worden ook gebruikt, maar het wordt niet of amper toegepast in de praktijk, daar is te weinig voor beschikbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 10 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 0:29

Marin schreef:
Antibes schreef:Wij moesten vorig jaar ook zo'n test doen qua leerstijlen.. Maar vervolgens werd er niets mee gedaan, alleen maar ok jij leert voornamelijk door te lezen/te kijken/het zelf te doen etc..

Ok, fijn om te weten.. nerd

Ja dat is het probleem. De theorie is al jaren bekend en de test instrumenten worden ook gebruikt, maar het wordt niet of amper toegepast in de praktijk, daar is te weinig voor beschikbaar.

Wij hebben soms ook van die 'kansloze' leerstijlen testen.

Vorig jaar weer eentje van Jung. Ben jij een doener, denker, dromer of (nou ja nog iets haha).. Ik had je ook wel kunnen vertellen dat ik een doener was, daarvoor hoef ik die test niet af te nemen.

Ik heb op mijn oude opleiding wel een keer een hele uitgebreide test gehad die ze vaak in het bedrijfleven afnemen bij mensen. Daar kwam uit dat ik als personality type "Sunshine yellow" ben. Je kreeg er ook echt een boekje met uitslagen bij en verhalen over hoe jij reageert in situaties.. Echt alles klopte en viel zo op zijn plaats. Dat vond ik wel heel erg leuk.

Die test heette trouwens iets van Insights.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 10 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Polly di 21 jun 2011 - 0:43

Ik wil ook wel meepraten hier, maar ik weet niet zo goed meer waar ik moet beginnen...

Ik selecteer een potentiële 'lover' niet op opleidingsniveau, maar het blijkt wel zo te zijn dat ik uiteindelijk vaak een diepere connectie voel met iemand waarbij ik het idee heb dat hij mij begrijpt. Als mijn grapjes niet begrepen worden is de liefde snel bekoeld, zeg maar. Opleidingsniveau is hierbij niet de enige indicatie, maar vaak blijkt het makkelijker te zijn om een gelijkwaardige band op te bouwen met iemand die intelligent is. Ik heb ook vrienden die minder slim zijn, en daar kan ik absoluut een gezellige avond mee hebben en constant mee kletsen, maar ik heb niet het idee dat ik altijd mijn ei kwijt kan bij hen. Dat maakt ook niet uit, met iedereen heb je natuurlijk een andere band.

Ik heb in het verleden wel eens verkering gehad met iemand die ontzettend slim was, maar totaal niet sociaal. Dat was het niet helemaal voor mij. Ik heb ook wel eens verkering gehad met iemand die niet zo slim was, maar die zichzelf wel erg slim vond. Dat was helemaal een afknapper.

Binnen mijn serieuze relatie was ik hoger opgeleid, maar dat is enkel het resultaat van de verschillende omstandigheden waarin we zijn opgegroeid. Daardoor realiseer ik me dat studeren niet voor iedereen is weggelegd, en niet omdat iemand niet slim is (integendeel), maar omdat hij is opgegroeid in een ander land, in een arme familie.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 10 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Antibes di 21 jun 2011 - 0:56

Susan schreef:
Vertellen dat je een hoge intelligentie hebt noem ik overigens geen opscheppen, vertellen dat je altijd de slimste van de klas bent geweest ook niet en aangeven dat dat vaak best lastig is ook niet. Een bepaald pluspunt van jezelf expliciet benoemen of daar meer over vertellen maakt nog niet dat je aan het opscheppen bent.

Dit vind ik oprecht heel fijn om te lezen!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daten met iemand met een 'lagere' opleiding - Pagina 10 Empty Re: Daten met iemand met een 'lagere' opleiding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum